Spring naar bijdragen

De boom der kennis van goed en kwaad


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 6-11-2022 om 22:46 zei Dat beloof ik:

Leuk, maar kun je ook ingaan op wat ik zei? 

Ga eens diep en vraag je af welke vibraties er in de cellen en atomen gaande zijn om tot de projectie van iets in diens aarding te komen

Dat is niet diep maar oppervlakkig en ontwijkend.
Mijn vraag was hoe iets gemaakt kan worden naar zijn aard, als het nog niet bestaat.

Als reactie constateer ik wazig gewauwel, maar geen antwoord op de vraag.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij ook. Jezus stond tegenover de Farizeeën. Dat waren de oprechte godsdienstige mensen van die tijd. Zij hielden zich aan alle regels uit liefde voor God. Dat is een houding die veel christen

M.i. staat de boom niet op zichzelf, maar gaat het altijd om de activiteit van het eten van de boom. De mens mag van alle bomen eten, behalve die ene boom. "De boom van kennen goed en kwaad" was uniek

Het probleem met de bijbel is dat zowel jij als ik allerlei losse teksten kunnen aandragen om ons eigen standpunt te verdedigen.  Waar jij echter niet op in gaat is hoe nu iemand met een andere g

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet diep maar oppervlakkig en ontwijkend.
Mijn vraag was hoe iets gemaakt kan worden naar zijn aard, als het nog niet bestaat.

Als reactie constateer ik wazig gewauwel, maar geen antwoord op de vraag.

Omdat God het maakte he? Als ik een programma schrijf, dan schrijf ik de code ook naargelang waar het programma voor bedoeld moet zijn, toch?

De enige die wazig is ben jij omdat je met tunnelvisie kijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:

Ga eens diep en vraag je af welke vibraties er in de cellen en atomen gaande zijn om tot de projectie van iets in diens aarding te komen. Kijk hoe ieder organisme zich naar diens aard toch als 1 geheel (binnen de soort) uitvouwt. Iedere soort is naar diens aard gebekt. 

God is voor mij de totaalsom van al dat was, is en altijd zal zijn. God leeft en spreekt duidelijke taal. Zijn profetieën (waarvan vele voor onze ogen in vervulling gaan) zijn levend bewijs dat onze Bijbel geen random boek is maar ons iets bekend maakt, openbaart.

Amen.

 

 

Ik vond het zowaar een prachtig filmpje! 

(Weer 's wat anders dan filmpjes met schreeuwende meneren 😄)

  

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Omdat God het maakte he? Als ik een programma schrijf, dan schrijf ik de code ook naargelang waar het programma voor bedoeld moet zijn, toch?

De enige die wazig is ben jij omdat je met tunnelvisie kijkt.

En God die het uitspreekt is dan hoe de atomen trillen. Dat staat ook letterlijk geschreven in iedere cel van ieder wezen, iedere soort naar diens aard, ieder dier zingt zoals het gebekt is.

Genesis 1 reikt veel dieper dan ik vandaag vatten kan.

5 uur geleden zei Petra.:

 

Ik vond het zowaar een prachtig filmpje! 

(Weer 's wat anders dan filmpjes met schreeuwende meneren 😄)

  

God leeft!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid