Spring naar bijdragen

Avondmaal of eucharistie


Voor wie is het avondmaal of de eucharistie bestemd?  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. Voor wie is het avondmaal of de eucharistie bestemd?

    • Iedereen!
    • Slechts de 144.000 uitverkorenen. Dat leert de Bijbel ons.
    • Iedereen die gedoopt is!
    • Niemand!
    • Iedereen die lid is van een kerk.
      0
    • Iedere Christen!
    • Het juiste antwoord staat er niet tussen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gebruik deze site nooit, sjako! Ook "jouw" leraars komen hier slecht af. Probeer op basis van argumenten de leer te verdedigen of te weerleggen. Verlaag jezelf niet tot het niveau van deze site. Los v

Zoals Jakobus zegt: het geloof werkt samen met de werken. Christus aannemen als Verlosser en God is inderdaad genoeg. De rest is een logisch gevolg. Een appelboom brengt appels voort, daar hoeft de bo

Had Jezus het in Mattheüs 19:28 niet gewoon tegen zijn twaalf apostelen? Wordt anders lastig; twaalf tronen en waarschijnlijk veel meer dan twaalf (wannabe) koningen. Of gaan ze dan omstebeurt op die

2 minuten geleden zei sjako:
17 minuten geleden zei Thinkfree:

24 ouderlingen verkeren alreeds in de eeuwigheid. 12+12= alreeds saamgevoegd, verenigd tot 1 volk.

Het is waar dat de gezalfden, dus de leden van de 24 ouderlingen nu direct een opstanding krijgen in de hemel. Het aantal gezalfden die nu nog op aarde zijn is heel weinig. Er zullen dus nog maar weinig mensen gebruik maken van het brood en de wijn. 

Wel als je wat beter naar Jezus luisterde, zou je zo niet spreken.

De dicipelen dachten ook het mooiste plekje te krijgen Jezus vertelde hen mooi hoe het zat.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Weet jij trouwens het verschil tussen 144.000 en de 24 ouderlingen ? veronderstellende dat zij beide alle gelovigen voorstellen.

Ik weet dat het dezelfde groep voorstelt. Maar ik moet opzoeken hoe het ook al weer precies zit.

Het verschil tussen 144.000 en 24 is 143.976.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:
1 uur geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Weet jij trouwens het verschil tussen 144.000 en de 24 ouderlingen ? veronderstellende dat zij beide alle gelovigen voorstellen.

Ik weet dat het dezelfde groep voorstelt. Maar ik moet opzoeken hoe het ook al weer precies zit.

Het verschil tussen 144.000 en 24 is 143.976.

Heb jij je rooie neus weer op ? ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei WdG:

Wim de Goeij ? Een goede kijk?

Volgens deze site niet https://falseteachers777.wordpress.com/dodenlijst-christelijke-leiders-obituary-of-the-christian-leaders/

Al heb ik ook zo mn bedenkingen bij deze website.

4 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee, want ik vroeg je ernaar. Had geen antwoord van je gehad.

In Israël waren de oudere mannen de woordvoerders voor het hele volk. Hier zijn de oudere mannen woordvoerders van het geestelijke Israël. Dat zie je ook weer terug bij de 144.000, dus zijn het de gezalfde Christenen. Het getal 24 heeft ook speciale betekenis. Zo waren de priesters door koning David in 24 afdelingen georganiseerd. Deze deden in de tempel dienst. De gezalfde Christenen zouden een koninklijk priesterschap vormen (1Pe 2:9; 1Kr 24:1-9; Lu 1:5-23, 57-66; Opb 20:6

Dus deze indeling was al een voorafbeelding hoe het straks in de hemel geregeld zou worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:
12 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee, want ik vroeg je ernaar. Had geen antwoord van je gehad.

In Israël waren de oudere mannen de woordvoerders voor het hele volk. Hier zijn de oudere mannen woordvoerders van het geestelijke Israël. Dat zie je ook weer terug bij de 144.000, dus zijn het de gezalfde Christenen.

Het getal 144.000 is ook geestelijk, symbolisch

9 minuten geleden zei sjako:

Zo waren de priesters door koning David in 24 afdelingen georganiseerd. Deze deden in de tempel dienst. De gezalfde Christenen zouden een koninklijk priesterschap vormen (1Pe 2:9; 1Kr 24:1-9; Lu 1:5-23, 57-66; Opb 20:6

Zo verwijst heel de bijbel naar het complete plaatje dat net  24 ouderlingen symbolisch, geestelijk weergeeft de voltooing van Gods geestelijk bouwwerk zijn tempel waarvan Jezus de hoeksteen is, waarin alle gelovigen gemetseld zijn.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei sjako:

Gebruik deze site nooit, sjako! Ook "jouw" leraars komen hier slecht af. Probeer op basis van argumenten de leer te verdedigen of te weerleggen. Verlaag jezelf niet tot het niveau van deze site. Los van onze grote verschillen in inzicht, ben jij prima in staat zelf iets te weerleggen of te verdedigen.

26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Aha, daar komt de aap uit de mouw. Zet maar af die zonnebril.

Hoezo? Welke aap?

42 minuten geleden zei sjako:

Al heb ik ook zo mn bedenkingen bij deze website.

En terecht!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei WdG:

Gebruik deze site nooit, sjako! Ook "jouw" leraars komen hier slecht af. Probeer op basis van argumenten de leer te verdedigen of te weerleggen. Verlaag jezelf niet tot het niveau van deze site. Los van onze grote verschillen in inzicht, ben jij prima in staat zelf iets te weerleggen of te verdedigen.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, je hebt gelijk. Maar wil er maar mee aantonen dat over en weer gegooid wordt met valse leraar dit en valse leer dat. Met dit soort argumenten kom je gewoon nergens want iedereen wordt wel door iemand uitgemaakt voor valse leraar of valse leer. Ga idd uit van argumenten.

1 uur geleden zei Thinkfree:

Zo verwijst heel de bijbel naar het complete plaatje dat net  24 ouderlingen symbolisch, geestelijk weergeeft de voltooing van Gods geestelijk bouwwerk zijn tempel waarvan Jezus de hoeksteen is, waarin alle gelovigen gemetseld zijn.

De 24 afdelingen slaat dus op de priesterlijke functie van de 144.000. Ze zijn zowel priester als koning. Dus hierbij is aangetoond dat de 24 ouderlingen gelijk zijn aan de 144.000. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Ja, je hebt gelijk. Maar wil er maar mee aantonen dat over en weer gegooid wordt met valse leraar dit en valse leer dat. Met dit soort argumenten kom je gewoon nergens want iedereen wordt wel door iemand uitgemaakt voor valse leraar of valse leer. Ga idd uit van argumenten.

Daarom ben ik ook niet gecharmeerd van de site van falsteachers777, Verhoeven, rejoicenow. Volgens deze sites deugt bijna niemand. Hetzelfde geldt dus ook voor de site die jij gebruikte. Ik kijk wel eens op jullie site (jw.org), en constateer dat er bijna nooit een leraar genoemd wordt. Alles wordt onderbouwd. Je kunt het er dan mee eens of oneens zijn. Ik deel jullie leer op tal van punten niet. Dat betekent niet dat er geen waardevolle artikelen op jullie site staan. Ik kan de leer afkeuren, maar, beweren dat bepaalde leraren in de hel zijn, zoals falseteachers777 doet, is niet des Christus! Onze God heeft vreemde kostgangers, en wees niet verbaasd wie we straks in de eeuwigheid aan zullen treffen! Met zekerheid ook personen die volgens falseteachers777 in de hel horen zijn.....

Argumenteren via youtube-filmpjes (die vaak vals zijn!) of via links, zoals die van Verhoeven, rejoicenow, falsteachers777, enz. biedt niks. Wie zal de meeste links voor of tegen kunnen vinden? Als dat de methode zou zijn, dan zou Jezus ook niet onze Verlosser kunnen zijn. Er zijn immers meer anti-Jezus links dan pro-Jezus links.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Zo verwijst heel de bijbel naar het complete plaatje dat net  24 ouderlingen symbolisch, geestelijk weergeeft de voltooing van Gods geestelijk bouwwerk zijn tempel waarvan Jezus de hoeksteen is, waarin alle gelovigen gemetseld zijn.

De 24 afdelingen slaat dus op de priesterlijke functie van de 144.000. Ze zijn zowel priester als koning. Dus hierbij is aangetoond dat de 24 ouderlingen gelijk zijn aan de 144.000. 

Ze zijn één volk onder christus met enkel Jezus als hoofd en de rest zijn naasten.

God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Dat is ook Gods oorspronkelijke bedoeling. 

Allen worden herschapen in ware kennis gerechtigheid en heiligheid onder christus.

24=> 144.000=> al Gods volk  (Y)

Symbolisch het gehele volk weergegeven onder christus

Ook jij mag eten van het brood en drinken van de wijn.

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Ook jij mag eten van het brood en drinken van de wijn

Alle naasten onder christus zijn één volk 

1 minuut geleden zei WdG:

"ook" of "alleen maar"? En, indien "ook", wat is dan nog meer de oorspronkelijke bedoeling?

 

3 minuten geleden zei WdG:

God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Dat is ook Gods oorspronkelijke bedoeling. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei WdG:

Daarom ben ik ook niet gecharmeerd van de site van falsteachers777, Verhoeven, rejoicenow. Volgens deze sites deugt bijna niemand. Hetzelfde geldt dus ook voor de site die jij gebruikte. Ik kijk wel eens op jullie site (jw.org), en constateer dat er bijna nooit een leraar genoemd wordt. Alles wordt onderbouwd. Je kunt het er dan mee eens of oneens zijn. Ik deel jullie leer op tal van punten niet. Dat betekent niet dat er geen waardevolle artikelen op jullie site staan. Ik kan de leer afkeuren, maar, beweren dat bepaalde leraren in de hel zijn, zoals falseteachers777 doet, is niet des Christus! Onze God heeft vreemde kostgangers, en wees niet verbaasd wie we straks in de eeuwigheid aan zullen treffen! Met zekerheid ook personen die volgens falseteachers777 in de hel horen zijn.....

Argumenteren via youtube-filmpjes (die vaak vals zijn!) of via links, zoals die van Verhoeven, rejoicenow, falsteachers777, enz. biedt niks. Wie zal de meeste links voor of tegen kunnen vinden? Als dat de methode zou zijn, dan zou Jezus ook niet onze Verlosser kunnen zijn. Er zijn immers meer anti-Jezus links dan pro-Jezus links.

Je hebt volkomen gelijk.

19 minuten geleden zei Thinkfree:

24=> 144.000=> al Gods volk  (Y)

Nee, want niet iedereen kan regeren als koning. Dan valt er niets meer te regeren. De belofte aan Abraham was land. Jezus is naar de aarde gekomen om alles wat satan heeft kapot gemaakt te herstellen. Ook het Paradijs. De meeste goedgekeurde mensen komen dus in dat Paradijs op aarde. Slechts een kleine kudde is het Koninkrijk gegeven. Dat koninkrijk wordt vanuit de hemel bestuurd. De regeerders zijn Jezus met zijn heiligen, de 144.000. Dit is weliswaar een getal dat symbolisch is samengesteld maar wel letterlijk omdat het tegenover een grote schare wordt gesteld die niemand tellen kan. Dus bepaald aantal vs een onbepaald aantal.

11 minuten geleden zei Thinkfree:

Alle naasten onder christus zijn één volk 

Willem Alexander, Maxima, Rutte zijn ook Nederlander, maar ook leiders. Zo is het straks ook. We zijn allemaal Christenen, alleen onze plaats is ergens anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:
33 minuten geleden zei Thinkfree:

24=> 144.000=> al Gods volk  (Y)

Nee, want niet iedereen kan regeren als koning. Dan valt er niets meer te regeren. De belofte aan Abraham was land. Jezus is naar de aarde gekomen om alles wat satan heeft kapot gemaakt te herstellen. Ook het Paradijs. De meeste goedgekeurde mensen komen dus in dat Paradijs op aarde. Slechts een kleine kudde is het Koninkrijk gegeven. Dat koninkrijk wordt vanuit de hemel bestuurd. De regeerders zijn Jezus met zijn heiligen, de 144.000. Dit is weliswaar een getal dat symbolisch is samengesteld maar wel letterlijk omdat het tegenover een grote schare wordt gesteld die niemand tellen kan. Dus bepaald aantal vs een onbepaald aantal.

Openbaring 22:5
En aldaar zal geen nacht zijn, en zij zullen geen kaars noch licht der zon van node hebben; want de Heere God verlicht hen; en zij zullen als koningen heersen in alle eeuwigheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Nee, want niet iedereen kan regeren als koning. Dan valt er niets meer te regeren. De belofte aan Abraham was land. Jezus is naar de aarde gekomen om alles wat satan heeft kapot gemaakt te herstellen. Ook het Paradijs. De meeste goedgekeurde mensen komen dus in dat Paradijs op aarde. Slechts een kleine kudde is het Koninkrijk gegeven. Dat koninkrijk wordt vanuit de hemel bestuurd. De regeerders zijn Jezus met zijn heiligen, de 144.000. Dit is weliswaar een getal dat symbolisch is samengesteld maar wel letterlijk omdat het tegenover een grote schare wordt gesteld die niemand tellen kan. Dus bepaald aantal vs een onbepaald aantal.

In feite liggen onze visies niet eens zo ver uit elkaar. Ook ik geloof in een grote verdrukking, en ook ik geloof dat een selecte groep met Christus gaat regeren in het 1000 jarig rijk. Het zouden zeker letterlijk 144.000 personen kunnen zijn. Misschien moet ik dat ook gewoon aannemen. Ik neem zoveel letterlijk aan. Waarom dat niet? Overigens is het m.i. totaal niet relevant. In feite maakt het niet uit wie over wie gaat regeren, en hoeveel het er zijn. Het is interessant, meer ook niet. Belangrijker is de zekerheid te hebben het eeuwig leven te ontvangen, of dat nu op de nieuwe aarde of in de hemel is. Feit is dat er een nieuwe aarde komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

In feite liggen onze visies niet eens zo ver uit elkaar. Ook ik geloof in een grote verdrukking, en ook ik geloof dat een selecte groep met Christus gaat regeren in het 1000 jarig rijk. Het zouden zeker letterlijk 144.000 personen kunnen zijn. Misschien moet ik dat ook gewoon aannemen. Ik neem zoveel letterlijk aan. Waarom dat niet? Overigens is het m.i. totaal niet relevant. In feite maakt het niet uit wie over wie gaat regeren, en hoeveel het er zijn. Het is interessant, meer ook niet. Belangrijker is de zekerheid te hebben het eeuwig leven te ontvangen, of dat nu op de nieuwe aarde of in de hemel is. Feit is dat er een nieuwe aarde komt.

Het gekibbel over het regeren in de hemel deden de dicipelen ook, wat zei Jezus ?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei WdG:
32 minuten geleden zei Thinkfree:

Het gekibbel over het regeren in de hemel deden de dicipelen ook, wat zei Jezus ?

Van gedachten wisselen lijkt me iets anders dan kibbelen. Voor mij is het ook niet relevant.

Weet je wat Jezus vertelde over de sutiatie in den hemel ?

En ken je die gelijkenis van al de arbeiders met verschillende werken, maar allen kregen hetzelfde uitbetaald ?

Omdat alles uit en van het werk van Jezus christus is dus geheel genade, voor iedereen wist je dit ?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Weet je wat Jezus vertelde over de sutiatie in den hemel ?

Hij vertelde heel veel, maar, geef rustig je visie. Ik vermoed dat je wel weet wat Jezus vertelde over de situatie in de hemel? Je wilt dus waarschijnlijk iets duidelijk maken? Dat mag, doe het gerust.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ja, je hebt gelijk. Maar wil er maar mee aantonen dat over en weer gegooid wordt met valse leraar dit en valse leer dat. Met dit soort argumenten kom je gewoon nergens want iedereen wordt wel door iemand uitgemaakt voor valse leraar of valse leer. Ga idd uit van argumenten.

Ja duh. En iemand die ervan overtuigt is dat jou argumenten niet deugen die kan dus vinden dat je met valse conclusies aan komt zetten. Dat recht heeft men nu eenmaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:
7 minuten geleden zei Thinkfree:

Weet je wat Jezus vertelde over de sutiatie in den hemel ?

Hij vertelde heel veel, maar, geef rustig je visie. Ik vermoed dat je wel weet wat Jezus vertelde over de situatie in de hemel? Je wilt dus waarschijnlijk iets duidelijk maken? Dat mag, doe het gerust.

Wist je ook dat de 24 ouderlingen die Gods volk voorstellen hun kronen die zij kregen toebedeeld voor de voeten van het lam wierpen. En dat ze daarmee beamen dat het geheel genade is en Jezus alles voor hen heeft gedaan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Wist je ook dat de 24 ouderlingen die Gods volk voorstellen hun kronen die zij kregen toebedeeld voor de voeten van het lam wierpen. En dat ze daarmee beamen dat het geheel genade is en Jezus alles voor hen heeft gedaan ?

Jezus heeft inderdaad alles gedaan. Daarom zei Hij ook: Het is volbracht! We hoeven nu nog maar te rusten in het volbrachte werk van Jezus. Of we willen of niet, we kunnen daar - gelukkig - niks aan toevoegen. Jij niet, ik niet, niemand!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid