TTC 1.560 Geplaatst 1 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2020 Als in elk atoom bewustzijn schuilt, dan lijkt het ook de potentie in zich te herbergen om in slaap te kunnen vallen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 1 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2020 Op 29-6-2020 om 21:21 zei TTC: De arts ziet de mens in zijn ganse zwakheid, de advocaat in zijn ganse slechtheid, de theoloog in zijn ganse domheid. ..de psycholoog in zijn verlorenheid in verwardheden, en de programmeur in zijn procesmatig herhalen van fouten. Maar al diegenen die die hoedanigheden bezien, zijn geroepen om bij te staan. Zodat iedereen in alles beter voor de dag komt. Tenzij alleen de arts de anderen ziet, en ze niet kan genezen van hun beroepsdeformatie. Psalm 49: 13-14De mens nochtans, die in waarde is, blijft niet; hij wordt gelijk als de beesten, die vergaan. Deze hun weg is een dwaasheid van hen; nochtans hebben hun nakomelingen een welbehagen in hun woorden. 1Corinthiërs 3:18-19Niemand bedriege zichzelven. Zo iemand onder u dunkt, dat hij wijs is in deze wereld, die worde dwaas, opdat hij wijs moge worden. Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid; Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 1 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2020 16 minuten geleden zei Tomega: ..de psycholoog in zijn verlorenheid in verwardheden, en de programmeur in zijn procesmatig herhalen van fouten. Maar al diegenen die die hoedanigheden bezien, zijn geroepen om bij te staan. Zodat iedereen in alles beter voor de dag komt. Tenzij alleen de arts de anderen ziet, en ze niet kan genezen van hun beroepsdeformatie. Psalm 49: 13-14De mens nochtans, die in waarde is, blijft niet; hij wordt gelijk als de beesten, die vergaan. Deze hun weg is een dwaasheid van hen; nochtans hebben hun nakomelingen een welbehagen in hun woorden. 1Corinthiërs 3:18-19Niemand bedriege zichzelven. Zo iemand onder u dunkt, dat hij wijs is in deze wereld, die worde dwaas, opdat hij wijs moge worden. Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid; Een theoloog bestaat eigenlijk niet, het is een manifestatie van bewustzijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 1 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2020 (bewerkt) 16 minuten geleden zei TTC: Een theoloog bestaat eigenlijk niet, het is een manifestatie van bewustzijn. Het manifest van de theoloog is de bijbel, manifest merkbaar in zijn spreken, als het goed is. Waar theologen zich laten verleiden tot meer psychologie, meer gemeenteopbouw, meer pastoraat, meer inleving, meer empathie, meer bruggenbouwersgezindheid, daar wordt hoogstens bereikt dat uiteindelijk de oorspronkelijke missie manifest mist. Meer bewustzijn, maakt geen theoloog, maar een ellendige, hopeloos vertwijfeld in onwetendheid. Zoekend en speurend, naar wat God maar niet geeft in eenduidigheid. En alleen het geloof doorbreekt de natuurwetten van het vlees. 1 juli 2020 bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 1 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2020 2 uur geleden zei Tomega: Het manifest van de theoloog is de bijbel, manifest merkbaar in zijn spreken, als het goed is. Waar theologen zich laten verleiden tot meer psychologie, meer gemeenteopbouw, meer pastoraat, meer inleving, meer empathie, meer bruggenbouwersgezindheid, daar wordt hoogstens bereikt dat uiteindelijk de oorspronkelijke missie manifest mist. Meer bewustzijn, maakt geen theoloog, maar een ellendige, hopeloos vertwijfeld in onwetendheid. Zoekend en speurend, naar wat God maar niet geeft in eenduidigheid. En alleen het geloof doorbreekt de natuurwetten van het vlees. De zoeker is altijd het gezochte, dat is gekend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 2 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2020 14 uur geleden zei TTC: 17 uur geleden zei Tomega: Meer bewustzijn, maakt geen theoloog, maar een ellendige, hopeloos vertwijfeld in onwetendheid. Zoekend en speurend, naar wat God maar niet geeft in eenduidigheid. En alleen het geloof doorbreekt de natuurwetten van het vlees. De zoeker is altijd het gezochte, dat is gekend. De bezitter die niet vindt wat hij heeft, dat is gekend. En wie het aanwijst heeft geen gezag, ook dat is gekend. En zo is wat zeker is, ongekend; nog meer gezocht dan voorheen. En meer zeker, wordt zoeker; onzekerder dan voorheen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Zola 59 Geplaatst 2 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2020 20 minuten geleden zei Tomega: De bezitter die niet vindt wat hij heeft, dat is gekend. En wie het aanwijst heeft geen gezag, ook dat is gekend. En zo is wat zeker is, ongekend; nog meer gezocht dan voorheen. En meer zeker, wordt zoeker; onzekerder dan voorheen. En zo is Niets Alles geworden en Alles Niets. Niets blijkt mogelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 2 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2020 1 uur geleden zei Zola: En zo is Niets Alles geworden en Alles Niets. Niets blijkt mogelijk. Zo is het precies. Zola erkent zowat dat men zekerheid krijgt over het bestaan. De ongelovige ziet wat voor ogen is en schimpt met het niets, en hij laat vallen wat hij heeft, want hij gelooft niet. Zijn zekerheid maakt hem armer dan hij is. En ook wat hij met succes doet, wordt hem afgenomen. Terwijl de gelovige niet ziet met wat voor ogen is, en vermeerdert wat hij heeft, want hij gelooft. Zijn zekerheid maakt hem rijker dan hij is. En wat hij met succes doet, is extra winst. Maar beide gelovige en ongelovige, staan in een zeker bestel, met een zekere toekomst, met een vraag om beantwoordend leven. Want de natuur biedt genoegzaam zicht op zijn maker. En daar waar de maker iets concreet wil, lijdt geen twijfel, wat heel zeker is. En de mens die zijn maker niet erkent, zoekt hem dan toch in benauwenis. Het is de mens die iets wil van zijn maker. Exodus 10: 14-16En de sprinkhanen kwamen op over het ganse Egypteland, en lieten zich neder aan al de palen der Egyptenaren, zeer zwaar; voor dezen zijn dergelijke sprinkhanen, als deze, nooit geweest, en na dezen zullen er zulke niet wezen; Want zij bedekten het gezicht des gansen lands, alzo dat het land verduisterd werd; en zij aten al het kruid des lands op, en al de vruchten der bomen, die de hagel had over gelaten; en er bleef niets groens aan de bomen, noch aan de kruiden des velds, in het ganse Egypteland. Toen haastte Farao, om Mozes en Aäron te roepen, en zeide: Ik heb gezondigd tegen den HEERE, uw God, en tegen ulieden. En nu vergeeft mij toch mijn zonde alleen ditmaal, en bidt vuriglijk tot den HEERE, uw God, dat Hij slechts dezen dood van mij wegneme. Het geweten beschuldigt of ontschuldigt, naar de maat van genade in de ziel, en genade in de omstandigheden. En de winst is niet verbetering van het leven, maar de winst is toegepaste kennis van goed en kwaad: inzicht en kennis wat de plaats en positie is van het eigen geweten. Marcus 4:24-25En Hij zeide tot hen: Ziet, wat gij hoort. Met wat mate gij meet, zal u gemeten worden, en u, die hoort, zal meer toegelegd worden. Want zo wie heeft, dien zal gegeven worden; en wie niet heeft, van dien zal genomen worden, ook dat hij heeft. Zola reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Zola 59 Geplaatst 3 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2020 Ik weiger aan te nemen dat de mensheid zo tragisch gebonden is aan de sterrenloze middernacht van racisme en oorlog dat het stralende ochtendgloren van vrede en broederschap nooit een realiteit kan worden. Martin Luther King Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 3 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2020 I’ve born and I’ve bred; I’ve cleaned and I’ve fed And for my healing wits I’ve been called a witch I’ve crackled in the fire and been called a liar I’ve died so many times; I’m only just coming to life Neneh Cherry - Woman Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Zola 59 Geplaatst 3 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2020 Racisme zal verdwijnen wanneer het niet langer winstgevend is en niet langer psychologisch nuttig. En wanneer dat gebeurt, zal het weg zijn. Maar op dit moment verdienen mensen er veel aan, pro en contra. Toni Morrison Amerikaans schrijfster en Nobelprijswinnares Literatuur (1993) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lord Java 23 Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Armoede is de vader van revolutie. Aristoteles Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 8 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2020 If we could feel what we were doing, we wouldn’t be doing it - Terence Mckenna Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2020 Zojuist zei Fundamenteel: If we could feel what we were doing, we wouldn’t be doing it - Terence Mckenna Heel gevoelig. Ik gebruik toch liever me verstand. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 8 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2020 Op 6-7-2020 om 19:46 zei Lord Java: Armoede is de vader van revolutie. Aristoteles En econmische sancties de moeder. Aristotalloss Zola reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 8 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2020 1 uur geleden zei Kaasjeskruid: 1 uur geleden zei Fundamenteel: If we could feel what we were doing, we wouldn’t be doing it - Terence Mckenna Heel gevoelig. Ik gebruik toch liever me verstand. Gratis tip: http://wp.digischool.nl/nederlands/home/spelling/me-mn-of-mijn/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2020 3 minuten geleden zei Bastiaan73: Gratis tip: http://wp.digischool.nl/nederlands/home/spelling/me-mn-of-mijn/ Ik zal het me proberen eigen te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 8 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2020 Zojuist zei Kaasjeskruid: Ik zal het me proberen eigen te maken. ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2020 1 minuut geleden zei Bastiaan73: ? Aan de andere kant vind ik het wel fijn om de taalpuristen te wijzen op hun afkeer van het inclusivisme. Heel tegenstrijdig met de moderne ontwikkelingen omtrent het samenleven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 9 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2020 Het leven is een eenrichtingsstraat - Ikke 21 uur geleden zei Kaasjeskruid: Aan de andere kant vind ik het wel fijn om de taalpuristen te wijzen op hun afkeer van het inclusivisme. Heel tegenstrijdig met de moderne ontwikkelingen omtrent het samenleven. Onder het mom van dichterlijke vrijheid uiteraard. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 12 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2020 Liefde bloeit op bij wie erkenning ervaart, haat is niets anders dan onvervuld verlangen. Gert Hardeman Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Zola 59 Geplaatst 18 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2020 If you shut up truth and bury it under the ground, it will but grow, and gather to itself such explosive power that the day it bursts through it will blow up everything in its way. Emile Zola If you ask me what I came to do in this world, I, an artist, will answer you: I am here to live out loud. Émile Zola The Truth is in the path and nothing will stop her. Emile Zola Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 19 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2020 Ik vertrouw erop dat Hij Die in u een goed werk begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus. Paulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 19 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2020 Galatians 1:10 Am I now trying to win the approval of human beings, or of God? Or am I trying to please people? If I were still trying to please people, I would not be a servant of Christ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2020 Er zijn twee oorzaken van lijden: iets willen wat er niet is of iets niet willen wat er wel is. Boeddha Chris Walters reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten