Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee, daar vergis je je in. Ik ervaar geen andere Jezus in jouw schrijven, maar wel dat je een andere kijk (dan ik) op de Bijbelse Jezus hebt.  Daarom kunnen wij rustig met elkaar in gesprek over

Openb. 3 sv 19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u. Wat is helpen door de Geest voor het vlees en bloed waard. Hulp kan zich tonen juist doordat het v

Ik heb jouw berichten eens aandachtig gelezen en het viel me op, dat al jouw reacties bestaan uit stellingen en conclusies die je vervolgens uit jouw eigen stellingen trekt. Dat maakt jouw berich

3 uur geleden zei Hermanos2:

Tijdens Pinksteren daalde de Heilige Geest neer op de achterblijvende gelovigen. Met de belofte bij hen te blijven. 

Hoe kunnen we, in deze tijd, activiteit van de Heilige Geest onderscheiden van toeval of verbeelding? 

Wanneer schrijven we een gebeurtenis toe aan werkzaamheid van God's Geest? 

Jacob de hielenlichter liegt letterlijk en zegt dat God ingreep in het verdelen van de schapen die hijzelf had opgedeeld en selectief hitsig had gemaakt. Maar of dat een leugen is, is niet helemaal duidelijk. Dat is dezelfde Jacob die Ezau verleidt tot een verkoop van wat Jacob hebben wilde, en die daarna zijn vader bedriegt om ook alsdan inhoud te geven aan de eerdere belofte. Aan de eerdere soepverkoop?? Nee; aan de nog eerdere belofte dat hem de zegen van het volk zal volgen. Jacob gelooft dus, en doet dat geloof met leugen en bedrog tot waarheid worden. En we zien zo dat de mens gelooft, en alles doet meewerken aan dat geloof, maar dat dan doet zonder geloof dat God het ZELF zal doen.

Ook Saul werd onder de profeten gerekend, en geloofde oprecht, maar kon maar niet om zichzelf heen en verviel keer op keer in zijn eigen drang om zelf te heersen en te doen, en hij nam de speer en nam de ark en Samuël droeg tot zijn dood verdriet om de scheur die Saul deed aan zijn eigen heil. 

David, dan de held. Hij geloofde zo oprecht en fanatiek dat hij steeds alles uitlegde in termen van Gods wil en weg en toekomst, maar deed dat in een zodanige heilige afstemming met God, dat zijn omgeving hem nogal eens onberekenbaar bevond. David is het voorbeeld van de hartelijke gesteldheid om steeds in alles Gods weg en wil en hand te zien, en toch daarin ook een aspect geloof te nemen: hij ging op Goliath af in geloof dat God hem had gezalfd, en zo vele malen daarna in confrontatie met de dood. 

Merk op dat David deed wat God doet: alles doen medewerken ten goede van Gods wil en de zegen. Maar ook David kreeg te horen dat hij bloed aan zijn handen had. Hij mocht geen tempel bouwen. Net zoals Mozes, ook een man van God, te horen kreeg dat hij teveel eigenwilligheid aan zijn geloofswerken had en daarom afgewezen werd om de rust van het beloofde land in  te gaan. Maar Jozef is (in dat opzicht) dan weer een positieve uitzondering, en ook Daniël.

Zózeer was David in een heilige geloofsgesteldheid, dat toen Nathan hem met een enkel woord verklaarde wat zijn zonde was, dat David het in één keer begreep: heel zijn houding en gedrag met Uria bewijst hoe hij [net] (maar anders) als Jacob manipuleerde en alles op alles zette om zijn doel te bereiken. En het is dankzij zijn geloof en de heilige Geest, dat dat uitsluitend in dat ene geval hem tot schade en schande werd, terwijl hetzelfde hem in heilige omstandigheden tot grote sterkte en eer en genade werd gerekend. 

Daarom, denk ik dat de kern is dat niets aan het toeval overgelaten kan worden. Alles is Gods hand. En een geloof dat niet concreet wordt, is een geloof zonder vruchten: het betoont zich immers niet dat het iets verwacht van het geloof. Terwijl God c.q. grote legers van heirscharen engelen voortdurend de wereld afspeuren naar geloof dat groot genoeg is en met voldoende volharding gepaard gaat (merk op dat dit er ook staat), om ook met zegen verbonden te kunnen worden.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Tomega:

Jacob de hielenlichter liegt letterlijk en zegt dat God ingreep in het verdelen van de schapen die hijzelf had opgedeeld en selectief hitsig had gemaakt. Maar of dat een leugen is, is niet helemaal duidelijk. Dat is dezelfde Jacob die Ezau verleidt tot een verkoop van wat Jacob hebben wilde, en die daarna zijn vader bedriegt om ook alsdan inhoud te geven aan de eerdere belofte. Aan de eerdere soepverkoop?? Nee; aan de nog eerdere belofte dat hem de zegen van het volk zal volgen. Jacob gelooft dus, en doet dat geloof met leugen en bedrog tot waarheid worden. En we zien zo dat de mens gelooft, en alles doet meewerken aan dat geloof, maar dat dan doet zonder geloof dat God het ZELF zal doen.

Ook Saul werd onder de profeten gerekend, en geloofde oprecht, maar kon maar niet om zichzelf heen en verviel keer op keer in zijn eigen drang om zelf te heersen en te doen, en hij nam de speer en nam de ark en Samuël droeg tot zijn dood verdriet om de scheur die Saul deed aan zijn eigen heil. 

David, dan de held. Hij geloofde zo oprecht en fanatiek dat hij steeds alles uitlegde in termen van Gods wil en weg en toekomst, maar deed dat in een zodanige heilige afstemming met God, dat zijn omgeving hem nogal eens onberekenbaar bevond. David is het voorbeeld van de hartelijke gesteldheid om steeds in alles Gods weg en wil en hand te zien, en toch daarin ook een aspect geloof te nemen: hij ging op Goliath af in geloof dat God hem had gezalfd, en zo vele malen daarna in confrontatie met de dood. 

Merk op dat David deed wat God doet: alles doen medewerken ten goede van Gods wil en de zegen. Maar ook David kreeg te horen dat hij bloed aan zijn handen had. Hij mocht geen tempel bouwen. Net zoals Mozes, ook een man van God, te horen kreeg dat hij teveel eigenwilligheid aan zijn geloofswerken had en daarom afgewezen werd om de rust van het beloofde land in  te gaan. Maar Jozef is (in dat opzicht) dan weer een positieve uitzondering, en ook Daniël.

Zózeer was David in een heilige geloofsgesteldheid, dat toen Nathan hem met een enkel woord verklaarde wat zijn zonde was, dat David het in één keer begreep: heel zijn houding en gedrag met Uria bewijst hoe hij [net] (maar anders) als Jacob manipuleerde en alles op alles zette om zijn doel te bereiken. En het is dankzij zijn geloof en de heilige Geest, dat dat uitsluitend in dat ene geval hem tot schade en schande werd, terwijl hetzelfde hem in heilige omstandigheden tot grote sterkte en eer en genade werd gerekend. 

Daarom, denk ik dat de kern is dat niets aan het toeval overgelaten kan worden. Alles is Gods hand. En een geloof dat niet concreet wordt, is een geloof zonder vruchten: het betoont zich immers niet dat het iets verwacht van het geloof. Terwijl God c.q. grote legers van heirscharen engelen voortdurend de wereld afspeuren naar geloof dat groot genoeg is en met voldoende volharding gepaard gaat (merk op dat dit er ook staat), om ook met zegen verbonden te kunnen worden.

Dankjewel voor dit verhaal. Ik begrijp echter niet hoe ik het in relatie tot het topic moet zien? 

Regelmatig hoor ik mensen zeggen dat God tot hen sprak. Of dat ze antwoord krijgen op gebed. Of bijvoorbeeld wonderbaarlijke genezingen. 

Ik geloof wel dat God's Geest actief is, maar niet op die manier. Hij treedt niet rechtstreeks in contact met individuen door gedachten, dromen of visioenen. Ook geloof ik niet in genezingen of BDE's als werk van God's Geest. 

Veel meer geloof ik dat Hij gebeurtenissen stuurt en mensen naar plekken toe leidt en tot actie beweegt zonder zichzelf daarbij te openbaren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hermanos2:

Hij treedt niet rechtstreeks in contact met individuen door gedachten, dromen of visioenen

Dat kun je denken,  maar het hele Oude Testament is opgebouwd uit verhalen waarin dit wel gebeurde. Hoe kom jij dan bij de gedachte dat God dit niet doet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Tomega:

 

 En een geloof dat niet concreet wordt, is een geloof zonder vruchten: het betoont zich immers niet dat het iets verwacht van het geloof.

 

 geloof dat groot genoeg is en met voldoende volharding gepaard gaat om ook met zegen verbonden te kunnen worden.

Dag Tomega, ik ben zo vrij geweest om in jouw citaat te knippen. Kun je de twee porties die ik eruit gelicht heb wat toelichten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hermanos2:

Tijdens Pinksteren daalde de Heilige Geest neer op de achterblijvende gelovigen. Met de belofte bij hen te blijven. 

Hoe kunnen we, in deze tijd, activiteit van de Heilige Geest onderscheiden van toeval of verbeelding? 

Wanneer schrijven we een gebeurtenis toe aan werkzaamheid van God's Geest? 

Onderscheidingsvermogen. Daar mogen we voor bidden en, als we volkomen oprecht zijn, zal God dat gebed heus wel verhoren. Wij als mensen moeten voortdurend onderscheid maken. Dat begint al met eten. Je kunt niet maar alles in je maag proppen. We moeten nuchter en waakzaam zijn maar natuurlijk ook niet alles op voorhand verwerpen want wij kunnen God heus niet beperken in wat Hij doet of wil.                                                  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hermanos2:

Dankjewel voor dit verhaal. Ik begrijp echter niet hoe ik het in relatie tot het topic moet zien? 

Regelmatig hoor ik mensen zeggen dat God tot hen sprak. Of dat ze antwoord krijgen op gebed. Of bijvoorbeeld wonderbaarlijke genezingen. 

Ik geloof wel dat God's Geest actief is, maar niet op die manier. Hij treedt niet rechtstreeks in contact met individuen door gedachten, dromen of visioenen. Ook geloof ik niet in genezingen of BDE's als werk van God's Geest. 

Veel meer geloof ik dat Hij gebeurtenissen stuurt en mensen naar plekken toe leidt en tot actie beweegt zonder zichzelf daarbij te openbaren. 

@Willempie

Ik citeer mezelf hier even.(was een reactie op Tomega) 

Je bericht heb ik gelezen. Kun je het wat concreter maken? Ik heb in mijn citaat wat duidelijker gemaakt waarnaar ik zoek. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos2:

@Willempie

Ik citeer mezelf hier even.(was een reactie op Tomega) 

Je bericht heb ik gelezen. Kun je het wat concreter maken? Ik heb in mijn citaat wat duidelijker gemaakt waarnaar ik zoek. 

Je weet dat toch gewoon wanneer het de Geest is en wanneer het toeval is? 

Laatst zei mijn vriendin: “Dat gij in momenten als dit in een God kunt geloven” en “toevallig” komen wij iemand tegen -die we jaren niet gezien hadden- die ons uit de nood kon helpen. Dat is de Heilige Geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je weet dat toch gewoon wanneer het de Geest is en wanneer het toeval is? 

Laatst zei mijn vriendin: “Dat gij in momenten als dit in een God kunt geloven” en “toevallig” komen wij iemand tegen -die we jaren niet gezien hadden- die ons uit de nood kon helpen. Dat is de Heilige Geest. 

Dat kan ook toeval zijn. 

Maar okee. Het is twee keer toeval. Dus dat maakt toeval al minder waarschijnlijk. Ik ga met je mee. 

bewerkt door Hermanos2
Aanvulling
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

@Willempie

Ik citeer mezelf hier even. 

Je bericht heb ik gelezen. Kun je het wat concreter maken? Ik heb in mijn citaat wat duidelijker gemaakt waarnaar ik zoek. 

Nou, als ik iemand met volkomen stelligheid hoor zeggen: "God (of de Heilige Geest) heeft mij gezegd dat ....... " dit, als het goed is, het bij ons een beetje moet gaan kriebelen. God heeft tot mij verschillende keren zeer duidelijk en onmiskenbaar gesproken, maar dat ging over mij persoonlijk. Normaal gesproken moet ik blijven beseffen dat alles wat God tot mij spreekt "gefilterd' wordt door mijn verstand en gevoel. Ik zal het dus alleen maar op die manier uitspreken als God het mij voor honderd procent heeft duidelijk gemaakt en, twijfelaar als ik ben, ook nog eens tweemaal heeft bevestigd. Ik lees en zie een heleboel, oordeel niet maar neem ook niet alles klakkeloos aan. Ik heb daarvoor al veel te veel meegemaakt wat niet klopt. 

3 minuten geleden zei Hermanos2:

Dat kan ook toeval zijn. 

Toeval bestaat niet, niet volgens de Bijbel en ook niet volgens de natuurkunde.

13 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik geloof wel dat God's Geest actief is, maar niet op die manier. Hij treedt niet rechtstreeks in contact met individuen door gedachten, dromen of visioenen. Ook geloof ik niet in genezingen of BDE's als werk van God's Geest. 

Dan geloven wij toch heel anders.

14 minuten geleden zei Hermanos2:

Veel meer geloof ik dat Hij gebeurtenissen stuurt en mensen naar plekken toe leidt en tot actie beweegt zonder zichzelf daarbij te openbaren. 

Maar dit geloof ik ook. God openbaart zich dan trouwens wel, maar alleen voor diegenen die dat willen of kunnen zien.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je weet dat toch gewoon wanneer het de Geest is en wanneer het toeval is? 

Laatst zei mijn vriendin: “Dat gij in momenten als dit in een God kunt geloven” en “toevallig” komen wij iemand tegen -die we jaren niet gezien hadden- die ons uit de nood kon helpen. Dat is de Heilige Geest. 

Maar dan blijft wel de vraag hangen:

Waarom helpt de Heilige Geest jou wel en andere gelovigen niet? 

Terwijl die anderen het misschien veel harder nodig hebben? 

18 minuten geleden zei Willempie:

God openbaart zich dan trouwens wel, maar alleen voor diegenen die dat willen of kunnen zien.

Dat zou betekenen dat niet iedere gelovige voor God gelijk is. 

En daar gaat er bij mij (nog) niet in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Maar dan blijft wel de vraag hangen:

Waarom helpt de Heilige Geest jou wel en andere gelovigen niet? 

Terwijl die anderen het misschien veel harder nodig hebben? 

Het was niet voor mij maar voor mijn vriendin. Ik heb reeds geloof in overvloed, ook al werden we die avond niet uit de nood geholpen. Ik ben God zelfs dankbaar als er mij iets slechts overkomt omdat het mij sterkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

Maar dan blijft wel de vraag hangen:

Waarom helpt de Heilige Geest jou wel en andere gelovigen niet? 

Terwijl die anderen het misschien veel harder nodig hebben? 

De Heilige Geest helpt ons allemaal. Zonder Zijn hulp zouden we helemaal nergens toe in staat zijn. De vraag is misschien wel meer in hoeverre we werkelijk naar Hem luisteren en Hem gehoorzamen. Dat is een proces dat zich ook in mij persoonlijk afspeelt.

Sorry! Ik was te snel en zag te laat dat de vraag niet aan mij gesteld was.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Openb. 3 sv

19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.

Wat is helpen door de Geest voor het vlees en bloed waard. Hulp kan zich tonen juist doordat het vlees en bloed een halt wordt toegeroepen, en daardoor het innerlijk kind opgewekt.

Wat dan weer geholpen wordt, is datgene wat van Hem is; Math.25

35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.

36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.

37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?

38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?

39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?

40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hermanos2:

Dat zou betekenen dat niet iedere gelovige voor God gelijk is.

Dat denk ik niet. We zijn Hem allemaal even lief en waardevol maar er is nu eenmaal verschil in (geestelijke) leeftijd of volwassenheid, inzicht en gaven. Daarom moeten we lichaam vormen en staan we niet op onszelf. We moeten de andere belangrijker vinden dan onszelf en de sterkeren moeten de zwakkeren ondersteunen. We moeten het met elkaar doen maar we zijn niet allemaal hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het was niet voor mij maar voor mijn vriendin. Ik heb reeds geloof in overvloed, ook al werden we die avond niet uit de nood geholpen. Ik ben God zelfs dankbaar als er mij iets slechts overkomt omdat het mij sterkt.

Ik hoop dat het geloof van je vriendin hierdoor versterkt wordt. Niets is mooier. Maar nog steeds hangt mijn vraag in de lucht. Waarom dan niet een openbaring voor iedereen??? Wat maakt jouw vriendin speciaal voor God's Geest? 

5 minuten geleden zei Willempie:

De Heilige Geest helpt ons allemaal. Zonder Zijn hulp zouden we helemaal nergens toe in staat zijn. De vraag is misschien wel meer in hoeverre we werkelijk naar Hem luisteren en Hem gehoorzamen. Dat is een proces dat zich ook in mij persoonlijk afspeelt.

Sorry! Ik was te snel en zag te laat dat de vraag niet aan mij gesteld was.  

Dat maakt niet uit Willempie. Iedereen mag op iedereen reageren. We moeten elkaar opbouwen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik hoop dat het geloof van je vriendin hierdoor versterkt wordt. Niets is mooier. Maar nog steeds hangt mijn vraag in de lucht. Waarom dan niet een openbaring voor iedereen??? Wat maakt jouw vriendin speciaal voor God's Geest? 

Dat weet ik niet. Gebed? Ik denk dat God haar liet zien dat Hij wel degelijk bestaat. Daar bid ik regelmatig voor. 

Het is belangrijk je te vormen naar Hem en niet verwachten dat Hij zich vormt naar ons. Bidden is ons voorbereiden Zijn wil te laten schieden. 

Vaak denk ik dat God altijd zichtbaar is maar situaties ons daar blind voor maken. Terwijl die situatie dan veelal Gods interventie is, maar we onze eigen wil verder laten schieden.

bewerkt door Fundamenteel
Bijvoeging
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat weet ik niet. Gebed? Ik denk dat God haar liet zien dat Hij wel degelijk bestaat. Daar bid ik regelmatig voor. 

Het is belangrijk je te vormen naar Hem en niet verwachten dat Hij zich vormt naar ons. Bidden is ons voorbereiden Zijn wil te laten schieden. 

Vaak denk ik dat God altijd zichtbaar is maar situaties ons daar blind voor maken.

Mooie bijdrage! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik hoop dat het geloof van je vriendin hierdoor versterkt wordt. Niets is mooier. Maar nog steeds hangt mijn vraag in de lucht. Waarom dan niet een openbaring voor iedereen??? Wat maakt jouw vriendin speciaal voor God's Geest? 

Dat maakt niet uit Willempie. Iedereen mag op iedereen reageren. We moeten elkaar opbouwen. 

Een praktijkdingetje. Niet zo lang geleden werd ik door iemand, die daar zelf niet toe in staat was, verzocht een bloemetje te bezorgen aan een vrouw in een verzorgingstehuis. Over de, in mijn ogen, misdadige coronamaatregelen die vooral daar onnoemelijk veel leed hebben veroorzaakt, moet ik nu maar zwijgen maar ik ben daar ontzettend verontwaardigd over. Enfin, dat bloemetje brengen werd een paar uur luisteren want ze begon mij haar hele levensverhaal te vertellen. Ze heeft onbeschrijfelijk veel leed ondergaan en een zeer zwaar leven gehad. Op een moment in haar leven, dat ze er echt helemaal doorheen zat en in een hoekje van een kamer in een ziekenhuis zat te huilen, ging de deur open en kwam er een man in het wit binnen. Ze dacht dat het een dokter was maar kon door haar tranen niet goed zien. De man zei tegen haar: "Wat heb je toch een verdriet, vrouwtje. Goud wordt door vuur gelouterd." en vertrok weer. Is dit een engel geweest? En zo ja, waarom stuurde God haar dan een engel en doet Hij dat niet bij iedereen? Het enige antwoord dat ik kan bedenken is dat God precies weet wat een ieder van ons nodig heeft. Zo heeft Hij in mijn leven ook dingen gedaan die anderen niet zo hebben ervaren. Is dat omdat Hij meer van mij houdt dan van anderen? Natuurlijk niet. Maar als Hij dat niet had gedaan was ik hier nu niet meer geweest. Het was op een uiterst kritiek kantelpunt waar het, zonder Zijn ingrijpen van boven niet verder kon. Misschien helpt dit een beetje.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Een praktijkdingetje. Niet zo lang geleden werd ik door iemand, die daar zelf niet toe in staat was, verzocht een bloemetje te bezorgen aan een vrouw in een verzorgingstehuis. Over de, in mijn ogen, misdadige coronamaatregelen die vooral daar onnoemelijk veel leed hebben veroorzaakt, moet ik nu maar zwijgen maar ik ben daar ontzettend verontwaardigd over. Enfin, dat bloemetje brengen werd een paar uur luisteren want ze begon mij haar hele levensverhaal te vertellen. Ze heeft onbeschrijfelijk veel leed ondergaan en een zeer zwaar leven gehad. Op een moment in haar leven, dat ze er echt helemaal doorheen zat en in een hoekje van een kamer in een ziekenhuis zat te huilen, ging de deur open en kwam er een man in het wit binnen. Ze dacht dat het een dokter was maar kon door haar tranen niet goed zien. De man zei tegen haar: "Wat heb je toch een verdriet, vrouwtje. Goud wordt door vuur gelouterd." en vertrok weer. Is dit een engel geweest? En zo ja, waarom stuurde God haar dan een engel en doet Hij dat niet bij iedereen? Het enige antwoord dat ik kan bedenken is dat God precies weet wat een ieder van ons nodig heeft. Zo heeft Hij in mijn leven ook dingen gedaan die een ander niet zo hebben ervaren. Is dat omdat Hij meer van mij houdt dan van anderen? Natuurlijk niet. Maar als Hij dat niet had gedaan was ik hier nu niet meer geweest. Het was op een uiterst kritiek kantelpunt waar het, zonder Zijn ingrijpen van boven niet verder kon. Misschien helpt dit een beetje.  

Mooie persoonlijke boodschap! 

Ik probeer voor mezelf te bedenken dat God's handelen niet afgemeten en gewaardeerd kan worden naar (mijn) menselijke maatstaven. 

Jesaja 55:8 houd ik mij altijd voor ogen:

For My thoughts are not your thoughts, 

Nor are your ways My ways, says the Lord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid