antoon 298 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden Mijn beste je moet wel degelijk gaan verdraaien of filosoferen, geen mens heeft God gezien, men zag wel Jezus, en honderden stellingen meer,de leer die jij hartstochtelijk verkondigd staat helaas haaks tegen de fundamenten van de Bijbel. 8 uur geleden zei Figulus: En dat is precies waarom het in brede kring niet serieus genomen wordt. Wat je zegt is: Wat ik zeg is niet wat jij ervan maakt, het is niet voor onze besloten kring maar voor een breed onderwijs project waar miljoenen mensen over heel de wereld baat bij vinden, niet alleen JG. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 41 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 5 uur geleden zei antoon: Mijn beste je moet wel degelijk gaan verdraaien of filosoferen, geen mens heeft God gezien Ik hoef niks te verdraaien of te filosoferen want die passages zijn er gewoon: Mozes heeft God gezien! Alleen ….niet in Zijn volle glorie!! Totaal in overeenstemming met de gehele schrift! Context is king!! Mozes heeft de achterkant van God gezien volgens exodus. Hoe verklaar je dat dan? Abraham at zelfs met God toen God aan hem verscheen als man in de tent! Heeft niks met filosoferen en verdraaien te maken zoals het WTG met een geschapen Jezus die eigenlijk de engel Michael is volgens hun leer!( een engel stierf voor onze zonden aan het kruis?? Over verdraaien gesproken!!), en een onzichtbare wederkomst van Jezus in 1914 terwijl de bijbel leert dat elk oog Hem zal zien bij de wederkomst. Draaien en filosoferen moet je vooral bij je eigen wtg zijn, helaas dat zie je dan weer niet! Juist het WTG moet verdraaien en filosoferen om de door mij genoemde voorbeelden waarin de aardsvaders God zagen weg te redeneren! Toen ik aangaf dat de bijbel duidelijk aangeeft dat adonai vuur liet komen van de andere adonai in de hemel op Sodom ging jij juist filosoferen over majesteitsmeervoud enz( wat helemaal niks met die tekst te maken had!) 5 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Komaan zeg, de achterkant is naturlijk niet van aangezicht, geen mens kan God zien en daarna leven dat is een hard gegeven, volkomen Bijbels, God liet zich ook vaak vertegenwoordigen door engelen, met inzicht kan je ook jij begrijpen dat mensen God niet zien en mogen zien, nooit en tenimmer, geestelijke schepsels als Engelen hebben dat voorrecht wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 41 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 9 minuten geleden zei antoon: Komaan zeg, de achterkant is naturlijk niet van aangezicht, geen mens kan God zien en daarna leven dat is een hard gegeven, volkomen Bijbels, God liet zich ook vaak vertegenwoordigen door engelen, met inzicht kan je ook jij begrijpen dat mensen God niet zien en mogen zien, nooit en tenimmer, geestelijke schepsels als Engelen hebben dat voorrecht wel. Juist omdat je niet kan leven als je Gods gezicht ziet. Dus dan klopt mijn contextuele benadering toch? Dat je God niet in Zijn volle glorie kan zien. Maar Mozes heeft weldegelijk een gedeelte van God gezien. Daarom was zijn gezicht verlicht! Om dezelfde reden verscheen God ook niet in Zijn volle glorie aan Abraham toen Hij als man verscheen aan Abraham en met Abraham at in de tent!( en nee het was geen engel die God vertegenwoordigde degene die namelijk sprak met Abraham wordt aangeduid als Heer! En dit was dezelfde Adonai die een pagina later vuur uit de hemel liet komen vd Adonai uit de hemel!( als je even doorleest vanaf dat gedeelte na de ontmoeting met Abraham) Context is king! 5 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 8 uur geleden zei antoon: Wat ik zeg is niet wat jij ervan maakt, het is niet voor onze besloten kring maar voor een breed onderwijs project waar miljoenen mensen over heel de wereld baat bij vinden, niet alleen JG. Er bestaan vast ook miljoenen die baat hebben bij De Kabouter van Rien Poortvliet, maar dat maakt het geen wetenschappelijk werk. Voor wetenschappelijkheid is meer nodig dan belangstelling of baat; het vereist toetsbaarheid, transparantie en onafhankelijke verificatie. Want voor je het weet is David de Kabouter de nieuwe Jezus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Duidelijk, die criteria die jij noemt, daar voldoet het aan, tegenwerpingen worden gepubliceerd en besproken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 17 minuten geleden zei antoon: Duidelijk, die criteria die jij noemt, daar voldoet het aan, tegenwerpingen worden gepubliceerd en besproken. Als het Inzichtboek voldoet aan wetenschappelijke criteria, dan kun je ongetwijfeld één concreet voorbeeld geven van onafhankelijke toetsing. Dus mag ik vragen: Welke peer-reviewed academische publicatie onderschrijft een specifieke claim van het Inzichtboek? Welke fout in het Inzichtboek is ooit publiekelijk gecorrigeerd op basis van externe kritiek? Welke onafhankelijke, niet-JG onderzoekers hebben de methodiek van het boek beoordeeld en goedgekeurd? Dit zijn minimale eisen voor toetsbaarheid. Je zegt dat eraan voldaan is, dus één concreet voorbeeld per punt volstaat. Zonder voorbeelden blijft het op het niveau van: ‘Wij zeggen dat het zo is." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 41 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Ik heb de app gedownload van inzichtenboek van het WTG maar mbt hebreeuwse mattheus evangelie niks kunnen vinden. Wel wat feitelijk onjuiste/ half juiste informatie over de godsnaam in de bijbel in het algemeen. Sjako of Antoon staat het in een specifiek hoofdstuk over die Hebreeuwse versie van Mattheus met Jehova godsnaam erin?! 1 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 40 minuten geleden (bewerkt) Welke peer-reviewed academische publicatie onderschrijft een specifieke claim van het Inzichtboek? Welke fout in het Inzichtboek is ooit publiekelijk gecorrigeerd op basis van externe kritiek? Welke onafhankelijke, niet-JG onderzoekers hebben de methodiek van het boek beoordeeld en goedgekeurd? We zijn niet uit op een peer-reviewed Er zijn fouten gemaakt en er zullen fouten inzitten, ik sluit het niet uit, in welk standaard werk zullen er geen fouten zitten. we zijn verder ook niet uit op goedkeuring, het boek kenmerkt zich door onderzoek, ikzelf heb al heel wat bijbelse sites bezocht, een aantal is beslist de moeite waard, maar wat het boek mij geleerd heeft is subliem., ben je het daar niet mee eens, dat is je goed recht. Dannyr ik ga niet in op de inhoud, ik neem er steeds wat van mee, mijn ervaring is dat dat dat belachelijk wordt gemaakt, dd die van JG. buiten staande geleerden zijn dan volgens hen ook belachelijk. Context is king! schriif je Bij jou is Context is zinlose filosofie, ik ga daar niet opin, ik heb uiteen gezet d van God wel of niet kunnen zien op de Bijbelse grondslag. Net zoals bidden van Jezus tot de vader, je kan dan gaan filosoferen leuk en je hebt een woordenschat maar ik heb belangrijker zaken aan mijn hoofd 30 minuten geleden bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 41 Geplaatst 20 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 20 minuten geleden 17 minuten geleden zei antoon: Bij jou is Context is zinlose filosofie, ik ga daar niet opin, ik heb uiteen gezet d van God wel of niet kunnen zien op de Bijbelse grondslag. Jij hebt tot op heden vragen ontweken en juist niet beantwoord. Ik heb je vragen over het zien van God volledig/ bijbels beantwoord. Dat is het verschil tussen jouw en mijn bijdragen tot op heden! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten