Spring naar bijdragen

Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je moet bidden alsof het helemaal van God afhangt en handelen alsof het helemaal van jouzelf afhangt.

Ken je dat, ooit heb je in je leven eens een woord gehoord dat je toen, om welke reden dan ook, verder geen aandacht hebt geschonken. Vele jaren later komt dat woord terug door misschien zelfs een ter

Ik vrees dat er nog velen heel hard zullen gaan vloeken bij het aandachtig beschouwen van dat model, hoog bijbel geleerde is dan een zeer rekbaar begrip.

6 minuten geleden zei nikie90:

Politiek past prima in de discussie.

Als je met de Boze wilt aanvallen wel ja. Of dat-beloof-ik “links is” ?  is ad hominem en helemaal niet van belang. Groepen mensen indelen en tot haters bestempelen ook niet.   Uit je reacties is dan wel te begrijpen hoe dat-beloof-ik tot zijn positie t.o.v. de bijbel is gekomen. Als je het goede kwaad gaat noemen blijft er voor goede mensen niets anders over dan kwaad te zijn. Dat is dan het product van de “rechtse kerk”

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Plume:

Als je met de Boze wilt aanvallen wel ja. Of dat-beloof-ik “links is” ?  is ad hominem en helemaal niet van belang. Groepen mensen indelen en tot haters bestempelen ook niet.  

Moet toch een persoonlijke vraag kunnen stellen het kan best wat persoonlijker hier en daar. 

Je stelt je behoorlijk aan als je t mij vraagt, en ik deel niemand in een hokje ik ga in op iemand anders zijn ondervinding. Ga anders even een bakje koffie zetten Plume als het je te heet onder de voeten wordt.

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat doet het er nog toe? 

Repent addergebroed, repent! De eindtijd is nu. 

Logos 3 

Jezus sprak: “Als uw leiders zeggen: ziet, het Koninkrijk is in de hemel, dan zullen de vogelen des velds u voorgaan. Als zij zeggen: het is in de zee, dan zullen de vissen u voorgaan. Maar het Koninkrijk is binnen in u en buiten u." 
Als gij uzelf zult kennen, dan zult gij gekend worden, en gij zult beseffen dat gij zonen van de levende Vader zijt. Als gij uzelf echter niet zult kennen, dan zijt gij in armoede, en gij zijt zelf die armoede."

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat doet het er nog toe? 

Vroeger, als financieel manager, contempleerde ik veel, diep nadenken over hoe we onze concurrent konden verslaan vanuit het gangbare zero-sumspel. Vandaag doe ik nog steeds hetzelfde maar dan vanuit een co-creatieve mindset, dat gaat inmiddels zo snel dat amper nog iemand kan volgen waar ik nu mee bezig ben. In de psychologie noemt zoiets het gas/rem syndroom, in gedachten geen probleem maar de wereld wordt ervaren als een blok aan je been die je ook naar beneden zuigt. Het komt met veel hartenpijn en verdriet, omwille van het potentieel dat we vooral niet benutten maar wel realistisch is.

14 minuten geleden zei nikie90:

Politiek past prima in de discussie.

Met je eens, dat zou ons linea recta naar de besluitvormingstheorie leiden, ook nuttig voor de bevolking die hier onderhevig aan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Met je eens, dat zou ons linea recta naar de besluitvormingstheorie leiden, ook nuttig voor de bevolking die hier onderhevig aan is.

Is het niet dat je ze kan herkennen aan hun vruchten, kan net zo goed zijn: herken ze aan hun beleid! 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites

Logos 22

Jezus zag kleine zuigelingen.
Hij sprak tot zijn leerlingen:
Zij, die ingaan tot het Koninkrijk,
lijken op die zuigelingen.
Zij vroegen hem:
Moeten we dan kinderen worden om in te gaan
in het Koninkrijk?
Toen sprak Jezus tot hen:
Als jullie de twee een maakt
en als jullie het binnenste maakt als het buitenste
en het buitenste als het binnenste
het bovenste maakt als het onderste
en het onderste maakt als het bovenste
en als je het mannelijke en het vrouwelijke een en hetzelfde maakt,
zodat de man niet meer een man is en de vrouw niet meer een vrouw
als jullie het vleselijke oog vervangt door een innerlijke schouw
en je lijfelijke hand vervangt door een geestelijke tastzin
en je loopbaan vervangt door een levensweg,
en je uiterlijke verschijning vervangt door het beeld van God in de ziel
dan zullen jullie ingaan tot het Koninkrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Plume:

Logos 22

Jezus zag kleine zuigelingen.
Hij sprak tot zijn leerlingen:
Zij, die ingaan tot het Koninkrijk,
lijken op die zuigelingen.
Zij vroegen hem:
Moeten we dan kinderen worden om in te gaan
in het Koninkrijk?
Toen sprak Jezus tot hen:
Als jullie de twee een maakt
en als jullie het binnenste maakt als het buitenste
en het buitenste als het binnenste
het bovenste maakt als het onderste
en het onderste maakt als het bovenste
en als je het mannelijke en het vrouwelijke een en hetzelfde maakt,
zodat de man niet meer een man is en de vrouw niet meer een vrouw
als jullie het vleselijke oog vervangt door een innerlijke schouw
en je lijfelijke hand vervangt door een geestelijke tastzin
en je loopbaan vervangt door een levensweg,
en je uiterlijke verschijning vervangt door het beeld van God in de ziel
dan zullen jullie ingaan tot het Koninkrijk.

Kun je citeren in het hoofdstuk waar Jezus zegt dat alle boosheid uit het hart komt. Dan is het einde topic.

Heb het al

19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.

 

Dat is even een andere kijk op: "volg u hart". 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Evangelie volgens Filippus 9

Licht en duisternis
leven en dood
de rechtsen en de linksen
zijn broers van elkaar.
Zij kunnen niet van elkaar worden
losgemaakt.
Het is daarom dat noch de goeden goed zijn,
noch de slechten slecht,
leven alleen maar leven is,
en dood alleen maar dood.

Daarom zal iedereen ontbonden worden
tot zijn oorsprong in het begin.
Doch zij die boven de wereld verheven zijn,
kunnen niet ontbonden worden;
ze zijn eeuwig.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei nikie90:

Dat is even een andere kijk op: "volg u hart". 

Jezus staat zeker te kloppen achter de deur op Mars.

15 minuten geleden zei nikie90:

Kun je citeren in het hoofdstuk waar Jezus zegt dat alle boosheid uit het hart komt. Dan is het einde topic.

Heb het al

19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.

Dat is even een andere kijk op: "volg u hart". 

Kzou het uitrukken dan maar. Staat ook in de bijbel niet?  Iets over het hoofd gezien misschien?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Plume:

Jezus staat zeker te kloppen achter de deur op Mars.

Kzou het uitrukken dan maar. Staat ook in de bijbel niet?  Iets over het hoofd gezien misschien?

De goede haalt het goede eruit en de kwade het kwade. Betekent niet dat het kwade niet uit het hart komt. Dat draaien de addertjes graag om.

Probeer er maar wat anders van te maken ik wacht wel.

Je hart besnijden, wat zal dit mysterie toch betekenen?

Hier ondertussen een mooi nummer terwijl je excuses aan het verzinnen bent.

 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei nikie90:

Het is gewoon heel transparant dat linkse kopstukken de Bijbel haten vooral na dat bericht van dbi. 

 

18 minuten geleden zei nikie90:

De goede haalt het goede eruit en de kwade het kwade. Betekent niet dat het kwade niet uit het hart komt. Dat draaien de addertjes graag om.

Probeer er maar wat anders van te maken ik wacht wel.

Je hart besnijden, wat zal dit mysterie toch betekenen?

?

2 uur geleden zei nikie90:

Ben je links dbi? Hier en daar krijg ik het idee anti bijbel dus ook de aanname dat je links bent.. Denk je dat het daar uiteindelijk op neer zal komen, simpelweg alle mensen links zijn anti bijbel en vice versa..?

Orthodoxe joden zijn eigenlijk altijd rechts. In Antwerpen zijn toch ook orthodoxe gemeenschappen dat zijn dus echt wel mensen die rechts zijn en dan heb je al de orthodoxe gemeenschappen in NA en die zijn allemaal rechts, links zijn daar is haast een misdaad. In Israel zijn alle religieuze mensen ook bij voorbaat rechts.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei nikie90:

Is het niet dat je ze kan herkennen aan hun vruchten, kan net zo goed zijn: herken ze aan hun beleid! 

Ja, het is onze beste dag wanneer we die theorie oprecht aandacht geven, misschien dat je dan zelfs geen spreukjes meer kan schrijven door de ontnuchtering.

21 minuten geleden zei nikie90:

Je hart besnijden, wat zal dit mysterie toch betekenen?

Het wil eigenlijk dat je niet bestaat, tenzij de expressie van dat hart bent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Plume:

 

?

Ik was niet degene die zei dat de bijbel homoseksuelen haat en dat daarmee de motivatie van links aangewakkerd is. Maar ik ga slechts mee met de stroming en maak daarvan wat ik kan maken. Als de politieke wereld er zo uit gaat zien moet je roeien met de riemen. 

Als dit alles is wat je nu nog wilt citeren en verder niks te zeggen hebt, stel ik u voor dit topic te verlaten met die lange citaties die weinig te maken hebben met het topic waarmee je slechts de discussie wilt verduisteren. 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Ja, het is onze beste dag wanneer we die theorie oprecht aandacht geven, misschien dat je dan zelfs geen spreukjes meer kan schrijven door de ontnuchtering.

Het wil eigenlijk dat je niet bestaat, tenzij de expressie van dat hart bent. 

Ja mee eens. 

Er staat genoeg in het OT omtrent dat mysterie. Bijvoorbeeld in een psalm staat communiceer met je hart en wees stil. Maar dat wordt wel een hele spirituele discussie en een beetje vreemd voor mensen die er niet bekend mee zijn. 

Dat het kwaad uit het hart komt, volgens de bijbel is het nou eenmaal zo. Beide het NT en het OT zijn daar heel duidelijk over. 

Topic titel hoort werkelijk te zijn: hoe versla je/verdedig je je tegen boze bedenkingen uit het hart. Dan zijn we een stapje verder.

 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei nikie90:

Ja mee eens. Er staat genoeg in het OT omtrent dat mysterie. Bijvoorbeeld in een psalm staat communiceer met je hart en wees stil. Maar dat wordt wel een hele spirituele discussie en een beetje vreemd voor mensen die er niet bekend mee zijn. Dat het kwaad uit het hart komt, volgens de bijbel is het nou eenmaal zo. Beide het NT en het OT zijn daar heel duidelijk over. Topic titel hoort werkelijk te zijn: hoe versla je/verdedig je je tegen boze bedenkingen uit het hart. Dan zijn we een stapje verder.

Nog steeds sta ik verwonderd en verbaasd te kijken naar hoe een eenvoudig model zoveel kan duidelijk maken, jammer genoeg na veel ervaring maar misschien net daarom zo pakkend congruent wanneer het ik het toevallig ontdekte. En het is niet omdat ik dat ontdekte dat m’n zorg minder geworden is, het is net andersom in die zin dat veel lotgenoten hier nog mee te maken kunnen krijgen zonder zich daar bewust van te zijn. Zoals ik, meermaals me afgevraagd of ik niet beter zelfmoord had kunnen plegen, waar ik soms nog aan twijfel maar nu net door kennis te nemen van dit model eigenlijk niet meer kan, paradoxaal genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Nog steeds sta ik verwonderd en verbaasd te kijken naar hoe een eenvoudig model zoveel kan duidelijk maken, jammer genoeg na veel ervaring maar misschien net daarom zo pakkend congruent wanneer het ik het toevallig ontdekte. En het is niet omdat ik dat ontdekte dat m’n zorg minder geworden is, het is net andersom in die zin dat veel lotgenoten hier nog mee te maken kunnen krijgen zonder zich daar bewust van te zijn. Zoals ik, meermaals me afgevraagd of ik niet beter zelfmoord had kunnen plegen, waar ik soms nog aan twijfel maar nu net door kennis te nemen van dit model eigenlijk niet meer kan, paradoxaal genoeg.

Ik denk wel haast met zekerheid dat zulke gedachten dus boze bedenkingen zijn uit het hart. Hetzelfde als met schelden, woede of welk dan ook impulsieve gedachten zijn wel haast altijd uit het hart. De bijbel is en kennis daarin is het anti-gif. Hoe meer je weet hoe sterker je schild is. 

En als voorbeeld tijdens dronkenschap zijn je hersenen verdoofd en ben je overgeleverd aan je hart en deze impulsieve gedachten. Vandaar dat bijna alle misdaden in dronkenschap worden gedaan. 

In the Kingdom of the Blind, the Man with One Eye Is King. Niemand leest dat oude testament daadwerkelijk en wie heeft er ook nog tijd voor als je je in je vrije tijd kan vermaken op het internet en mensen kan afkraken terwijl je je hart streelt. Zal wel zot zijn de tijd te nemen en de bijbel te lezen als je je ook slechts kan voordoen als een hoog bijbel geleerde! 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei nikie90:

Ik denk wel haast met zekerheid dat zulke gedachten dus boze bedenkingen zijn uit het hart. Hetzelfde als met schelden, woede of welk dan ook impulsieve gedachten zijn wel haast altijd uit het hart. De bijbel is en kennis daarin is het anti-gif. Hoe meer je weet hoe sterker je schild is. En als voorbeeld tijdens dronkenschap zijn je hersenen verdoofd en ben je overgeleverd aan je hart en deze impulsieve gedachten. Vandaar dat bijna alle misdaden in dronkenschap worden gedaan. In the Kingdom of the Blind, the Man with One Eye Is King. Niemand leest dat oude testament daadwerkelijk en wie heeft er ook nog tijd voor als je je in je vrije tijd kan vermaken op het internet en mensen kan afkraken terwijl je je hart streelt. Zal wel zot zijn de tijd te nemen en de bijbel te lezen als je je ook slechts kan voordoen als een hoog bijbel geleerde! 

Ik vrees dat er nog velen heel hard zullen gaan vloeken bij het aandachtig beschouwen van dat model, hoog bijbel geleerde is dan een zeer rekbaar begrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Ik vrees dat er nog velen heel hard zullen gaan vloeken bij het aandachtig beschouwen van dat model, hoog bijbel geleerde is dan een zeer rekbaar begrip.

Iaw, het mag niet gezegd worden dus en mensen worden er demonisch van de waarheid erover te horen. Maar ze gaan wel naar de hemel met Jezus natuurlijk, natuurlijk. En de mensen die er wat van zeggen zijn dan 'addergebroed'. Leg dat dan eens uit.

Waarom zal de meerderheid van de mensen die in de bedenkingen van hun hart wandelen de hemel ingaan dan? En dat kleine percentage die dat niet doet is 'addergebroed'? Was het niet dat in de tijd van Noah de mensen in hun boze hart liepen niet andersom?

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei nikie90:

Iaw, het mag niet gezegd worden dus en mensen worden er demonisch van de waarheid erover te horen. Maar ze gaan wel naar de hemel met Jezus natuurlijk, natuurlijk. En de mensen die er wat van zeggen zijn dan 'addergebroed'. Leg dat dan eens uit. Wat is logischer, de 95% die zijn hart streelt, of de 5% die dat niet doet: welke zal de hemel ingaan? 

Ik leef op aarde, daar gaat het model over. Niet mals, zelfs niet voor diegenen die denken naar de hemel te mogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Ik leef op aarde, daar gaat het model over. Niet mals, zelfs niet voor diegenen die denken naar de hemel te mogen.

Ja waar maar wat zal ik zeggen, het is een omgedraaide wereld als de mensen die aan de kant van waarheid horen te staan een gigantische slangen nest des duisternis is. Dan krijg je gegarandeerd conflict. Dan moet men niet moeilijk doen erover als zij het zelf orchestreren. 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid