Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Willempie heeft een ban van een week gekregen:
@Trajecto schreef daarover:

Citaat

@Willempie heeft een weekban. Het kan niet @sjako ervan te beschuldigen dat hij liegt om het WTG te beschermen. @sjako mag geloven in de leer zoals het WTG die brengt en kan daarvoor niet van liegen beschuldigd worden.

De ban volgde op dit:

Citaat

 

Op 31-3-2021 om 19:28 zei sjako:

De enige die voorspelbaar ben jij. Ik heb het tot in de puntjes uitgelegd, maar je ontkend. Dus we zijn klaar.

Citaat

Ik weet dat je boos wordt. Je bent zeer voorspelbaar. Maar goed is het niet. Het is een kwalijke zaak dat jij bereid bent om te liegen om een genootschap en haar leer te verdedigen, ten koste van alles. Daar ga je een prijs voor betalen en waarschijnlijk doe je dat nu al. Dat is dom en volkomen onnodig.


 

en eerder schreef @Willempie:

Citaat

Daar gaan we weer! Heel voorspelbaar en ik had ook niet anders verwacht. Je hebt niets uitgelegd en wat je beweert staat nergens in de Bijbel. Eigenlijk belazer je de boel gewoon. Ik snap wel dat er steeds omheen blijft draaien maar eerlijk is het niet. Niet tegenover jezelf en ook niet tegenover de ander. Laat los, die valse leer van het WTG. Dat is het beste wat ik je kan aanraden.

Dat dit niet netjes is moge duidelijk. 
Maar dat er een ban op volgt is opmerkelijk, omdat het inhoudelijk niet afwijkt van manier waarop aanhangers van verschillende denominaties hier met elkaar in discussie gaan over elkanders geloof.
Meestal gaat dat met woorden als: Ontkennen, vals geloof aanhangen, liegen, bedriegen etc. Daar is echter nooit iemand op aangesproken.
Daarnaast leeft bij veel forumleden het idee dat de forumleiding bij uitlatingen over het WTG strenger modereert dan bij uitlatingen over andere geloofsrichtingen. Het is daarom des te opmerkelijker dat nu uitgerekend in een geval waarin de WTG wordt aangesproken, degene die dat doet, @Willempie, een ban krijgt. 
Uitermate bedenkelijk is dat het @Sjako, die notabene regelmatig aangeeft streng op te treden tegen onrespectvol gedrag, regaeert met:

 

Citaat

Je bent een zielig mannetje. Niet geschikt voor een forum.  

Ik vind dit een erg onhandige actie van de moderatoren.
Deze handelswijze legt een zware hypotheek op toekomstige uitspraken over andere geloofsrichtingen op dit forum, óóḱ door WTG leden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb lang gehoopt op een ontwikkeling ten goede @sjako als moderator, echter is die ontwikkeling totaal de verkeerde kant opgeslagen Sjako gebruikt zijn positie als moderator enkel voor eigen gewin en ten koste van alles voor het wtg. 

modereren doet ie zeer zuinig, behalve als het betrekking heeft op hem en zijn geloof.(dat noemt men machtsmisbruik)

De ban van @Willempie is daar ook weer zo'n voorbeeld van.

 

 

 

Mijn conclusie is dat als Sjako eerlijk bij hemzelf te rade gaat niet geschikt is voor de functie moderator.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjako belazerde de boel niet zoals Willempie suggereerde, je kan het met de uitleg niet eens zijn, komt wel van de Bijbel, zo een dergelijke beschuldiging naar iemand die naar mijninziens met goede bedoelingen uitlegt kan behoorlijk diep in het vlees snijden, ik kan de ban begrijpen, Trajecto was het er ook mee eens, desalniettemin begrijp ik ook de wrevel naar JG. toch zijn de onderwijzingen niet zozeer JG propaganda maar gewoon beredeneringen uit de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Sjako belazerde de boel niet zoals Willempie suggereerde, je kan het met de uitleg niet eens zijn, komt wel van de Bijbel, zo een dergelijke beschuldiging naar iemand die naar mijninziens met goede bedoelingen uitlegt kan behoorlijk diep in het vlees snijden, ik kan de ban begrijpen, Trajecto was het er ook mee eens, desalniettemin begrijp ik ook de wrevel naar JG. toch zijn de onderwijzingen niet zozeer JG propaganda maar gewoon beredeneringen uit de Schrift.

Ik blijf erbij dat een moderator die ook deelnemer is, zichzelf in een lastige positie plaatst. Getuige recente gebeurtenissen. 

Misschien zou er zelfs gekozen kunnen worden om anoniem te modereren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige die misbruik maakt van mijn positie is @Willempie. Hij beledigt mij en een ANDERE moderator reageert hierop. Je kan mij niet zomaar voor leugenaar uitmaken en mij beledigen. Dat wordt bij niemand geaccepteerd en ook als dit aan het adres van een ander is zal hierop worden gemodereerd. Het is natuurlijk niet zo dat wanneer mijn persoon wordt beledigd dat er niet gemodereerd kan worden. Zo werkt dat niet en die weekban is een hele milde ingreep en meer dan terecht. @Dat beloof ik kan niet zomaar tegen de ingreep van een moderator ingaan. Hij is enkel gericht op opruiing. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid