Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Gaitema:

Ja mee eens. Maar ik kan eerlijk gezegd niet goed je vraag beantwoorden ?

Onderscheiding van geesten. Nu de vraag hoe dit in praktijk te doen?! Hoe weet je wat juist is wanneer je blootgesteld wordt aan tientallen verschillende leren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

Of juist naar oneindig. Het einde nadert. Kijktip:

 

 Dit Luciferiaans tijdperk zal tot val komen. Maar het zal velen van ons met zich meetrekken in de dood. Wie niet in Christus is/in reine met God heeft dan een dik probleem. Hagee predikt vooral vanuit de Amerikaanse geest en ik ben nog altijd Europeaan. Amerika doet wat goed is voor Amerika. Hoe kunt ge nu via de bijbel stemmen in deze tijden? Een predikant die zich politiek gaat uitlaten is mij meteen kwijt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Waar baseer jij je dan op?

Globalisme. Maar ik stem ook niet nationalistisch. Daarom stem ik niet, het is overigens dictatoriaal de burger te dwingen tot stemmen. 

Als er wat meer nationalistische partijen waren die hun praatjes zouden waarmaken zou ik nog geloven in de zaak. Echter, de democratie is dood. Ook Trump is een globalist, waar het hem financieel uitkomt. Globalisme is de kanker van deze tijd, het is fascisme in haar puurste vorm. Andere dicteren hoe te leven, wie lief te hebben, wie te haten en dan alles in hokjes verdelen om tegen elkaar uit te spelen. Ik keer dat de rug toe en verwerp het met geheel mijn wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@WdG je vertikt het elke keer weer om de naam van het bijbelboek, hoofdstuknummer en versnummer(s) te vermelden als je uit de bijbel citeert. Waarom?

2 Timotheüs 1:7 (kijk zo simpel is het)

SV: Want God heeft ons niet gegeven een geest der vreesachtigheid, maar der kracht, en der liefde, en der gematigdheid.

HSV: Want God heeft ons niet gegeven een geest van vreesachtigheid, maar van kracht en liefde en bezonnenheid.

NBG: Want God heeft ons niet gegeven een geest van lafhartigheid, maar van kracht, van liefde en van bezonnenheid.

NBV: God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid.

Grieks grondwoord: deiliahttps://biblehub.com/greek/1167.htm

Ter vergelijking: Romeinen 8:15

SV: Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

HSV: Want u hebt niet de Geest van slavernij ontvangen, die opnieuw tot angst leidt, maar u hebt de Geest van aanneming tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!

NBG: Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader.

NBV: U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met ‘Abba, Vader’.

Grieks grondwoord: phobos https://biblehub.com/greek/5401.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...

Ik schrijf nu mijn levensverhaal meer gedetailleerd in het Engels en met meer foto's. Het eerste deel over de periode van mijn geboorte tot en met de bekering is al klaar, de rest komt nog. Gods zegene jullie.

https://www.christianforums.com/threads/my-dramatical-story-and-the-quest-for-god.8252851/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid