Spring naar bijdragen

PKN: kerk kan prima zonder Israëltheologie


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Kelderworm:

Ik zie dat je totaal geen kennis hebt van Israel en Jodendom.
Ik heb het geluk veelvuldig in israel te zijn en te zijn geweest.
verdiep je maar in Jodendom en de gebruiken en je zult zien dat wat je schrijft kant noch wal raakt.

Toch heb ik goed opgelet in de drie jaar dat ik ben omgegaan met een Messiasbelijdende Jood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat duidelijk uit het stuk blijkt is dat de schrijver God's Woord niet als geïnspireerd beschouwt. Hij heeft het over de visie of het streven van Paulus alsof diens brieven gewoon emotionele brieven z

Wat ik jammer vind is dat de schrijver slechts zegt iets zegt als: 'waar ik niet in meega is een toekenning van een religieuze betekenis aan de staat Israel', en dan vervolgens niet onderbouwd waarom

Kritisch zijn (kritiek leveren) is geen vrucht van de Heilige Geest. Alle mensen die ik tot nu toe in mijn leven heb ontmoet die graag kritisch willen zijn, zijn dat altijd over anderen maar nooit ove

3 minuten geleden zei Kelderworm:

Tsja, om het even scherp te stellen:

Nazi's gingen ook om met Joden. het is de wijze waarop er omgang is.

Wel, die vergelijking laat ik voor jou rekening. Ik wil hiermee slechts aangeven dat zowel in theoretisch als in praktisch opzicht, ervaring aanwezig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wel, die vergelijking laat ik voor jou rekening. Ik wil hiermee slechts aangeven dat zowel in theoretisch als in praktisch opzicht, ervaring aanwezig is.

Die theoretische en praktische ervaring was er dus ook bij de nazi's bij hun omgang met Joden, het is nietszeggend.
Heb je ervaring en nauwe omgang met Joden in Israel?
We kunenn niet 1 Jood als referentie gebruiken in deze, stel je voor dat ze het christendom spiegelen aan jou (of mij)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Dus hoe kan de wraak en toorn dan uit het Leven en Licht komen. Als wij als oorspronkelijke mens hieruit bestonden, dan is de Weg terug naar het Leven en Licht alleen mogelijk door Diezelfde eigenschap. Daarom; het geloof is van Hem, die uit het Leven en Licht bestaat.

En daarom; hoe kan wraak en toorn eigenschappen zijn van iets wat uit Leven, Licht en Liefde bestaat?

Joh. 17 beschrijft de terug/inkeer van hen, die zich bewust worden van het Oorspronkelijke leven in zichzelf; het tot geloof komen. En die zijn van Hem, omdat Hij in die mens zelf hervonden wordt. 

 

Eerst moet het onkruid door satan veroorzaakt, moet worden vernietigd leert de Schrift,

24     Een andere gelijkenis hield Hij hun voor. Hij zei: Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan iemand die goed zaad zaaide in zijn akker.
25     Maar toen de mensen sliepen, kwam zijn vijand en zaaide onkruid tussen de tarwe, en ging weg.
26     Toen het gewas opkwam en vrucht voortbracht, kwam ook het onkruid tevoorschijn.
27     De dienaren van de heer des huizes gingen naar hem toe en zeiden: Heer, hebt u niet goed zaad in uw akker gezaaid? Waar komt dan dit onkruid vandaan?
28     Hij zei tegen hen: Een vijandig mens heeft dat gedaan. De dienaren zeiden tegen hem: Wilt u dan dat wij erheen gaan en het verzamelen?
29     Maar hij zei: Nee, opdat u bij het verzamelen van het onkruid niet misschien tegelijk ook de tarwe zelf uittrekt.
30     Laat ze allebei samen tot de oogst opgroeien, en in de oogsttijd zal ik tegen de maaiers zeggen: Verzamel eerst het onkruid en bind het in bossen om het te verbrandenmaar breng de tarwe bijeen in mijn schuur.

Matteheus 13

Dus Yeshua heeft gezaaid met Lich en Liefde, maar pas NADAT het onkruid is vernietigd en brandt, zal Hij gaan oogsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kelderworm:

Die theoretische en praktische ervaring was er dus ook bij de nazi's bij hun omgang met Joden, het is nietszeggend.
Heb je ervaring en nauwe omgang met Joden in Israel?
We kunenn niet 1 Jood als referentie gebruiken in deze, stel je voor dat ze het christendom spiegelen aan jou (of mij)?

Uiteraard heb ik enkele diensten mee gemaakt in Messiasbelijdende gemeentes. Ze verschillen i.m.o. weinig van de charismatische en pinksterachtige bijeenkomsten. Ik kreeg een beetje het idee dat het wannabees waren. Hoewel de dienst in Assen wel degelijk verschilde van de rest, daar waren de rituelen wat authentieker naar mijn beleving. Die dienst heb ik stoned meegemaakt en men dacht werkelijk dat mijn ogen vervuld waren met het vuur van de Heilige Geest... Hmmmm, ik hield wijselijk mijn mond.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kelderworm:

Je begrijpt de vers denk ik niet correct:
Zie vers 24:

24 Hen heeft Hij ook geroepen, namelijk ons, niet alleen uit de Joden, maar ook uit de heidenen.

Hen ( uit de heidenen) heeft G'd namelijk OOK geroepen.
Niet alleen uit de Joden (meer) maar nu OOK uit de heidenen.

Dat zeg ik toch? Viel je vers 27 ook op? Slechts "een overblijfsel" van de joden zal worden gered. Alleen zij aanvaarden Jezus. 

Ik had er met mijn vrouw over joden die Jezus als onze Rabbi zien. "Dat is niet genoeg!" Zegt ze. "Ze moeten Jezus aannemen."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Gaitema:

Ik pleeg toch geen Abortus? Dus als zij als joden Gods wil niet doen, mag ik daar niet mijn bedekkingen bij hebben? Dat mag ik van jou niet?  Net als Palestijnse christenen het leven zuur maken in Oost Jeruzalem. Wist je dat veel Palestijnse christenen zich enorm in de steek voelen gelaten door Christenen die zonder enige vorm van kritiek onvoorwaarlijk Israël steunen? Terwijl er Palestijnse christenen zijn die zowel vervolging van de moslims, als de joden ervaren?

Of wat dacht je van Messiaanse joden de bekogeld worden met stenen door orthodoxe joden? Ik heb ook op fora in het verleden joden vreselijk tegen me tekeer zien gaan. 

Niet elke jood is zo, maar ik vind het heel gezond kritiek te hebben. Satan ontmaskeren. Als een broeder van je zondigd, dien je die te berispen. Dus ook mijn joodse broeder als die zondigd. 

 

Uiteraard mag je kritiek hebben, maar je kritiek zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn en dus los moeten staan van de persoon. Met andere woorden: als jij een mening hebt over abortus, dan moet je die mening hetzelfde op je Nederlandse buurvrouw, als op de inwoners van Indonesië, als op joden moeten toepassen. 

En los daarvan is het nog de vraag in welke mate je kritiek zou moeten uiten, of in welke mate je jouw eigen mening aan anderen zou moeten opleggen. Abortus, homoseksualiteit, scheiden, een leugentje om bestwil, sex voor het huwelijk - dit zijn allemaal onderwerpen waar de ene christen de ene mening over heeft, en de ander een andere mening. En hoe weet je wie er gelijk heeft? Dus op grond waarvan ga je iemand bekritiseren of je mening opleggen? 

Jesjoea zegt: volg mij. Dat is voor iedereen een persoonlijke opdracht. En daarmee een opdracht die aan jou en mij persoonlijk gericht is: ik moet hem volgen. Hij zegt dus niet dat ik anderen de les die ik uit zijn leringen trek moet opleggen. Het gaat om mij: ik moet de les die ik uit zijn leringen trek op mijzelf toepassen. Dus als ik uit zijn lessen de conclusie trek dat je geen sex mag hebben voor het huwelijk, dan moet ik dat niet doen. In die zin kan ik @Willempie begrijpen als hij zegt dat mensen wellicht eerst hun eigen straatje schoon moeten vegen. En ik durf het zelfs stelliger te zeggen: volgens mij moet je alléén maar je eigen straatje schoonvegen en met je handen van andermans straatjes afblijven. 

Religie is altijd een persoonlijke kwestie geweest. Je gelooft iets, of je gelooft iets niet. Lippendienst heeft geen zin. Dus het is volstrekt zinloos om anderen een verbod op sex voor het huwelijk op te leggen, of een openingsverbod voor winkels op zondag, of de levenswijze van een ander te bekritiseren. Vooral niet als de ander niet christelijk is. Het "berispen van de broeder" of "vermanen in liefde" schiet vaak volkomen liefdeloos totaal zijn doel voorbij. Bovendien staat er niet dat je de heiden of ongelovige moet berispen of vermanen, maar het staat er geschreven voor "de broeder", en het heeft dus betrekking op de eigen kring. Eeuwenlange dominantie van het christendom, waarop veel (en misschien zelfs vroeger wel alle) wetten waren gebaseerd heeft hier in Europa nog nooit voor een vreedzame of zondeloze samenleving gezorgd. 

Om mijn vingers dan toch maar even te branden aan het aangehaalde voorbeeld van abortus... Ook hier denk ik dat we hier de lessen van Jesjoea op onszelf moeten betrekken. Als ik uit zijn woorden afleidt dat abortus verboden is, dan moet ik het vooral zelf niet doen. Maar de situatie is voor iedereen en van geval tot geval verschillend. En dat maakt dat een algemene stelling "het mag niet", niet alleen bijzonder pijnlijk, maar ook als bijzonder onchristelijk ervaren kan worden. Want zeggen dat iets niet mag, is niet hetzelfde als hulp verlenen. Want wat is christelijker: met de bijbel in je hand schreeuwen wat allemaal wel of niet mag, óf je medemens in tijden van moeite en verdriet bijstaan? Laat ik maar even een van de meest erge voorbeelden nemen: verkrachting. Als je verkracht bent en dan zwanger blijkt te zijn, sta je volgens mij voor een dilemma wat niet te beschrijven is. Daar valt niet nuchter over te praten alsof je geskimd bent of iets dergelijks, want dit is blijvend. Je blijft voor altijd emotioneel of geestelijk beschadigd. En in die situatie heb je dan het volgende probleem: de bevruchting. Als de zwangerschap niet afgebroken wordt zit je met een kind van wie de vader een van de meest erge misdadigers ter wereld is. En dat los van de bijkomende schade. Je zal het kind de omgang met de natuurlijke vader ontzeggen, of onbewust het kind straffen voor de daad van de vader, of afstaan ter adoptie omdat je het geen liefde kan geven, of wat dan ook. Maar als je de zwangerschap wel afbreekt, "mis" je dus een kind wat ook je eigen vlees en bloed is, of als je gelovig bent zou het ook tot een crisis in je geloofsleven kunnen zorgen. Volgens mij kan helemaal niemand die dit zelf nooit persoonlijk heeft meegemaakt zich voorstellen wat een afgrijselijke situatie dit is en hoe je op bijna satanische wijze een keuze moet maken uit twee kwaden. Welke keuze je ook maakt, je zal de gevolgen de rest van je leven bij je dragen. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk pijnlijk, dat ik me daar maar moeilijk een voorstelling van kan maken. En als zo'n meisje voor bijvoorbeeld een voorlichtingsgesprek naar een abortuskliniek gaat, wordt ze daar in het ergste geval geconfronteerd met "christenen" die met borden of spandoeken haar een enkeltje hel toewensen. Ik zie daarin geen liefde van, of liefde voor g'd, maar ik zie slechts blinde haat in de strijd om "het eigen gelijk". Is dat het voorbeeld van Jesjoea? Heeft zo'n meisje dat nodig? Nee, zo'n meisje heeft mensen nodig die een arm om haar heen slaan en met haar bidden, en die haar - ongeacht haar keuze (dat is volgens mij iets tussen haar en Jesjoea) bijstaan en kracht geven. 

Satan wordt niet ontmaskerd door anderen als schuldig aan de ene of de andere zonde aan te wijzen. Satan wordt ontmaskerd door het gebrek aan liefde in jezelf te ontdekken. 

bewerkt door Levi
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Levi:

In die zin kan ik @Willempie begrijpen als hij zegt dat mensen wellicht eerst hun eigen straatje schoon moeten vegen.

Daar heeft Willempie dan ook gelijk in. Anders wordt het een schijnheilige bende. Maar ik hoop wel dat als iemand zijn straatje schoon is, deze de moeite wil nemen om mij te wijzen op het onkruid in de mijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Uiteraard heb ik enkele diensten mee gemaakt in Messiasbelijdende gemeentes. Ze verschillen i.m.o. weinig van de charismatische en pinksterachtige bijeenkomsten. Ik kreeg een beetje het idee dat het wannabees waren. Hoewel de dienst in Assen wel degelijk verschilde van de rest, daar waren de rituelen wat authentieker naar mijn beleving. Die dienst heb ik stoned meegemaakt en men dacht werkelijk dat mijn ogen vervuld waren met het vuur van de Heilige Geest... Hmmmm, ik hield wijselijk mijn mond.

Aha dit gaat niet over Joden die Christen zijn, maar christenen uit de heidenen die weer Sabbat denken te moeten vieren en andere Joodse gebruiken te moeten doen?
Dat is iets anders dan Messaiaande Joden namelijk.
In de charismatische en pinksterachtige bijeenkomsten zie je inderdaad ook veel fout gaan, zoals op commando allemaal in tongen sprekenzonder uitleg, profetie zonder bevestigingen door andere bronnen dan wel profeten of wegvallen in trance, denkend dat de Heilige Geest dit doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kelderworm:

De gelovige Joden toch evenmin?
Zal mij niet verbazen dat onder vrijzinnige christenen meer abortus wordt gepleegd dan onder gelovige Joden.
Joden kennen namelijk nog vrees voor G'd.
Vrijzinnige christenen denken genade van G'd te kunnen claimen.

Romein 2 en 3 zijn groot, kan je citaten aandragen die deze claim ondersteunen en wara je precies op doelt?

Je kan het heel gemakkelijk vinden. Er staat helder dat enkel door geloof in Jezus iemand gered wordt. Of die nu jood is of niet. Kijk naar Romeinen 10: 9-12. En Romeinen 2: 12-16 en Romeinen 3: 19-22

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kelderworm:

Aha dit gaat niet over Joden die Christen zijn, maar christenen uit de heidenen die weer Sabbat denken te moeten vieren en andere Joodse gebruiken te moeten doen?

Hoe dan ook, ik vind de term Messiabelijdende Jood een absurditeit. Het is het een of het ander, maar men kan niet beiden tegelijk zijn. Ik bedoel: christelijke indianen, christelijke boeddhisten en christelijke hindoes zijn net zulke absurditeiten. Die identificatie met het verleden geeft wat mij betreft slechts blijk van vergoten bloed waar men nog steeds schuldig aan blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Dat zeg ik toch? Viel je vers 27 ook op? Slechts "een overblijfsel" van de joden zal worden gered. Alleen zij aanvaarden Jezus. 

Ik had er met mijn vrouw over joden die Jezus als onze Rabbi zien. "Dat is niet genoeg!" Zegt ze. "Ze moeten Jezus aannemen."

 

Nee Gaitema, niet slechts een groepje dat yeshua aanvaarden zal. HEEL Israel leert de Schrift

26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.

Romeinen 11

HEEL Israel (26) niet een deel dat Yeshua aanemen zal, dat staat er jiet.
G'd zal Zelf de zonden wegnemen van Israel, geen voorwaarden. (27)
Omdat G'd de Eed heeft gezworen daarover aan Isaac en Jacob (28)
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kelderworm:

Nee Gaitema, niet slechts een groepje dat yeshua aanvaarden zal. HEEL Israel leert de Schrift

26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.

Romeinen 11

HEEL Israel (26) niet een deel dat Yeshua aanemen zal, dat staat er jiet.
G'd zal Zelf de zonden wegnemen van Israel, geen voorwaarden. (27)
Omdat G'd de Eed heeft gezworen daarover aan Isaac en Jacob (28)
 

 

Je negeert dus de bijbelvers die ik je gaf om aan te geven wat " dat hele Israel" is. Een overblijfsel. Lees vers 27 dat bij je gaf nog maar eens. Daar staat letterlijk wat ik zeg. Slechts een overblijfsel zal gered worden. Romeinen 9: 27. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Gaitema:

Je kan het heel gemakkelijk vinden. Er staat helder dat enkel door geloof in Jezus iemand gered wordt. Of die nu jood is of niet. Kijk naar Romeinen 10: 9-12. En Romeinen 2: 12-16 en Romeinen 3: 19-22

Alle beloften in de versen die je aandraagt sluiten niet de andre Belofte uit van G'd in Romeinen 11:26-28.
Dus JA wie voldoet aan de Romeinen Romeinen 10: 9-12. En Romeinen 2: 12-16 en Romeinen 3: 19-22 is zalig.
Maar wie cvoldoen aan Romeinen 11:26-28 eeveneens.

Niet het ene wel en het andere niet.

 

5 minuten geleden zei Gaitema:

Je negeert dus de bijbelvers die ik je gaf om aan te geven wat " dat hele Israel" is. Een overblijfsel. Lees vers 27 dat bij je gaf nog maar eens.

Nee HEEL Israel is HEEL Israel en daar is de Belofte van G'd voor.
Het was een geheim, die G'd heeft openbaart om te voorkomen dat christenen wijs in eigen oog zouden worden, zoals velen heaals zijn ten aanzien van Israel, dit geheim negerend.

Wel eens nagedacht dat het overblijfsel Israel de Joden zijn die WW2 hebben overleefd en hun nazaten?

 

bewerkt door Kelderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kelderworm:

Alle beloften in de versen die je aandraagt sluiten niet de andre Belofte uit van G'd in Romeinen 11:26-28.
Dus JA wie voldoet aan de Romeinen Romeinen 10: 9-12. En Romeinen 2: 12-16 en Romeinen 3: 19-22 is zalig.
Maar wie cvoldoen aan Romeinen 11:26-28 eeveneens.

Niet het ene wel en het andere niet.

 

Het overblijfsel van Romeinen 9: 27. 

Romeinen 9:27 :

" En Jesaja roept over Israël uit: 'al zal het volk van Israël zo talrijk zijn als zandkorrels aan de zee, slechts een klein deel zal worden gered." 

Helder toch? Is geen woord Spaans bij.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kelderworm:

Nee Gaitema, niet slechts een groepje dat yeshua aanvaarden zal. HEEL Israel leert de Schrift

26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.

Romeinen 11

HEEL Israel (26) niet een deel dat Yeshua aanemen zal, dat staat er jiet.
G'd zal Zelf de zonden wegnemen van Israel, geen voorwaarden. (27)
Omdat G'd de Eed heeft gezworen daarover aan Isaac en Jacob (28)

Ik hoop voor je dat je lang genoeg zult leven om deze nationale bekering mee te kunnen maken. Tot dan verdwijnen er vele joden in de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik hoop voor je dat je lang genoeg zult leven om deze nationale bekering mee te kunnen maken. Tot dan verdwijnen er vele joden in de hel.

Wie de Schrift woordelijk neemt weet dat er dus conform de Eed van G'd aan Israel geen Jood veroren zal gaan HEEL Israel zal zalig worden.

Maar OOK dat er onder ons christenen nog velen NIET gered zullenw orden, immers leert de Schrift dat de poort nauw is en de weg smal.
Dat velen van ons de olie in onze lampen niet voldoende gevuld hebben en derhalve te laat zullen zijn met bijvullen wanneer ze voor Christus moeten verschijnen.
Dat vele christenen onder ons teveregeefs HERE HERE roepen maar niet worden gekend door Yeshua.

Kon het eindlot van de Joden nog wel eens meer zekerheid geven dan menig christen onder ons zelf meent te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Levi:

Uiteraard mag je kritiek hebben, maar je kritiek zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn en dus los moeten staan van de persoon. Met andere woorden: als jij een mening hebt over abortus, dan moet je die mening hetzelfde op je Nederlandse buurvrouw, als op de inwoners van Indonesië, als op joden moeten toepassen. 

Uiteraard. Het roept allemaal Gods toorn op. 

Citaat

En los daarvan is het nog de vraag in welke mate je kritiek zou moeten uiten, of in welke mate je jouw eigen mening aan anderen zou moeten opleggen. Abortus, homoseksualiteit, scheiden, een leugentje om bestwil, sex voor het huwelijk - dit zijn allemaal onderwerpen waar de ene christen de ene mening over heeft, en de ander een andere mening. En hoe weet je wie er gelijk heeft? Dus op grond waarvan ga je iemand bekritiseren of je mening opleggen? 

Wat had God tegen op Salomo?

Citaat

Jesjoea zegt: volg mij. Dat is voor iedereen een persoonlijke opdracht. En daarmee een opdracht die aan jou en mij persoonlijk gericht is: ik moet hem volgen. Hij zegt dus niet dat ik anderen de les die ik uit zijn leringen trek moet opleggen. Het gaat om mij: ik moet de les die ik uit zijn leringen trek op mijzelf toepassen. Dus als ik uit zijn lessen de conclusie trek dat je geen sex mag hebben voor het huwelijk, dan moet ik dat niet doen. In die zin kan ik @Willempie begrijpen als hij zegt dat mensen wellicht eerst hun eigen straatje schoon moeten vegen. En ik durf het zelfs stelliger te zeggen: volgens mij moet je alléén maar je eigen straatje schoonvegen en met je handen van andermans straatjes afblijven. 

En dus zoals "Christenen van Israel" vaak doet. Onvoorwaardelijk voor Israël kiezen. Altijd achter hen staan. Op iedereen kritiek uit, maar op Israël niet, dat met haar zonden toch ook Gods toorn over zich afroept. Het kan gewoon niet zo zijn dat God toe laat dat "Zijn land" abortussen toe staat o.a. , met vele embryo's die naar Hem terug keren, omdat ze in de moederschoot vermoord worden. Wat een leed wordt God en deze kinderen aangedaan. Dat zelfde geldt voor Nederland. De bakermat van satans bloed.

Citaat

Religie is altijd een persoonlijke kwestie geweest. Je gelooft iets, of je gelooft iets niet. Lippendienst heeft geen zin. Dus het is volstrekt zinloos om anderen een verbod op sex voor het huwelijk op te leggen, of een openingsverbod voor winkels op zondag, of de levenswijze van een ander te bekritiseren. Vooral niet als de ander niet christelijk is.

Ja oké, maar toch.. Gods oordeel gaat er wel over. Hij laat niets over Zijn kant gaan. Op een dag is de beker van de zonden vol. De dag waarop Jezus terug zal komen om de zijnen te halen. Dan zullen jullie zien wie jullie Messias is :)

Citaat

 

Het "berispen van de broeder" of "vermanen in liefde" schiet vaak volkomen liefdeloos totaal zijn doel voorbij.

Je moet wel eens. In mijn eerste kerk is een dominee eens afgezet wegens overspel met een gemeentelid. Die gemeentelid had daar achter af enorm last van en ging er mee naar een andere dominee, om het probleem te delen. Daarop werd de dominee met overspel afgezet.

Citaat

Bovendien staat er niet dat je de heiden of ongelovige moet berispen of vermanen, maar het staat er geschreven voor "de broeder", en het heeft dus betrekking op de eigen kring.

Dat klopt.

Citaat

Eeuwenlange dominantie van het christendom, waarop veel (en misschien zelfs vroeger wel alle) wetten waren gebaseerd heeft hier in Europa nog nooit voor een vreedzame of zondeloze samenleving gezorgd. 

Om mijn vingers dan toch maar even te branden aan het aangehaalde voorbeeld van abortus... Ook hier denk ik dat we hier de lessen van Jesjoea op onszelf moeten betrekken. Als ik uit zijn woorden afleidt dat abortus verboden is, dan moet ik het vooral zelf niet doen. Maar de situatie is voor iedereen en van geval tot geval verschillend

En toch vind ik die redenatie krom. We keuren het toch ook af dat Moslimterroristen zichzelf opblazen en ermee velen de dood in sleuren? Waarom niet kritisch zijn over Abortus. Het weegt even zwaar voor God. Net zo zwaar als de kinderoffers die ten tijde van Salomo in Israël onverstoord de gang kon gaan. God rekende het Salomo aan.

Citaat

. En dat maakt dat een algemene stelling "het mag niet", niet alleen bijzonder pijnlijk, maar ook als bijzonder onchristelijk ervaren kan worden. Want zeggen dat iets niet mag, is niet hetzelfde als hulp verlenen. Want wat is christelijker: met de bijbel in je hand schreeuwen wat allemaal wel of niet mag, óf je medemens in tijden van moeite en verdriet bijstaan? Laat ik maar even een van de meest erge voorbeelden nemen: verkrachting. Als je verkracht bent en dan zwanger blijkt te zijn, sta je volgens mij voor een dilemma wat niet te beschrijven is. Daar valt niet nuchter over te praten alsof je geskimd bent of iets dergelijks, want dit is blijvend. Je blijft voor altijd emotioneel of geestelijk beschadigd. En in die situatie heb je dan het volgende probleem: de bevruchting. Als de zwangerschap niet afgebroken wordt zit je met een kind van wie de vader een van de meest erge misdadigers ter wereld is. En dat los van de bijkomende schade. Je zal het kind de omgang met de natuurlijke vader ontzeggen, of onbewust het kind straffen voor de daad van de vader, of afstaan ter adoptie omdat je het geen liefde kan geven, of wat dan ook. Maar als je de zwangerschap wel afbreekt, "mis" je dus een kind wat ook je eigen vlees en bloed is, of als je gelovig bent zou het ook tot een crisis in je geloofsleven kunnen zorgen. Volgens mij kan helemaal niemand die dit zelf nooit persoonlijk heeft meegemaakt zich voorstellen wat een afgrijselijke situatie dit is en hoe je op bijna satanische wijze een keuze moet maken uit twee kwaden. Welke keuze je ook maakt, je zal de gevolgen de rest van je leven bij je dragen. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk pijnlijk, dat ik me daar maar moeilijk een voorstelling van kan maken. En als zo'n meisje voor bijvoorbeeld een voorlichtingsgesprek naar een abortuskliniek gaat, wordt ze daar in het ergste geval geconfronteerd met "christenen" die met borden of spandoeken haar een enkeltje hel toewensen.

Sla je niet een beetje door? Sta ik daar met een bord te protesteren als ik me afvraag hoe het volk van God een abortuswetgeving kan hebben? 

Citaat

Ik zie daarin geen liefde van, of liefde voor g'd, maar ik zie slechts blinde haat in de strijd om "het eigen gelijk".

Dat is ook niet goed. Dat ben ik met je eens.

Citaat

Is dat het voorbeeld van Jesjoea? Heeft zo'n meisje dat nodig? Nee, zo'n meisje heeft mensen nodig die een arm om haar heen slaan en met haar bidden, en die haar - ongeacht haar keuze (dat is volgens mij iets tussen haar en Jesjoea) bijstaan en kracht geven. 

Ja, maar toch moeten we "het evangelie" ook delen. In de bijbel staat dat als iemand zondigd en we zeggen er wat van, waardoor die persoon stopt met zondigen, dat die persoon gered is. Echter als die zondigd en we zeggen er niks van en die persoon gaat verloren, dan wordt zijn vloed ons aangerekend. Echter moeten we het liefdevol brengen. De toon maakt de muziek.

Citaat

Satan wordt niet ontmaskerd door anderen als schuldig aan de ene of de andere zonde aan te wijzen. Satan wordt ontmaskerd door het gebrek aan liefde in jezelf te ontdekken. 

Ook. We hebben echter een evangelie uit te dragen. De CU heeft een anti abortus standpunt. De kerken ook. De wereld zal toch willen weten waarom dan toch..

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik hoop voor je dat je lang genoeg zult leven om deze nationale bekering mee te kunnen maken. Tot dan verdwijnen er vele joden in de hel.

Wie de Schrift woordelijk neemt weet dat er dus conform de Eed van G'd aan Israel geen Jood veroren zal gaan HEEL Israel zal zalig worden.

Maar OOK dat er onder ons christenen nog velen NIET gered zullenw orden, immers leert de Schrift dat de poort nauw is en de weg smal.
Dat velen van ons de olie in onze lampen niet voldoende gevuld hebben en derhalve te laat zullen zijn met bijvullen wanneer ze voor Christus moeten verschijnen.
Dat vele christenen onder ons teveregeefs HERE HERE roepen maar niet worden gekend door Yeshua.

Kon het eindlot van de Joden nog wel eens meer zekerheid geven dan menig christen onder ons zelf meent te hebben.

20     Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees.
 21     Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart.

Romeinen 11

 

bewerkt door Kelderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Gaitema:

Het overblijfsel van Romeinen 9: 27. 

Romeinen 9:27 :

" En Jesaja roept over Israël uit: 'al zal het volk van Israël zo talrijk zijn als zandkorrels aan de zee, slechts een klein deel zal worden gered." 

Helder toch? Is geen woord Spaans bij.

G'd verblindt Israel bewust voor het evangelie:

 8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.
Romeinen 11

Om deze reden:
30     Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
 31     zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
 32      Want God heeft hen allen in hun ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.

Romeinen 11

Met een waarachuwing naar Christenen:
20     Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees.
21     Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart.

Romeinen 11

Overigens zijn alle nakomelingen van Isaac en Jacob waarop de Belofte van G'd aan Isaac rust ongetwijfeld en klein deel van heel Israel.
Alleen G'd weet hen bij naam te noemen, het gaat ons christenen niets aan.
Het is Zijn Verbond bevestigd met Eed aan Israel en Israel alleen !

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kelderworm:

G'd verblindt Israel bewust voor het evangelie:

 8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.
Romeinen 11

Om deze reden:
30     Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
 31     zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
 32      Want God heeft hen allen in hun ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.

Romeinen 11

Met een waarachuwing naar Christenen:
20     Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees.
21     Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart.

Romeinen 11

Overigens zijn alle nakomelingen van Isaac en Jacob waarop de Belofte van G'd aan Isaac rust ongetwijfeld en klein deel van heel Israel.
Alleen G'd weet hen bij naam te noemen, het gaat ons christenen niets aan.
Het is Zijn Verbond bevestigd met Eed aan Israel en Israel alleen !

Die laatste twee zinnen zijn onzin. Wij hebben de bijbel en mogen aannemen wat er staat.

Fijn dat je ziet dat God weet wie Zijn  begenadigde overblijvende volk is :)

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

En dus zoals "Christenen van Israel" vaak doet. Onvoorwaardelijk voor Israël kiezen. Altijd achter hen staan. Op iedereen kritiek uit, maar op Israël niet, dat met haar zonden toch ook Gods toorn over zich afroept. Het kan gewoon niet zo zijn dat God toe laat dat "Zijn land" abortussen toe staat o.a. , met vele embryo's die naar Hem terug keren, omdat ze in de moederschoot vermoord worden. Wat een leed wordt God en deze kinderen aangedaan. Dat zelfde geldt voor Nederland. De bakermat van satans bloed.

Een opmerking van gelijke strekking is: Het kan niet zijn dat G'd abortus toeaat onder christenen.
Er namelijk zijn talloze christenen gaitema, die abortus (hebben) laten plegen, waarom meen jij als christen Israel hiermee de maat te kunnen nemen?
Waarom zou G'd de lat voor Israel hoger leggen dan voor Christenen?

Wat zou G'd moeten doen dan in Israel als men daar abortus pleegt als seculier Israelier?
Zou G'd dan niet hetzelfde moeten reageren in de rest van de wereld?

Wat onderneem jij om in Nederland of Europa deze abortus waanzin te keren?

23 minuten geleden zei Gaitema:

En dus zoals "Christenen van Israel" vaak doet. Onvoorwaardelijk voor Israël kiezen. Altijd achter hen staan. Op iedereen kritiek uit, maar op Israël niet

DAT is precies wat G'd van ons Christenen verlangt!
Daarin behoren christenen zich te onderscheiden van ongelovigen namelijk.
Wie israel niet steunt strijdt tegen de G'd van Israel en Zijn Plan met Israel en de Joden.
Wie Israel niet steunt strijdt samen met satan en zijn afgoderij tegen de G'd van Israel en Zijn Plan met Israel en de Joden.
Wie Israel niet steunt zal HERE HERE roepen en niet gekend worden door Christus.

11 minuten geleden zei Gaitema:

Die laatste twee zinnen zijn onzin. Wij hebben de bijbel en mogen aannemen wat er staat.

Fijn dat je ziet dat God weet wie Zijn  begenadigde overblijvende volk is :)

Misschien eens verdiepen in G'd Zijn Eed aan Israel:

7 Hij is de HEERE, onze God,
Zijn oordelen gaan over heel de aarde.
8 Hij denkt aan Zijn verbond voor eeuwig,
aan de belofte die Hij gedaan heeft, tot in duizend generaties,
9 aan het verbond dat Hij met Abraham gesloten heeft, en Zijn eed aan Izak.
10   Voor Jakob heeft Hij het vastgesteld als een verordening,voor Israël als een eeuwig verbond    
11 door te zeggen:  Ik zal u het land Kanaän geven,het gebied dat uw erfelijk bezit is.

Psalm 105

zie DIT wonder als bewijs dat israel het ONDEELBARE BELOOFDE land van de Joden is voor G'd. !

Resolutie 181 van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties van 29 november 1947 behandelde het toekomstig bestuur van het Mandaatgebied Israel
Hierbij werd besloten dat, na beëindiging van het Britse mandaat over Israel, dit land verdeeld zou worden in een onafhankelijke Joodse en een onafhankelijke Arabische staat, volgens het opgestelde Verdelingsplan. Dit is de VN-resolutie waarop de vorming van de staat Israël gebaseerd is.

Op 14 mei 1948 (de 5e dag van de maand Ijar van het Joodse jaar 5708) werd Israël daadwerkelijk uitgeroepen tot een soevereine staat. David Ben-Goerion, de eerste minister president van het toen nieuwe land, zei daarbij : “Om een realist te zijn, moet je in wonderen geloven”.

En dan blijkt er iets ongelooflijk bijzonders te zijn gebeurd, wat pas onlangs ontdekt is. We gaan daarvoor eerst naar wat in de Bijbel in Deuteronomium 30:5 geschreven staat: God belooft daar aan Mozes: “En de HERE, Uw God, zal u naar het land brengen dat uw vaderen in bezit hadden, en u zult het weer in bezit nemen; en hij zal u goeddoen en u talrijker maken dan uw vaderen.”

Woorden die duizenden jaren geleden zijn opgeschreven. Eeuwen en eeuwen hebben Joodse gelovigen deze woorden gehoord, gelezen, gehoopt en zich afgevraagd wanneer eindelijk deze belofte van God in vervulling zou gaan. Velen geloven dat dit gebeurde in 1948.

Nu is 1948 in de joodse jaartelling dus het jaar 5708. En hoe je er ook over denkt, maar één ding is zeker – of je nu in God en aan de Bijbel gelooft of niet – : het kán geen toeval zijn dat het Bijbelvers van Deuteronomium 30:5, het vers met deze belofte, het vers dat duizenden jaren vóór het jaar 1948/5708 is opgeschreven, het 5708e vers van de Bijbel is …

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid