Fundamenteel 1.017 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 6 minuten geleden zei Willempie: Hij is leuk maar er zijn maar weinig mensen die een beetje doorgronden wat Nietzsche eigenlijk bedoelde. Hij voegde er namelijk aan toe "en wij hebben Hem vermoord". Ik ben geen fan van Nietzsche maar stel wel vast dat zijn uitspraken vaak uit het verband worden getrokken. Dat is correct. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
thom 1.211 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 Uit God worden wij geboren In Jezus sterven wij Door de Heilige Geest worden wij wedergeboren Rozenkruis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 In Gods heerlijkheid is ons leven gestorven In Jezus' opstanding hebben wij het weer verworven Daarin door de Heilige Geest tot onze dood bijgestaan om onze ziel de opstanding te verzorgen tot Jeruzalem waarin wij zullen gaan Roos van het kruis Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
thom 1.211 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 Jammer dat ik mijn reactie niet meer weg kan halen. Tomega maakt er weer een raadsel van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 13 minuten geleden zei thom: Jammer dat ik mijn reactie niet meer weg kan halen. Tomega maakt er weer een raadsel van. Dat is echt totaal ongefundeerd. Niet ik ben het, die hier raadselachtig is. Wat jij schrijft is iets algemeens en tegelijk iets erg mysterieus. Niet door de woorden zelf, maar door de leer die erachter verstopt zit. De woorden zijn multi-interpretabel. Terwijl wat ik schrijf onmiskenbaar getuigt van de waarheid van de opstanding van Jezus Christus in het vlees. Ex Deo nascimur In Jesu morimur Per Spiritum Sanctum reviviscimus https://www.rozekruispers.com/media/9789067323178/9789067323178_454.pdf https://spiritueleteksten.nl/rozenkruisers/motto-van-de-rozenkruisers-uit-god-worden-wij-geboren/https://www.rozekruispers.com/media/9789067321709/9789067321709_450.pdfhttps://www.rozenkruis.nl/taxonomy/term/all/full?sort_bef_combine=weight ASC&sort_order=ASC&sort_by=weight&page=3https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14533/rozenkruis/ Wil je serieus zijn, communiceer dan in stemmingloze rechtlijnigheid zonder boogjes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
thom 1.211 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 (bewerkt) 1 minuut geleden zei Tomega: Wil je serieus zijn, communiceer dan in stemmingloze rechtlijnigheid zonder boogjes. Hahaha..die Tomega die geen zin recht kan schrijven.. 26 juli 2020 bewerkt door thom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 Zojuist zei thom: 1 minuut geleden zei Tomega: Wil je serieus zijn, communiceer dan in stemmingloze rechtlijnigheid zonder boogjes. Hahaha.. Nu de stemming is gezet, kunnen we vast ook wel een recht lijntje trekken.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
thom 1.211 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 (bewerkt) Ik meen het Tomega; je schrijft raadsels, en verkloot mijn reactie. 26 juli 2020 bewerkt door thom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 33 minuten geleden zei thom: Ik meen het Tomega; je schrijft raadsels, en verkloot mijn reactie. Het is niet eens jouw reactie Thom, maar een inspirerende quote. Die inspireerde ook mij, en geeft tegelijk inzicht in de herkomst van de quote; terwijl het jou brengt tot spot en tot een reactie waarvan een roos nog kan verwelken. Wees liever wat opgewekter! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
thom 1.211 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 1 minuut geleden zei Tomega: 48 minuten geleden zei thom: Ik meen het Tomega; je schrijft raadsels, en verkloot mijn reactie. Het is niet eens jouw reactie Thom, maar een inspirerende quote. Die inspireerde ook mij, en geeft tegelijk inzicht in de herkomst van de quote; terwijl het jou brengt tot spot en tot een reactie waarvan een roos nog kan verwelken. Wees liever wat opgewekter! Je verrommelt de quote tot onzin. Ophouden nou Tomega. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 26 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2020 Hebrews 4:16 KJV. Let us therefore come boldly unto the throne of grace, that we may obtain mercy, and find grace to help in time of need. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 31 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2020 Matthew 11:11 KJV Verily I say unto you, Among them that are born of women there hath not risen a greater than John the Baptist: notwithstanding he that is least in the kingdom of heaven is greater than he Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Johanwisdom 20 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 De mens zoekt afzondering voor zichzelf op het platteland, langs de zee, in de bergen... maar dat alles is buitengewoon onfilosofisch... aangezien je je elk moment kunt afzonderen in jezelf. Marcus Aurelius Antonius De middelen waarmee we leven hebben de doelen waarvoor we leven achter zich gelaten. Onze wetenschappelijke kracht heeft onze spirituele kracht overtroffen. We hebben geleide raketten en misleide mensen. Martin Luther king Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chris Walters 30 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 God biedt elke geest een keuze tussen waarheid en gemoedsrust. Kies wat je bevalt; je kunt niet beide hebben. Ralph Waldo Emerson. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
thom 1.211 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Chris Walters: God biedt elke geest een keuze tussen waarheid en gemoedsrust. Kies wat je bevalt; je kunt niet beide hebben. Ralph Waldo Emerson. Gemoedsrust 1) Geestelijke bedaardheid 2) Gerustheid 3) Geweten 4) Het bereiken van de eeuwige zaligheid 5) Innerlijke kalmte 6) Innerlijke vrede 7) Kalmte ? Sereniteit 9) Zielenrust Nederlandse Encyclopedie 10 augustus 2020 bewerkt door thom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Johanwisdom 20 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 42 minuten geleden zei thom: Gemoedsrust 1) Geestelijke bedaardheid 2) Gerustheid 3) Geweten 4) Het bereiken van de eeuwige zaligheid 5) Innerlijke kalmte 6) Innerlijke vrede 7) Kalmte ? Sereniteit 9) Zielenrust Nederlandse Encyclopedie Jezus zei: Laat hij die zoekt voortgaan met zoeken totdat hij vindt en wanneer hij vindt zal hij geschokt zijn en geschokt zijnde zal hij zich verwonderen en hij zal koning zijn over het Al. En als koning zal hij zijn rust hervinden. Thomas Evangelie, logion 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
thom 1.211 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 15 minuten geleden zei Johanwisdom: 58 minuten geleden zei thom: Gemoedsrust 1) Geestelijke bedaardheid 2) Gerustheid 3) Geweten 4) Het bereiken van de eeuwige zaligheid 5) Innerlijke kalmte 6) Innerlijke vrede 7) Kalmte ? Sereniteit 9) Zielenrust Nederlandse Encyclopedie Jezus zei: Laat hij die zoekt voortgaan met zoeken totdat hij vindt en wanneer hij vindt zal hij geschokt zijn en geschokt zijnde zal hij zich verwonderen en hij zal koning zijn over het Al. En als koning zal hij zijn rust hervinden. Thomas Evangelie, logion 2 Dan vindt men gemoedsrust dóór waarheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Johanwisdom 20 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 32 minuten geleden zei thom: Dan vindt men gemoedsrust dóór waarheid. Hervinden. thom reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 13 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2020 Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens. Friedrich Nietzsche Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 13 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2020 Die is vast overtuigt van zijn eigen gelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 21 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2020 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten