Spring naar bijdragen

Overwegen wij nog wel een andere bijbel uitleg?


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei sandingisaskill:

Credible heeft als basis het christelijk geloof, zoals dat kernachtig wordt beschreven in de Apostolische Geloofsbelijdenis:

https://credible.nl/faq/#faq1i2

Waarom zou je dat ter discussie stellen? Dat is juist gesteld om discussies in banen te leiden. Anders wordt het inderdaad een monoloog wat mij betreft want ik ga daar niet aan tornen. Hoe hoog of laag de ander ook springt.

Op zich met je eens, alleen daarmee houd je dan weer die Roomsen in het zadel wat in zekere zin hetzelfde effect heeft als de starheid van de JWO.  In mijn optiek twee kanten van hetzelfde beestje zijn aard.  Het beest dat de Deur dichtslaat voor de Heilige Geest.  Zij het dat de meeste gelovigen die achter de AGB staan meestal meer ruimte bieden voor de Geest dan de sekte van de JWO.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ook ik zie uit naar Zijn komst, iedere dag weer opnieuw. Maar ik durf het niet om data te gaan berekenen of te noemen. Want ons kennen is maar zeer beperkt. En iedere voorspelling die niet uitkomt doe

Waar het hart van vol is, stroomt de mond van over immers. Voor mezelf gesproken neem ik geen deel aan een discussie met de intentie om anderen van gedachten te doen veranderen. Ik verwacht ook niet d

Als je dagelijks de Bijbel blijft lezen en bidden, kan het m.i. niet anders dan dat je inzicht blijft groeien. De gekleurde bril afzetten is wel erg moeilijk als je te dogmatisch hebt leren denken. Ma

30 minuten geleden zei Divine_will:

Op zich met je eens, alleen daarmee houd je dan weer die Roomsen in het zadel wat in zekere zin hetzelfde effect heeft als de starheid van de JWO.  In mijn optiek twee kanten van hetzelfde beestje zijn aard.  Het beest dat de Deur dichtslaat voor de Heilige Geest.  Zij het dat de meeste gelovigen die achter de AGB staan meestal meer ruimte bieden voor de Geest dan de sekte van de JWO.

Ik ben ervan overtuigd dat er Rooms Katholieken zijn die, hoewel schaars in aantal en ondanks de vele dwalingen die er leven binnen die kerk, hun geloof hebben gesteld in het offer van Jezus aan het kruis en daardoor gered zijn. Het spreekt voor ze dat ze geloven in de Drie-eenheid waar Jezus onderdeel van uit maakt. Jehova's Getuigen echter zijn niet gered omdat ze niet geloven in Jezus die God is en onderdeel uit maakt van de Drie-eenheid. Ze verwerpen de leerstellingen zoals verkondigd in de AGB en zijn dus zelf bezig met het zich niet houden aan de richtlijnen zoals gesteld door Credible. En dan moeten ze niet bij mij aankomen dat ik degene ben die de boel verstiert. Dat is gewoon simpelweg de zaken omdraaien en vals beschuldigen van een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ik ben ervan overtuigd dat er Rooms Katholieken zijn die, hoewel schaars in aantal en ondanks de vele dwalingen die er leven binnen die kerk, hun geloof hebben gesteld in het offer van Jezus aan het kruis en daardoor gered zijn. Het spreekt voor ze dat ze geloven in de Drie-eenheid waar Jezus onderdeel van uit maakt. Jehova's Getuigen echter zijn niet gered omdat ze niet geloven in Jezus die God is en onderdeel uit maakt van de Drie-eenheid. Ze verwerpen de leerstellingen zoals verkondigd in de AGB en zijn dus zelf bezig met het zich niet houden aan de richtlijnen zoals gesteld door Credible. En dan moeten ze niet bij mij aankomen dat ik degene ben die de boel verstiert. Dat is gewoon simpelweg de zaken omdraaien en vals beschuldigen van een ander.

Met je eens. Alleen heeft het dogma slechts Betekenis wanneer het door overgave vanuit authentiek inzicht en geloof tot zekerheid is geworden. Mensen verplichten het te geloven creeeert enkel nepchristenen. Laat je het dogma helemaal los dan kan iemand die pas tot geloof is gekomen niet opgebouwd worden in de geloofszekerheid.  Maar houd je er te star aan vast dan laat je eveneens te weinig ruimte voor de Heilige Geest die in en aan de zuigeling (overdrachtelijk gesproken) aan het Werk is om hem in de volle waarheid te leiden.   

Met je eens dat de AGB leidraad moet zijn, tegelijkertijd moet er wel wat ruimte zijn voor het bespreken van een andere visie.  Klakkeloos napraten schept enkel nepchristenen. Dus leidraad als achtergrond maar niet dusdanig gehandhaafd dat het alle ruimte dichtslaat. 

 

In vissers taal uitgedrukt: met een klein stukje brood hapt de vis sneller dan met een heel brood aan de haak. Met een heel brood aan de haak is de kans dat de vis bijt gering en tevens de kans dat de hengel breekt groot.  Helemaal geen brood of zelfs een verbod op brood werkt eveneens averechts.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Divine_will:

Met je eens dat de AGB leidraad moet zijn, tegelijkertijd moet er wel wat ruimte zijn voor het bespreken van een andere visie.  Klakkeloos napraten schept enkel nepchristenen. Dus leidraad als achtergrond maar niet dusdanig gehandhaafd dat het alle ruimte dichtslaat.

Prima, maar er is nu geen enkele handhaving. Sterker: er wordt grofweg ontkent dat het leidraad behoort te zijn. Dan liever rigide handhaving dan totale ontkenning. Wat er nu gebeurt is gewoon Godslastering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sandingisaskill:

Prima, maar er is nu geen enkele handhaving. Sterker: er wordt grofweg ontkent dat het leidraad behoort te zijn. Dan liever rigide handhaving dan totale ontkenning. Wat er nu gebeurt is gewoon Godslastering.

Persoonlijk zie ik de crisis op dit forum als een symptoom dat erop wijst  dat het genadetijdperk ten einde loopt.  De meer naar het jodendom neigende antichristelijke doctrines van de JWO (zoals “Jezus is niet God die zich in het vlees openbaarde”) vinden hun weerspiegeling in het opkomende rijk van het beest.  Het   brein achter het WEF proclameert inmiddels openlijk dat de Opstanding van Jezus Christus “fake news” is.  Na twee en half jaar corona weten we inmiddels waartoe de introductie van de term “fake news” leidt: verdrukking. Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid.  Deze oorlog is twee en half jaar geleden ingezet en verovert steeds meer terrein.

 

 

https://www.weforum.org/people/yuval-noah-harari
 

De NWV is in mijn optiek de NWOV, de Nieuwe Wereld Orde Vertaling.  Geschreven door illuminati om de geesten rijp te maken voor het rijk van het beest.  De ontkenning dat Jezus de vleesgeworden God is is het begin van elke dwaling. Trek de Hoeksteen uit een gebouw en het hele gebouw stort in.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Thinkfree:

Ik overweeg en onderzoek alles wat er beweerd en gezegd wordt, heeft deze een bijbelse basis neem ik het voor waar aan.

Eerste punt heb je/jij de juiste bijbel. 

Tweede punt klopt dat wat jij zegt en komt het overeen met de gehele bijbel.

Derde punt gebaseerd op de bijbel is dat eenieder die Jezus neerhaalt als God in het vlees is niet uit God of eert de Vader.

Dat zijn mijn 3 kern vragen om te zien wie een persoon werkelijk is.

Het addertje onder het gras, zit 'm in jouw eerste regel: Op grond waarvan kun je die Bijbelse basis herkennen? Waar bestaat volgens jou die Bijbelse basis uit? Ik zal aan de hand van jouw drie punten trachten duidelijk te maken waar ik heen wil:

Heb je de juiste Bijbel? Wie bepaalt de juistheid? Ik neem aan, dat je het nu hebt over de verschillende vertalingen. Maar geef dan eens aan, wat volgens jou de juiste Bijbel is? En hoe 'bewijs' je dat? (Hoe onderbouw je jouw uitgangspunt?)

Klopt dat wat jij zegt en komt het overeen met de gehele bijbel? Ik vraag me af of je dit kunt bepalen. Je zou dan de gehele Bijbel moeten samenvatten en dan moeten toetsen of iets wel klopt. Dat lijkt me praktisch onmogelijk. Aan de andere kant, als jij de Bijbel in een dergelijke hapklare brok kunt samenvatten, hoor ik dat graag. Scheelt een hoop discussie op dit forum.

Eenieder die Jezus neerhaalt als God in het vlees is niet uit God of eert de Vader: Lijkt me heel lastig. Je sluit daarmee hele volksstammen uit van de discussie, inclusief degenen die het gewoon anders verwoorden dan jij. Het punt is dat je met dit uitgangspunt jouw eigen interpretatie heel duidelijk als de enige ware ziet. Jouw kijk op de Bijbel en haar boodschap is de enige juiste. Je gaat daarmee niet in gesprek, maar zet een groot hek neer, die alleen maar opengaat als iemand het paswoord raadt, dat alleen jij maar kent.

Jouw definitie van wat de Bijbel is en leert, is zodanig strak omschreven, dat alleen jij daar maar in past. Dat maakt het in feite onmogelijk om met jou in gesprek te kunnen. Je gedraagt je namelijk als een bange hond achter je eigen grote hek, blaffend tegen elke voorbijganger die geïnteresseerd lijkt in wat zich er achter bevindt.

Je bent, mijn inziens, beter uit, als je gewoon kennis maakt met de wereld om je heen en er niet gelijk vanuit gaat, dat anderen je naar het leven staan. Laat gewoon met open handen zien wat je vast hebt, wellicht kun je die ander dan iets van waarde laten zien, dat je waarschijnlijk ook bezit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hetairos:

Ik wel. Al moet ik toegeven dat het soms (lees: vaak) lijkt op vechten tegen de bierkaai (een onmogelijke strijd voeren).

Maar je bent toch niet op dit forum om strijd te voeren? Ik ervaar dat helemaal niet zo. Ik voer hier geen strijd. Ik wil graag met anderen van gedachten wisselen. Buiten dit forum vind ik die mogelijkheid nauwelijks meer. Buiten dit forum kan ik bijna met niemand praten over dingen die er toe doen want het interesseert de meeste mensen helemaal geen moer meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sandingisaskill:

Zonder dogma's valt er niet te leven. Ongetwijfeld dat ook jij de Bijbel leest met een dogmatische instelling omtrent bepaalde onderwerpen. Indien niet, waarom dan moeite stoppen in het bestrijden van de leer van de Jehova's Getuigen bijvoorbeeld?

Om het WTG te verwerpen heb ik geen dogma's nodig. Mijn gezonde verstand is daarvoor voldoende. Je moet m.i. niet het WTG bestrijden door hun verwerping van kerkelijke dogma's te gaan bestrijden. Dat werkt niet. Want ze hebben hun Bijbelteksten klaar om hun leer te bevestigen. En soms hebben ze misschien wel zelfs gelijk. Misschien is het goed om de Bijbel te blijven lezen en te bidden. Zonder vooraf geleerde dogma's. En, om alle eventuele twijfel weg te nemen, zeg ik hier nogmaals dat ik het WTG als een verderfelijke organisatie beschouw.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Om het WTG te verwerpen heb ik geen dogma's nodig. Mijn gezonde verstand is daarvoor voldoende. Je moet m.i. niet het WTG bestrijden door hun verwerping van kerkelijke dogma's te gaan bestrijden. Dat werkt niet. Want ze hebben hun Bijbelteksten klaar om hun leer te bevestigen. En soms hebben ze misschien wel zelfs gelijk.

Uiteraard wordt waarheid vermengt met leugen om de leugen zo wat minder opzichtig te maken. Maar de waarheid wordt wel troebel.

15 minuten geleden zei Willempie:

Misschien is het goed om de Bijbel te blijven lezen en te bidden. Zonder vooraf geleerde dogma's.

Al doende kan het niet anders dat je bepaalde dogma's gaat hanteren. Neem bijvoorbeeld de doop. Daar heb jij vast ook zo je kijk op en die zal niet door iedereen gedeeld worden. En voilà, ook Willempie leest dogmatisch. Dat je moeite hebt met bepaalde dogma's dat geloof ik wel, maar niet dat jij zonder dogma's door het leven gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hetairos:

Misschien nemen we onszelf wel veel te serieus, Sjako. Ontspan een beetje. Ik, voor mezelf, heb allang geaccepteerd, dat we op christelijk terrein verschillende wegen bewandelen, maar dat stelt me nu juist in staat om inhoudelijk wat volwassener op jouw reacties in te gaan. Je weet zelf heel goed wie jij als gelovige bent; daarvoor hoef je geen verantwoording af te leggen.

Sinds kaasjeskruid weer toegang heeft hier is de sfeer weer totaal verziekt. Het is een grote fout hem weer toegang te geven. Zover is duidelijk.

2 uur geleden zei sandingisaskill:

Uiteraard wordt waarheid vermengt met leugen om de leugen zo wat minder opzichtig te maken. Maar de waarheid wordt wel troebel.

Dat is nu precies het probleem met jou. Jou visie is gericht op Griekse filosofie en heeft niks met Bijbelse waarheid te maken. Daarom reageer je arrogant want je mist de vruchten van de Geest. Je jaagt iedereen de gordijnen in. Daarom kreeg je permanente ban.

2 uur geleden zei Willempie:

Je moet m.i. niet het WTG bestrijden door hun verwerping van kerkelijke dogma's te gaan bestrijden. Dat werkt niet. Want ze hebben hun Bijbelteksten klaar om hun leer te bevestigen. En soms hebben ze misschien wel zelfs gelijk.

Niet misschien. De meeste zaken zijn zo klaar als een klontje. Die kan je niet bestrijden want we hebben idd ons grootste zwaard de Bijbel klaar. Kan je misschien verwerpelijk vinden, maar het is waar we toe opgeroepen zijn. De Bijbel heeft een vergriekste uitleg gekregen, en zal die altijd bestrijden. De waarheid moet en zal zegevieren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

 

Niet misschien. De meeste zaken zijn zo klaar als een klontje. Die kan je niet bestrijden want we hebben idd ons grootste zwaard de Bijbel klaar. Kan je misschien verwerpelijk vinden, maar het is waar we toe opgeroepen zijn. De Bijbel heeft een vergriekste uitleg gekregen, en zal die altijd bestrijden. De waarheid moet en zal zegevieren. 

De Waarheid moet helemaal niets maar Hij zal zeker zegevieren!

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Je jaagt iedereen de gordijnen in. Daarom kreeg je permanente ban.

 


Dat legden de Farizeeërs Jezus ook ten laste.  Het tweesnijdend zwaard van Jezus Christus, God de Zoon, snijdt door het vlees. Religieuzen houden daar niet van.  Uiteindelijk bleek dat de farizeeërs met het bannen van Jezus Christus  zichzelf hebben geband. Daar kwamen sommigen pas achter na de Opstanding.  Voor een van hen was dat nog niet te laat. Zij naam is Paulus. (Filipenzen 3:5). 

1 minuut geleden zei sjako:

Heb nu niet de indruk dat de waarheid jou heeft vrijgemaakt. Angst voor de hel houdt je van de waarheid af helaas.

Je bedoelt jouw  angst voor de hel. Waardoor je Jezus indirect voor leugenaar uitmaakt.  Niet alleen ontken je dat God Mens is geworden, ook maak je Hem voor leugenaar uit op dit punt.  Een Christen heeft geen angst voor de hel en hoeft de hel daarom niet te ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees dit maar eens. We staan niet alleen. 
https://cip.nl/90389-misverstanden-over-de-antichrist-de-opname-en-de-wederkomst

10 uur geleden zei Divine_will:

Angst voor de hel is voor hen in wie Hij Leeft onmogelijk. De Heer onze God, Jezus Christus, is namelijk afgedaald ter helle en heeft daar de dood overwonnen.  De hel heeft geen enkele macht over Hem die in ons is. 

Nee, omdat de hel een schandelijke misleiding is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:
18 uur geleden zei Hetairos:

Misschien nemen we onszelf wel veel te serieus, Sjako. Ontspan een beetje. Ik, voor mezelf, heb allang geaccepteerd, dat we op christelijk terrein verschillende wegen bewandelen, maar dat stelt me nu juist in staat om inhoudelijk wat volwassener op jouw reacties in te gaan. Je weet zelf heel goed wie jij als gelovige bent; daarvoor hoef je geen verantwoording af te leggen.

Sinds kaasjeskruid weer toegang heeft hier is de sfeer weer totaal verziekt. Het is een grote fout hem weer toegang te geven. Zover is duidelijk.

Het is niet kaasjeskruid of @sandingisaskill die hier de boel verziekt, maar het zijn de reacties op zijn schrijven. Als hij iets schrijft waar je niet met de correcte houding en middelen op in kunt gaan, negeer dat bericht dan gewoon. Meestal ontstaat een verziekte atmosfeer als een reactie fout is of als er emoties een rol gaan spelen.

11 uur geleden zei sjako:
11 uur geleden zei Divine_will:

De Waarheid moet helemaal niets maar Hj zal zeker zegevieren!

Hij zal zegevieren of je dat nu leuk vind of niet. Je hebt niet meer zoveel dagen he?

Kijk, dit is nu zo'n voorbeeld van een reactie die de atmosfeer verziekt. @Divine_will heeft gewoon gelijk als hij zegt, dat de Waarheid niets 'moet', maar dat zij wel zegeviert. Dat is namelijk het intrinsieke kenmerk van dé Waarheid.

Jij denkt echter dat jij de waarheid moet laten zegevieren. Maar daarmee probeer je de waarheid van je afhankelijk te maken.

Maar in dit geval is het jouw laatste opmerking, die hier de atmosfeer verziekt.

Kijk maar hoe het nu verder gaat:

11 uur geleden zei sjako:
11 uur geleden zei Divine_will:

Jij niet inderdaad maar Hij wel. Als antwoord op allebei je uitspraken hierboven!

Heb nu niet de indruk dat de waarheid jou heeft vrijgemaakt. Angst voor de hel houdt je van de waarheid af helaas.

De rest van het 'gesprek' tussen jou en @Divine_will is een voorbeeld van hoe het verder escaleert.

Maar de kern van wat ik wil zeggen is, dat dit door JOU is veroorzaakt. En je zult het met me eens zijn, dat zo iemand het moderatorschap onwaardig is.

Want als iemand de boel verziekt, door foute reacties te schrijven, kan enkel de moderator de boel corrigeren. Dat wordt echter onmogelijk als het de moderator is, die de atmosfeer verziekt.

Dan is dus nu de oprechte vraag: Hoe kan dit worden opgelost? Misschien een andere moderator. Eentje die zich wat meer boven de partijen bevindt en zich wat objectiever gedragen kan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Divine_will:

Angst voor de hel is voor hen in wie Hij Leeft onmogelijk. De Heer onze God, Jezus Christus, is namelijk afgedaald ter helle en heeft daar de dood overwonnen.  De hel heeft geen enkele macht over Hem die in ons is. 

 

 

 

Mijn door sjako verwijderde Erläuterung in de vorm van dit  lied behoorde bij en stond direct onder dit bericht.  De verheldering, namelijk van het gegeven dat angst voor de hel in hen in wie Hij Leeft onmogelijk is,  is uitstekend verwoord en bezongen in dit lied met lyrics in het Paasgeel en de bijbehorende bijbelteksten die als witte ondertitels in beeld verschijnen .   Hij die de volmaakte Liefde van God IS, drijft alle angst uit immers. (1 Johannes 4:18-19)

 

Citaat

 

De kleur geel wordt met het Christendom geassocieerd, het gaat dan om het licht, luisteren en natuurlijk de kleur van de zon, maar ook gaat het om afgunst en verraad.

https://www.showhome.nl/inspiratie/waarom-geel-de-kleur-van-pasen-is/

 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:

Lees dit maar eens. We staan niet alleen. 
https://cip.nl/90389-misverstanden-over-de-antichrist-de-opname-en-de-wederkomst

Nee, omdat de hel een schandelijke misleiding is. 


Wij hebben het niet nodig dat jij of jouw genootschap ons “de waarheid” zou vertellen, sjako. Ongeacht wie je daar allemaal voor mee brengt als het je uitkomt.  De Bruidgemeente kent Hem Zelf. Nog een paar daagjes.  In 2028 is er nog een Opname en in 2034 ook weer een. Daarna de Wederkomst in 2035. 
 

 



 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Divine_will:

hebben het niet nodig dat jij of jouw genootschap ons “de waarheid” zou vertellen, sjako. Ongeacht wie je daar allemaal voor mee brengt als het je uitkomt.  De Bruidgemeente kent Hem Zelf. Nog een paar daagjes.  In 2028 is er nog een Opname en in 2034 ook weer een. Daarna de Wederkomst in 2035.

Misschien is het beter dat je een dergelijke toon wat matigt. Eerst eens kijken of je voorspelling over Jeruzalem zaterdag uitkomt. Zo niet,  dan heb je geen recht van spreken meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:
10 uur geleden zei Divine_will:

hebben het niet nodig dat jij of jouw genootschap ons “de waarheid” zou vertellen, sjako. Ongeacht wie je daar allemaal voor mee brengt als het je uitkomt.  De Bruidgemeente kent Hem Zelf. Nog een paar daagjes.  In 2028 is er nog een Opname en in 2034 ook weer een. Daarna de Wederkomst in 2035.

Misschien is het beter dat je een dergelijke toon wat matigt. Eerst eens kijken of je voorspelling over Jeruzalem zaterdag uitkomt. Zo niet,  dan heb je geen recht van spreken meer. 

Ook ik zie het anders dan @Divine_will dat doet. Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij geen recht van spreken meer heeft als 'zijn' voorspelling niet uit komt. Als we iedereen van dit forum uitsluiten die iets voor waar aanneemt, wat anderen voorspellen, dan houden we geen leden meer over.

Jij stelt je nu wel als scherprechter op, DBI, maar Divine_Wil is gewoon iemand die iets aanneemt van een ander. Nu heb ik die betreffende video nauwkeurig bekeken en toen viel me op dat de bloedmanen in het verhaal een grote (en bepalende) rol spelen. Het verhaal zelf (dat ik overigens maar ten dele kon volgen, want er wordt aan eerdere sessies gerefereerd) sprong nogal van de hak op de tak.

Ik vind het dus veel interessanter om te weten, waarom Divine_Wil van deze voorspelling zo onder de indruk is. Misschien dat hij dat kan toelichten. Gewoon op een ontspannen manier en zonder te worden afgerekend door iemand, die er genoegen in vindt nog wat extra zout in een wond te smeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hetairos:

Ook ik zie het anders dan @Divine_will dat doet. Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij geen recht van spreken meer heeft als 'zijn' voorspelling niet uit komt. Als we iedereen van dit forum uitsluiten die iets voor waar aanneemt, wat anderen voorspellen, dan houden we geen leden meer over.

Jij stelt je nu wel als scherprechter op, DBI, maar Divine_Wil is gewoon iemand die iets aanneemt van een ander. Nu heb ik die betreffende video nauwkeurig bekeken en toen viel me op dat de bloedmanen in het verhaal een grote (en bepalende) rol spelen. Het verhaal zelf (dat ik overigens maar ten dele kon volgen, want er wordt aan eerdere sessies gerefereerd) sprong nogal van de hak op de tak.

Ik vind het dus veel interessanter om te weten, waarom Divine_Wil van deze voorspelling zo onder de indruk is. Misschien dat hij dat kan toelichten. Gewoon op een ontspannen manier en zonder te worden afgerekend door iemand, die er genoegen in vindt nog wat extra zout in een wond te smeren. 


@Dat beloof ik haalt twee dingen door elkaar.  Over Jeruzalem heb ik allang gezegd hoe ik het zie. Dat is HIER te lezen. Valse beschuldigingen reageer ik niet meer op in de Lijdensweek van onze Heer Jezus Christus. @Dat beloof ik heeft met name in de abortustopic bewezen zich aan objectieve feiten niets gelegen te laten liggen wanneer die niet in zijn straatje passen. Dan zwijgt hij in het gunstigste geval, hij is niet in staat of van zins zich ook maar iets in te schikken, zijn ongelijk te bekennen, of zijn visie bij te stellen.  Zo iemand noemen wij een vampier. Daar ga ik niet meer op in, ik heb betere dingen te doen.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hetairos:

Ook ik zie het anders dan @Divine_will dat doet. Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij geen recht van spreken meer heeft als 'zijn' voorspelling niet uit komt. Als we iedereen van dit forum uitsluiten die iets voor waar aanneemt, wat anderen voorspellen, dan houden we geen leden meer over.

Jij stelt je nu wel als scherprechter op, DBI, maar Divine_Wil is gewoon iemand die iets aanneemt van een ander. Nu heb ik die betreffende video nauwkeurig bekeken en toen viel me op dat de bloedmanen in het verhaal een grote (en bepalende) rol spelen. Het verhaal zelf (dat ik overigens maar ten dele kon volgen, want er wordt aan eerdere sessies gerefereerd) sprong nogal van de hak op de tak.

Ik vind het dus veel interessanter om te weten, waarom Divine_Wil van deze voorspelling zo onder de indruk is. Misschien dat hij dat kan toelichten. Gewoon op een ontspannen manier en zonder te worden afgerekend door iemand, die er genoegen in vindt nog wat extra zout in een wond te smeren. 

Ik bedoel niet letterlijk dat @Divine_willdan geen recht van spreken meer heeft. Dat is een NL-uitdruking: geen recht van spreken meer hebben. Ofwel: door er eerder naast te hebben gezeten, niet meer serieus worden genomen. Hij praat inderdaad anderen na, maar praat wel degelijk zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid