Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

24 minuten geleden zei TTC:

Als je dat leerstuk van die vergeten basiskennis vroeger zou geweten hebben, zou je dan vandaag anders reageren? 

Ik denk het niet want ik ken geen alternatief. Zonder mijn Vader red ik het niet. Ik was ooit afgedwaald maar Hij heeft mij teruggebracht. Op zijn schouders, zoals dat lammetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

31 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk het niet want ik ken geen alternatief. Zonder mijn Vader red ik het niet. Ik was ooit afgedwaald maar Hij heeft mij teruggebracht. Op zijn schouders, zoals dat lammetje.

Dat is wat we eerder al gezegd hebben, dat wat tijdloos is komt meestal van de Vader. Maar het is goed Willempie, het is nog nooit zo kristalhelder geweest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Zat. Dat heeft ongeveer drie maanden geduurd. Het voelde alsof ik in de hemel was. Daarna werd ik weer teruggezet tussen de ander schaapjes. Het is niet Gods wil dat we alleen maar op onze gevoelens afgaan.

Met fietsen is dat net zo, vallen en opstaan. Gelukkig is dat heel anders wanneer het om een denkexperiment gaat dat we in de vorm van een eilandmodel kunnen opzetten, en dan kijken hoeveel variaties je zelf kan bedenken om tot deze of gene uitkomst te komen, naar keuze. Hierna kan je overwegen om er in alle integriteit en vreedzaamheid hulpvragen over te gaan stellen, dan weet je meteen ook hoe laat het is, altijd handig.

1 minuut geleden zei Willempie:

Het voelde alsof ik in de hemel was.

Piekervaringen worden door Maslow beschreven als bijzonder vreugdevolle en opwindende momenten in het leven waaraan gevoelens van intens geluk en welbevinden, verwondering en ontzag deel van uitmaken, mogelijk vergezeld gaande van de gewaarwording van een transcendente eenheid of kennis van een hogere waarheid, alsof de wereld vanuit een ander, vaak zeer diep gevoeld en ontzagwekkend perspectief beschouwd wordt.

4 minuten geleden zei Willempie:

Het is niet Gods wil dat we alleen maar op onze gevoelens afgaan.

Van wie dan wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Die wordt opgelost.

Het was pas toen ggz-experten hun nieuwste aspiraties presenteerden dat ze met hun integere hulpvragen over een aantal epistemologische obstakels in vigerende systemen op de proppen kwamen, maar prompt ook werden geconfronteerd met een haast onwaarschijnlijke kenniskloof waarvan schijnbaar verwacht werd dat psychisch kwetsbare mensen dat zouden kunnen oplossen. Alsof het de normaal was, ondanks alle vragen met betrekking tot de gesuggereerde beperkte rationaliteit die nu net door die obstakels eerder onbewust in stand gehouden worden, logischerwijs dan ook angst-, zorg- een weerzinwekkend. En het was zelfs niets nieuws onder de zon, wat eenvoud vermag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Door diegene die alles in zijn hand heeft. Dat is onze hoop en verwachting.

Hebben ze die truc aan jou nog niet verteld? Als je aan de bron begint met elementen buitenspel te zetten en je brengt ze nadien terug in herinnering, dat je dan iets kan zien dat je eerder niet zag? Die hoop is er dus al, maar misschien heb je er gewoon geen aandacht voor, of geen zin om een en ander ernstig te nemen. Technisch gezien iets met de prefrontale cortex te maken, heel bijzonder allemaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Hebben ze die truc aan jou nog niet verteld? Als je aan de bron begint met elementen buitenspel te zetten en je brengt ze nadien terug in herinnering, dat je dan iets kan zien dat je eerder niet zag? Die hoop is er dus al, maar misschien heb je er gewoon geen aandacht voor, of geen zin om een en ander ernstig te nemen. Technisch gezien iets met de prefrontale cortex te maken, heel bijzonder allemaal. 

Gewoon de Bijbel lezen en die serieus nemen. Daar staat het allemaal in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Willempie:

Gewoon de Bijbel lezen en die serieus nemen. Daar staat het allemaal in.

Dat is wat we al jaren zeggen, gaat over hetzelfde. 

1 uur geleden zei Willempie:

Dat is onze hoop en verwachting.

Waar een aantal E-werkers ooit eens dacht was om het vooral simpel te houden, door hun hulpvragen te faciliteren middels een vereenvoudigd denkexperiment dat gebaseerd is op het volgen van ggz-adviezen. Mensen geloven zoiets natuurlijk voor geen meter, simpelweg omdat het ongeloofwaardig is, doch de eenvoud zelve, van harte.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Willempie:

Zat. Dat heeft ongeveer drie maanden geduurd.

Bedoel je dan een hypomane fase? 

Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Van religie begrijp ik niets en denk niet dat zoiets ooit gaat lukken, je zou dan een poging moeten wagen om te kunnen begrijpen waarom goden geen goden zijn. Althans, als dat wat op wikipedia staat enige waarachtigheid geniet toch. Zo het er staat, Maha Brahma is een godheid in het boeddhisme, die dacht dat hij de schepper van het universum was, terwijl dit in werkelijkheid niet zo was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Willempie:

Gevoelservaringen komen ook maar daarop bouwen we niet ons geloof.

Bij een aantal ggz-experten was de angst van hun gezicht af te lezen toen ze een aantal hulpvragen kregen met betrekking tot de Kondratieff-cyclus, en net hierdoor werden E-werkers op hun beurt nog angstiger omdat deze fundamentele kennis voor hen schijnbaar uit de lucht kwam gevallen. En het zijn experten die ons gingen uitleggen wat een paradigmashift betekent?

Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Valse religie houdt zich o.a. bezig met politiek.

Religie en economie hebben als gemene deler dat het altijd crisis is, en iedereen heeft gelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:

Het leven bestaat uit bergen en dalen.

Voor een aantal E-werkers zijn een aantal citaten van Einstein als een voorzet voor open doel, voor ggz-experten niet eens de moeite om ze ook aandacht te schenken van waaruit de cynische stelling dat experten het altijd beter weten als een logisch gevolg gezien kan worden, niet zomaar uit de lucht gegrepen in een vlaag van frustratie of onmacht. Het betekent echter niet dat er dan wel enige openheid voor komt, veel eenvoudiger is psychisch kwetsbare mensen te denigreren, ontwijken en te marginaliseren, alsof ze geen gevoelens, een hart of verstand zouden kunnen hebben. En dat wordt bedacht met allerhande labels die nu net door de stellingen van Einstein doorgrond kunnen worden en diverse pijnpunten in milde overreding transparant kunnen maken, zij het allemaal praat voor de vaak, amper geloofwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Als ggz-experten de woorden derde orde veranderingen en paradigmashift in de mond nemen, wees dan vooral niet zo dom om daar ook enthousiast en hoopvol van te worden, schromelijk is de misvatting. Het ontploft voor wie er eerder al interesse in had als een boemerang in je gezicht en toch dacht je over hetzelfde te spreken, niet meer dan traumatisch, zorgwekkend en ontnuchterend. Maar dan zou je ook al moeten weten waar het dan precies over gaat, wat E-werkers paradoxaal genoeg in de handboeken van de ggz terugvinden, de hartenpijn nog dieper.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Willempie:

Gewoon de Bijbel lezen en die serieus nemen.

Een bijzonder effectieve manier om diep doorwinterde ervaringskennis op te doen is door eerst een gegeven probleem op te lossen en er pas dan in alle integriteit hulpvragen over te stellen, wat eigenlijk gewoon maar wil zeggen dat je voorleest uit een goed boek omdat het probleem al heel lang geleden opgelost werd. En wat je dan ervaart gelooft niemand, maar het staat wel deskundig beschreven in dat boek, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-2-2021 om 13:44 zei Willempie:

Ik denk het niet want ik ken geen alternatief.

Het meest bevreemdende aan getallen is dat wanneer je vandaag twee getallen optelt de som exact hetzelfde is dan wanneer je dat vijfduizend jaar geleden zou gedaan hebben, en mysterieus wordt het pas wanneer je hierover om deze of gene reden een hulpvraag aan ggz-experten zou willen stellen, onbevattelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Dat zou dan een blinde vlek kunnen zijn.

Vergaderen over de perverse effecten die gegenereerd worden zonder zich bewust te zijn van de onderliggende problematiek die zich makkelijk laat opmerken als economische paradoxen, kunnen we bezwaarlijk bezigheidstherapie noemen. Wat wel kan is een overweldigend aantal therapievormen bedenken die psychisch kwetsbare mensen in staat moet stellen om bestand te zijn tegen dat waar ze uit preventieve bezorgdheid alsmaar hulpvragen over stellen, maar paradoxaal genoeg niet begrepen kan worden wegens te eenvoudig om waar te kunnen zijn, hiermee in alle onwetendheid het definitieve failliet van de klant faciliterend, monddood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Dus maak je daar maar geen zorgen over.

Wanneer E-werkers op basis van ervaringskennis gewetensvol hulpvragen stellen waarin ze ggz-experten inductieve herkadering en mindfulness suggereren om tot een beter communicatief model te komen met betrekking tot lotgenoten die ze heel wat onnodig stigma willen besparen, zegt dat niet automatisch dat ze daar ook enige interesse in hebben, het is een optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Schrijf dan alsof je kleine kinderen wilt bereiken.  

Hoe op neutraliserende impulsen gereageerd wordt wanneer ze binnen stereotiep inflatoire contexten gebracht worden, geeft werkelijk een verfrissende kijk op het door velen verafschuwde hokjesdenken. In het bijzonder valt echter op dat een en ander niet of slechts zelden gezien wordt vanuit het hokjesdenken zelf, wat zo gezien tragisch absurd lijkt omdat op die manier ook die verfrissende kijk buitenspel wordt geplaatst, als hoop die we in de riool dumpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

In ieder geval komt er steeds meer weerstand tegen o.a. Islam etc.

Voor velen is het misschien maar goed dat ze niet de diepe pijn kunnen voelen die netjes geordende woorden trachten te weerspiegelen, maar dat het pijn doet, mag je zeker van zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid