Spring naar bijdragen

De wetenschap bewijst dat God bestaat


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 400
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat een zinloze herhaling van zetten dit topic. Al zo vaak geprobeerd op dit forum door mensen met veel betere onderbouwing. Uiteindelijk (het kost je wat tijd en moeite maar dan heb je ook wat) kom j

Ik heb terwijl ik keek even meegeschreven; Wat ik zie is een typisch Amerikaanse op eindtijd geloof gestoelde informatie. Het begint met een lange intro waarin de nodige zelfverheerlijking langsk

Het begin is er: 'explosionism' ?  

15 minuten geleden zei WdG:

Stel je wilt bewijzen dat Willem Alexander leeft, hoe zou je dat doen? Heb je een idee?

Ik sta met hem op een foto. Er zijn duizenden Nederlanders met zo'n foto. Ook jij kunt met hem op de foto. Dit is nu waarom WA wél wetenschappelijk kan worden bewezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het onderwerp is de vraag "Bewijst de wetenschap dat god bestaat". Ik weet ook wel dat er mensen die geloven van wel, en dat hij een zoon heeft en dat die "verlosser" is, maar dat is de vraag niet.

De vraag naar die verlosser en het bewijs hiervoor heeft te maken met het eenvoudige feit dat wetenschap (nog) niet kan bewijzen wat een mens in wezen is, vanuit welk standpunt wordt dan de bewijsvoering gevoerd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

De vraag naar die verlosser en het bewijs hiervoor heeft te maken met het eenvoudige feit dat wetenschap (nog) niet kan bewijzen wat een mens in wezen is, vanuit welk standpunt wordt dan de bewijsvoering gevoerd? 

Proposities.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Ik zit momenteel vlak bij Wassenaar, als je wilt kan ik even langsgaan :)

Duidelijk, en mee eens. Dus, in het geval van Ceasar moesten we het doen met alles wat door en over hem geschreven is, een stuk geschiedschrijving. Geen enkel mens in onze tijd heeft hem de handen geschud. Daar zijn we het over eens. Wanneer iemand leeft, zoals Willem Alexander, kan je hem ontmoeten. Dat is dan een bewijs dat hij leeft? Hoe weet je zo zeker dat het daadwerkelijk Willem Alexander is? Hoe weet je zo zeker dat Willem Alexander niet gestorven is, en dat een dubbelganger zijn plaats heeft ingenomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

De vraag naar die verlosser en het bewijs hiervoor heeft te maken met het eenvoudige feit dat wetenschap (nog) niet kan bewijzen wat een mens in wezen is, vanuit welk standpunt wordt dan de bewijsvoering gevoerd? 

Wetenschappelijk gezien kan een mensen exact worden omschreven. De bewijsvoering wordt gevoerd volgens de regels van wetenschap, want de vraag is immers of God wetenschappelijk kan worden bewezen. 

45 minuten geleden zei WdG:

Duidelijk, en mee eens. Dus, in het geval van Ceasar moesten we het doen met alles wat door en over hem geschreven is, een stuk geschiedschrijving. Geen enkel mens in onze tijd heeft hem de handen geschud. Daar zijn we het over eens. Wanneer iemand leeft, zoals Willem Alexander, kan je hem ontmoeten. Dat is dan een bewijs dat hij leeft? Hoe weet je zo zeker dat het daadwerkelijk Willem Alexander is? Hoe weet je zo zeker dat Willem Alexander niet gestorven is, en dat een dubbelganger zijn plaats heeft ingenomen?

Dan hadden we dat wel op het nieuws gehoord, denk je niet ? Simpele vragen lokken simpele antwoorden uit. We dwalen af van het de topic onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei WdG:

Dat is dan een bewijs dat hij leeft? Hoe weet je zo zeker dat het daadwerkelijk Willem Alexander is? Hoe weet je zo zeker dat Willem Alexander niet gestorven is, en dat een dubbelganger zijn plaats heeft ingenomen?

Ik ga eigenlijk nooit op pad zonder DNA test kit. Ik schud geen handen, maar strijk wangen. Echter ook deze methode bied geen 100% zekerheid, dus ik bekijk de ander altijd met enige argwaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei WdG:

 Wanneer iemand leeft, zoals Willem Alexander, kan je hem ontmoeten. Dat is dan een bewijs dat hij leeft? Hoe weet je zo zeker dat het daadwerkelijk Willem Alexander is? Hoe weet je zo zeker dat Willem Alexander niet gestorven is, en dat een dubbelganger zijn plaats heeft ingenomen?

Waar jij om vraagt is absolute zekerheid en als je iets van wetenschap zou weten, dan wist je dat de wetenschap die niet kan geven. 

En nou graag nog antwoorden op mijn vragen aub. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het geval van Ceasar moesten we het doen met alles wat door en over hem geschreven is, een stuk geschiedschrijving. Geen enkel mens in onze tijd heeft hem de handen geschud. Daar zijn we het over eens. Wanneer iemand leeft, zoals Willem Alexander, kan je hem ontmoeten. Dat is dan een bewijs dat hij leeft? Hoe weten we zo zeker dat het daadwerkelijk Willem Alexander is? Hoe weten we zo zeker dat Willem Alexander niet vermoord is, dat er sprake is van een complot, en dat een dubbelganger zijn plaats heeft ingenomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei WdG:

Wanneer iemand leeft, zoals Willem Alexander, kan je hem ontmoeten. Dat is dan een bewijs dat hij leeft? Hoe weten we zo zeker dat het daadwerkelijk Willem Alexander is? Hoe weten we zo zeker dat Willem Alexander niet vermoord is, dat er sprake is van een complot, en dat een dubbelganger

Hoe weten we zeker dat Australië bestaat? Is er een bewijs dat Australië bestaat? Misschien is Australië wel in de aardbodem weggezakt en is er sprake van een complot en dat een dubbelganger van Australië nu op de plek van Australië zit en dat iedereen denkt dat hij op vakantie gaat naar Australië, eigenlijk naar de dubbelganger op vakantie gaat die de echte Australië stiekem heeft vermoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wetenschappelijk gezien kan een mensen exact worden omschreven.

Oh ja? We hebben het hier over de 'mens in wezen' (innerlijk), niet het organisme dat we als 'mens' (uiterlijk) waarnemen. Wetenschappers ontkennen dit lastige feit niet, waarom zou jij het dan wel doen? Anders gezegd, hiermee komen we tot de absurde situatie dat iets wat niet bewezen is gaat bewijzen dat God wel/niet bestaat. En sterker, hoe komt het dat zoiets banaal zoveel ophef kan maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

 hiermee komen we tot de absurde situatie dat iets wat niet bewezen is gaat bewijzen dat God wel/niet bestaat.

En hiermee komen we ook tot de absurde situatie dat iets wat niet bewezen is gaat bewijzen dat een oerknal en evolutie bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Oh ja? We hebben het hier over de 'mens in wezen' (innerlijk), niet het organisme dat we als 'mens' (uiterlijk) waarnemen. Wetenschappers ontkennen dit lastige feit niet, waarom zou jij het dan wel doen? Anders gezegd, hiermee komen we tot de absurde situatie dat iets wat niet bewezen is gaat bewijzen dat God wel/niet bestaat. En sterker, hoe komt het dat zoiets banaal zoveel ophef kan maken?

"We" hebben het hier niet over de innerlijke "mens in wezen''. Jij hebt het daar over. Voor mij is het dus niet lastig. Kun je precies omschrijven wat je er mee bedoelt ? Waarschijnlijk niet, en daarom kan het niet worden bewezen. Maar doe dat dan wel in een ander topic, want dit gaat over de vraag of God wetenschappelijk kan worden bewezen, niet over de vraag of "de mens in wezen"  kan worden bewezen.

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
31 minuten geleden zei TTC:

 hiermee komen we tot de absurde situatie dat iets wat niet bewezen is gaat bewijzen dat God wel/niet bestaat.

En hiermee komen we ook tot de absurde situatie dat iets wat niet bewezen is gaat bewijzen dat een oerknal en evolutie bestaat.

Leuk woordenspel, maar doet niet ter zake. De wetenschappelijke methode zegt alleen iets over datgene wat wordt onderzocht en de manier waarop dat moet gebeuren. Niet over degene die het onderzoek doet.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

"We" hebben het hier niet over de innerlijke "mens in wezen''. Jij hebt het daar over. Voor mij is het dus niet lastig. Kun je precies omschrijven wat je er mee bedoelt ? Waarschijnlijk niet, en daarom kan het niet worden bewezen. Maar doe dat dan wel in een ander topic, want dit gaat over de vraag of God wetenschappelijk kan worden bewezen, niet over de vraag of "de mens in wezen"  kan worden bewezen.

Tja, de menselijke domheid is onmetelijk, dan maar snel naar een ander topic verdrijven. :) 

10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Leuk woordenspel, maar doet niet ter zake. De wetenschappelijke methode zegt alleen iets over datgene wat wordt onderzocht en de manier waarop dat moet gebeuren. Niet over degene die het onderzoek doet.

En wellicht is de zoeker het gezochte? Hilariteit alom. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Appie B:

Waar jij om vraagt is absolute zekerheid en als je iets van wetenschap zou weten, dan wist je dat de wetenschap die niet kan geven. 

Dit is op zich een mooi uitgangspunt. Zijn er mensen die bezwaar hebben tegen deze stelling:

Wetenschap kan geen absolute zekerheid geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid