Spring naar bijdragen

Situatie Oekraïne


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 599
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Door ze op te roepen voor mobilisatie natuurlijk. Sommige Russen zijn om die reden uit Rusland gevlucht omdat die zich niet in moordenaars wilden laten veranderen.

Neen, ik heb alle propaganda afgezworen. Je bent dictatoriaal of je bent het niet, en na corona zijn alle naties op de wereld wel ontmaskerd als dictatoriaal.  Waar geen persvrijheid is en o

Voor jou is de wereld  blijkbaar erg simpel. Oekraïne is lief. Wij zijn ook lief. Rusland (of beperk het tot Poetin) is stout.  Was je ook zo bezorgd over het lot van de Oekraïense bevolking tijdens d

Posted Images

2 minuten geleden zei sandingisaskill:

Hoe weet jij dat? Als al die joden vandaag de dag uit hun huis werden getrokken met geweld, ga jij je niet achter de oren krabben?

Omdat de nazi's er alles aan deden on dit geheim te houden. We gingen wel geruchten rond dat het gebeurde, op de Engelse radio werd er ook wel is wat over gezegd, maar de meeste mensen hadden geen radio omdat de Nazi's dit verboden hadden gemaakt. Wie zijn radio niet inleverde kon de doodstraf krijgen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei 010:

De meeste Nederlanders wisten niet dat de holocaust plaats vond.

Nee. en de meeste Duitsers ook niet. Maar ze stonden wel gewoon toe te kijken terwijl hun medemensen afgevoerd werden. En de meeste Joden zijn opgepakt door Nederlandse politieagenten en Westerbork werd bewaakt door de Nederlandse Marechaussee en de N.S. liet zich betalen om Joden af voeren. En er was "kopgeld", waar heel veel Nederlanders een goede bijverdienste  aan hadden. En, percentagegewijs, leverde Nederland de meeste vrijwilligers voor de SS. En percentagegewijs zijn er uit Nederland de meeste Joden vermoord. En zelfs na de bevrijding, toen iedereen zogenaamd in het verzet had gezeten, werden de weinige overlevende Joden die terugkwamen uit de kampen, ronduit schandalig behandeld. Wees er maar trots op!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei 010:

Omdat de nazi's er alles aan deden on dit geheim te houden. We gingen wel geruchten rond dat het gebeurde, op de Engelse radio werd er ook wel is wat over gezegd, maar de meeste mensen hadden geen radio omdat de Nazi's dit verboden hadden gemaakt. Wie zijn radio niet inleverde kon de doodstraf krijgen.

Smoesjes. De wereld hangt ervan aan elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Willempie:

Daar heb ik al heel veel over nagedacht. Omdat mijn opa in Dachau is overleden en mijn vader kwaad werd als ik daarover vragen stelde, ben ik zelf maar op zoek gegaan en ik heb over de oorlog en de kampen zo'n beetje alles gelezen wat er beschikbaar is. Weet je waar ik het meeste door geschokt ben? Door de apathie van het Nederlandse volk. Denk daar maar eens over na.

Zelfde apathie wordt bewerkstelligd jegens de nieuwe “wappies” die strakjes de chip niet nemen.  We hebben de afgelopen twee jaar gezien hoeveel hoop er voor de achterblijvers overblijft als het zou moeten aankomen op de mensen. Zelfs  sommige gelovigen en kerken deden eraan mee. Kritische mensen monddood maken, stigmatiseren, labellen,  met een QR-code. Het voorspelt niets goed voor de achterblijvers in Nederland. Hopelijk voor de achterblijvers weet FVD een grote verzetsbeweging op de been te krijgen.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Willempie:

Nee. en de meeste Duitsers ook niet. Maar ze stonden wel gewoon toe te kijken terwijl hun medemensen afgevoerd werden. En de meeste Joden zijn opgepakt door Nederlandse politieagenten en Westerbork werd bewaakt door de Nederlandse Marechaussee en de N.S. liet zich betalen om Joden af voeren. En er was "kopgeld", waar heel veel Nederlanders een goede bijverdienste  aan hadden. En, percentagegewijs, leverde Nederland de meeste vrijwilligers voor de SS. En percentagegewijs zijn er uit Nederland de meeste Joden vermoord.

Dat klopt, mensen keken toe en deden niks. En je hebt hebt gelijk dat er in Nederland relatief veel Joden zijn afgevoerd, dat komt omdat veel mensen veel vertrouwen hadden in de overheid/politie.

16 minuten geleden zei Willempie:

DeEn zelfs na de bevrijding, toen iedereen zogenaamd in het verzet had gezeten, werden de weinige overlevende Joden die terugkwamen uit de kampen, ronduit schandalig behandeld. Wees er maar trots op!

Schandalig!

18 minuten geleden zei sandingisaskill:

Smoesjes. De wereld hangt ervan aan elkaar.

???

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei 010:

Dat klopt, mensen keken toe en deden niks. En je hebt hebt gelijk dat er in Nederland relatief veel Joden zijn afgevoerd, dat komt omdat veel mensen veel vertrouwen hadden in de overheid/politie.

Onterecht dus. De overheid bepaalt niet wat goed of fout is. Het is wel lekker makkelijk om de overheid dan maar de schuld te geven, die even wat krokodillentranen laat vloeien en hoppaaa, we kunnen weer gerust verder. Maar uiteindelijk ben je als individu zelf verantwoordelijk voor het onderscheiden van goed van fout. Naar een ander wijzen is al zo oud als Adam en Eva.

1 uur geleden zei 010:

???

Snap je er ineens niks meer van?

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sandingisaskill:

Onterecht dus. De overheid bepaalt niet wat goed of fout is. Het is wel lekker makkelijk om de overheid dan maar de schuld te geven, maar uiteindelijk ben je als individu zelf verantwoordelijk voor wat goed of fout is. De overheid die even wat krokodillentranen laat vloeien en hoppaaa, we kunnen weer gerust verder. Naar een ander wijzen is al zo oud als Adam en Eva.

Je snapt het niet. Omdat mensen voor de oorlog al veel vertrouwen hadden in overheid en politie gingen ze er nu van uit dat ze weer het beste met de mens voor hadden. 

9 minuten geleden zei sandingisaskill:

Snap je er ineens niks meer van?

Nee verklaar je nader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei 010:

Je snapt het niet. Omdat mensen voor de oorlog al veel vertrouwen hadden in overheid en politie gingen ze er nu van uit dat ze weer het beste met de mens voor hadden. 

Nee verklaar je nader.

Geen zin in rondjes draaien. Ik verklaar je verder helemaal niets en heb gezegd wat ik zeggen wou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sandingisaskill:

Geen zin in rondjes draaien. Ik verklaar je verder helemaal niets en heb gezegd wat ik zeggen wou.

Wil jij zeggen dat nooit een keer iets niet snapt? Hou toch op! Ik ben met jou uitgediscussieerd. Ik wens je nog een fijne avond toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei 010:

Wil jij zeggen dat nooit een keer iets niet snapt? Hou toch op! Ik ben met jou uitgediscussieerd. Ik wens je nog een fijne avond toe.

Ik snap ook wel eens iets niet. Maar gebiedende wijs aan mij opdragen dat ik iets nader moet verklaren of met een paar vraagtekentjes aan komen zetten zonder specificatie van je vraag, werkt averechts bij mij. Daarbij komt dat ik grote moeite heb om je als christen te beschouwen. Je komt regelmatig met stellingen die kant nog wal raken en gewoon basics behoren te zijn. Ik vermoed dat je gewoon atheïst bent, gezien je naturalistische invalshoek. Hooguit ben je iemand met zijn eigen ideeën over hoe het christendom eruit behoort te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Sterk stuk. En dan te bedenken uit 2014... 

Linksom of rechtsom blijft Poetin verantwoordelijk voor deze oorlog, hij heeft de trekker overgehaald. En er is helemaal geen excuus voor het plegen van oorlogsmisdaden.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6193039/ooggetuigen-vertellen-over-gruwelijkheden-in-heroverde-oekraiense-stad-bucha.html

😩

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei 010:

Linksom of rechtsom blijft Poetin verantwoordelijk voor deze oorlog, hij heeft de trekker overgehaald. En er is helemaal geen excuus voor het plegen van oorlogsmisdaden.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6193039/ooggetuigen-vertellen-over-gruwelijkheden-in-heroverde-oekraiense-stad-bucha.html

😩

Een beer met jongen eindeloos bedreigen en uitdagen en als de beer dan eindelijk terugslaat is het de schuld van de beer. Duidelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Willempie:

Een beer met jongen eindeloos bedreigen en uitdagen en als de beer dan eindelijk terugslaat is het de schuld van de beer. Duidelijk!

Nee hoor, volgens het internationaal recht mag je niet zomaar oorlog voeren. Je mag niet zomaar een land aanvallen, alleen als je zelf word aangevallen of met toestemming van de VN. Het feit dat jij je goedkeuring geeft over deze oorlog, dat zegt iets over jou moraal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei 010:

Nee hoor, volgens het internationaal recht mag je niet zomaar oorlog voeren. Je mag niet zomaar een land aanvallen, alleen als je zelf word aangevallen of met toestemming van de VN. Het feit dat jij je goedkeuring geeft over deze oorlog, dat zegt iets over jou moraal.

Ik keur de oorlog niet goed. Dan begrijp je me niet. Ik wijs op oorzaak en gevolg. En op het geopolitiek spel van het westen, over de hoofden van de Oekraïense bevolking heen. Ik moest daarbij ook nog denken aan de beer uit Daniël. Een beer valt normaliter niet zomaar aan (en eet ook geen vlees).

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik keur de oorlog niet goed. Dan begrijp je me niet. Ik wijs op oorzaak en gevolg. En op het geopolitiek spel van het westen, over de hoofden van de Oekraïense bevolking heen. Ik moest daarbij ook nog denken aan de beer uit Daniël. Een beer valt normaliter niet zomaar aan (en eet ook geen vlees).

Beren zijn onbetrouwbaar hoor Willempie vooral ijsberen die vreten alles wat ze tegen komen

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Thinkfree:

Beren zijn onbetrouwbaar hoor Willempie vooral ijsberen die vreten alles wat ze tegen komen

Mensen die dergelijke uitspraken doen zijn onbekend met het juist zeer voorspelbare gedrag van wilde dieren, en baseren hun mening dan ook op vooroordelen. Hetzelfde plegen velen ook over mijn pitbull te zeggen. Maar ik verzeker je dat icm de meeste andere honden de uitkomst bijzonder voorspelbaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Thinkfree:

Beren zijn onbetrouwbaar hoor Willempie vooral ijsberen die vreten alles wat ze tegen komen

Die is goed! 😆

2 uur geleden zei Willempie:

Ik keur de oorlog niet goed. Dan begrijp je me niet. Ik wijs op oorzaak en gevolg. En op het geopolitiek spel van het westen, over de hoofden van de Oekraïense bevolking heen. Ik moest daarbij ook nog denken aan de beer uit Daniël.

Dan moet je het misschien voortaan beter verwoorden.

Citaat

Een beer valt normaliter niet zomaar aan (en eet ook geen vlees).

Beren eten wel degelijk vlees.

https://m.youtube.com/watch?v=JqGiLMpZdBw

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sandingisaskill:

Mensen die dergelijke uitspraken doen zijn onbekend met het juist zeer voorspelbare gedrag van wilde dieren, en baseren hun mening dan ook op vooroordelen. Hetzelfde plegen velen ook over mijn pitbull te zeggen. Maar ik verzeker je dat icm de meeste andere honden de uitkomst bijzonder voorspelbaar is.

Als wij samen lopen en we komen een ijsbeer tegen, ga ik heel hard rennen om mijn leven te redden als jij dan met je kennis zijn gedrag kan voorspellen verwacht ik dat je hem een aai over zijn bol geeft.

Heb ik meer tijd om weg te komen. 😂

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Thinkfree:

Als wij samen lopen en we komen een ijsbeer tegen, ga ik heel hard rennen om mijn leven te redden als jij dan met je kennis zijn gedrag kan voorspellen verwacht ik dat je hem een aai over zijn bol geeft.

Heb ik meer tijd om weg te komen. 😂

 

Dat zal een heel vreemde manier van reageren zijn op voorspelbaar gedrag. Juist omdat ik weet dat ik zijn maaltijd zal worden, ren ik hard met je mee of knal de beer af. Hetzelfde gaat op voor me hondje: als ik andere honden tegen kom gaat ie aan de lijn. Als de andere hond los blijft lopen en mijn hond benaderd, waarschuw ik de eigenaar dat ie het beste zijn hond bij zich kan houden. Simpel toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sandingisaskill:

Dat zal een heel vreemde manier van reageren zijn op voorspelbaar gedrag. Juist omdat ik weet dat ik zijn maaltijd zal worden, ren ik hard met je mee of knal de beer af. Hetzelfde gaat op voor me hondje: als ik andere honden tegen kom gaat ie aan de lijn. Als de andere hond los blijft lopen en mijn hond benaderd, waarschuw ik de eigenaar dat ie het beste zijn hond bij zich kan houden. Simpel toch.

👍

Denk dat ik je voorgaande post verkeerd heb begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:

👍

Denk dat ik je voorgaande post verkeerd heb begrepen.

Mensen verwachten gewoonweg niet dat een hond andere honden gaat aanvallen. Maar er bestaan nu eenmaal honden wiens default reactie aanvallen is. Daar kan de hond niks aan doen, de eigenaar ook niet. Wel kan de eigenaar er wat mee doen en dat is heel simpel: rekening houden met de default en de hond begrenzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid