Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het gaat inderdaad niet over jou maar over Maurice de Korne en de vraag of wat hij doet wel of geen oplichting is.
Dus doet jouw situatie er niet toe, maar jij kwam zelf met jouw situatie ter vergelijking.
Het is duidelijk dat we allebei heel anders tegen de Korne aan kijken.
Want jij denkt dat mensen die zeggen met God of Jezus aan het werk te zijn, per definitie niets slechts kunnen doen.

Dat wil ik niet zeggen, maar die indruk krijg ik niet direct bij hem. 

Maar het blinkt ook van de afwezigheid van de moderator die het kennelijk volledig koud laat wat er in de feedbacktopic komt.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ps, Maurice heeft wel degelijk gestudeerd voor wat hij doet:

Opleiding: Co - active coaching fundamentals - Schouten en Nelissen

Opleiding: Maatschappelijk Werk en Dienstverlening - Christelijke Hogeschool Ede

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Mensen, probeer niet van het ene uiterste in het andere uiterste te schieten.

Wat betreft "Ook Paulus verdiende geld met zijn werk". Ja, maar dat werk was voor zover mij bekend zeilmaker. Niet het prediken dat hij ook deed.

Wat betreft Maurice de Korne: Geen idee hoe kundig hij is en in hoeverre hij zo veel berekent voor zijn cursussen dat je kunt stellen dat het meer gaat om fijn geld te innen dan religieus verantwoord hulp te geven en te dienen zonder zelf rijk te worden. Dat hij echter zelf wel wat meer dan droog brood kan gebruiken is toch beslist niet vreemd, zou ik zeggen. Dus: probeer het met welwillendheid te bezien zo lang er geen absurde zaken zich voordoen die echt wel aan de grote klok zouden moeten worden gehangen.

En als het oplichterij zou wezen, dan is het terecht om het aan te klagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat nergens dat je geld moet vragen voor de prediking. Alleen voor onderhoud van de gemeente en voor de armen. Ik vind dat de goede man een groot bedrag vraagt en niet voor de onkosten te dekken of voor de armen.

Dit riekt naar eigen gewin en Credible is geen reclameforum.

Link naar bericht
Deel via andere websites