TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 11 uur geleden zei Noel2: Het is een passieve houding, meer niet. Ik heb het nog niet opgegeven. Ik hou het liever voor mezelf wat voor een prachtig mens je bent, want uitleggen lukt me toch niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 Op 7-8-2022 om 19:24 zei Noel2: Vanwaar deze conclusie? Als individu is het onmogelijk om alle verzamelde kennis diepgaander verwerkt te krijgen, maar je kan wel veel irrelevanties overboord kieperen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 9 minuten geleden zei Noel2: Ik had weer avontuurlijke dromen. Heerlijk. Wel een vaag gevoel van onrust over de regimes die nog komen. Maar ik hoef dus niet zo nodig allerlei (vervuilende) acties te doen overdag, en dan bewaar ik mijn waardigheid in deze tijd. Hadden nog niet zo lang een vergadering over die nieuwe fietspaden, van goud vond ik echt wel een beetje overdreven. 11 minuten geleden zei Noel2: Het is wederzijds. Enigszins verbazingwekkend is dat wanneer hulpverleners het hebben over een geheime orde in de chaos, dat ze daar ook een schema van gemaakt hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 Op 10-8-2022 om 14:19 zei Barnabas: Daar zit de sleutel . Vervolgens is het moeilijk om deze doorbreking te realiseren waardoor men weer in de cirkel terecht komt. Wanneer men echte steeds bij de fout een correctie aanbrengt wordt het mogelijk de cirkel te doorbreken. De cirkle wordt dan een spiraal en bij volharding zal de spiraal uiteindelijk een evenwichtige rechte lijn worden. Er zijn veel goede redenen om weg te blijven uit het toxische gebied van wat we het economische discours plegen te noemen, van waaruit de quasi onmogelijkheid van een aantal bedachtzame hulpvragen met betrekking tot gehanteerde logica’s mag blijken. In volledig contrast een veel hoopvoller potentieel, net zoals theorie en praktijk mijlenver uit elkaar kunnen liggen. Niets voor de nietige ikjes die we zijn, wat rest is een simpel weten dan wel veel vaker onbegrepen, dat innerlijke kind. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 1 minuut geleden zei Noel2: Voor de e-bikes zijn er wel andere eisen nodig. Of de deelscooters. Een gewone straatstenenpad trilt dan teveel door. Ik doe het nog met een gewone fiets, maar met die hitte te belastend. Het is nooit goed. Mijn alternatief was de geleende auto. Heel decadent. Toen had ik het wel opgegeven ja, misschien zonder goddelijke zegen, maar ja… Heb je nog niet zo'n drone geprobeerd? Nu valt het nog mee, weinig verkeer op de snelweg. 14 minuten geleden zei Noel2: Misschien is het makkelijker je aan een schema te houden, dan keuzes te maken. Dacht ik aanvankelijk ook, tot ik het door kreeg dat het ging over de mens in wording, snel weggelegd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 Zojuist zei Noel2: Jetpack zou ook kunnen, helaas is de brandstof zo op. Dacht ergens iets gelezen te hebben van kwantumvacuümenergie, maar ook hierin ben ik volkomen leek. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 15 minuten geleden zei Noel2: Bij mijn hersenen zijn het afvalstoffen die zich ophopen, en die eerst verwijderd moeten worden, om mij weer energie te geven. Ik durf niet te denken aan afvalstoffen van kwantumvacuümenergie. Ken er zelf maar weinig van, eens gelezen dat een kopje voldoende is om oceanen te doen verdampen. Maar dat is voor de slimmen der aarde, voor dat andere heb je de ascentielijst wanneer dat nodig moest blijken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 8 minuten geleden zei Noel2: Wat heet slim? Je juist niet te hoeven aanpassen? Principieel simpel kan heel complex worden, andersom precies toch iets moeilijker dan we aanvankelijk misschien zouden kunnen denken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 26 minuten geleden zei Noel2: Wat heet slim? Je juist niet te hoeven aanpassen? Soms bizar, ons empathisch vermogen zou kunnen groeien in de mate dat we verzaken aan de wereld, wat groei zou impliceren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 1 minuut geleden zei Noel2: En inderdaad, een pad dan toch, in plaats van rondjes draaien. Vooral dynamismen, vergelijkbaar met de trappenmetafoor, gek eigenlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 8 minuten geleden zei Noel2: Beweging schijnt “goed” te zijn. Er valt innerlijk heel wat te beleven inderdaad, kan ook vermoeiend zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 4 uur geleden zei Noel2: En inderdaad, een pad dan toch, in plaats van rondjes draaien. Met grensverleggend denken kunnen we alle kanten op, naar de unieke eigenheid van diegene die deze techniek toepast. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 34 minuten geleden zei Noel2: Uiteindelijk heeft iedereen dat technisch kunnen, en kan je niemand dom noemen. Die stelling zullen we dan toch mogen kaderen op een niveau dat ze niet leidt tot WOIII, techniek noemt upchunken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 3 minuten geleden zei Noel2: Het is ook mij niet gelukt met de kennis vrij van zorgen te worden. Empathie wordt vaak onderschat, een studie meer of minder verandert dat niet. Om er snel vanaf te komen, zalig zijn de armen van geest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 1 uur geleden zei Noel2: Het is ook mij niet gelukt met de kennis vrij van zorgen te worden. Wees er bedachtzaam mee, een bijzonder oog zou kunnen vallen op het strikt lineaire denken, dit heeft een neerwaartse zuigkracht wanneer het zelf hogerop wil klimmen. Technisch gezien kan dit zeer transparant geduid worden, maar in praktijk om verschillende redenen toch iets lastiger om standvastigheid te vinden in het non-lineaire denken dat maar al te vaak onbehaaglijke gevoelens kan opwekken. Maar je kent het als geen ander, in de boekjes mag het dan wel tot in de accuratesse beschreven staan, soms flagrant vergetend dat mensen het ook beleven, omdat we nu eenmaal mensen zijn, met gevoelens, met een hart, met groeipotentieel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 5 minuten geleden zei Noel2: Ik heb het zojuist ondervonden. Mij trekt nog steeds wel het academische denken uit de boekjes. Maar ik heb inderdaad het weinig meebuigende denken mogen ervaren. Ik leg het weer terzijde. Academische vrijheid staat los van het element van beperkte rationaliteit, maar alles start wel met dezelfde basis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 Zojuist zei Noel2: Ik upchunck naar de vraag van het nut van wetenschappelijke resultaten. Elke actuele situatie is optelsom van alle keuzes die we gemaakt hebben in het verleden, veel wetenschappelijker kan het haast niet. Misschien dat liefhebbers hier nog dat begrip karma aan willen toevoegen, het zal wellicht niet veel anders worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 2 minuten geleden zei Noel2: Ah ja, back to the basics… In de school voor logica hebben ze geen dikke boeken nodig, zelfs kinderen beginnen te denken dat je hen in de maling tracht te nemen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2022 7 minuten geleden zei Noel2: daar zijn pilletjes voor Je kent het, het is allemaal om te lachen, get over it. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2022 20 minuten geleden zei Noel2: Als het nu echt grappig was, kon ik meelachen. Of ik mis het gevoel voor humor. Simpel is de stelling dat we pas hulpvragen kunnen stellen nadat we een aantal logicakwesties helder gemaakt hebben, dit wil echter niet zeggen dat hulpverleners deze ook onderschrijven, twee verschillende dingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2022 8 minuten geleden zei Noel2: Epictetus heeft voor mij wel wat helder gemaakt. Alleen dan hoor ik weer van een denker des vaderlands dat stoïcijnse filosofie verwerpelijk is. Verschillende tegengestelde meningen. Toch ook maar zelf nadenken. Elke waarheid doorloopt drie fasen, tot vereenvoudigde aforismen komen we door gewetensvolle Bijbelstudie. Dit betekent dat het andersom ook kan, wat logisch is omdat alles samenhangt, evident. 12 minuten geleden zei Noel2: Epictetus heeft voor mij wel wat helder gemaakt. Epictetus onderwees dat filosofie niet slechts een theoretische discipline is, maar een levenswijze. Epictetus geloofde dat alle externe gebeurtenissen door het lot worden bepaald en mensen daar dus geen invloed op hebben, we zouden alles wat gebeurt kalm en nuchter moeten accepteren. Maar eenieder is wel verantwoordelijk voor zijn eigen daden, die we door strenge zelfdiscipline zouden moeten onderzoeken en beheersen. bron wiki Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2022 21 minuten geleden zei Noel2: qua opvattingen heb ik dus vrijheid, zo neutraal mogelijk kan, om zo onbewogen mogelijk te zijn. Bekeken vanuit het standpunt van de ziener of waarnemend getuige is dat correct, alles is wat het is zonder meer. 1 uur geleden zei Noel2: Alleen dan hoor ik weer van een denker des vaderlands dat stoïcijnse filosofie verwerpelijk is. Bij paraconsistente logica is onderscheidingsvermogen niet onbelangrijk, bij gemis aan aandacht verwarring, conflict en ambivalentie dan ook, haast normaal, schering en inslag. Daarom het advies, hou het simpel, dat is al moeilijk genoeg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2022 1 uur geleden zei Noel2: Toch ook maar zelf nadenken. Het lijkt altijd een beetje arrogant om te stellen dat we voor een aantal zaken soms ons verstand nodig hebben, heb er daarom ook spijt van het ooit eens gebruikt te hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2022 24 minuten geleden zei Noel2: Als je spijt hebt was het toch geen verstandsgebruik, van alle kennis is vooral ethische kennis van belang, verstand het doen van morele keuzes. Dat is zeker een kwestie van niet alles van te voren weten. Of beter heet het gebruik van de rede… Onderschatting ongepast, het is als denken dat filosofie bedoeld is om met mooie woordjes Sofie in je bed proberen te krijgen, in werkelijkheid is het sterven in haar armen. De rede zal dan nog maar weinig betekenis hebben, zelfs al is het een handig hulpmiddel om tot dat extatische orgelpunt te komen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2022 5 minuten geleden zei Noel2: het blijft de waarheid...vraag is wat ik wil, een subjectieve of objectieve waarheid Het duister komt niet zonder de optie om ze te verhelderen, anders zou waarheidsvinding compleet absurd worden. 51 minuten geleden zei Noel2: Of beter heet het gebruik van de rede. Ben je vertrouwd met een aantal universele wetmatigheden die onderliggend werkzaam zouden zijn? Ik dacht een zevental, varieert nogal eens. 55 minuten geleden zei Noel2: Dat is zeker een kwestie van niet alles van te voren weten. Hierin schuilt iets bijzonders, niet iedereen ziet die olifant die je de stuipen op het lijf kan jagen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten