Spring naar bijdragen

Vervolgtopic; waarheid / hemel / atheïsme / ... etc.


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hoe bepaal je dan wanneer het iemands tijd is om te gaan?

Dat bepalen wij toch niet? Maar we weten allemaal dat we een keer gaan. Als iemand over de zeventig is heeft die m.i. al een mooie leeftijd bereikt. De apostelen verhinderden het sterven van ouderen toch ook niet? Sterven is een verlossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat het wetenschappelijk niet aangetoond is, is een vrij groot drogargument, en niet terzake doend, wdG haalt al aan dat van de wonderen uit de eerste eeuw (zelfs niet van de opstanding) "wetenschappe

Doordat Hij de losprijs heeft betaald voor wat Adam heeft gedaan en als je in Hem gelooft dan heeft Hij idd de zonde van jou en de dood van jou overgenomen en die dood overwonnen. Daarom is het ook mo

De eerste "openstaande" vraag.... hopelijk slaag ik voor het examen.... De mens is inderdaad tot niets goeds in staat. Er is een fundamenteel verschil tussen jouw en mijn visie. Ik ga uit van een perf

15 minuten geleden zei HJW:

Of ik waarde hecht aan zijn woorden, is daarbij geheel niet relevant.

Iets heel anders, HJW. Je had het over "vrede". Deze getuigenis is een fraaie getuigenis m.b.t. vrede. Let ook op het gedrag van de aanwezigen, het raakt ze nauwelijks (?). Het haalt amper het nieuws. Toch geeft deze man het antwoord op alle problemen (en voor de duidelijkheid: het heeft NIKS te maken met hetgeen wij meemaken! Dit staat er los van....)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei WdG:

We hebben een website, dat weet je. We zijn die trouwens aan het ombouwen naar een site die ook geschikt is voor mobiele telefoons, dat gaat een tot drie maanden duren in totaal. Heb je behoefte aan dergelijke getuigenissen? Wil je ze kunnen controleren? Ga je dat dan ook doen? En zo ja, wat doe je ermee?

Gewoon interesse. Informatie vergaderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

Iets heel anders, HJW. Je had het over "vrede".

Ik had het over vrede in een heel andere context.

In Mattheus 5:9 staat

Zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.

Even eerder: zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven.

Bij vers 9:

waarom zouden vredestichters kinderen van God genoemd worden ? Dat ben je toch alleen als je het offer van Jezus aanvaardt ? Jezus zegt dit al ver voor de kruisiging. 

En waarom zou Jezus een beloning (het beërven van de aarde) hangen aan het goed zijn: zachtmoedig zijn.

Ben jij een vredestichter ? Hoe verhoudt zich dat met hoe jij naar andere geloven kijkt. Hoe sticht jij dan vrede ?

 

Ik heb het filmpje bekeken en het verhaal gehoord. De man heeft iets wonderbaarlijks meegemaakt en schrijft dat aan God toe. Als hij moslim was geweest, had hij het aan Allah toegeschreven. Hie had jij hier naar gekeken als dit het verhaal van een moslim was geweest en hij Allah had geprezen ? Was je dan ook enthousiast geweest ?

Hoe kijk jij aan tegen mensen die een bijna-dood-ervaring hebben meegemaakt ? Wat doe je met hun getuigenissen ?

4 minuten geleden zei Willempie:

Nou, dan ben je nog wel even bezig. Daar kun je je hele verdere leven aan besteden. :)

Ik heb vrij snel inzicht in zaken, dus ik waag me er aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk, of ik weet het wel zeker dat Jezus hiervoor al gewaarschuwd heeft. In Mattheus 24:24

Want er zullen valse christussen en valse profeten verschijnen, die grote tekenen en wonderen zullen doen in een poging zelfs de uitverkorenen te misleiden.  25 Maar ik heb jullie van tevoren gewaarschuwd.

Als ik gebedsgenezingen zie dan weet ik zeker dat dit niet van God komt. Zie onderstaand filmpje maar eens.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ik denk, of ik weet het wel zeker dat Jezus hiervoor al gewaarschuwd heeft. In Mattheus 24:24

Want er zullen valse christussen en valse profeten verschijnen, die grote tekenen en wonderen zullen doen in een poging zelfs de uitverkorenen te misleiden.  25 Maar ik heb jullie van tevoren gewaarschuwd.

Als ik gebedsgenezingen zie dan weet ik zeker dat dit niet van God komt. Zie onderstaand filmpje maar eens.

 

Sinds wanneer geloof jij in de hel, sjako? Het hele filmpje is toch misleidend, in jouw ogen??! Je laat alle andere vragen liggen. Waarom??? Inderdaad zullen er valse profeten komen, die grote wonderen doen. Je noemde Jomanda. Er staat niet dat iedereen die wonderen doet, vals is.

Bovendien: als er valse profeten komen, zullen er ook profeten komen die niet vals zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ik denk, of ik weet het wel zeker dat Jezus hiervoor al gewaarschuwd heeft. In Mattheus 24:24

Want er zullen valse christussen en valse profeten verschijnen, die grote tekenen en wonderen zullen doen in een poging zelfs de uitverkorenen te misleiden.  25 Maar ik heb jullie van tevoren gewaarschuwd.

Als ik gebedsgenezingen zie dan weet ik zeker dat dit niet van God komt. Zie onderstaand filmpje maar eens.

 

We kunnen ook gewoon onderscheid maken tussen dat wat echt en onecht is, tussen wat van God is en niet. Waarom zouden we anders onderscheidingsvermogen nodig hebben? Je kunt extreme uitspattingen (als dat het is) niet gebruiken als argument om jouw gelijk te halen. Er vinden vele genezingen "in het verborgene" plaats, zonder dat die het nieuws halen of in het spectaculaire nieuws getrokken worden. Dat was trouwens in de tijd van de apostelen ook al zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Willempie:

Dat bepalen wij toch niet? Maar we weten allemaal dat we een keer gaan. Als iemand over de zeventig is heeft die m.i. al een mooie leeftijd bereikt. De apostelen verhinderden het sterven van ouderen toch ook niet? Sterven is een verlossing.

Dat kan het ook zijn voor iemand van 20 die verteert wordt door kanker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Want er zullen valse christussen en valse profeten verschijnen,

 Helder. WdG en Willempie: jullie zijn in de ban van satan, en zijn grote verleiders. 

Opvallend wel dat in dit filmpje, gepromoot door de JG de term "onvoorwaardelijke liefde" valt. Laten ze daar nou net bij de JG niet erg in uit blinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

We kunnen ook gewoon onderscheid maken tussen dat wat echt en onecht is, tussen wat van God is en niet. Waarom zouden we anders onderscheidingsvermogen nodig hebben? Je kunt extreme uitspattingen (als dat het is) niet gebruiken als argument om jouw gelijk te halen. Er vinden vele genezingen "in het verborgene" plaats, zonder dat die het nieuws halen of in het spectaculaire nieuws getrokken worden. Dat was trouwens in de tijd van de apostelen ook al zo.

Precies. Bovendien had ik het niet over dergelijke zaken. En, diverse punten laat sjako liggen. Waarom?? Ook in de tijd van Mozes waren er al tovenaars actief! En, hoe zouden mensen nu reageren als iemand over water liep en water in wijn veranderde? Zelfs Jezus werd bespot!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Sinds wanneer geloof jij in de hel, sjako? Het hele filmpje is toch misleidend, in jouw ogen??! 

Zo, dat filmpje heb jij snel bekeken zeg. Knap hoor. Voordat je een reactie geeft moet je eerst wel weten waar je een reactie opgeeft. Dit is een uitspraak van zo’n gebedsgenezer. Ik denk dat hij het onbewust zegt. Kijk en huiver. Dezelfde rituelen als bij bijv de Vrijmetselaars en Jomanda, alleen een ander jasje. Je laat satan binnen, het heeft niks met Jezus te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Dan ga ik daar heel ernstig voor genezing bidden. En God verhoort die gebeden heel vaak. Waarom niet altijd? Dat weet ik niet.

Heel vaak ? Dus door jouw gebed zijn de kansen op genezing heel groot. Toch gaan er veel mensen aan kanker dood en stijgen, althans volgens de medici, de overlevingskansen met name door betere behandeling. Of is dat niet correct wat zij stellen ?

Kun je onderbouwen dat het heel vaak gebeurd ? Check je het of mensen genezen zijn door jouw gebed ? Heb je dan de andere mogelijkheden afgestreept ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW:

Schaar jij daar de diensten van Jan Zijlstra ook onder ? Extreme uitspattingen ?

Ik durf daar geen uitspraak over te doen. Het is niet mijn stijl maar dat zegt ook niet alles. Ik ben blij voor iedereen die tijdens die dienst wordt genezen maar ik vind de hele presentatie veel te sensationeel. Ik heb liever dat het rustig en in het verborgene gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De Bijbel.

Helder. Je hebt dus geen onderbouwing. Niet serieus te nemen.

1 minuut geleden zei Willempie:

Ik durf daar geen uitspraak over te doen. Het is niet mijn stijl maar dat zegt ook niet alles. Ik ben blij voor iedereen die tijdens die dienst wordt genezen maar ik vind de hele presentatie veel te sensationeel. Ik heb liever dat het rustig en in het verborgene gebeurt.

Dat laatste lijkt mij ook veel bijbelser. Ik heb geen enkel vertrouwen in deze man.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

Precies. Bovendien had ik het niet over dergelijke zaken. En, diverse punten laat sjako liggen. Waarom?? Ook in de tijd van Mozes waren er al tovenaars actief! En, hoe zouden mensen nu reageren als iemand over water liep en water in wijn veranderde? Zelfs Jezus werd bespot!

Heb jij in dit onderzoek ook gevallen aangeleverd ? 

https://www.trouw.nl/religie-en-filosofie/vu-brengt-onverklaarde-gebedsgenezingen-in-kaart~af134c8d/

 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

He, die waardering van jou voor anders denkenden is verdwenen als sneeuw voor de zon.

Het ga je goed

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Zo, dat filmpje heb jij snel bekeken zeg. Knap hoor. Voordat je een reactie geeft moet je eerst wel weten waar je een reactie opgeeft. Dit is een uitspraak van zo’n gebedsgenezer. Ik denk dat hij het onbewust zegt. Kijk en huiver. Dezelfde rituelen als bij bijv de Vrijmetselaars en Jomanda, alleen een ander jasje. Je laat satan binnen, het heeft niks met Jezus te maken.

Ik kende het filmpje al! Ik heb het hier dus helemaal niet over. Reageer je alsjeblieft nog op de andere vijf punten uit mijn vorige bijdrage? En, op de vraag in mijn laatste bijdrage? En bedankt!

4 minuten geleden zei HJW:

Mogelijk....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Heel vaak ? Dus door jouw gebed zijn de kansen op genezing heel groot. Toch gaan er veel mensen aan kanker dood en stijgen, althans volgens de medici, de overlevingskansen met name door betere behandeling. Of is dat niet correct wat zij stellen ?

Kun je onderbouwen dat het heel vaak gebeurd ? Check je het of mensen genezen zijn door jouw gebed ? Heb je dan de andere mogelijkheden afgestreept ? 

De behandeling van kanker wordt steeds succesvoller, en dat komt door verbeterde kennis en verschillende behandelingstechnieken. Daar mag je heel dankbaar voor zijn. We kunnen nu al kankercellen doden zonder het omliggend weefsel noemenswaardig te beschadigen. De overlevingskans is enorm toegenomen. Weet je trouwens wat de grootste oorzaak is van kanker?

Ik bid voor zieke mensen en constateer dat die gebeden veelal worden verhoord (Ik zou bijna zeggen: tot nu toe altijd) maar dat bidden doe ik in het verborgene. Ik raak wel eens mensen aan maar dan zonder dat ze zelf weten waarom. Ik heb wel het idee dat God mij misschien die speciale gave heeft gegeven maar ik ben er ontzettend voorzichtig mee. Misschien heb ik niet genoeg geloof of ben ik te bang om mensen schade te doen. Ik heb nog geen geamputeerde ledematen zien aangroeien maar je moet ergens beginnen. Ik heb wel blinden en doven zien genezen. Ik heb ook mensen zien genezen van dodelijke ziekten zoals kanker. Maar nogmaals, ons zieleheil is vele malen belangrijker dan onze lichamelijke gezondheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

De behandeling van kanker wordt steeds succesvoller, en dat komt door verbeterde kennis en verschillende behandelingstechnieken. Daar mag je heel dankbaar voor zijn. We kunnen nu al kankercellen doden zonder het omliggend weefsel noemenswaardig te beschadigen. De overlevingskans is enorm toegenomen. Weet je trouwens wat de grootste oorzaak is van kanker?

Klopt. Maar dat was mijn vraag niet. Hoe kun je in dit alles bepalen dat door jouw gebed mensen genezen van kanker ? Ben benieuwd hoe je dat vaststelt.

Grootste oorzaak ? Volgens mij zijn er meerdere. 

https://www.patient1.nl/encyclopedie/oorzaken-van-kanker

10 minuten geleden zei Willempie:

Ik bid voor zieke mensen en constateer dat die gebeden veelal worden verhoord (Ik zou bijna zeggen: tot nu toe altijd)

Dus iedereen waar jij voor bidt is genezen en wel door jouw gebed ?

10 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb wel het idee dat God mij misschien die speciale gave heeft gegeven maar ik ben er ontzettend voorzichtig mee. Misschien heb ik niet genoeg geloof of ben ik te bang om mensen schade te doen.

Klinkt in ieder geval als een gezonde instelling.

11 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb wel blinden en doven zien genezen.

Ik niet, en ik ken ook geen gevallen dat dat is gebeurd door gebed.

 

14 minuten geleden zei WdG:

Mogelijk....

Je weet toch wel of je hebt aangeleverd of niet ? Het kan zijn dat er mensen zichzelf hebben aangemeld die bij jou geweest zijn en dat jij dat niet weet. Maar dat bedoel ik dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW:

Grootste oorzaak ? Volgens mij zijn er meerdere. 

De grootste oorzaak is voedsel, volgens de meest recente statistieken van de TU Delft. Heb ik toevallig moeten leren.

 

5 minuten geleden zei HJW:

Klopt. Maar dat was mijn vraag niet. Hoe kun je in dit alles bepalen dat door jouw gebed mensen genezen van kanker ? Ben benieuwd hoe je dat vaststelt.

Ik ben er helemaal niet op uit om dat wetenschappelijk vast te stellen. Ik neem waar dat God gebeden verhoort. Dat is alles. Ik bid en God hoort mijn gebeden. Ik benader dat niet natuurwetenschappelijk. En als ik bid voor iemand met longkanker en die persoon wordt na de beschikbare medische behandeling volkomen genezen verklaard dan is mijn gebed verhoord. Dan ben ik God dankbaar maar evenzo de behandelende medici en de wetenschap, die eigenlijk ook gewoon uit God voortkomen. 

12 minuten geleden zei HJW:

Dus iedereen waar jij voor bidt is genezen en wel door jouw gebed ?

Of het alleen door mijn gebeden komt weet ik niet en dat interesseert me eigenlijk ook nooit. Maar ik blijf wel bidden.

 

15 minuten geleden zei HJW:

Ik niet, en ik ken ook geen gevallen dat dat is gebeurd door gebed.

Ik wel, en duizenden mensen met mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid