Spring naar bijdragen

Avondmaal of eucharistie


Voor wie is het avondmaal of de eucharistie bestemd?  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. Voor wie is het avondmaal of de eucharistie bestemd?

    • Iedereen!
    • Slechts de 144.000 uitverkorenen. Dat leert de Bijbel ons.
    • Iedereen die gedoopt is!
    • Niemand!
    • Iedereen die lid is van een kerk.
      0
    • Iedere Christen!
    • Het juiste antwoord staat er niet tussen.


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei sjako:

Ik blijf bij het standpunt dat het begrip van gezalfden en 'andere schapen' essentieel is om de Bijbel te kunnen begrijpen. In de BasisBijbel staat 'wanneer alles nieuw gemaakt wordt'.

Klinkt heel sektarisch. De nadruk leggen op zaken die van ondergeschikt belang zijn en deze enorm uitvergroten. De essentie van de Bijbel is Jezus en het werk door Hem volbracht. Dat kan begrepen worden door iedere leek.

3 minuten geleden zei sjako:

Iedereen die wedergeboren wordt natuurlijk. Wedergeboren betekent dat je tot de gezalfden behoord. Zij werden zonen van God en daardoor erfgenaam Ga 4:1-7 vooral vers 5 ze werden losgekocht en zodoende geadopteerd als zonen. Zij zeggen Abba, Vader wat zoiets is als papa. Ze krijgen dus een Vader-zoon verhouding. Dit volk vormt samen met het volk Israël een nieuw verbondsvolk. Het wedergeboren worden betekent dus door Gods Geest als zonen worden verwekt of voortgebracht met vooruitzicht op een geestelijk leven in de hemel als koning. (1Petrus 1:3-4)

Dus God is niet jou Vader... jammer voor je man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gebruik deze site nooit, sjako! Ook "jouw" leraars komen hier slecht af. Probeer op basis van argumenten de leer te verdedigen of te weerleggen. Verlaag jezelf niet tot het niveau van deze site. Los v

Zoals Jakobus zegt: het geloof werkt samen met de werken. Christus aannemen als Verlosser en God is inderdaad genoeg. De rest is een logisch gevolg. Een appelboom brengt appels voort, daar hoeft de bo

Had Jezus het in Mattheüs 19:28 niet gewoon tegen zijn twaalf apostelen? Wordt anders lastig; twaalf tronen en waarschijnlijk veel meer dan twaalf (wannabe) koningen. Of gaan ze dan omstebeurt op die

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Klinkt heel sektarisch. De nadruk leggen op zaken die van ondergeschikt belang zijn en deze enorm uitvergroten. De essentie van de Bijbel is Jezus en het werk door Hem volbracht. Dat kan begrepen worden door iedere leek.

Niks sektarisch aan. Er zijn gewoon meerdere groepen. Het OT leert nergens dat mensen naar de hemel gaan. Aan Abraham werd land beloofd, niet een hemel. Dat was iets nieuws. Jezus had het over een kleine kudde aan wie het Koninkrijk zou worden gegeven. Denk je nu echt dat alles enkel en alleen voor een kleine kudde is gedaan? Jezus is naar de aarde gekomen voor de HELE mensheid. Maar Jezus had het toch over een kleine kudde. 144.000 is een relatief kleine kudde. Over de 144.000 wordt gezegd dat ze als koningen en priesters met Christus gaan regeren, dat ze in een verbond zitten, dat ze dingen weten die een ander niet weet (zij zongen een nieuw lied, wat niemand anders kent dan de 144.000, ze zijn uitverkoren al vanaf de grondlegging van de wereld etc etc) 

Deze groep staat duidelijk los van de rest van de mensheid. Je hebt de regeerders (het Nieuwe Jeruzalem  of Nieuwe hemel) en de de Nieuwe aarde met Zijn volk. Jeruzalem was ook de hoofdstad van Gods volk vroeger. Het nieuwe Jeruzalem is de hoofdstad van de Nieuwe aarde, het volk van God (Israël en de tot Christenen bekeerde heidenen). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Niks sektarisch aan. Er zijn gewoon meerdere groepen. Het OT leert nergens dat mensen naar de hemel gaan. Aan Abraham werd land beloofd, niet een hemel. Dat was iets nieuws. Jezus had het over een kleine kudde aan wie het Koninkrijk zou worden gegeven. Denk je nu echt dat alles enkel en alleen voor een kleine kudde is gedaan? Jezus is naar de aarde gekomen voor de HELE mensheid. Maar Jezus had het toch over een kleine kudde. 144.000 is een relatief kleine kudde. Over de 144.000 wordt gezegd dat ze als koningen en priesters met Christus gaan regeren, dat ze in een verbond zitten, dat ze dingen weten die een ander niet weet (zij zongen een nieuw lied, wat niemand anders kent dan de 144.000, ze zijn uitverkoren al vanaf de grondlegging van de wereld etc etc) 

Deze groep staat duidelijk los van de rest van de mensheid. Je hebt de regeerders (het Nieuwe Jeruzalem  of Nieuwe hemel) en de de Nieuwe aarde met Zijn volk. Jeruzalem was ook de hoofdstad van Gods volk vroeger. Het nieuwe Jeruzalem is de hoofdstad van de Nieuwe aarde, het volk van God (Israël en de tot Christenen bekeerde heidenen). 

Succes met tafelstaren. Ik houdt het bij de Christelijke uitleg en doe gewoon mee zodra de gelegenheid zich voordoet, in de wetenschap dat ook ik behoor tot die kleine kudde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Succes met tafelstaren. Ik houdt het bij de Christelijke uitleg en doe gewoon mee zodra de gelegenheid zich voordoet, in de wetenschap dat ook ik behoor tot die kleine kudde.

Beetje zonde dat Jezus is gestorven voor maar een kleine kudde he. Zou je aan het denken moeten zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Beetje zonde dat Jezus is gestorven voor maar een kleine kudde he. Zou je aan het denken moeten zetten.

Bijzonder onchristelijke gedachte. De Christelijke gedachte is dat Jezus gestorven is voor iedereen in de wereld. Echter niet iedereen wil geloven dat Hij dit werk ook voor hen heeft verricht. Daar zijn de consequenties dan ook naar en de kudde zal klein zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Had Jezus het in Mattheüs 19:28 niet gewoon tegen zijn twaalf apostelen? Wordt anders lastig; twaalf tronen en waarschijnlijk veel meer dan twaalf (wannabe) koningen. Of gaan ze dan omstebeurt op die tronen zitten? Wordt daar dan een soort roosterplanning voor gemaakt?

Er zijn 144.000 tronen dus van die roosterplanning is geen sprake. Er waren trouwens maar 11 apostelen aanwezig. Judas was al op weg om Jezus te gaan verraden. Judas werd dus niet opgenomen in het verbond.

144.000 tronen? Wauw. Dat zijn er nogal wat. In Openbaring 4:4 en 11:16 gaat het over 24 tronen. Ietsje minder dus.

Judas werd volgens Handelingen 1:26 vervangen door Mattias, d.m.v. een soort loterij. Jezus moet dit toch al van te voren hebben geweten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Bijzonder onchristelijke gedachte. De Christelijke gedachte is dat Jezus gestorven is voor iedereen in de wereld. Echter niet iedereen wil geloven dat Hij dit werk ook voor hen heeft verricht. Daar zijn de consequenties dan ook naar en de kudde zal klein zijn.

Daarom is het ook retorisch bedoeld. Ik heb juist gezegd dat Jezus voor de hele wereld is gestorven. Maar waarom zegt Jezus dan volgens jou dat slechts aan een kleine kudde het koninkrijk is gegeven?? Aan Abraham was zelfs alle natiën der wereld beloofd dat via zijn zaad gered zou worden. Die kleine kudde is een aparte groep, dat is de enige logische verklaring.

4 minuten geleden zei Bastiaan73:

24 tronen

Dat is symboliek, dit gaat ook over die 144.000.

5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Jezus moet dit toch al van te voren hebben geweten?

Dat heeft Hij denk ik ook wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Maar waarom zegt Jezus dan volgens jou dat slechts aan een kleine kudde het koninkrijk is gegeven?

Omdat er maar weinigen zullen zijn die geloven in het verzoenende werk van Jezus en dus niet verzoent zullen worden met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Blijft staan dat iedereen die in de wedergeboorte volgt, zit op de twaalf tronen. Of dat nu de wedergeboorte of de definitieve herschepping is

Het wedergeboorte is een vertaalkeuze. Eigenlijk staat er herschepping (...)

In de Griekse grondtekst staat paliggenesia: regeneratie, vernieuwing.

Oorspronkelijke woord: παλιγγενεσία, ας, ἡ 
Deel van spraak: zelfstandig naamwoord, vrouwelijk 
Transliteratie: paliggenesia 
Fonetische spelling: (paling-ghen-es-ee'-ah) 
Definitie: regeneratie, vernieuwing 
Gebruik: een nieuwe geboorte, regeneratie, vernieuwing.

https://biblehub.com/greek/3824.htm

Dit woord komt alleen in Mattheüs 19:28 en en Titus 3:5 voor.

32 minuten geleden zei sjako:
36 minuten geleden zei Bastiaan73:

24 tronen

Dat is symboliek, dit gaat ook over die 144.000.

6000 per troon :?

Je zegt hiermee eigenlijk 24 = 144.000.

Dan heeft een dag wat mij betreft voortaan ook 144.000 uur i.p.v. 24.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik hoef niet zo nodig op een troon te zitten. Doe mij maar een comfortabel stoeltje of bankje van de kringloop of zo.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat er maar weinigen zullen zijn die geloven in het verzoenende werk van Jezus en dus niet verzoent zullen worden met God.

Maar de Bijbel heeft het over dat alle natiën van de wereld gered zouden worden door het Zaad van Abraham (Jezus). Hoe rijm je dat dan? Gebeurd dat dan niet volgens jou?

Zojuist zei Bastiaan73:

6000 per troon :?

Je zegt hiermee eigenlijk 24 = 144.000.

Dan heeft een dag wat mij betreft voortaan ook 144.000 uur i.p.v. 24.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik hoef niet zo nodig op een troon te zitten. Doe mij maar een comfortabel stoeltje of bankje van de kringloop of zo.

Ik moet het even opzoeken hoe dat ook al weer zat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Maar de Bijbel heeft het over dat alle natiën van de wereld gered zouden worden door het Zaad van Abraham (Jezus). Hoe rijm je dat dan? Gebeurd dat dan niet volgens jou?

Waar staat dat?

12 minuten geleden zei Bastiaan73:

In de Griekse grondtekst staat paliggenesia: regeneratie, vernieuwing.

Oorspronkelijke woord: παλιγγενεσία, ας, ἡ 
Deel van spraak: zelfstandig naamwoord, vrouwelijk 
Transliteratie: paliggenesia 
Fonetische spelling: (paling-ghen-es-ee'-ah) 
Definitie: regeneratie, vernieuwing 
Gebruik: een nieuwe geboorte, regeneratie, vernieuwing.

https://biblehub.com/greek/3824.htm

Dit woord komt alleen in Mattheüs 19:29 en en Titus 3:5 voor.

Vers 28 bedoel je.

En Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, dat gij, die Mij gevolgd zijt, in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen zal gezeten zijn op den troon Zijner heerlijkheid, dat gij ook zult zitten op twaalf tronen, oordelende de twaalf geslachten Israëls. (Mat.19:28, SV)

Omdat er staat "die mij gevolgd zijt" (iets wat dus al gebeurd is) denk ik dat Jezus het heeft over wedergeboorte van de geest en niet de definitieve herschepping. Immers anders had er wel gestaan: "die mij gaat volgen".

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat er staat "die mij gevolgd zijt" (iets wat dus al gebeurd is) denk ik dat Jezus het heeft over wedergeboorte van de geest en niet de definitieve herschepping. Immers anders had er wel gestaan: "die mij gaat volgen".

Nee hoor, er staat toch dat wanneer Jezus zou neerzitten op Zijn troon. Dan gaat hij de natiën oordelen. Jezus gaat op Zijn troon zitten als de tijden der heidenen voorbij zijn. Lukas 21:24 Daar staat Jeruzalem zal worden vertrapt door de heidenen totdat de vastgestelde tijd van de heidenen voorbij is. Dan gaat Jezus handelend optreden. Dat kan je ook zien in Daniël (Daniël 4:10-17). Het heeft niks met wedergeboren zijn te maken. Vandaar dat andere vertalingen andere woorden kiezen. (zie @Bastiaan73 bijdrage). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Dit kan ook in de toekomende tijd gelezen worden of dus in het nu.

Dat zou kunnen, in dat opzicht zou elke wedergeborene zich aangesproken mogen voelen. Het zijn of de twaalf discipelen die zich aangesproken mogen voelen, of elke wedergeborene. En omdat er sprake is van 12 tronen lijkt het mij voor de hand liggend dat Jezus het hier tegen de twaalven heeft.

6 minuten geleden zei sjako:

Het heeft niks met wedergeboren zijn te maken. Vandaar dat andere vertalingen andere woorden kiezen. (zie @Bastiaan73 bijdrage). 

Alsof Bastiaan jou gelijk zou geven met zijn bijdrage... Een ander woord voor wedergeboorte is regeneratie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Letterlijk met Google vertaald vanuit de Griekse Textus Receptus krijg je deze eigenaardige zin:

en het volk zei tegen hen dat ik tegen je zeg dat je me volgt op de dag dat de zoon van de man van zijn grote wil gaat zitten en je twaalf tronen plaatst die de twaalf stammen van Israël oordelen

ο δε ιησους ειπεν αυτοις αμην λεγω υμιν οτι υμεις οι ακολουθησαντες μοι εν τη παλιγγενεσια οταν καθιση ο υιος του ανθρωπου επι θρονου δοξης αυτου καθισεσθε και υμεις επι δωδεκα θρονους κρινοντες τας δωδεκα φυλας του ισραηλ

http://www.textusreceptusbibles.com/Interlinear/40019028

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alsof Bastiaan jou gelijk zou geven met zijn bijdrage... Een ander woord voor wedergeboorte is regeneratie.

Definitie: regeneratie, vernieuwing 

Leert de Bijbel niet dat er een Nieuwe hemel en aarde komt? Ook in de hele zinsopbouw is 'herschepping' veel logischer. De basisbijbel kiest daar ook voor en die is afgeleid van de SV.

4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Letterlijk met Google vertaald vanuit de Griekse Textus Receptus krijg je deze eigenaardige zin:

Daarom kan je ook nooit letterlijk vertalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zou kunnen, in dat opzicht zou elke wedergeborene zich aangesproken mogen voelen. Het zijn of de twaalf discipelen die zich aangesproken mogen voelen, of elke wedergeborene. En omdat er sprake is van 12 tronen lijkt het mij voor de hand liggend dat Jezus het hier tegen de twaalven heeft.

De twaalven zijn onderdeel van de wedergeboren er staat niet voor niets 'ook'

Met anderen woorden jullie twaalf zullen net als de anderen wedergeboren op tronen zitten.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Maar de Bijbel heeft het over dat alle natiën van de wereld gered zouden worden door het Zaad van Abraham (Jezus). Hoe rijm je dat dan? Gebeurd dat dan niet volgens jou?

Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je dit bedoeld:

Dewijl Abraham gewisselijk tot een groot en machtig volk worden zal, en alle volken der aarde in hem gezegend zullen worden? (Gen.18:18, SV)

Daar staat niet dat alle volken gered zullen worden, maar dat ze in Abraham gezegend zullen worden. En wel met de komst van Jezus die voor iedereen in de wereld gestorven is. Maar daarmee is de wereld nog niet gered... Daarvoor zal iedereen in de wereld de keuze moeten maken om in Zijn offer te geloven. Aangezien er maar weinigen zijn die dat willen geloven, zal de kudde klein zijn.

3 minuten geleden zei Thinkfree:

De twaalven zijn onderdeel van de wedergeboren er staat niet voor niets 'ook'

Met anderen woorden jullie twaalf zullen net als de anderen wedergeboren op tronen zitten.

Ik vind het prima. Maar dan wel omstebeurten, anders wordt het zo krap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

De twaalven zijn onderdeel van de wedergeboren er staat niet voor niets 'ook'

Met anderen woorden jullie twaalf zullen net als de anderen wedergeboren op tronen zitten.

Ik vind het prima. Maar dan wel omstebeurten, anders wordt het zo krap.

Whahaha... jij mag die van mij.

Nee zonder gekheid ieder heeft zijn eigen troon, die twaalf tronen worden genoemd omdat Jezus tegen de twaalf disipelen spreekt. Nergens kan men opmaken dat het enkel om twaalf tronen gaat.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Toch zal er een ontelbare schare voor de troon staan

In vergelijking met het aantal mensen in de hel zal ze klein zijn.

Precies

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Daar staat niet dat alle volken gered zullen worden, maar dat ze in Abraham gezegend zullen worden. En wel met de komst van Jezus die voor iedereen in de wereld gestorven is. Maar daarmee is de wereld nog niet gered... Daarvoor zal iedereen in de wereld de keuze moeten maken om in Zijn offer te geloven. Aangezien er maar weinigen zijn die dat willen geloven, zal de kudde klein zijn.

Ja, die bedoel ik, maar dat alle volken gezegend zullen worden dmv Abraham komt zo'n beetje op hetzelfde neer. Jezus is niet gekomen enkel voor een kleine kudde. Trouwens Israël zal ook tot Gods volk behoren in het Messiaanse Koninkrijk. Daniël 7:27 zegt bijv 

Het koninkrijk, de heerschappij en de grootheid van de koninkrijken onder heel de hemel werden aan het volk van de heiligen van het Opperwezen gegeven. Hun koninkrijk is een eeuwig koninkrijk en alle regeringen zullen hen dienen en gehoorzamen.”

Deze kleine kudde vormt de kern van het Koninkrijk en beërven samen met Christus het Koninkrijk omdat ze als zonen geadopteerd zijn door God. Maar daarnaast is er een grote schare die gered zullen worden. Zij zijn de 'onderdanen' in het Messiaanse Koninkrijk. 

Dat je tot die kleine kudde behoort is niet aan jou, maar gebeurd door uitverkiezing. Je kan er wel voor kiezen Jezus te dienen maar dan ga je behoren tot de grote schare.

17 uur geleden zei Thinkfree:

Toch zal er een ontelbare schare voor de troon staan

Dat is mijn punt. Hier wordt duidelijk twee groepen genoemd, de 144.000 en de grote schare die niemand tellen kan. Die komen uit de grote verdrukking. Daarbuiten heb je dan ook nog alle mensen die een opstanding krijgen. Dus buiten die kleine kudde heb je nog een enorme groep die ook gezegend zullen worden in het bloed van Christus.

17 uur geleden zei Kaasjeskruid:

In vergelijking met het aantal mensen in de hel zal ze klein zijn.

?Triest

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

Daniël 7:27 zegt bijv 

Het koninkrijk, de heerschappij en de grootheid van de koninkrijken onder heel de hemel werden aan het volk van de heiligen van het Opperwezen gegeven. Hun koninkrijk is een eeuwig koninkrijk en alle regeringen zullen hen dienen en gehoorzamen.

Maar het rijk, en de heerschappij, en de grootheid der koninkrijken onder den gansen hemel, zal gegeven worden den volke der heiligen der hoge plaatsen, welks Rijk een eeuwig Rijk zijn zal; en alle heerschappijen zullen Hem eren en gehoorzamen. (Dan.7:27, SV)

Weer een typisch voorbeeld van aanpassen naar eigen leer in jullie pseudobijbel. Er wordt niet gesproken over regeringen maar over heerschappijen, ook staat daar niet dat alle heerschappijen hen zullen dienen, maar daar staat dat ze HEM zullen dienen. En dat rare opperwezen van jullie kom ik al helemaal niet tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar het rijk, en de heerschappij, en de grootheid der koninkrijken onder den gansen hemel, zal gegeven worden den volke der heiligen der hoge plaatsen, welks Rijk een eeuwig Rijk zijn zal; en alle heerschappijen zullen Hem eren en gehoorzamen. (Dan.7:27, SV)

Weer een typisch voorbeeld van aanpassen naar eigen leer in jullie pseudobijbel. Er wordt niet gesproken over regeringen maar over heerschappijen, ook staat daar niet dat alle heerschappijen hen zullen dienen, maar daar staat dat ze HEM zullen dienen. En dat rare opperwezen van jullie kom ik al helemaal niet tegen.

Je onderstreept en je maakt vet. Wat is nu belangrijker? Vet of onderstreept? Misverstanden en oordelen worden gemakkelijk de wereld ingeholpen. Uitkijken daarvoor. Het is dus de vraag wie een beter oordeel heeft over het heilige woord: jij of @sjako, of wellicht geen van beide, of misschien allebei? Een onderzoekje is het waard. Succes!

Maar het koningschap en de heerschappij

      en de grootheid van de koninkrijken onder heel de hemel

         zullen gegeven worden aan het volk van de heiligen van de Allerhoogste.

   Zijn koninkrijk zal een eeuwig koninkrijk zijn,

      en alles wat heerschappij heeft, zal Hem eren en gehoorzamen

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Je onderstreept en je maakt vet. Wat is nu belangrijker? Vet of onderstreept? Misverstanden en oordelen worden gemakkelijk de wereld ingeholpen. Uitkijken daarvoor. Het is dus de vraag wie een beter oordeel heeft over het heilige woord: jij of @sjako, of wellicht geen van beide, of misschien allebei? Een onderzoekje is het waard. Succes!

Ja papa, donder nu maar weer op met dat belerende vingertje van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid