Spring naar bijdragen

Het koninkrijk is hier, op aarde.


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei sjako:

Nu worden we nog beïnvloed door satan. In het Messiaanse Koninkrijk wordt satan gebonden en heeft de mensheid de gelegenheid om zonder satans invloed te herstellen. Maar we blijven een vrije wil houden. Aan het eind wordt satan losgelaten en zal nog een heleboel mensen de vernieling in helpen omdat ze toch nog verkeerde eigen keuzes maken.

Precies. We hebben nog steeds eigen wil.

Wat is volgens jou het verschil tussen verleiding van satan en vanuit onszelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 247
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En ik heb je duidelijk aangetoond dat het om Israël ging, maar daar ga je niet op in. Dat de 144000 zijn uit de twaalf stammen van Israel is overduidelijk: Op. 7:4 "En ik hoorde het getal dergene

Interessant stuk dat stelt dat het koninkrijk hier op aarde is en we niet naar boven hoeven te staren. Met deze premisse in het achterhoofd, waarom zien mensen het dan niet?

Ik begrijp echt niet hoe jullie de Bijbel schijnen te lezen. Wat is een volk? Zie wat God aan Abraham beloofde aangaande zijn aangezegde zoon van Sarah en wat Hij zei over Ismael, eerst de laatste: Ge

15 minuten geleden zei sjako:

 

Precies. We hebben nog steeds eigen wil.

Nee, juist niet.  Jezus leert ons om de eigen wil op te geven.  Niet mijn wil geschiedde, maar Uw wil geschiedde.  De beroemde  uitspraak van Jezus waaruit ook blijkt dat Jezus niet God is.  Jezus leert ons om de wil van de Vader te doen.  Wat wil zeggen dat je je eigen willen opgeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

Dat zou betekenen dat de wil van God neerkomt op geen wil hebben.

Ja.   Dat is wel de essentie van wat Jezus leert.   De mens die dus naar de hemel wil, die zondigt al tegen de leer van Jezus.  Wat tot de conclusie leidt dat wie naar de hemel wil er om die reden juist nooit zal komen.  Paradox.  Maar wel wat Jezus leert: laat de linkerhand niet weten wat de rechterhand doet.  M.a.w. wie opsnijdt over zijn 'goede werken' kan het wel schudden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dus Satan wordt opgesloten en de mensen worden duizend jaar lang niet meer misleid.  Er staat niet dat hij beetje bij beetje meer wordt opgesloten en zijn invloed steeds minder wordt.

Nu worden we nog beïnvloed door satan. In het Messiaanse Koninkrijk wordt satan gebonden en heeft de mensheid de gelegenheid om zonder satans invloed te herstellen. Maar we blijven een vrije wil houden. Aan het eind wordt satan losgelaten en zal nog een heleboel mensen de vernieling in helpen omdat ze toch nog verkeerde eigen keuzes maken.

O, dus daarna verliezen we pas de eigen wil. Waar staat dat ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hopper:

Jezus leert hoe jij je eigen wil op kan geven.  De mens kan niet zelf de liefde van de Vader bewerken, dat moet van de Vader uitgaan.

Dat is tegenstrijdig. Óf Jezus leert ons dat, óf de Vader laat dat van Zich uitgaan. Ik hoop dat je zelf ook ziet dat het niet allebei kan kloppen. Of is er een wezenlijk verschil tussen 'je eigen wil opgeven' en 'de Liefde van de Vader'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

Dat is tegenstrijdig. Óf Jezus leert ons dat, óf de Vader laat dat van Zich uitgaan. Ik hoop dat je zelf ook ziet dat het niet allebei kan kloppen. Of is er een wezenlijk verschil tussen 'je eigen wil opgeven' en 'de Liefde van de Vader'?

Kort samengevat: het eigen willen opgeven is synoniem met de Liefde van de Vader.   Doch dat is het gaan van de (smalle) Weg, welke dan weer verborgen is in het Evangelie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Kort samengevat: het eigen willen opgeven is synoniem met de Liefde van de Vader.

Dan spreek je jezelf dus tegen.

29 minuten geleden zei Hopper:

Jezus leert hoe jij je eigen wil op kan geven.

29 minuten geleden zei Hopper:

De mens kan niet zelf de liefde van de Vader bewerken, dat moet van de Vader uitgaan.

Moet ik het uitleggen of zie je het zelf ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

O, dus daarna verliezen we pas de eigen wil. Waar staat dat ? 

1Kor 15:21 de eersteling van hen die ontslapen zijn.  21 Want aangezien de dood door een mens is, is ook de opstanding der doden door een mens.  22 Want evenals in A̱dam allen sterven, zo zullen ook in de Christus allen levend gemaakt worden.  23 Maar een ieder in zijn eigen rangorde: Christus, de eersteling, daarna zij die de Christus toebehoren, gedurende zijn tegenwoordigheid.  24 Vervolgens het einde, wanneer hij het koninkrijk aan zijn God en Vader overdraagt, wanneer hij alle regering en alle autoriteit en kracht heeft tenietgedaan.  25 Want hij moet als koning regeren totdat [God] alle vijanden onder zijn voeten heeft gelegd.  26 Als laatste vijand wordt de dood tenietgedaan.  27 Want [God] „heeft alle dingen onder zijn voeten onderworpen”. Maar wanneer hij zegt dat ’alle dingen onderworpen zijn’, is het duidelijk dat dit met uitzondering is van degene die alle dingen aan hem onderwierp.  28 Wanneer echter alle dingen aan hem onderworpen zullen zijn, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan Degene die alle dingen aan hem onderwierp, opdat God alles zij voor iedereen.

Tegen de tijd dat Jezus het Koninkrijk weer aan God overgeeft dan zal het zijn als in Eden maar dan beter. De strijdvraag over dat Jehovah de Soeverein is of niet is dan beantwoord en er kunnen geen tegenstrevers meer opstaan omdat dat gelijk de kop wordt ingedrukt. Iedereen is het er dan over eens dat God de beste regering heeft. 
Vers 28 bewijst dat Jezus niet God kan zijn. Jezus onderwerpt zich aan God. Hij kan zich niet aan Zichzelf onderwerpen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Monachos:

Ja, zo kun je jezelf inderdaad voor de gek houden en je ogen sluiten voor je inconsequente denken Hopper. 

"The denial is strong in this one."

Ieder moment dat je 'de ander' in een oordeel samenvat heb je een totalitaire vorm van denken welke je vervreemdt van je eigen wezenlijkheid welke in Christus geborgd kan zijn.  Kan zijn....

...als mogelijkheid...

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hopper:

Ieder moment dat je 'de ander' in een oordeel samenvat heb je een totalitaire vorm van denken welke je vervreemdt van je eigen wezenlijkheid welke in Christus geborgd kan zijn.  Kan zijn....

...als mogelijkheid...

Ik heb geen totalitaire vorm van denken, ik confronteer jou alleen maar met de inconsequentheid van jouw denken. Maar die wil jij natuurlijk niet zien omdat het idee dat je niet consequent bent onacceptabel is voor jou. En dus oordeel jij juist over mij, door mijn denken totalitair te noemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Ik heb geen totalitaire vorm van denken, ik confronteer jou alleen maar met de inconsequentheid van jouw denken. Maar die wil jij natuurlijk niet zien omdat het idee dat je niet consequent bent onacceptabel is voor jou. En dus oordeel jij juist over mij, door mijn denken totalitair te noemen. 

Ik ga je maar weer een poos negeren.  Doe eerst maar eens wat aan je sociaal-emotionele problemen, daar komt je oordelen en je wijze van denken vandaan.  Jou negeren is eenvoudiger dan tegen je aan schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-8-2024 om 22:47 zei sjako:

Tegen de tijd dat Jezus het Koninkrijk weer aan God overgeeft dan zal het zijn als in Eden maar dan beter. De strijdvraag over dat Jehovah de Soeverein is of niet is dan beantwoord en er kunnen geen tegenstrevers meer opstaan omdat dat gelijk de kop wordt ingedrukt

Dank dat je zo duidelijk bent over het uiteindelijke streven van de JG. Dat bedoel ik niet grievend, maar deze kwam bij mij wel binnen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dank dat je zo duidelijk bent over het uiteindelijke streven van de JG. Dat bedoel ik niet grievend, maar deze kwam bij mij wel binnen.

Aan het einde van de duizend jaar wordt er niet meer getornd aan de soevereiniteit van God. Daar hebben JG niks mee te maken. Zelfs Jezus onderwerpt Zich dan aan God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-8-2024 om 22:47 zei sjako:

Tegen de tijd dat Jezus het Koninkrijk weer aan God overgeeft dan zal het zijn als in Eden maar dan beter. De strijdvraag over dat Jehovah de Soeverein is of niet is dan beantwoord en er kunnen geen tegenstrevers meer opstaan omdat dat gelijk de kop wordt ingedrukt. Iedereen is het er dan over eens dat God de beste regering heeft.

Wat bedoel je precies met het door mij vetgedrukte? Betekent het dat je nog steeds de neiging tot zonde behoudt, daar er blijkbaar nog actief het een en ander de kop in wordt gedrukt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Robert Frans:

Wat bedoel je precies met het door mij vetgedrukte? Betekent het dat je nog steeds de neiging tot zonde behoudt, daar er blijkbaar nog actief het een en ander de kop in wordt gedrukt?

Kennelijk. De strijdvraag is beslist, maar tegenstrevers worden gelijk de kop ingedrukt.
Zo lang er tegenstanders zijn, is volgens mij de strijdvraag nog niet beslist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Wat bedoel je precies met het door mij vetgedrukte? Betekent het dat je nog steeds de neiging tot zonde behoudt, daar er blijkbaar nog actief het een en ander de kop in wordt gedrukt?

Feit is dat er een strijdvraag gaande is en dat er tijd overheen moet gaan om die te beantwoorden. De mens wilde onafhankelijk zijn van God. De mens moest bewijzen dat ze het net zo goed als God of beter dan God kunnen. Dat is jammerlijk bewezen dat de mens het niet kan. Satan is overduidelijk een leugenaar. Dat is in de loop der tijd wel bewezen. We kunnen het niet zonder God. Na de duizend jaar komt het hele bestuur weer in de macht van God. Er is dan geen plaats meer voor andere 'satans' want de vraag of God het recht heeft op soevereiniteit is dan met bewijs beantwoord. Dus als een schepping, mens of engel, God weer uitdaagt dan heeft die geen poot meer om op te staan en wordt direct de kop ingedrukt. Dat laatste zal niet meer gebeuren want er is een loutering geweest  aan het einde van de 1000 jaar. Het is hypothetisch.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zo lang er tegenstanders zijn, is volgens mij de strijdvraag nog niet beslist.

Het resultaat is duidelijk. Het klimaat us door menselijk handelen van slag, nog steeds oorlogen en we kunnen ons meerdere keren vetnietigen door atoomwapens. Het moreel is misschien nog wel slechter dan Sodom. We hebben er een puinhoop van gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Feit is dat er een strijdvraag gaande is en dat er tijd overheen moet gaan om die te beantwoorden. De mens wilde onafhankelijk zijn van God. De mens moest bewijzen dat ze het net zo goed als God of beter dan God kunnen. Dat is jammerlijk bewezen dat de mens het niet kan. Satan is overduidelijk een leugenaar. Dat is in de loop der tijd wel bewezen. We kunnen het niet zonder God. Na de duizend jaar komt het hele bestuur weer in de macht van God. Er is dan geen plaats meer voor andere 'satans' want de vraag of God het recht heeft op soevereiniteit is dan met bewijs beantwoord. Dus als een schepping, mens of engel, God weer uitdaagt dan heeft die geen poot meer om op te staan en wordt direct de kop ingedrukt. Dat laatste zal niet meer gebeuren want er is een loutering geweest  aan het einde van de 1000 jaar. Het is hypothetisch.

Het resultaat is duidelijk. Het klimaat us door menselijk handelen van slag, nog steeds oorlogen en we kunnen ons meerdere keren vetnietigen door atoomwapens. Het moreel is misschien nog wel slechter dan Sodom. We hebben er een puinhoop van gemaakt.


Jij beweert dat na de beëindiging van de strijdvraag 'tegenstanders gelijk de kop worden ingedrukt'.
Ik stel dat in dat geval de strijdvraag nog niet is beslist.
Je ziet de controverse nu ook wel, want je stelt dat het een puur hypothetische kwestie is, want er is een loutering geweest.
Die redenering klopt, de vraag is waar dan toch je idee vandaan komt dat 'tegenstanders de kop worden ingedrukt'? 

Op 25-8-2024 om 22:47 zei sjako:

Iedereen is het er dan over eens dat God de beste regering heeft.

Dat is maar de vraag.
Je hoort gelovigen vaak zeggen 'dat Satan nu wel heeft bewezen niet te kunnen regeren'.
Mijn idee is dan: "Wanneer heeft god dan bewezen dat wél te kunnen'. Volgens mij wordt daar wel erg makkelijk aan voorbij gegaan.
Immers, alleen dán is er een vergelijking mogelijk.
Ik lees bv dat er mensen zijn die stellen dat Jezus in 1914 is terug gekeerd.
Tsja, met alle respect, maar ik zie daar geen keerpunt; integendeel.

1 uur geleden zei sjako:

We hebben er een puinhoop van gemaakt.

Genesis 3:23 : Wie stuurde de mens weg uit Eden om de aarde te bewerken?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Feit is dat er een strijdvraag gaande is en dat er tijd overheen moet gaan om die te beantwoorden. De mens wilde onafhankelijk zijn van God. De mens moest bewijzen dat ze het net zo goed als God of beter dan God kunnen. Dat is jammerlijk bewezen dat de mens het niet kan. Satan is overduidelijk een leugenaar. Dat is in de loop der tijd wel bewezen. We kunnen het niet zonder God. Na de duizend jaar komt het hele bestuur weer in de macht van God. Er is dan geen plaats meer voor andere 'satans' want de vraag of God het recht heeft op soevereiniteit is dan met bewijs beantwoord. Dus als een schepping, mens of engel, God weer uitdaagt dan heeft die geen poot meer om op te staan en wordt direct de kop ingedrukt. Dat laatste zal niet meer gebeuren want er is een loutering geweest  aan het einde van de 1000 jaar. Het is hypothetisch.

Duidelijk. Heb ik nog een andere vraag: wat gebeurt er eigenlijk volgens jullie met de 144.000 gezalfden als Jezus' regering is overgedragen aan God de Vader? Worden ze dan van hun taken ontheven? En zo ja, blijven ze dan in de hemel of keren ze alsnog terug naar de aarde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Robert Frans:

Duidelijk. Heb ik nog een andere vraag: wat gebeurt er eigenlijk volgens jullie met de 144.000 gezalfden als Jezus' regering is overgedragen aan God de Vader? Worden ze dan van hun taken ontheven? En zo ja, blijven ze dan in de hemel of keren ze alsnog terug naar de aarde?

Geen idee. In denk dat ze zich net als Jezus helemaal gaan onderschikken aan God. Wellicht houden ze nog wel een functie. Er worden nieuwe boekrollen geopend, wellicht staat het daarin. Maar jou idee hierover is net zoveel waard als de mijne.

19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Genesis 3:23 : Wie stuurde de mens weg uit Eden om de aarde te bewerken?

Het was de bedoeling dat de mens over de aarde zou heersen, maar met God als Hoofd. Nu regeren we zelf, zonder leiding van God. We hebben immers gekozen dit te doen.

19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Die redenering klopt, de vraag is waar dan toch je idee vandaan komt dat 'tegenstanders de kop worden ingedrukt'? 

Omdat bewezen is dat de mens het niet kan. 

God is de Maker van alles. Hij weet precies hoe alles werkt. God heeft bewezen om de mensheid te geven. Hij heeft Zijn eigen Zoon voor ons gegeven. Een ultiem bewijs dat Hij het beste met ons voorheeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:
Op 27-8-2024 om 17:02 zei Dat beloof ik:

Genesis 3:23 : Wie stuurde de mens weg uit Eden om de aarde te bewerken?

Het was de bedoeling dat de mens over de aarde zou heersen, maar met God als Hoofd. Nu regeren we zelf, zonder leiding van God. We hebben immers gekozen dit te doen.

Je kunt niet het ene moment stellen dat er een strijdvraag was en God dus satan over de aarde laat regeren, en op het andere moment dat het eigenlijk de bedoeling was dat God als hoofd zou optreden.
Het is het één, of het ander.
En aangezien je altijd stelt dat er een strijdvraag is, was het dus niet de bedoeling dat de mensen over de aarde zou heersen met God als hoofd.

Maar het was volgens Genesis wel zo dat God de mens wegstuurde om de aarde te bewerken. 
De mens heeft daar niet voor gekozen. God heeft er voor gekozen om de mens weg te sturen.
Als God dat niet had gedaan, had de mens er dus kennelijk niet zo'n puinhoop van gemaakt. 
Als de mens was gebleven in Eden, dán was dat wél met de bedoeling dat God als hoofd zou optreden.

Citaat

Toen zei de HEERE God: Zie, de mens is geworden als één van Ons, omdat hij goed en kwaad kent. Nu dan, laat hij zijn hand niet uitsteken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij eeuwig zou leven!
Daarom zond de HEERE God hem weg
uit de hof van Eden, om de aardbodem te bewerken, waaruit hij genomen was.
Hij verdreef de mens, en plaatste ten oosten van de hof van Eden de cherubs met een vlammend zwaard, dat heen en weer bewoog, een vlammend zwaard, dat heen en weer bewoog.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid