Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Fundamenteel:

Hebt gij het al bij uzelf klaargespeeld? Er komt geen herstel, verre van. De nuance die ik zal leveren is louter om duidelijk te maken waar en waarvoor ik sta. De wereld moet er niet eens van overtuigd worden. Dat is gewoon mijn laatste betoog en dan hoef ik het nooit meer te herhalen.

Ik merk het, van signature eerder 5D word ik regelmatig bevangen door 3D waardoor ik ook dat gedrag en bijhorende spreektaal overneem, niet mijn wereld waardoor ik me dan ook liever terugtrek en mijmer hoe ik continu in 5D zou kunnen leven. Heb daar een dom trucje voor bedacht, past op een bierviltje maar schijnbaar niet zo goed begrepen binnen 3D.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

1 minuut geleden zei TTC:

Ik merk het, van signature eerder 5D word ik regelmatig bevangen door 3D waardoor ik ook dat gedrag en bijhorende spreektaal overneem, niet mijn wereld waardoor ik me dan ook liever terugtrek en mijmer hoe ik continu in 5D zou kunnen leven. Heb daar een dom trucje voor bedacht, past op een bierviltje maar schijnbaar niet zo goed begrepen binnen 3D.   

Ja maar als dat biervelletje bij 9 op 10 mensen niet doordringt, ligt het misschien mede aan de schrijver?

Mijn boek zal voor de meeste geen Chinees zijn; zo literair ben ik niet ingesteld lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar als dat biervelletje bij 9 op 10 mensen niet doordringt, ligt het misschien mede aan de schrijver? Mijn boek zal voor de meeste geen Chinees zijn; zo literair ben ik niet ingesteld lol

Lastig wanneer je die niet kent, het ligt altijd aan de schrijver die daar geen aandacht voor heeft, dat is gekende materie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie red pilled is moet die blauwe rommel niet meer hebben

Vreemde waarneming is het, als ik alles vereenvoudig dan krijg ik ook een heel ander wereldbeeld te zien, niet dat het prettig is maar wel veel transparanter waardoor ook een aantal knelpunten kristalhelder op de voorgrond treden. Paradoxaal genoeg, die knelpunten of knopen zijn op zichzelf dermate klein dat het amper iemand opvalt, en toch hebben ze een invloed op heel het wereldgebeuren. Ja, wie geloof nu zoiets, haast belachelijk om waar te kunnen zijn. Maar nu je het zegt, misschien is dat ook de reden waarom GGZ-experten ons altijd wandelen sturen, ze vinden wat we inhoudelijk zeggen misschien belachelijk, wie weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Vreemde waarneming is het, als ik alles vereenvoudig dan krijg ik ook een heel ander wereldbeeld te zien, niet dat het prettig is maar wel veel transparanter waardoor ook een aantal knelpunten kristalhelder op de voorgrond treden. Paradoxaal genoeg, die knelpunten of knopen zijn op zichzelf dermate klein dat het amper iemand opvalt, en toch hebben ze een invloed op heel het wereldgebeuren. Ja, wie geloof nu zoiets, haast belachelijk om waar te kunnen zijn. Maar nu je het zegt, misschien is dat ook de reden waarom GGZ-experten ons altijd wandelen sturen, ze vinden wat we inhoudelijk zeggen misschien belachelijk, wie weet.

Ge kunt blijven schaken met duiven of een ander pad opgaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge kunt blijven schaken met duiven of een ander pad opgaan

Amper geloofwaardig is het, zelfs onvoorstelbaar dat je dat niet ziet. Maar er zijn nog genoeg complotten voor de rest van je leven, er komen er ook elke dag bij om je bezig te houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Amper geloofwaardig is het, zelfs onvoorstelbaar dat je dat niet ziet. Maar er zijn nog genoeg complotten voor de rest van je leven, er komen er ook elke dag bij om je bezig te houden. 

Maar het zijn vooral de mensen van die complotten dat gestopt moeten worden. Als gij het fascisme in de open vld niet meer ziet, of dat toneelspel waar ze die marionette van ranst opvoeren, is dat niet mijn probleem.

De mensenmoordenaars zijn er echt en dan alles afdoen als complot of op alles anders neerkijken wat niet uit uw hand geschreven is; zal echt geen goed doen. Hoe uw generatie gevormd is is deels het probleem. Fts

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar het zijn vooral de mensen van die complotten dat gestopt moeten worden. Als gij het fascisme in de open vld niet meer ziet, of dat toneelspel waar ze die marionette van ranst opvoeren, is dat niet mijn probleem. De mensenmoordenaars zijn er echt en dan alles afdoen als complot of op alles anders neerkijken wat niet uit uw hand geschreven is; zal echt geen goed doen. Hoe uw generatie gevormd is is deels het probleem. Fts

Die ongeloofwaardigheid verandert niet door dat niet te zien, het gaat gewoon verder. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Die ongeloofwaardigheid verandert niet door dat niet te zien, het gaat gewoon verder. 

En wat als het veel waarheid bevat? Hebt ge dan wel het vermogen iets samen te vatten op een biervelletje?

Hebt gij u ooit überhaupt ingeleefd of kunnen inleven in het verhaal van een ander? Neen, nog geen poging gedaan. Hoe megalomaan enkele leden wel niet zijn... Die denken echt dat hun objectieve one liners enige waarde brengen..

It doesn’t

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

En wat als het veel waarheid bevat? Hebt ge dan wel het vermogen iets samen te vatten op een biervelletje? Hebt gij u ooit überhaupt ingeleefd of kunnen inleven in het verhaal van een ander? Neen, nog geen poging gedaan. Hoe megalomaan enkele leden wel niet zijn... Die denken echt dat hun objectieve one liners enige waarde brengen.. It doesn’t

Elke waarheid komt in drie fasen, waarom zouden we ons dan moeten laten vangen door complotdenkers? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Elke waarheid komt in drie fasen, waarom zouden we ons dan moeten laten vangen door complotdenkers? 

Misschien niet laten vangen, maar eens zelf researchen buiten eigen bubbel? Er is nu eenmaal een complot van jewelste en die dat nu zeggen zijn niet de zotten van de toekomst, wel van vandaag. Ik ga standvast staan en het beest bij naam blijven noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien niet laten vangen, maar eens zelf researchen buiten eigen bubbel? Er is nu eenmaal een complot van jewelste en die dat nu zeggen zijn niet de zotten van de toekomst, wel van vandaag. Ik ga standvast staan en het beest bij naam blijven noemen.

De duivel vindt het allemaal wel prettig wat je doet, geen ruimte voor iets anders en hij laat je achter hem aanlopen. 

26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien niet laten vangen, maar eens zelf researchen buiten eigen bubbel?

Heel soms stellen E-werkers lastige vragen die direct verband houden met hun GGZ-ervaringen en zwaar bevochten herstelproces, zoals hoeveel stoornissen kunnen we ventileren uit het 3D-4D-5D-complex? Nog interessanter wordt het door de bijkomende vraag vanuit welk perspectief een en ander beoordeeld wordt, idealiter oplosbaar voor WOIII van waaruit een reeks integere hulpvragen spontaan kunnen voortvloeien, zij het niet altijd begrepen, zelfs zonder enige diepgang verworpen vanuit het vigerende 3D-perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

De duivel vindt het allemaal wel prettig wat je doet, geen ruimte voor iets anders en hij laat je achter hem aanlopen. 

Heel soms stellen E-werkers lastige vragen die direct verband houden met hun GGZ-ervaringen en zwaar bevochten herstelproces, zoals hoeveel stoornissen kunnen we ventileren uit het 3D-4D-5D-complex? Nog interessanter wordt het door de bijkomende vraag vanuit welk perspectief een en ander beoordeeld wordt, idealiter oplosbaar voor WOIII van waaruit een reeks integere hulpvragen spontaan kunnen voortvloeien, zij het niet altijd begrepen, zelfs zonder enige diepgang verworpen vanuit het vigerende 3D-perspectief.

De duivel heeft mij niet alleen... Maar als ge het alleen bij anderen behalve jezelf ziet, begrijp je dan wel zelf wat je poogt te brengen? Of is het nablaten van verzamelde lectuur? Johari bv...? Uw perspectief uhakbar....

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

De duivel heeft mij niet alleen... Maar als ge het alleen bij anderen behalve jezelf ziet, begrijp je dan wel zelf wat je poogt te brengen? Of is het nablaten van verzamelde lectuur? Johari bv...? Uw perspectief uhakbar....

De onwetendheid vandaag is fenomenaal, soms lijkend alsof de Bijbel helemaal niet bestaat, met verbazing keken ze in de lucht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat is gewoon mijn laatste betoog en dan hoef ik het nooit meer te herhalen.

Ja, het begon tijdens de mindfulness bij de ziekenkas, aanvankelijk vreemd lijkende wolken die tijdloze attractors herbergden die cognitief als vanzelfsprekend werden ontvangen. Pas hierna begon er een kwellend avontuur binnen de muren van de GGZ, haast onwaarschijnlijk maar toch waar. Tragisch werd het pas echt toen het wellicht goedbedoelde advies volgde om mindfulness te gaan volgen, om quasi letterlijk door de grond te zakken, waar alles nu net mee begon. En wat totaal genegeerd werd, de inhoud van wat klanten trachtten te zeggen, alsof we niet eens bestonden. E-werkers noemen het nu Kafka, niet omdat ze geen ervaring hebben, hun leven kapot, geen mens meer, onbegrepen. En toch, integer, ongeduldig en hoopvol blijven ze zoeken naar GGZ-experten die bereid zijn hen te willen begrijpen, in eer en geweten.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 12:36 zei Noel2:

De soteriologie gaat uit van ‘redding’. In een opvolgend denken gaat het om het verkrijgen van een identiteit die handelt vanuit overtuiging. Destructie kan een dergelijke overtuiging zijn. De religieuze zoektocht naar een bestendige identiteit (met zegen) brengt bij het Christendom verlichting uit genade, bij boeddhisme verlichting uit overgave. Mogelijk is er bij het spiritisme geen verlichting.

Het E-pad heeft me vooral geleerd hoe belangrijk onze manier van denken is, onderhouden door deze of gene systeemconfiguratie en bijpassende ideologie die zich doorzet in onze normale spreektaal, de linguistische relativiteit. En om exact dezelfde reden lopen er nu schijnbaar sociaal vreemde mensen rond met absurd lijkende stellingen, het is hun manier om tot expressie te brengen van wat ze nauwgezet onderzocht hebben maar zelden begrepen wordt, ondanks alles. Wat hen rest is hopen op meer ontvankelijkheid en begrip van GGZ-experten, uit morele overweging en oog voor het welzijn van hun medemensen. Tussen weten en begrijpen, hartenpijn, verdriet en psychisch lijden, machteloos, verlaten en eenzaam, onbegrepen, tot suïcide aan toe.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:33 zei Fundamenteel:

Ik wou dat je hier geluidsopnames kon posten. Wie weet iets voor de toekomst....

De reïncarnatietheorie stelt dat er na dit leven niets is, zij het na een zoektocht van miljoenen levens waarin niets zeker is. En als bezigheidstherapie mogen we strijd leveren tegen begrotingstekorten die we technisch eenvoudig kunnen oplossen maar de pret van het spel misschien zou kunnen bederven. In laatste instantie kan je nog overwegen om hierover nuchter doordachte hulpvragen te stellen aan GGZ-experten, heel soms heb je het geluk dat men de vraag begrijpt maar niet de logische redenering uit het handboek economie voor dummies, in het jaar 2020 beneden de zeespiegel. Verder is de optelsom van het mij toegewenste succes voldoende om niets meer te zeggen, en euthanasie als bevrijdende optie in reserve te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

De duivel heeft mij niet alleen... Maar als ge het alleen bij anderen behalve jezelf ziet, begrijp je dan wel zelf wat je poogt te brengen? Of is het nablaten van verzamelde lectuur? Johari bv...? Uw perspectief uhakbar....

Gelezen, bij repressieve tolerantie geeft men mensen een ruimte waardoor het gevoel ontstaat dat ze gewaardeerd worden, hierdoor ontstaat een gevoel van verbondenheid onder lotgenoten en buiten dat forum gaat alles gewoon verder. Alle lotgenoten veilig onder een stolp, je kan onmogelijk zeggen dat het niet hartverwarmend is en kinderlijke creativiteit toegelaten, zelfs aan te bevelen. En zo kom je letterlijk tot tragisch absurde situaties, een GGZ die geen subsidies vindt en onder de stolp stelt men zich de vraag aan wie ze nu al die vrijgemaakte miljarden het best kunnen toevertrouwen. Nee, dit is geen fictie, het noemt economie ontdaan van diverse obstakels die de vooruitgang van het maatschappelijke denken verhinderen. De stolp inmiddels barstensvol met nuchter doordachte hulpvragen, net zoals de innerlijke spanning hoog bij klanten waarover men zegt ze niet te kunnen begrijpen, wees welkom in de stolp. Kortom, we blijven op zoek naar GGZ-experten om er samen iets van te maken, zoals het in de missie van de nieuwe GGZ staat, wat hoopvol is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:

Ja, het begon tijdens de mindfulness bij de ziekenkas, aanvankelijk vreemd lijkende wolken die tijdloze attractors herbergden die cognitief als vanzelfsprekend werden ontvangen. Pas hierna begon er een kwellend avontuur binnen de muren van de GGZ, haast onwaarschijnlijk maar toch waar. Tragisch werd het pas echt toen het wellicht goedbedoelde advies volgde om mindfulness te gaan volgen, om quasi letterlijk door de grond te zakken, waar alles nu net mee begon. En wat totaal genegeerd werd, de inhoud van wat klanten trachtten te zeggen, alsof we niet eens bestonden. E-werkers noemen het nu Kafka, niet omdat ze geen ervaring hebben, hun leven kapot, geen mens meer, onbegrepen. En toch, integer, ongeduldig en hoopvol blijven ze zoeken naar GGZ-experten die bereid zijn hen te willen begrijpen, in eer en geweten.

Want op God roepen is te moeilijk?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-5-2020 om 10:04 zei Fundamenteel:

Of is het nablaten van verzamelde lectuur? Johari bv...? Uw perspectief uhakbar....

Steeds meer mensen lijken de neiging te hebben om zich te verankeren of abonneren op het 5D-perspectief, het is niet anders dan wat de nieuwe GGZ ambieert, hartverwarmend en mensvriendelijk. In die beweging worden we rijkelijk getrakteerd op nieuwe inzichten die dit proces kunnen versnellen, co-creatief van signature en leven in gelukzaligheid het doel, zelfrealisatie of Nirvana. Maar wie heeft het er dan nog aandacht voor 3D, is dat wat de nieuwe GGZ liever wenst te negeren misschien? Volledig eens met 5D, maar als dat ook betekent dat we de ene blinde vlek vervangen door een andere, maak ik me zorgen en stel ik daar doordachte hulpvragen over die als minder prettig ervaren kunnen worden, begrijpelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 15:50 zei Fundamenteel:

Ah de handleiding van trollen. Alsof dit forum daar een handleiding voor nodig heeft?

Over stigma kan je met OPS-lijders beter geen gesprek aanknopen, dat vinden ze namelijk veel te stigmatiserend omdat alles wat ze daarover zouden willen zeggen, niet waar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 14:29 zei Dat beloof ik:

Rode pindakaas heggeschaar vroeger ook.

Ken je dat, het is er al, maar het is er nog niet, twee realiteiten die in het hoofd zitten. Het is een gok, misschien dat de bipolaire stoornis weldra een heel andere invulling krijgt door het idee van een 5D-wereld, en de stoornis de voorbode van dat wat binnen een 3D-wereld nog niet zo goed begrepen wordt. Sociaal vreemd wordt dan diegene die op de hoogte is van wat systeemwetenschappers zeggen, normaal diegenen die nog geloven dat volledige tewerkstelling en klimaatproblemen combineerbaar zijn. Kortom, het potentieel is er al, alsof we spreekwoordelijk maar met onze ogen hoeven te knipperen, wat in praktijk toch net iets moeilijker zal blijken en deskundige GGZ-expertise vereist, overweldigende overprikkeling niet wat je mensen toewenst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-5-2020 om 00:15 zei Fundamenteel:

Want op God roepen is te moeilijk?

Lees ik net, een andere vorm van systeemtherapie is systemisch werken, dit lijkt veel op systeeemtherapie met als verschil dat er meer nadruk ligt op het hier-en-nu. Denk dat hierin veel m’n psychisch ongemak en innerlijke spanning gelegen is, iets dat zich transparant laat maken door een financiële relativiteitstheorie die als non-lineaire attractor gezien kan worden. Mysterieus lijkt het, tijdloos en tegelijkertijd vanzelfsprekend, in mijn beleving dan toch. Alsof we morgen evengoed in een volledig geldloze wereld zouden kunnen leven, of in ieder geval geldonafhankelijk, kwestie van interpretatie en onthechting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid