Spring naar bijdragen

Man en vrouw, wat zijn de verschillen en waarin zijn zij gelijk?


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei thom:

Van wie is het geloof. Van Jezus Christus.

Als een mens tot het geloof komt, komt dat door het Woord.

En het Woord is Geest.

En Geest voedt de gelovige, die leest en wil lezen wat Hem toekomt, omdat Hij moet groeien, en ik (de oude mens) moet kleiner worden.

 

Het geloof is van de gelovige. 
Hij gelooft, als hij christen is,   IN Jezus Christus.

Een mens komt niet altijd tot geloof door het Woord, ook niet als met een hoofdletter wordt geschreven.
De meeste mensen komen tot een geloof omdat hun dat van huis uit nu eenmaal zo wordt mee gegeven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat zal vast. Ben ik ook bereid om te delen met een christen, zoals bijvoorbeeld mijn vriend er een van is.

Hieruit blijkt duidelijk jouw seksisme. Want jij duidt een vrouw aan als 'hoer', terwijl dat in de tekst waaraan je dat ontleent niet zo staat. Verder daal je af naar hetzelfde niveau als Izebel

Kaasjeskruid heeft er ook geen enkele moeite mee een jongedame die ASMR video's maakt een hoer te noemen. Ondertussen is hij zelf -merkwaardig genoeg- van mening dat hij één van de weinige 'echte chri

5 minuten geleden zei Bastiaan73:
10 minuten geleden zei thom:

Een verdraaide hoepel, meer niet.. :-) 

Een lemniscaatredenering is dan wellicht een rare gedachtengang ?

Nee hoor, het ondergaan van het gewone leven.. :-)  De Predikertekst die je laatst gaf; alles is ijdelheid.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:
4 minuten geleden zei thom:

Nee hoor, het ondergaan van het gewone leven.. :-) 

Ik denk dat jouw 'gewoon' anders is dan mijn 'gewoon'. Maar da's okee.

Prediker; alles is ijdelheid.

Mooier is; de cirkelgang van het gewone leven.

10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het geloof is van de gelovige. 
Hij gelooft, als hij christen is,   IN Jezus Christus.

Een mens komt niet altijd tot geloof door het Woord, ook niet als met een hoofdletter wordt geschreven.
De meeste mensen komen tot een geloof omdat hun dat van huis uit nu eenmaal zo wordt mee gegeven.

En als er VAN staat?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Onjuist, men creërt bij verandering een nieuw cirkeltje.

Nogmaals kwestie van context en correct interpreteren ik zie het niet, jij blijkbaar wel zei zo.

Kortom, jouw model is irrationeel.

En wat betreft interpreteren: ik heb mijn visie hierboven wat uitgebreider onderbouwd. Het helpt dan niet om vanuit jouw dogma te blijven interpreteren. Je moet juist aantonen waarom jouw uitleg beter bij de gegevens uit de pastorale brieven past dan mijn uitleg. Dat is de juiste methode.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het geloof is van de gelovige. 
Hij gelooft, als hij christen is,   IN Jezus Christus.

Een mens komt niet altijd tot geloof door het Woord, ook niet als met een hoofdletter wordt geschreven.
De meeste mensen komen tot een geloof omdat hun dat van huis uit nu eenmaal zo wordt mee gegeven.

En als er VAN staat?

Wees eens duidelijk. 
WAAR zou VAN dan moeten staan ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:
11 minuten geleden zei thom:
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het geloof is van de gelovige. 
Hij gelooft, als hij christen is,   IN Jezus Christus.

Een mens komt niet altijd tot geloof door het Woord, ook niet als met een hoofdletter wordt geschreven.
De meeste mensen komen tot een geloof omdat hun dat van huis uit nu eenmaal zo wordt mee gegeven.

En als er VAN staat?

Wees eens duidelijk. 
WAAR zou VAN dan moeten staan ? 

Rom. 10
17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,
Rom. 3
22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;
24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;
25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;
26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Romeinen 3:22

NBG51 En wel gerechtigheid Gods door het geloof in Jezus Christus, voor allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

SV Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

HSV namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.

NBV God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bastiaan73:

Gedeeltelijk mee eens, maar de juiste boodschap moet zijn, dat het geloof van Jezus Christus IN ons als fundament ligt, en niet dat Zijn geloof eens ergens daar was of is, en wij daarom gered zouden zijn.

Het is IN de mens als fundament, waarop de werken plaats moeten vinden, vanuit dit geloof.

Zelfs de gelovige mens durft dit niet te geloven.. ☺️

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei thom:

Gedeeltelijk mee eens, maar de juiste boodschap moet zijn, dat het geloof van Jezus Christus IN ons als fundament ligt, en niet dat Zijn geloof eens daar was.

Dat is jouw interpretatie Thom en die is niet Bijbels. 

Romeinen 12 (HSV):

3 Want door de genade die mij gegeven is, zeg ik ieder onder u niet hoger te denken dan hij moet denken, maar laat hij denken in bescheidenheid, naar de mate van geloof zoals God die aan ieder heeft toebedeeld

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bastiaan73:

Romeinen 12 (HSV):

3 Want door de genade die mij gegeven is, zeg ik ieder onder u niet hoger te denken dan hij moet denken, maar laat hij denken in bescheidenheid, naar de mate van geloof zoals God die aan ieder heeft toebedeeld

Nou dan. Als je nu nog denkt, dat het geloof niet uit Hem is en IN ons is, die het geloof heeft..

Rom. 3
22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei thom:

En als er VAN staat?

Wees eens duidelijk. 
WAAR zou VAN dan moeten staan ? 

Rom. 10
17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,
Rom. 3
22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;
24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;
25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;
26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.

Waarom geef je om een simpele vraag niet gewoon antwoord ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waarom geef je om een simpele vraag niet gewoon antwoord ?

VAN in plaats van IN.

De woordjes vóór Jezus Christus in de tekst die er bij staat.

Ik heb de rest wat ik schreef maar weer weggehaald. Het leek zo simpel.. :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

1 Korintiërs 7:

34 Zowel zij, die geen man meer heeft, als de jongedochter, wijdt haar zorgen aan de zaak des Heren, om heilig te zijn naar lichaam en geest. Maar zij, die getrouwd is, wijdt haar zorgen aan aardse zaken, om haar man te behagen.

 

3 uur geleden zei Desid:
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Enge opvatting. Alsof een vrouw alleen een moeder of opvoeder kan zijn en er geen andere opties zijn.

Dit is dus de opvatting van de schrijver van 1 Tim. hè.

Eenmaal getrouwd is de vrouw de beste optie in het gezin, de man hoort het werk te doen in zowel lichamelijk als geestelijk onderhoudt.

Dit stuk hieronder spreekt dan ook godvruchtige( bekeerde) vrouwen aan die alreeds getrouwd zijn.

Eenmaal vers 10 gelezen, kun je vers 15 niet meer fout interpreteren dat men haar plek in het gezin bedoeld als getrouwde vrouw/moeder.

10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.

11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.

12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.

14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.

15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid

 

En/of zalig zal worden door kinderen te baren want vers 10 is alrede duidelijk dat men tot de Godzalige vrouwen apreekt.

Het antwoord is zo simpel

2 uur geleden zei Desid:

En wat betreft interpreteren: ik heb mijn visie hierboven wat uitgebreider onderbouwd. Het helpt dan niet om vanuit jouw dogma te blijven interpreteren. Je moet juist aantonen waarom jouw uitleg beter bij de gegevens uit de pastorale brieven past dan mijn uitleg. Dat is de juiste methode

Zojuist gedaan, 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Eenmaal getrouwd is de vrouw de beste optie in het gezin, de man hoort het werk te doen in zowel lichamelijk als geestelijk onderhoudt.

Dit stuk hieronder spreekt dan ook godvruchtige( bekeerde) vrouwen aan die alreeds getrouwd zijn.

Eenmaal vers 10 gelezen, kun je vers 15 niet meer fout interpreteren dat men haar plek in het gezin bedoeld als getrouwde vrouw/moeder.

10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.

11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.

12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.

14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.

15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid

En/of zalig zal worden door kinderen te baren want vers 10 is alrede duidelijk dat men tot de Godzalige vrouwen apreekt.

Het antwoord is zo simpel

Is jouw vrouw het met je eens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Is jouw vrouw het met je eens?

Ze werkt 24 uur meschien meer, wij beide, mijn vrouw is niet bekeerd. 

Uiteraard is het een perfect plaatje dat in deze tijd onmogelijk gemaakt wordt, mocht ik de gelegenheid krijgen zal ik voor dit bijbels weergeven gelijk kiezen, mijn vrouw ook trouwens uit ervaring weten we dat de bijbel gelijk heeft.

Het zou beter zijn voor zowel man, vrouw als kinderen.

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Thinkfree:

En/of zalig zal worden door kinderen te baren want vers 10 is alrede duidelijk dat men tot de Godzalige vrouwen apreekt.

Het antwoord is zo simpel

Maar heb ik dan gezegd dat dat niet zo is? Nee. Voor mij is dat evident.

Jouw antwoord voldoet niet, want er is een relatie tussen gered zullen worden en kinderen baren. Als de vrouw gered wordt door kinderen te baren, dan zal ze niet worden gered als ze kiest om het woord te verkondigen en te leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Desid:

Jouw antwoord voldoet niet

Onzin.

6 minuten geleden zei Desid:

want er is een relatie tussen gered zullen worden en kinderen baren

Ongeacht zal dat een zegen zijn men kan niet twee keer zalig worden, dat zou immers dan je vervolg conclusie moeten zijn.

7 minuten geleden zei Desid:

dan zal ze niet worden gered als ze kiest om het woord te verkondigen en te leren.

Je misinterpreteerd, volgens mij gebruikte God ook vrouwen als profetes, dit stuk gaat simpelweg over het gezin en hoe zij zou moeten werken in harmonie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

De meeste mensen komen tot een geloof omdat hun dat van huis uit nu eenmaal zo wordt mee gegeven.

Dit is een veel aangehaalde maar aantoonbaar onjuiste aanname.

3 uur geleden zei thom:

Daarom; SV

Hoe kan een fundament voor de Tempel Gods, mensenwerk zijn.

God werkt door middel van mensen. Lees maar eens hoe de tabernakel tot stand is gekomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Willempie:
3 uur geleden zei thom:

Daarom; SV

Hoe kan een fundament voor de Tempel Gods, mensenwerk zijn.

God werkt door middel van mensen. Lees maar eens hoe de tabernakel tot stand is gekomen. 

Ik heb het over het lichaam. En dan met name het opstandingslichaam zoals Paulus het beschrijft in 1 Kor. 15;

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.

Hoe kan een fundament voor dit hemelse lichaam een menselijk streven zijn.

1 Kor. 3

11 Want niemand kan een ander fondament leggen, dan hetgeen gelegd is, hetwelk is Jezus Christus.

12 En indien iemand op dit fondament bouwt: goud, zilver, kostelijke stenen, hout, hooi, stoppelen;

13 Eens iegelijks werk zal openbaar worden; want de dag zal het verklaren, dewijl het door vuur ontdekt wordt; en hoedanig eens iegelijks werk is, zal het vuur beproeven.

14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.

15 Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.

16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in ulieden woont?

17 Zo iemand den tempel Gods schendt, dien zal God schenden; want de tempel Gods is heilig, welke gij zijt.

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Ik heb het over het lichaam. En dan met name het opstandingslichaam zoals Paulus het beschrijft in 1 Kor. 15;

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.

Hoe kan een fundament voor dit hemelse lichaam een menselijk streven zijn.

1 Kor. 3

11 Want niemand kan een ander fondament leggen, dan hetgeen gelegd is, hetwelk is Jezus Christus.

12 En indien iemand op dit fondament bouwt: goud, zilver, kostelijke stenen, hout, hooi, stoppelen;

13 Eens iegelijks werk zal openbaar worden; want de dag zal het verklaren, dewijl het door vuur ontdekt wordt; en hoedanig eens iegelijks werk is, zal het vuur beproeven.

14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.

15 Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.

16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in ulieden woont?

17 Zo iemand den tempel Gods schendt, dien zal God schenden; want de tempel Gods is heilig, welke gij zijt.

 

 

De tabernakel is een volmaakte uitbeelding van ons lichaam, het verlossingsplan van God en tevens van het hele universum en het doel ervan. Daarom moest die precies zo worden gebouwd als door God uitgelegd. Heb je je wel eens in de tabernakel verdiept?

Op 17-4-2020 om 16:17 zei Bastiaan73:

Kunnen jullie deze cirkel beredeneren?

web-portret-cirkel.png

Ja hoor, het is net als de maan. Je begint op een punt van de cirkel en komt uiteindelijk op hetzelfde punt terug. Maar God is geen cirkel en daarom wil Hij niet dat wij Hem in een cirkel proberen uit te beelden. De afgoden zijn cirkels, d.w.z. dat ze rond zijn en dus "kloppen". Het Hebreeuwse woord voor kalf heeft daar ook mee te maken. Waarom juist een kalf? Nou, dat kalf heeft dus met die cirkel te maken.

Op 17-4-2020 om 11:15 zei Dat beloof ik:

Paulus ontraadt dat in 1 Kor  7 'vanwege de huidige toestand' (vers 26). Daarmee bedoel hij dat er nog maar weinig tijd restte (vers 29) en iedereen moest zich aan de Heer wijden (vers 35). 
Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat ook hij ten onrechte dacht dat het einde der tijden was aangebroken. Dus wat zo'n beetje elke christen al 2000 jaar ten onrechte heeft gedacht.

Dit is wederom een te snelle en daarom misschien onjuiste conclusie.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Willempie:

De tabernakel is een volmaakte uitbeelding van ons lichaam, het verlossingsplan van God en tevens van het hele universum en het doel ervan. Daarom moest die precies zo worden gebouwd als door God uitgelegd. Heb je je wel eens in de tabernakel verdiept?

Nee, maar wel wat over gelezen.

Ik heb ook begrepen dat het voorhangsel van de Tempel van boven naar beneden is gescheurd en God voor elk mens door de Christus bereikbaar is geworden.


  
Het oorspronkelijk christendom leert tot op de dag van vandaag de totale transformatie en transfiguratie van de mens. 
De mogelijkheid hiertoe ligt besloten in de Christuskracht die in ieder mens in het tabernakel van zijn hart als een groot geheim aanwezig is. Wanneer men zich vol overgave door deze voedende Christuskracht laat spijzigen, zal door dit goddelijke manna de transformatie en transfiguratie kunnen worden voltrokken. 
Geen geconsacreerd brood, zoals de rooms katholieke kerk dat voorhield, brengt ons dus tot de Christus, maar Christus zelf is in ons aanwezig als een immense kracht die de gehele mens wil omvormen.
Geen priester kan ons deze kracht toedienen of in dit proces middelaar zijn. Sinds de Christuskracht zich door de leraar Jezus over de gehele aarde in verhoogde trilling heeft gespreid, dient ieder mens nu zelf tot verlossing te komen. 
De weg hiertoe, verborgen in het gewaad van de evangelieën, is het endura, de weg van de innerlijke versterving, van sterven aan al het oude. Het is geen weg van uiterlijke aanbidding van het kruishout of een geloof hechten aan een letterlijk kruisoffer van de Christus die de mensheid door een eenmalige daad zou hebben verlost. Het betreft een innerlijke kruisweg, een innerlijke kruisiging, die reeds lang vóór de manifestatie van de Christuskracht in Jezus werd gekend in de voorchristelijke mysterieën, onder het symbool van het kruis.
  
Door de Christus echter werd dit machtige symbool van het kruis als een immens vlammend lichtkruis in de wereld geplant om een ieder op te wekken de innerlijke weg van versterving ook werkelijk te gaan. 
Uit; de weg der Katharen, Marcel Messing.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid