Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

9 minuten geleden zei Bonjour:

Mijn geduld raakt op omdat we 10 berichten verder zijn maar geen enkele stap gezet hebben over mijn vraag.

 

Zeg dan maar wat een andere methode is om tot verifieerbare kennis te komen.

Ik zei het toch? :D

Wetenschap is een studie die proefgewijs met hetzelfde resultaat herhaald wordt. Zoals bv. temperatuur meten met kwik. Dat geeft altijd dezelfde resultaten.

Leg eerder uit hoe de ET wetenschappelijk bewezen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Wat wil je dan weten over de schepping? We weten wat geschreven staat en tot hoeverre dit is begrepen en uitgewerkt. 

Wat geschreven staat is leuk. Maar wat weten we? Hoe weet je of hetgeen geschreven staat juist is?

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En voor mij is die verifieerbaar.

Wij van WC-eend adviseren wc-eend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij is het reeds opgevallen. Veel mensen kunnen wel leerstof herhalen, maar die samenvatten naar kennis? Helaas hebben de creationisten hun religie beter bij elkaar dan de evolutionist zijn theorie.

Want de evolutionist kan zijn theorie niet concreet samenvatten naar kennis, de creationist weet tenminste waarin die gelooft. Iets met begrijpend lezen zeker?

Ik heb de bijbel, koran en thora gelezen. Ik kan deze samenvatten.
Ik heb de evolutietheorie bestudeerd: Ik kan deze samenvatten.

Doch word ik de "onwetendheid" verweten terwijl hier nergens blijk van kennis geëtaleerd staat door evolutionisten. Herhalen kan iedereen he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bonjour:

Hoe weet je of hetgeen geschreven staat juist is?

Om heel veel redenen. Dat is een hele wijde vraag 

1 Een psalm van David. H--RE, wie zal verkeren in Uw tent? Wie zal wonen op den berg Uwer heiligheid?2 Die oprecht wandelt, en gerechtigheid werkt, en die met zijn hart de waarheid spreekt;3 Die met zijn tong niet achterklapt, zijn metgezellen geen kwaad doet, en geen smaadrede opneemt tegen zijn naaste;4 In wiens ogen de verworpene veracht is, maar hij eert degenen, die den H--RE vrezen; heeft hij gezworen tot zijn schade, evenwel verandert hij niet; 5 Die zijn geld niet geeft op woeker, en geen geschenk neemt tegen den onschuldige. Die deze dingen doet, zal niet wankelen in eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

1 Een psalm van David. H--RE,

Hoe weet jij dat David geen mythisch figuur is? Hoe weet jij dat deze tekst correct is? Jij komt ook niet verder dan de WC-eend reclame.

 

Jullie willen allemaal gedetailleerde antwoorden van mij. Alles moet bewezen zijn. En ik krijg alleen dit soort onzin antwoorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Stokpaardje. Als je nu eens deze denigrerende opmerkingen achterwege laat, dat komt de discussie vast ten goede. Moddersmijter.

Kom dan met degelijke antwoorden. Hoef ik niet over WC-eend te beginnen.

1 minuut geleden zei nikie90:

Is de stad J-ruzalem ook mythisch? 

Wat is er toch met je toetsenbord? Hou eens op met dit vraag en antwoord spelletje. Het ging over David. Of beter nog, hierom

 

17 minuten geleden zei Bonjour:

Hoe weet je of hetgeen geschreven staat juist is?

en dan kom je met een stukje uit hetzelfde boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bonjour:

Kom dan met degelijke antwoorden. Hoef ik niet over WC-eend te beginnen.

Wat is er toch met je toetsenbord? Hou eens op met dit vraag en antwoord spelletje. Het ging over David. Of beter nog, hierom

Och och. Hier is misschien een interessante link voor je

https://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_tempel

Allemaal mythisch? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bonjour:

Kom dan met degelijke antwoorden. Hoef ik niet over WC-eend te beginnen.

Het enige gezag binnen de wetenschappelijke methode is de menselijke rede. Wetenschap heeft niks met waarheid van doen, enkel geldig is wat de klok slaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bonjour:

Ik kom hier met een simpele vraag. Wat weten we over de schepping? Ik vraag niet "Wat geloven jullie over de schepping". Drie gelovigen die in dit topic reageren en ik kom geen stap verder. Maar wel de mond vol dat ET niet bewezen is.

Je vroeg of David niet mythisch was.  (tweede tempel) confirmeert theologisch dus het OT

Beide verwoestingen worden herdacht op Tisja be'Aaw. Het enige restant, de Westmuur, is van de archeologisch bewezen tweede tempel. Er is tot op heden geen sluitend archeologisch bewijs gevonden dat er ook een 'eerste' tempel heeft bestaan. Dit komt voornamelijk doordat op de Tempelberg geen opgravingen mogen worden verricht omdat de islamitische geestelijke autoriteit, de zogeheten Waqf, die de Tempelberg beheert, dit verbiedt.

Maar goed, je snapt er natuurlijk helemaal niets van 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bonjour:

Ik kom hier met een simpele vraag. Wat weten we over de schepping? Ik vraag niet "Wat geloven jullie over de schepping". Drie gelovigen die in dit topic reageren en ik kom geen stap verder. Maar wel de mond vol dat ET niet bewezen is.

Dat komt omdat wetenschap zich niet bezighoud met ontologische vraagstukken. Wetenschap gaat er slechts van uit dat er fundamentele natuurwetten en constanten bestaan zonder zich af te vragen waar dit vandaan komt en kan daarom geen vragen beantwoorden over de oorsprong van die wetten en constanten zonder cirkelredeneringen te gebruiken. De Bijbel geeft op deze vraagstukken wel helder antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

Maar goed, je snapt er natuurlijk helemaal niets van 

En dat zal ook niet veranderen, want jij geeft geen antwoorden. Komt alleen maar met links over zaken die ik niet vraag.

 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Creatie is ook niet te bewijzen

Ik vroeg niet naar een bewijs. Ik vroeg naar wat je ervan weet. Een onderdeeltje?

 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De Bijbel geeft op deze vraagstukken wel helder antwoord.

Een antwoord is wel leuk, maar ik wil weten of het correct is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid