Spring naar bijdragen

Een biddende Rutte; een gelovige of een hypocriet?


Aanbevolen berichten

Wat mij bezighoudt, is of het persoonlijke geloof in God van een politicus of een kiezer die verbonden is aan een niet uitgesproken christelijke partij, niet te snel op de ‘gewogen, gewogen, maar te licht bevonden-weegschaal’ belandt. Zo van: hoe kan je nou zeggen christen te zijn, als je…     

Wat vinden jullie? 

Link naar eigen site weg gehaald. Reclame voor eigen site is niet toegestaan. Mod sjako

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei John Lapré:

Wat mij bezighoudt, is of het persoonlijke geloof in God van een politicus of een kiezer die verbonden is aan een niet uitgesproken christelijke partij, niet te snel op de ‘gewogen, gewogen, maar te licht bevonden-weegschaal’ belandt. Zo van: hoe kan je nou zeggen christen te zijn, als je…     

Wat vinden jullie? Wie wil hier eens verder lezen en reageren?

Laat je toch moet misleiden dat staat er enkel om gelovigen op hem te laten stemmen, hij kent Christus niet dat weet ik door zijn werken die niets anders dan liegen en bedriegen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei John Lapré:

Wat mij bezighoudt, is of het persoonlijke geloof in God van een politicus of een kiezer die verbonden is aan een niet uitgesproken christelijke partij, niet te snel op de ‘gewogen, gewogen, maar te licht bevonden-weegschaal’ belandt. Zo van: hoe kan je nou zeggen christen te zijn, als je…     

Wat vinden jullie? Wie wil hier eens verder lezen en reageren?

Ik kan niemand in hoofd of hart kijken. Oordelen is aan God. 

Er werd schande gesproken toen Trump een bijbel omhoog hield. Waarom? 

In de bijbel zijn ook belangrijke personen die zich misdragen. God kijkt naar het hart. Hij verwacht geloof en vertrouwen. Onze onvolmaaktheid zal Hij genadig beoordelen en rechtzetten in de herschepping. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei John Lapré:

Wat mij bezighoudt, is of het persoonlijke geloof in God van een politicus of een kiezer die verbonden is aan een niet uitgesproken christelijke partij, niet te snel op de ‘gewogen, gewogen, maar te licht bevonden-weegschaal’ belandt. Zo van: hoe kan je nou zeggen christen te zijn, als je…     

Wat vinden jullie? Wie wil hier eens verder lezen en reageren?

Dat moet jou helemaal niet bezighouden. Het enige wat voor jou van belang is, is dat jijzélf niet te licht gewogen wordt straks. En de maat waar jij mee meet, zul je zelf ook gewogen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Zo! En dat bepaal jij even? Neem liever de reactie van @Robert Frans serieus.

Luister eens goed Willempie 

Men kent de boom aan zijn vruchten, Rutte en Trump missen die.

Aan Trump wordt de vraag gesteld of ie ooit God voor vergevenis heeft gevraagd, naast een hoop gedraai blijkt van niet en is het ik dit, ik dat waar is Christus?

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Zo! En dat bepaal jij even? Neem liever de reactie van @Robert Frans serieus.

Het is gewoon zo. Ik ben geen politicus. Een Christen moet zijn aandacht richten op Gods Koninkrijk. Deze wereld ligt in de macht van satan. Ook de politiek. Het is als een marionetten pop zoals satan deze wereld aanstuurt. De Bijbel voor politiek gewin gebruiken is een zware zonde.

1Joh 5:19 hem.  19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze
Johannes 12:31 Nu wordt deze wereld geoordeeld. Nu zal de heerser van deze wereld worden verdreven. 
De goddeloze en de heerser is hier satan.

Wat Rutte of Trump privé met geloof doen moet zij natuurlijk zelf weten. Daar oordeel ik niet over. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thinkfree:

Luister eens goed Willempie 

Men kent de boom aan zijn vruchten, Rutte en Trump missen die.

Aan Trump wordt de vraag gesteld of ie ooit God voor vergevenis heeft gevraagd, naast een hoop gedraai blijkt van niet en is het ik dit, ik dat waar is Christus?

 

 

 

Ja, die had ik ook al gezien. Sindsdien is er veel veranderd. Trump is wel één van de weinigen die nog beseffen op welke fundamenten de eerste ware democratie ter wereld werd gebouwd. De meesten zijn dat allang vergeten en denderen dus onbekommerd in de richting van een dictatuur. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei John Lapré:

Wat mij bezighoudt, is of het persoonlijke geloof in God van een politicus of een kiezer die verbonden is aan een niet uitgesproken christelijke partij, niet te snel op de ‘gewogen, gewogen, maar te licht bevonden-weegschaal’ belandt. Zo van: hoe kan je nou zeggen christen te zijn, als je…     

Wat vinden jullie? Wie wil hier eens verder lezen en reageren?

Dit is niets anders dan reclame voor de eigen site. Er wordt verwezen naar de eigen site en gevraagd om daar te reageren.

13 uur geleden zei Hermanos2:

Er werd schande gesproken toen Trump een bijbel omhoog hield. Waarom?

Omdat hij het park met geweld liet ontruimen waar hij door wilde lopen zodat uiteindelijk alle fotografen hem konden vastleggen met een bijbel in zijn hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

Het is gewoon zo. Ik ben geen politicus. Een Christen moet zijn aandacht richten op Gods Koninkrijk. Deze wereld ligt in de macht van satan. Ook de politiek. Het is als een marionetten pop zoals satan deze wereld aanstuurt. De Bijbel voor politiek gewin gebruiken is een zware zonde.

 

Dat laatste staat nergens.
Als je het hebt over een koninkrijk en wie daar aan de macht is of aan de macht zou moeten zijn, ben je bezig met politiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Willempie:

Trump is wel één van de weinigen die nog beseffen op welke fundamenten de eerste ware democratie ter wereld werd gebouwd.

Trump beseft alleen zichzelf en jij trapt er in. Nogmaals wie bestuurt deze wereld en waarom moeten Christenen volgens Jezus daar geen deel aan zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:
22 minuten geleden zei Willempie:

Trump is wel één van de weinigen die nog beseffen op welke fundamenten de eerste ware democratie ter wereld werd gebouwd.

Trump beseft alleen zichzelf en jij trapt er in. Nogmaals wie bestuurt deze wereld en waarom moeten Christenen volgens Jezus daar geen deel aan zijn?

Mee eens. 

Politiek

1) Behendig 2) Beleid 3) Beleidsmatig 4) Bestuur 5) Gedragslijn 6) Management 7) Parlementair 😎 Regeringsbeleid 9) Slim berekenend 10) Sluw 11) Staatkunde 12) Staatkundig 13) Staatsbeleid 14) Tactiek

3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je het hebt over een koninkrijk en wie daar aan de macht is of aan de macht zou moeten zijn, ben je bezig met politiek.

Het is maar net welke wereld men dienen wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Het is gewoon zo. Ik ben geen politicus. Een Christen moet zijn aandacht richten op Gods Koninkrijk. Deze wereld ligt in de macht van satan. Ook de politiek. Het is als een marionetten pop zoals satan deze wereld aanstuurt. De Bijbel voor politiek gewin gebruiken is een zware zonde.

1Joh 5:19 hem.  19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze
Johannes 12:31 Nu wordt deze wereld geoordeeld. Nu zal de heerser van deze wereld worden verdreven. 
De goddeloze en de heerser is hier satan.

Wat Rutte of Trump privé met geloof doen moet zij natuurlijk zelf weten. Daar oordeel ik niet over. 

 

Een regering heeft tot belangrijkste taak de zwakkeren te beschermen tegen de sterkeren zodat de één de ander niet kan onderdrukken of erger. Een andere belangrijke taak is het volk te beschermen tegen aanvallen van buitenaf. Dat zijn geen onbelangrijke zaken. Anarchie leidt tot een hel op aarde waar de sterken de zwakken "opeten". In een dictatuur eet de elite het volk op. De Amerikaanse democratie was een kwetsbaar experiment waarvan velen dachten dat het nooit stand zou kunnen houden. Sindsdien is het een voorbeeld geworden voor andere landen en onze vrijheid is daar grotendeels aan te danken. Daar mag je God wel dankbaar voor zijn i.p.v. je zo cynisch over de overheid uit te laten. Het is ook verre van consequent want als jij persoonlijk wordt belaagd doe je net zo goed een beroep op die overheid die je blijkbaar zo veracht.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Omdat Hij Gods woord gebruikt voor zijn eigen gewin. God laat Zich niet voor een karretje spannen van een of andere politicus.

Ik geloof dat niet Sjako. Als je zijn verleden beschouwd dan zijn daar inderdaad wel slechte dingen te melden. Maar afgaande op zijn presidentschap en zijn beslissingen aangaande deze wereld heb ik geen moeite met die man. 

Het gevaar komt uit China en Trump was de enige die daar een vuist tegen maakte. 

Los daarvan twijfel ik niet aan zijn geloof. Ik zie genoeg tekenen van zijn goede bedoelingen. Ik zie christelijk gebed in het witte huis. En ik vind het moedig dat hij in deze tijd zich laat filmen met een omhoog gehouden bijbel. Zeker in deze wereld waar alles maar moet kunnen. En hij gaat daar niet in mee. Zijn voorganger en opvolger wel. 

bewerkt door Hermanos2
Aanvulling
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei thom:
46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je het hebt over een koninkrijk en wie daar aan de macht is of aan de macht zou moeten zijn, ben je bezig met politiek.

Het is maar net welke wereld men dienen wil.

Hoe bedoel je.  Als je het over macht in een koninkrijk hebt, is dat toch politiek? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoe bedoel je.  Als je het over macht in een koninkrijk hebt, is dat toch politiek? 

Bij het ene koninkrijk heet dat politiek, en bij het andere het Evangelie.

Bij het ene om je hierin te verstevigen, en bij het andere om hier uit te geraken.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Het gevaar komt uit China en Trump was de enige die daar een vuist tegen maakte. 

De vraag is niet of hij een goed politicus is, maar of hij religie erbij moet halen voor politiek gewin. God wilt niks te maken hebben met deze wereldse politiek. Niet voor niks is de wereld door politiek in chaos gegooid. Oorlog, milieuvervuiling, vervolging.... allemaal onder politieke goedkeuring. De enige hoop voor deze wereld is Gods Koninkrijk. 

Het gebed voor herverkiezing Trump is ook niet echt gelukt. God luistert niet naar dat soort gebeden.  Ze hoorde 'The sound of victory', maar ze heeft zich vergist. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201105_95236068

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

De vraag is niet of hij een goed politicus is, maar of hij religie erbij moet halen voor politiek gewin. God wilt niks te maken hebben met deze wereldse politiek. Niet voor niks is de wereld door politiek in chaos gegooid. Oorlog, milieuvervuiling, vervolging.... allemaal onder politieke goedkeuring. De enige hoop voor deze wereld is Gods Koninkrijk. 

Het gebed voor herverkiezing Trump is ook niet echt gelukt. God luistert niet naar dat soort gebeden.  Ze hoorde 'The sound of victory', maar ze heeft zich vergist. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201105_95236068

Ik ga een heel eind met je mee. Maar ik zie niet dat hij de bijbel gebruikt (misbruikt) voor politiek gewin. Ik zie dat hij het eens is met bijbelse beginselen en probeert op basis daarvan zijn beslissingen vorm te geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik zie christelijk gebed in het witte huis.

Dat heb ik ook anders gezien. Bijv. tot Brahma en andere valse goden.

But, here is the most disturbing part.  He closed with these words: “We ask it in the name of the monotheistic god, Brahma, and god known by many names by many different faiths.”

https://www.pblcoc.org/bulletin-articles/examining-a-prayer-to-a-false-god/

Paar dagen erna werd het Congress overvallen door menigte die Trump aanbaden. Ik hoop dat jullie een patroon zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

De vraag is niet of hij een goed politicus is, maar of hij religie erbij moet halen voor politiek gewin. God wilt niks te maken hebben met deze wereldse politiek.

Dit is volkomen onbijbels. God heeft Zijn hand in de menselijke geschiedenis en dus ook in de politieke ontwikkelingen. Bovendien worden we in de Bijbel opgeroepen om voor onze leiders te bidden, zodat we een rustig en normaal leven kunnen leiden, omdat God dat zo wil.

 

7 minuten geleden zei sjako:

Niet voor niks is de wereld door politiek in chaos gegooid. Oorlog, milieuvervuiling, vervolging.... allemaal onder politieke goedkeuring.

Dit komt omdat de mens zondigt.

 

7 minuten geleden zei sjako:

De enige hoop voor deze wereld is Gods Koninkrijk. 

Dit klopt maar intussen hebben het te doen met deze wereld die ons door God is gegeven. Daarin hebben we allemaal onze rol en verantwoording, ook politiek gezien.

 

9 minuten geleden zei sjako:

Het gebed voor herverkiezing Trump is ook niet echt gelukt. God luistert niet naar dat soort gebeden.  Ze hoorde 'The sound of victory', maar ze heeft zich vergist. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201105_95236068

Dit moeten we nog maar even afwachten. Trump heeft het volk in herinnering gebracht waarop de Amerikaanse democratie is gefundeerd en dat is bij een groot deel van de bevolking aangeslagen. Niet voor niets had hij het voortduren over de Constitutie en de oprichters daarvan. En niet voor niets hamerde hij er steeds op dat de regering er voor het volk dient te zijn en niet andersom.

En je reageert weer eens niet op een opmerking, ditmaal over de inconsequentie van jouw opvatting over de overheid. Ook jij kunt niet zonder die overheid overleven. Dat vergeet je gemakshalve gewoon maar even.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Maar ik zie niet dat hij de bijbel gebruikt (misbruikt) voor politiek gewin.

Zoals ik heb laten zien is de heerser van deze wereld satan. Vandaar dat er ook van alles misgaat. Een christen is niet van deze wereld. Hij bevind zich al als het ware in Gods Koninkrijk. Als je de Bijbel gebruikt om een regering, die niet onder God staat, te verheerlijken ben je niet goed bezig. Een aardse regering is onder het gedogen van God en we moeten er naar luisteren. We moeten ze ook gehoorzamen, maar als ze in conflict komt met God, moeten we God meer gehoorzamen. In de tijd van Jezus waren de Romeinen de heersers. Dit keizerrijk werd geleid door een keizer die als goddelijk werd beschouwd. Toch moesten christenen die regering gehoorzamen en werd zelfs Gods dienares genoemd. We mogen ook voor een regering bidden, maar met als doel dat we een kalm leven mogen hebben. Als christen mag je niet meedoen aan een regering. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Dat heb ik ook anders gezien. Bijv. tot Brahma en andere valse goden.

But, here is the most disturbing part.  He closed with these words: “We ask it in the name of the monotheistic god, Brahma, and god known by many names by many different faiths.”

Dat was Trump dus niet.

 

12 minuten geleden zei sjako:

Paar dagen erna werd het Congress overvallen door menigte die Trump aanbaden. Ik hoop dat jullie een patroon zien.

Nee, leg uit. Maar beantwoord eerst mijn vraag eens over de inconsequentie van jouw opvatting over de overheid.

5 minuten geleden zei sjako:

Zoals ik heb laten zien

Je hebt helemaal niets laten zien. Je hebt alleen maar jouw opvatting weergegeven en die deugt van geen kant.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Dit is volkomen onbijbels. God heeft Zijn hand in de menselijke geschiedenis en dus ook in de politieke ontwikkelingen. Bovendien worden we in de Bijbel opgeroepen om voor onze leiders te bidden, zodat we een rustig en normaal leven kunnen leiden, omdat God dat zo wil.

God gebruikte zelfs heidens leiders om de wereldgeschiedenis te veranderen. Hij staat natuurlijk altijd boven satan. Maar als je God ziet als leider van deze wereld, wat de Bijbel duidelijk zegt dat dit niet zo is, dan moet je ook alle oorlogen, honger, etc aan God toeschrijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid