Spring naar bijdragen

Een biddende Rutte; een gelovige of een hypocriet?


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei sjako:

Dat heb ik ook anders gezien. Bijv. tot Brahma en andere valse goden.

But, here is the most disturbing part.  He closed with these words: “We ask it in the name of the monotheistic god, Brahma, and god known by many names by many different faiths.”

https://www.pblcoc.org/bulletin-articles/examining-a-prayer-to-a-false-god/

Paar dagen erna werd het Congress overvallen door menigte die Trump aanbaden. Ik hoop dat jullie een patroon zien.

Ik heb toen inderdaad de ophef gezien over dit gebed. Naar mijn weten heeft Trump het niet uitgesproken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

De vraag is niet of hij een goed politicus is, maar of hij religie erbij moet halen voor politiek gewin. God wilt niks te maken hebben met deze wereldse politiek. Niet voor niks is de wereld door politiek in chaos gegooid. Oorlog, milieuvervuiling, vervolging.... allemaal onder politieke goedkeuring. De enige hoop voor deze wereld is Gods Koninkrijk. 

Het gebed voor herverkiezing Trump is ook niet echt gelukt. God luistert niet naar dat soort gebeden.  Ze hoorde 'The sound of victory', maar ze heeft zich vergist. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201105_95236068

Religie en politiek gaan hand in hand als het om macht gaat. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. 
Jij hoort bij een stroming die stelt dat God niet te maken wil hebben met wereldse politiek.
Andere stromingen kijken daar, op grond van andere teksten, weer heel anders tegen aan.

De uitslag van verkiezingen wordt niet bepaalt door een god, maar door mensen. 

12 minuten geleden zei sjako:

Dat heb ik ook anders gezien. Bijv. tot Brahma en andere valse goden.

But, here is the most disturbing part.  He closed with these words: “We ask it in the name of the monotheistic god, Brahma, and god known by many names by many different faiths.”

https://www.pblcoc.org/bulletin-articles/examining-a-prayer-to-a-false-god/

Paar dagen erna werd het Congress overvallen door menigte die Trump aanbaden. Ik hoop dat jullie een patroon zien.

Vertel, wat is dat patroon? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

God gebruikte zelfs heidens leiders om de wereldgeschiedenis te veranderen. Hij staat natuurlijk altijd boven satan. Maar als je God ziet als leider van deze wereld, wat de Bijbel duidelijk zegt dat dit niet zo is, dan moet je ook alle oorlogen, honger, etc aan God toeschrijven. 

Wat een rare opvatting. Ook jij zondigt. Betekent dat dan dat je geregeerd wordt door de satan? Ondertussen mogen we maar al te dankbaar zijn voor overheden die het ons mogelijk maken in vrede en vrijheid ons geloof te belijden. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

God gebruikte zelfs heidens leiders om de wereldgeschiedenis te veranderen.

Deze twee gaan niet samen...

 

Ik bedoel dat deze opmerking  hierboven niet samen gaat met: 

Citaat

God wilt niks te maken hebben met deze wereldse politiek.

Het is het één of het ander.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

En dat is dus deze wereld.

Nee. Dat is veel te algemeen gesteld. Er zijn grote verschillen in deze wereld. Er zijn landen waar je vrij bent en landen waar je dat niet bent. Als het niet voor God's beschermende hand was, bestond deze wereld al lang niet meer. Heel veel historici zien deze rode draad in de geschiedenis. Het kwaad wordt altijd overwonnen. Het goede triomfeert altijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Nee want die allang verslagen. De satan heeft alleen nog maar macht over diegenen die dat toelaten.

De erbarmelijke gesteldheid van deze wereld is deels te wijten aan satan. Daarnaast maakt de mens zich ook schuldig door foute keuzes, fout gedrag. God's Koninkrijk biedt een veilige haven waar satan geen vat meer op je heeft. Indirect helaas nog wel, want we leven nog steeds in deze wereld. Houdt aan in gebed en blijf vragen om God's Geest. Dan blijven we overeind en volharden tot het einde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:
12 minuten geleden zei thom:

En dat is dus deze wereld.

Nee. Dat is veel te algemeen gesteld. Er zijn grote verschillen in deze wereld. Er zijn landen waar je vrij bent en landen waar je dat niet bent. Als het niet voor God's beschermende hand was, bestond deze wereld al lang niet meer. Heel veel historici zien deze rode draad in de geschiedenis. Het kwaad wordt altijd overwonnen. Het goede triomfeert altijd.

Dit is de wereld van goed en kwaad, of van de kennis van goed en kwaad; dat houdt deze wereld draaiende.

Rom. 8

19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods.

20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het der ijdelheid onderworpen heeft;

21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods.

22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

De erbarmelijke gesteldheid van deze wereld is deels te wijten aan satan. Daarnaast maakt de mens zich ook schuldig door foute keuzes, fout gedrag. God's Koninkrijk biedt een veilige haven waar satan geen vat meer op je heeft. Indirect helaas nog wel, want we leven nog steeds in deze wereld. Houdt aan in gebed en blijf vragen om God's Geest. Dan blijven we overeind en volharden tot het einde. 

Ik denk dat niet de satan de oorzaak is maar de zonde van de mens. We kunnen in deze wereld de satan gehoorzamen, bewust of onbewust, òf de Schepper. Verder ben ik het met je eens en dank je voor de bemoediging. 

2 minuten geleden zei thom:

Dit is de wereld van goed en kwaad, dat houdt deze wereld draaiende.

Zonder kennis van kwaad zouden we geen kennis van goed hebben. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niet dat we ons dan maar bij het kwaad moeten neerleggen. We moeten er tegen strijden. Het is oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Willempie:

Nee want die allang verslagen. De satan heeft alleen nog maar macht over diegenen die dat toelaten.

 

8 minuten geleden zei Willempie:

Zonder kennis van kwaad zouden we geen kennis van goed hebben. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niet dat we ons dan maar bij het kwaad moeten neerleggen. We moeten er tegen strijden. Het is oorlog.

Dus als je je ermee bemoeit, geef je toe dat satan macht over je heeft?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei thom:

20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het der ijdelheid onderworpen heeft;

21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods.

 

23 minuten geleden zei Willempie:

Nee maar ik moet er wel voor blijven waken dat hij geen macht over me krijgt.

 

59 minuten geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei sjako:

Zoals ik heb laten zien is de heerser van deze wereld satan.

Nee want die allang verslagen. De satan heeft alleen nog maar macht over diegenen die dat toelaten.

Ik meen toch te lezen, dat we in een wereld leven, die niet onze oorspronkelijke wereld is, maar een onderworpen schepping,

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Ik meen toch te lezen, dat we in een wereld leven, die niet onze oorspronkelijke wereld is, maar een onderworpen schepping,

Er staat inderdaad dat de wereld onderworpen is. Daar heb je gewoon gelijk in. Ik kom misschien wat gechargeerd over. Het punt dat ik probeerde te maken is dat de "onderwerper" illegaal en onrechtmatig bezig is en dat wij niet onderworpen hoeven te zijn en vrij mogen zijn. Daarbij past wel een levenshouding die het kwade afkeurt en het goede bevordert. Fatalisme past daarin niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Willempie:

Het punt dat ik probeerde te maken is dat de "onderwerper" illegaal en onrechtmatig bezig is en dat wij niet onderworpen hoeven te zijn en vrij mogen zijn.

Ik denk juist dat het helemaal legaal is gegaan; de wens of de begeerte naar zichzelf, in lijf en leden; de lagere natuur, het vlees en de vellen. Het verhaal van het Paradijs.

En dan nu de ''duisternis waarin wij dwalen'' in relatie tot het Licht waaruit we oorspronkelijk horen.

M.i. is het bewust worden van deze natuur, dóór de aanwezigheid van de Andere natuur, wat de mens tot gelovige maakt. En daarnaar gaat handelen.

De uitingen; de wil van het vlees, of het bloed dat bijv. koken kan in ons, zijn gedragingen naar deze natuur, van deze wereld.

Wat (weer)vrij komen kan, of wat vrij is, is niet van deze wereld, maar is de herverbinding met de Andere natuur; (Zij waren van U) Joh. 17

Dat is het Goede.

Je kunt het zo zien; eigenlijk hebben we zelf deze (tijdelijke, vergankelijke) wereld geschapen.

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Ik denk juist dat het helemaal legaal is gegaan; de wens of de begeerte naar zichzelf, in lijf en leden; de lagere natuur, het vlees en de vellen. Het verhaal van het Paradijs.

Ik denk ook dat het legaal gegaan is maar dat het nu, sinds de kruisdood en opstanding van Jezus, niet langer legaal is. De legale en rechtmatige koning is nu Jezus. Daarom staat er dat Jezus de duivel heeft overwonnen. Dit gaat heel diep. Het komt er o.a. op neer dat de aanklager geen poot meer heeft om op te staan. De satan heeft zijn hand overspeeld, zou je kunnen zeggen. Het Koninkrijk van God kunnen we nu alreeds betreden, geestelijk gezien, maar de Bijbel vertelt ons, vooral in Openbaring, dat en hoe Jezus zijn rechtmatige heerschappij ook op de aarde in bezit gaat nemen. Openbaring is de culminatie van de menselijke geschiedenis. Met als conclusie: "eind goed, al goed".

15 minuten geleden zei thom:

En dan nu de ''duisternis waarin wij dwalen'' in relatie tot het Licht waaruit we oorspronkelijk horen.

M.i. is het bewust worden van deze natuur, dóór de aanwezigheid van de Andere natuur, wat de mens tot gelovige maakt. En daarnaar gaat handelen.

De uitingen; de wil van het vlees, of het bloed dat bijv. koken kan in ons, zijn gedragingen naar deze natuur, van deze wereld.

Wat (weer)vrij komen kan, of wat vrij is, is niet van deze wereld, maar is de herverbinding met de Andere natuur; (Zij waren van U) Joh. 17

Dat is het Goede.

Mee eens.

16 minuten geleden zei thom:

Je kunt het zo zien; eigenlijk hebben we zelf deze (tijdelijke, vergankelijke) wereld geschapen.

Hier kan ik, onder voorbehoud, ook nog wel mee gaan. Het voorbehoud is dat ik ervan overtuigd ben dat God uiteindelijk toch alles in Zijn hand heeft en altijd al heeft gehad. Dat zien we nu nog niet zo duidelijk maar dat komt nog wel. Dat is mijn en onze hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:
2 uur geleden zei thom:

Ik denk juist dat het helemaal legaal is gegaan; de wens of de begeerte naar zichzelf, in lijf en leden; de lagere natuur, het vlees en de vellen. Het verhaal van het Paradijs.

Ik denk ook dat het legaal gegaan is maar dat het nu, sinds de kruisdood en opstanding van Jezus, niet langer legaal is. De legale en rechtmatige koning is nu Jezus. Daarom staat er dat Jezus de duivel heeft overwonnen. Dit gaat heel diep. Het komt er o.a. op neer dat de aanklager geen poot meer heeft om op te staan. De satan heeft zijn hand overspeeld, zou je kunnen zeggen. Het Koninkrijk van God kunnen we nu alreeds betreden, geestelijk gezien, maar de Bijbel vertelt ons, vooral in Openbaring, dat en hoe Jezus zijn rechtmatige heerschappij ook op de aarde in bezit gaat nemen. Openbaring is de culminatie van de menselijke geschiedenis. Met als conclusie: "eind goed, al goed".

In het verschijnen van de Zoon, en het brengen van het Licht, de Christus zogezegd aan de mensheid, heeft Hij de Weg geopend voor de mensheid. Hij kwam tot de Zijnen staat er, en het Zijne. Dat is; tot Zijn natuur. 

Wat er m.i. nu ontstaat, is juist doordat het Koninkrijk 'zichtbaar' is geworden voor de Zijnen, in uw midden, in het hart van deze schepping, in de mens zelf, zoals de Zoon aantoonde, er collectief meer Licht(kracht) zich openbaart, zowel in de mens, als in de wereld.

Voor hen die Hem aannemen; de Zoon, of het Zoonschap in zichzelf bewust worden; genoeg olie in de lamp hebben, het Lichtkleed weven.

En die mogelijkheid tot bewustwording, tot werkelijke omwending, wordt nu gepoogd ons te worden afgenomen, door het menselijk lichaam te veranderen met gentechnologie, met extra, mutanten genen waardoor de werking onmogelijk wordt van mens tot Mens, van aards naar goddelijk, van verandering van vlees en bloed in een geestelijk wezen van Leven en Licht wat wij eens waren.

De heerser van deze wereld waant zich groot in zijn imitatie om God te willen zijn, om alles van deze schepping naar zijn hand te willen zetten. En die macht lijkt hij te gaan verzilveren door de angst-golf die gebruikt wordt over een virus, en de gentechnologie in te zetten via vaccinatie oa. Iedereen lijkt zich te buigen onder deze aanslag op de mensheid, over deze machtsgreep over de mens, om totale overheersing over de mens.. en deze wereld.

Dat is m.i. een reactie van het duister die zich in de eindtijd weet, op de toename van het Licht van het Koninkrijk om de toegenomen mogelijkheid het Koninkrijk bewust te worden. Mede of juist door diezelfde ontwikkeling van technologie om elkaar over de hele wereld gemakkelijk te kunnen bereiken, via internet. 

Elk oog zal Hem zien kan ook in deze setting gelezen worden; iedereen bereikbaar, alle geschreven kennis bereikbaar met een druk op de knop, alle kennis kunnen delen. 

Dus m.i. nemen de krachten toe, en zo ook de briesende leeuw die zichtbaar wordt; het programma wordt uitgespeeld over de mensheid.

Oh ja.. en het dan hebben over een biddende Rutte.. 🤨

 

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-3-2021 om 13:22 zei thom:

Ik meen toch te lezen, dat we in een wereld leven, die niet onze oorspronkelijke wereld is, maar een onderworpen schepping,

Precies, een onderworpen wereld waarin satan aan de touwtjes trekt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat God geen interventie pleegt om de loop van de tijd te beïnvloeden, maar dat is alleen om Gods Koninkrijk te bewerkstelligen. Onze enige hoop.

Op 15-3-2021 om 12:37 zei Hermanos2:

Daarnaast maakt de mens zich ook schuldig door foute keuzes, fout gedrag.

Onder invloed van wie maakt de mens verkeerde keuzes? Satan, die de mens blijft bestoken, zeker nu hij weet dat zijn eind er aankomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-3-2021 om 16:55 zei sjako:

, een onderworpen wereld waarin satan aan de touwtjes trekt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat God geen interventie pleegt

Probleem : dat wil dat wél zeggen. Want als Satan werkelijk aan de touwtjes trekt,  kan God geen interventie plegen. Andersom: als God degene is die de grote lijn bepaalt, dan trekt satan niet aan de touwtjes. Dus werd even duidelijk en verkoop geen tegenstrijdigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 17-3-2021 om 16:55 zei sjako:

, een onderworpen wereld waarin satan aan de touwtjes trekt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat God geen interventie pleegt

Probleem : dat wil dat wél zeggen. Want als Satan werkelijk aan de touwtjes trekt,  kan God geen interventie plegen. Andersom: als God degene is die de grote lijn bepaalt, dan trekt satan niet aan de touwtjes. Dus werd even duidelijk en verkoop geen tegenstrijdigheden.

Wanneer deze wereld als een quarantaine wereld begrepen wordt, en dat is tegenwoordig niet moeilijk meer voor te stellen, en over deze wereld er een heerser is die bepaalt en de macht heeft, dan kan je dat schrijven als dat satan aan de touwtjes trekt.

Wanneer deze wereld als omgeven door het Licht en Leven is, en ook doordrenkt maar als in een energie van een andere wereld, van een goddelijke, dan is het wanneer God interventie pleegt, het moment dat de ware wereld doordringt in deze quarantaine wereld.

Dan is het dat er verschil zichtbaar wordt van 2 werelden, van 2 naturen.

Het laatste jaar of jaren is daar meerdere malen over geschreven hier op dit forum, continuproces, via veel dezelfde bijbelteksten daarbij, om de mens dit te kunnen tonen dat het een inzien is vanaf ''Adam en Eva die het Paradijs uitgezet werden.'' 

Interventie is kort gezegd; tot geloof komen.

Rom. 8

20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het der ijdelheid onderworpen heeft;

21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods.

22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-3-2021 om 05:32 zei Dat beloof ik:

Probleem : dat wil dat wél zeggen. Want als Satan werkelijk aan de touwtjes trekt,  kan God geen interventie plegen

Waarom zou God niet doen? Het bekendste voorbeeld is Cyrus. Dit was een Perzische koning, een heiden dus, die door Jehovah werd gebruikt om Israël te bevrijden uit ballingschap in Babylon. Dit werd anderhalve eeuw daarvoor al voorzicht. Het is dus een goed voorbeeld van profetie en dat God heidense volken kan gebruiken om Zijn wil te volbrengen.

Verovering van Babylon. Cyrus maakte zich nu gereed voor een confrontatie met het machtige Babylon, en vooral vanaf dit punt speelde hij een rol in de vervulling van bijbelse profetieën. Toen Jesaja onder inspiratie het herstel van Jeruzalem en zijn tempel voorzei, noemde hij deze Perzische heerser bij name als degene die er door Jehovah God toe bestemd was Babylon omver te werpen en de daar in ballingschap verkerende joden te bevrijden (Jes 44:26–45:7). Ofschoon deze profetie veel meer dan anderhalve eeuw voordat Cyrus aan de macht kwam, was opgetekend, en Cyrus ten tijde dat Juda woest kwam te liggen, waarschijnlijk nog niet eens geboren was, maakte Jehovah toch bekend dat Cyrus als zijn „herder” ten behoeve van het joodse volk zou optreden (Jes 44:28; vgl. Ro 4:17). Aangezien Cyrus er van tevoren toe bestemd was deze rol te vervullen, kon hij als Jehovah’s „gezalfde” (een vorm van het Hebreeuwse ma·sjiʹach [messias] en het Griekse chriʹstos [christus]) worden aangeduid (Jes 45:1). Het feit dat God Cyrus reeds zo vroeg ’bij zijn naam riep’ (Jes 45:4), betekent niet dat Hij hem bij zijn geboorte die naam gaf, maar dat Jehovah vooruit wist dat er een man met die naam zou opstaan, dat hij dus niet een naamloze man zou roepen, maar iemand die hij rechtstreeks en uitdrukkelijk bij naam. Bron: inzicht in de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid