Spring naar bijdragen

Ambivalentie, verwarring en conflict troef.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 380
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat mensen schuldig zijn aan zodanig veel zelfzuchtigheid dat hun “loon” als het ware vanzelf deze ellende zou moeten zijn. Als alle jubel-jaren, -decennia en -eeuwen opgeteld de zelfzuchtigen uiteind

Als er nu een komeet zou neerstorten van puur goud, of diamant, zouden de geldzorgen dan voorbij zijn?

Zelden verlichtend is machines verhuizen zonder ook eerst een aantal bouten los te schroeven.

Op 11-8-2022 om 21:08 zei Noel2:

Nog steeds denk ik dat het karma is dat bepaalt of ondernemingen lukken of falen, en dat de theorie net zo goed achterwege kan blijven.

Ik merk dat zonder elaboratie veel zaken volstrekt betekenisloos voor me zijn, op deze manier kan ik onmogelijk correct inschatten of ze geen betekenis zouden kunnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-8-2022 om 09:11 zei Noel2:

Misschien is het makkelijker je aan een schema te houden, dan keuzes te maken.

Fascinerend is het fenomeen dat we helder kunnen maken wat aanvankelijk vaag en mistig is, maar misschien net daarom ook vereenzaming in de hand werkend, averechts. En dat is geen zaak van gelijk willen halen of niet, maar een congruente beschrijving van een proces waar het unieke zelf nietsvermoedend in betrokken kan raken, finaal met hoop in het hart simultaan de ervaren machteloosheid het betrokken zelf verterend. De wereld draait door, weet dat je niet alleen bent, sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-8-2022 om 14:19 zei Barnabas:

Wanneer men echte steeds bij de fout een correctie aanbrengt wordt het mogelijk de cirkel te doorbreken.

Apart is de bedenking dat verschillende groeisnelheden ertoe leiden dat de vanzelfsprekendheid van de ene de verwondering kan worden van de andere, wat ondanks alle hoop gekoppeld aan elaboratieprocessen echter geen garantie biedt op een vreedzaam verloop. Redenen genoeg om er in alle bedachtzaamheid ggz-experten over te interpelleren, ervaringswerkers zijn immers geen experten, doch sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-8-2022 om 17:14 zei Noel2:

In mijn eigen beschouwingen schijn ik zelfs geen ruimte om te ademen in te lassen. Laat staan humor of speelsheid. Daarom word ik nooit populair?

De ontmoediging en uitholling van het navigerende zelf is compleet wanneer eenmaal duidelijk wordt dat de schrijvers het eigen studiewerk veronachtzamen, dan wel kwetsbare mensen aan de ketting houden binnen een systeem dat bol staat van tegenstrijdigheden en anomalieën die elke vorm van opheldering onmogelijk maakt. En dat zegt niet dat opheldering niet mogelijk is, in het andere geval kon immers ook niet gesproken worden van enige veronachtzaming, het beleefde stigma anderzijds. Ervaringswerkers genieten hier enkel meldingsplicht, wat finaal zoveel betekent dan steeds diepgaander suïcidale gedachten ontwikkelen omwille van het gevoel van waardeloosheid waartoe een en ander spontaan leidt. Met andere woorden, het gaat hier niet om deze of gene gepersonaliseerde casus, dan wel om een structureel probleem dat maar zelden (h)erkend wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

De ontmoediging en uitholling van het navigerende zelf is compleet wanneer eenmaal duidelijk wordt dat de schrijvers het eigen studiewerk veronachtzamen, dan wel kwetsbare mensen aan de ketting houden binnen een systeem dat bol staat van tegenstrijdigheden en anomalieën die elke vorm van opheldering onmogelijk maakt. En dat zegt niet dat opheldering niet mogelijk is, in het andere geval kon immers ook niet gesproken worden van enige veronachtzaming, het beleefde stigma anderzijds. Ervaringswerkers genieten hier enkel meldingsplicht, wat finaal zoveel betekent dan steeds diepgaander suïcidale gedachten ontwikkelen omwille van het gevoel van waardeloosheid waartoe een en ander spontaan leidt. Met andere woorden, het gaat hier niet om deze of gene gepersonaliseerde casus, dan wel om een structureel probleem dat maar zelden (h)erkend wordt.

de gepersonaliseerde casus vond ik juist interessant, dan voelde ik me wat waard

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Noel2:

Dat is een logische voorspelling…

Soms lijkt het misschien als het beklimmen van een berg dat al een hele opgave is voor het zelf, maar is het quasi onmogelijk om uit te leggen wat je achter die berg hebt gezien. Maar dat er achter die berg iets anders ligt, dat is wel zeker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Soms lijkt het misschien als het beklimmen van een berg dat al een hele opgave is voor het zelf, maar is het quasi onmogelijk om uit te leggen wat je achter die berg hebt gezien. Maar dat er achter die berg iets anders ligt, dat is wel zeker. 

Een leven lang pogingen tot klimmen doen, om te herstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Noel2:

Een leven lang pogingen tot klimmen doen, om te herstellen.

Proberen recht te blijven staat misschien beter, die mallemolen met z'n dubieuze logica's draait immers gewoon verder. Het is dan maar de vraag vanuit welk perceptief je dit benadert, maar een pandoering is verzekerd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Om een proces te begeleiden of om het te stoppen? 

Nu nog om te stoppen, maar er is een wissel voorzien. Ik heb enige rijpheid.

Op zich is genezen nooit aan de orde, lijkt het, maar je weet maar nooit.

1 uur geleden zei TTC:

Technisch gezien geen restricties, wat rest is geduldig afwachten.

Nog niemand is er agressief bij geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Noel2:

Nu nog om te stoppen, maar er is een wissel voorzien. Ik heb enige rijpheid. Op zich is genezen nooit aan de orde, lijkt het, maar je weet maar nooit. Nog niemand is er agressief bij geworden.

Ja, net gelezen dat er continu nieuwe sterren worden bijgemaakt, we zouden van minder een punthoofd kunnen krijgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Noel2:

Als ik Lovelock mag geloven wordt het buiten-menselijk.

Heeft ons nog maar net verlaten, las ik prompt. 

31 minuten geleden zei Noel2:

Misschien gaan sommigen al hierop vooruitlopen.

Las even een stukje van Lovelock over leven op Mars. Bedenking hierbij is dat we leven definiëren onder de voorwaarden zoals wij ze kennen, niet onder andere voorwaarden die we niet kunnen kennen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid