Kaasjeskruid 994 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 2 minuten geleden zei Appie B: Misschien is dat wel de verklaring waarom je de fout maakt absolute waarheid te claimen. Je weet niet precies wat dat inhoudt. Blijkbaar ben jij de enige die wel absolute uitspraken mag doen, maar owee als een ander dat doet... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Blijkbaar ben jij de enige die wel absolute uitspraken mag doen, maar owee als een ander dat doet... Wederom toon je aan dat je niet begrijpt wat absolute waarheid is. En om een voorbeeld te geven: dat was geen absolute uitspraak. (En dit was ook geen absolute uitspraak). En dat tussen haakjes ook niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 7 minuten geleden zei Appie B: Je moet feiten niet steeds verwarren met absolute waarheden, dat doe je namelijk vaker. Je draait, Appie B. Het is een FEIT dat ik de Waarheid ken. Is het je nu eindelijk duidelijk geworden Wie de Waarheid is? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 2 minuten geleden zei Appie B: Wederom toon je aan dat je niet begrijpt wat absolute waarheid is. En om een voorbeeld te geven: dat was geen absolute uitspraak. (En dit was ook geen absolute uitspraak). En dat tussen haakjes ook niet. Je gelooft je eigen uitspraken met absolute zekerheid? Ik ga er maar vanuit van niet, want ze bestaat niet immers. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 2 minuten geleden zei WdG: Je draait, Appie B. Het is een FEIT dat ik de Waarheid ken. Is het je nu eindelijk duidelijk geworden Wie de Waarheid is? Ik zou zeggen: open een eigen topic en toon aan dat het een feit is dat je de Waarheid kent. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Het is dus een FEIT dat ik de Waarheid KEN. Ik verkeer me nl. in de omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Je gelooft je eigen uitspraken met absolute zekerheid? Ik ga er maar vanuit van niet, want ze bestaat niet immers. Je begint het misschien te begrijpen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 1 minuut geleden zei Appie B: Ik zou zeggen: open een eigen topic en toon aan dat het een feit is dat je de Waarheid kent. Je draait, Appie B. Weet je Wie de Waarheid is? Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Het is dus een FEIT dat ik de Waarheid KEN. Ik verkeer me nl. in de omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 1 minuut geleden zei Appie B: Je begint het misschien te begrijpen. Vanwaar ineens deze voorzichtigheid? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 Zojuist zei WdG: Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Het is dus een FEIT dat ik de Waarheid KEN. Ik verkeer me nl. in de omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Misschien dan maar eerst een topic openen over wat kennis, feiten en waarheden zijn. Want zonder overeenstemming is een discussie verder zinloos. 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Vanwaar ineens deze voorzichtigheid? Sommige dingen weet ik zekerder of onzekerder dan andere dingen. Zonder absolute waarhedi te claimen, en ook dit is geen absolute waarheid (en dit ook niet etc. etc.) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 8 minuten geleden zei Appie B: Sommige dingen weet ik zekerder of onzekerder dan andere dingen. Zonder absolute waarhedi te claimen, en ook dit is geen absolute waarheid (en dit ook niet etc. etc.) Dat is geen punt wat mij betreft, maar ik vind het jammer dat je zo een onzeker bestaan leid. Je lijkt wat dat betreft op een calvinist met hun "het zou kunnen" geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 Je doet alsof er maar twee mogelijk heden zijn: absolute zekerheid of onzeker. Dat is niet het geval. Er zijn heel veel dingen waar ik heel zeker van ben. Of iets minder zeker. En het kan af en toe ook zeer bevrijdend zijn om te ondekken dat je iets verkeerd hebt gelooft (en dus het goede kunt geloven). Absolute zekerheid lijkt mij ook saai, dan is er verder niks meer te ontdekken. Ik denk dat absolute zekerheid een farce is, een illusie om je eigen wereldbeeld in stand te houden zonder het te betwijfelen. Misschien om je veilig te voelen. Filosofisch gezien niet echt sterk en niet integer naar jezelf toe. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 1 minuut geleden zei Appie B: Je doet alsof er maar twee mogelijk heden zijn: absolute zekerheid of onzeker. Binair denken rocks! Grijsdenken leidt slechts tot paranoia. Twijfel is uit den boze en des duivels oorkussen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Binair denken rocks! Grijsdenken leidt slechts tot paranoia. Twijfel is uit den boze en des duivels oorkussen. Misschien is dat wel de basis van ons verschil in wereldbeeld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 1 minuut geleden zei Appie B: Misschien is dat wel de basis van ons verschil in wereldbeeld. Ik weet het wel zeker. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 Haha, ik had geen beter antwoord kunnen bedenken van jou. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 Zojuist zei Appie B: Haha, ik had geen beter antwoord kunnen bedenken van jou. He he, ken je de serie "Mindhunter"? Geeft goed weer waar men beland als men binair denken opgeeft. De waarheid vertroebeld en men eindigt de zoektocht met: I dont know... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 3 minuten geleden zei Appie B: Misschien is dat wel de verklaring waarom je de fout maakt absolute waarheid te claimen. Je weet niet precies wat dat inhoudt. Kansloze discussie. Je verwacht teveel. 39 minuten geleden zei Appie B: Ik zou zeggen: open een eigen topic en toon aan dat het een feit is dat je de Waarheid kent. Kansloze discussie. Je verwacht teveel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 39 minuten geleden zei Appie B: Ik zou zeggen: open een eigen topic en toon aan dat het een feit is dat je de Waarheid kent. Ik hoef niet aan te tonen dat ik de Waarheid ken. Het is een feit dat ik de Waarheid ken, het is een 100% zeker weten. Maar, Appie B, je draait weer. Weet je Wie de Waarheid is? Wist je dat ook jij de Waarheid heel eenvoudig kan kennen? Die behoefte lijk je niet te hebben. Sterker nog, je blijft maar draaien in de hoop dat diegenen die de Waarheid kennen jou enigszins tegemoet gaan komen. De Absolute Waarheid IS te kennen. Het FEIT dat jij de Absolute Waarheid niet kent, wil niet zeggen dat je die mogelijkheid niet hebt. Ik weet dat je heimwee hebt naar de Absolute Waarheid. Iets in jou wil de Absolute Waarheid kennen. Ga je de uitdaging aan de Waarheid te kennen, of blijf je draaien, Appie B? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 6 minuten geleden zei Kaasjeskruid: He he, ken je de serie "Mindhunter"? Geeft goed weer waar men beland als men binair denken opgeeft. De waarheid vertroebeld en men eindigt de zoektocht met: I dont know... Nee, staat wel op Netflix volgens mij. Heb alleen nog andere series hoger op mijn lijstje staan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 9 minuten geleden zei Kaasjeskruid: De waarheid vertroebeld en men eindigt de zoektocht met: I dont know... "Wir haben es nicht gewußt" Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Appie B 134 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 5 minuten geleden zei WdG: Ik hoef niet aan te tonen dat ik de Waarheid ken. Het is een feit dat ik de Waarheid ken, het is een 100% zeker weten. Maar, Appie B, je draait weer. Weet je Wie de Waarheid is? Wist je dat ook jij de Waarheid heel eenvoudig kan kennen? Die behoefte lijk je niet te hebben. Sterker nog, je blijft maar draaien in de hoop dat diegenen die de Waarheid kennen jou enigszins tegemoet gaan komen. De Absolute Waarheid IS te kennen. Het FEIT dat jij de Absolute Waarheid niet kent, wil niet zeggen dat je die mogelijkheid niet hebt. Ik weet dat je heimwee hebt naar de Absolute Waarheid. Iets in jou wil de Absolute Waarheid kennen. Ga je de uitdaging aan de Waarheid te kennen, of blijf je draaien, Appie B? Het is goed met je. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 47 minuten geleden zei thom: Ja, een windmolen die kan stoppen met draaien. Dus als een dame gedwongen in de prostitutie werkt dan moet ze haar perceptie veranderen en dan is het probleem opgelost ? 4 minuten geleden zei Appie B: Het is goed met je. Wat zei ik nou ? Kanslooooos. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 5 minuten geleden zei Appie B: Het is goed met je. Het is zeker goed met me! Is met jou ook alles goed? Toch blijf je draaien, Appie B. Ken je de Waarheid? Weet je Wie de Waarheid is? Wil je het weten, of blijf je draaien en ontkennen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
zendeling 118 Geplaatst 9 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2018 1 uur geleden zei WdG: Je draait, zendeling. Nogmaals: weet jij Wie de Waarheid is? Je mag best toegeven dat je het niet weet. Bij blind (en doof) religieus dogmatisch fundamentalisme hoort maar 1 gepaste reactie en dat is boycotten en bestrijden. Geen IS-toestanden in Nederland! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten