Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Volledigheidshalve passen we het RDS toe op de restanten van het schuldencomplex, op deze manier komen we tot een ‘propere lei’ waarna we desgevallend terug schulden kunnen opbouwen. Het is vooral belangrijk om weten dat deze resetmogelijkheden als opties bestaan, hier geen rekening mee houden betekent dat andere maatregelen getroffen worden die misschien niet altijd het algemeen belang dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Natuurlijk vergeef ik je. Sterker nog: Ik zie eigenlijk niets waarvoor ik je zou moeten vergeven. Je hebt mij en anderen geen schade toegebracht. Dus maak je daar maar geen zorgen over.

Tijdens hun onderzoek was het voor een aantal E-werkers vooral interessant om zien hoe tijdloze katalysatoren binnen de dualiteit overgeleverd worden aan de vrije wil van de mens, maar net om deze reden spontaan ook een aantal platitudes aan het licht bracht waarover ze in alle integriteit hulpvragen stellen, vaak onbegrepen. Dit raakt hen mogelijkerwijs telkens opnieuw diep in het hart, als de voorbode van het definitieve failliet van het zelf waarin aanvankelijk speels en creatief dan wel veel hoop gelegen was maar onmachtig jegens vanuit die beleving onbewust stigma dat vrijwel continu verwerkt dient te worden, finaal betekenisloos.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Je overschat de lezers hier schromelijk.

Het lijkt logisch om te stellen dat we pas iets kunnen zeggen over de kansen die we laten liggen wanneer we ze ook zien, zelfs vanzelfsprekend. Wat niet per definitie wil zeggen dat het ook prettig is om dat te zien, maar wel veel verklaart met betrekking tot E-werkers en hun inhoudelijke hulpvragen uit preventieve bezorgdheid, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Dat zou dan een blinde vlek kunnen zijn. Je gebruikt veel woorden en begrippen die de gemiddeld intelligente mensen niet kennen. Daarmee vervreemd je jezelf van de mensen die je probeer te bereiken.

Ruis is een verzamelnaam voor storingen in menselijke communicatie, verhoogd met een extra moeilijkheidsfactor in sterk inflatoire omgevingen waardoor hulpvragen met betrekking tot vergeten basiskennis zelden gehoord worden. Om deze reden meent een aantal E-werkers dat een structurele aanpak vereist is, door aandacht en gedegen onderzoek in de eerste plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

De hoer van Babylon is inderdaad een afbeelding van valse religie.

E-werkers die hun onderzoek gericht hebben naar zeer specifieke elementen en dachten dat het dan wel eenvoudig ging worden om diverse inzichten te delen ten behoeve van het welzijn van hun lotgenoten, komen ondanks alle hoop en vreugde die ze spontaan uit hun onderzoek konden ventileren, bedrogen uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Vergeef mij alsjeblieft als ik het verkeerd heb, maar ik denk of heb de indruk dat je hyperintelligent bent zonder dat te beseffen en je niet verplaatst in mensen die minder intelligent zijn dan jij.

Ervaring leert wel wat, zo zijn er ggz-experten die oprecht goedwillend allerhande ggz-adviezen geven om pas daarna E-werkers definitief buitenspel te zetten, naar hun zeggen omdat ze zo dom waren om ze nog te volgen ook. Voor meer info, zie uw tekstboek versie XIVI-2.3356.78, bladzijde 24, paragraaf 2, eerste druk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Waarom ga je niet eens proberen je zodanig uit te drukken dat de gemiddelde mens er een touw aan vast kan knopen?

Naargelang het interessegebied en de gevolgde weg is het soms bizar om zien dat E-werkers eerst een kloof creëren om er dan een brug over te kunnen bouwen, wat voor de omgeving misschien verwarrende beeldspraak is maar eigenlijk niet meer dan het hervinden van hun haast kinderlijke speelsheid. Met dank aan de ggz maar paradoxaal genoeg niet altijd begrepen, wel hoopvol binnen het kader van de aspiraties van de nieuwe ggz, en zelfs niets nieuws onder de zon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Wij geloven dat de VN zich zal gaan keren tegen religie.

Na veel bloed, zweet en tranen werd het voor een aantal E-werkers extra pijnlijk om zien hoe ggz-experten snoeihard geconfronteerd met dat wat ze in hun eigen aspiraties hadden opgenomen, net dat waarover ze vanuit empathie in alle preventieve bezorgdheid hulpvragen gesteld hebben maar nooit aandacht of tijd voor was. Ten langen leste kwamen ze dus gewoon uit bij waar ze ooit mee begonnen waren, ondanks alle handleidingen en risicoanalyses die ze gebruikten om hun vreedzame hulpvragen te onderbouwen, alsof het quasi letterlijk niet eens bestond, ondanks alle hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Onbegrijpelijk voor normale mensen.

Hoe ze nu precies tot de nogal sociaal vreemde conclusie waren gekomen dat liefde, hoop, eenvoud en kleine dingen ook overweldigend konden zijn, had vooral te maken met de aandacht die ze hiervoor hadden, niet meer, niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Soms staat de vraag of iets waar is los van de vraag hoe men er überhaupt toe komt om deze of gene stelling of visie te postuleren, waarna het aan de ontvanger is om er iets mee te doen, of ook niet.

Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Daarmee vervreemd je jezelf van de mensen die je probeer te bereiken.

Als ik op voorhand had geweten dat het zo simpel zou gaan worden, had ik dat uit morele overweging wel veel vroeger in een aantal hulpvragen tot nader onderzoek omgezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Nee.

De pointe missen gaat niet perse altijd over een grap, net zoals de kracht van eenvoud en de impact van kleine dingen vaak onderschat wordt. Het centrale thema hierbij is altijd hetzelfde, als zichzelf verklarend wanneer ook aan die voorwaarden voldaan wordt, geen garantie weliswaar.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

De hoer van Babylon is inderdaad een afbeelding van valse religie. Valse religie houdt zich o.a. bezig met politiek. Wij geloven dat de VN zich zal gaan keren tegen religie. Hoe dat precies zal gaan weten we niet. In ieder geval komt er steeds meer weerstand tegen o.a. Islam etc.

Als we het goed begrepen hebben dan betekent transcendente meditatie een poging om het energetische netwerk naar een hoger niveau te tillen zodat meer harmonie op wereldvlak zou kunnen ontstaan, dit in schril contrast tot het netwerk van inflatoire signature waarbinnen geld, macht en bezitsdrang de drijfveren zijn. De nieuwe ggz voegt hier nu derde orde veranderingen, co-creatieve participatie en het idee van een fluweelzachte paradigmashift aan toe. En een aantal E-werkers maakt zich hierover een beetje zorgen door hulpvragen te stellen uit preventieve bezorgdheid, omtrent een aantal epistemologische obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Schrijf dan alsof je kleine kinderen wilt bereiken.  

Beroemde klassieke auteurs van aforismen zijn Francois de La Rochefoucauld, Georg Christoph Lichtenberg, Nicolas Chamfort en Oscar Wilde. Ook twintigste-eeuwse auteurs als Franz Kafka en Karl Kraus hebben het genre beoefend. Een wat langere uitspraak, vaak in dichtvorm, wordt epigram genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:15 zei Willempie:

Indien dit zo is, zou je moeten zoeken naar een taal en woorden die mensen, die minder intelligent zijn dan jij, kennen en begrijpen.

Na verloop van tijd was een aantal E-werkers zo radeloos dat ze zelfs andersom begonnen te werken, maar ook dan was alles wat ze beweerden verkeerd. Op deze manier werd het echter wel steeds transparanter waar ze nu hun hoop, enthousiasme en kinderlijke speelsheid vandaan bleven halen, de paradox.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Interessant misschien, de Maha Brahma vertoont veel overeenkomsten met de schepper God van de monotheïstische religies. In het boeddhisme echter denkt de Maha Brahma wel dat hij de wereld geschapen heeft, maar heeft hij op dit gebied een foute visie. In feite heeft hij de wereld niet geschapen, en is ook slechts geboren, en zal wanneer het universum ten einde komt ook sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Je overschat de lezers hier schromelijk.

Merkwaardig was echter wel dat er aan het slotakkoord van een aantal E-werkers geen einde kwam, wat ze vanuit hun beleving als vanzelfsprekend logisch vonden om de eenvoudige reden dat non-lineaire katalysatoren nu eenmaal tijdloos en onpersoonlijk zijn, zonder meer. Maar dat was het dan ook, alle integere hulpvragen tot nader onderzoek ten spijt, ondanks alle hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Onbegrijpelijk voor normale mensen.

Vandaag leven psychisch kwetsbare mensen in een wereld waar ggz-experten je zeer welwillend en ook oprecht goedbedoelend de 31 bestaansniveaus binnen de boeddhistische kosmos in al z’n facetten kunnen toelichten, en simpele hulpvragen over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen gaan naar de prullenmand, zij het in liefde en verbondenheid, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Je hebt inmiddels al flink over die metafoor nagedacht, valt onmiddellijk op. 

Ik hoef daar niet zo diep meer over na te denken. De Bijbel staat boordevol van metaforische bergen en kloven. En in mijn leven heb heb ik  er ook al zat gehad. Zo leer je dat geen berg te hoog is en geen kloof te diep voor diegenen die de hand van hun hemelse Vader vasthouden en volledig op Hem vertrouwen. Dan sleept Hij je overal doorheen. Vraag maar eens aan ervaringsdeskundigen als je mij niet gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Ik hoef daar niet zo diep meer over na te denken. De Bijbel staat boordevol van metaforische bergen en kloven. En in mijn leven heb heb ik  er ook al zat gehad. Zo leer je dat geen berg te hoog is en geen kloof te diep voor diegenen die de hand van hun hemelse Vader vasthouden en volledig op Hem vertrouwen. Dan sleept Hij je overal doorheen. Vraag maar eens aan ervaringsdeskundigen als je mij niet gelooft.

Prachtig, die berg in die metafoor is datgene dat heel de wereld in verduistering houdt, en het zit gewoon tussen onze twee oren. Hoe lang je het nog kan volhouden weten we natuurlijk niet, maar of je dat ook christendom kan noemen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid