Spring naar bijdragen

NMF, partij voor moslims ?


Aanbevolen berichten

Ik kom hier niet zo vaak meer, omdat ik even tot rust moest komen. ;). Nu heb ik toch een vraag aan de christenen hier, want ik kwam de uitgangspunten van NMF tegen, kennelijk een partij voor moslims, ik ben benieuwd hoe christenen tegen zo'n programma aan kijken, want die zijn in de ogen van moslims toch écht wel het zwarte schaap... Ik wil niemand beïnvloeden, maar ik vind één en ander niet kunnen binnen de Nederlandse rechtstaat.

Het Nederlands Mohammedaans Front heeft de belangrijkste punten voor zijn verkiezingprogramma bekend gemaakt. Men omschrijft het eigen programma als ‘modern en toch traditioneel’.

Nmf erkent godsdienstvrijheid maar staat voor een aparte ‘status superior’ voor de Islam, aangezien dit de Ware religie is.

Nmf wil uitingen van christendom in de openbare ruimte terugdringen, omdat dit naar ons oordeel uitlokt tot agressie. Hierbij bedoelen wij kerktorens, mariakapellen, maar ook het dragen van specifiek christelijke kleding zoals kruisen en kleding voor specifieke dagen waarop christenen zich plegen te kleden in donkere kleding waarbij met name hoeden voor vrouwen moeten worden verboden. Ook die dragen van een rok naar school door meisjes wordt hieronder meebegrepen.

Nmf wil in het onderwijs speciaal aandacht voor de Islam, aangezien dit wereldwijd de grootste en snel groeiende religie is.

Nmf wil besnijdenis verplicht opnemen in het standaardpakket van ziekenfondsen. Indien dit niet kan, dient de besnijdenis door de overheid te worden betaald, door het standaard bedrag van 425,50 bij de geboorte van een jongen aan de ouders uit te keren.  

Nmf wil 3,5 miljoen uitgeven aan reli-politie , deze agenten dienen toe te zien op het naleven van bestaande wetten door andere religies. Te denken valt bv aan het bewust niet inenten van kinderen met de bedoeling op besmettelijke ziekten te verspreiden onder de bevolking.

Nmf wil op het gebied van immigratiepolitiek een positief discriminerend onderscheid maken tussen moslims en andersdenken.  Moslims dienen voorrang te krijgen bij het vinden van een plaats in Nederland, er zijn immers al andersdenkenden genoeg in Nederland.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kennelijk is het een subtiele test in verband met een gedachte die hier bij DBI opkwam. Het feit dat hij het NMF daar niet noemt, spreekt voor mij boekdelen. DBI schijnt de SGP niet zo goed te begrijp

Ik kom hier niet zo vaak meer, omdat ik even tot rust moest komen. . Nu heb ik toch een vraag aan de christenen hier, want ik kwam de uitgangspunten van NMF tegen, kennelijk een partij voor moslims, i

Kan de NMF nergens terug vinden. Dus het is weinig relevant. Denk dat dit echt een of andere trollpoging is van de TS. De openingspost kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Zeker omdat er het woor

Kan de NMF nergens terug vinden. Dus het is weinig relevant. Denk dat dit echt een of andere trollpoging is van de TS. De openingspost kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Zeker omdat er het woord Mohammedaans in staat, dit was vanuit vroeger toch zeker een pejoratief. Als dit geen trollpoging is dan mag je echt met wat bronnen aan komen zetten.

Sta positief ten opzichte van gematigde centrum partijen voor moslims in Nederland indien daar een groot genoeg aantal kiezers tegenover staat. Er zijn genoeg burgers die nu niet politiek participeren en het zou mooi zijn als ze hun stem op lokaal, provinciaal of nationaal niveau kunnen laten horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Hoe ik er als christen tegenaan kijk, is dat de moslims zich maar moeten aanpassen aan het land waar zij te gast zijn.  Wat denken ze wel om openbare gebouwen als kerken /Mariakapelletjes te willen verbieden?  Zullen wij HUN religieuze moskeeën dan ook maar gaan verbieden? 

het is hun standpunt, zouden ze dat niet mogen uiten dan, waarom niet. Daar ben ik naar op zoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een standpunt uiten is niet verboden bij de Nederlandse wetgeving, echter dergelijke standpunten tot uitvoering brengen is een ander verhaal.  Hoewel, de heer Wilders wordt van rechtswege vervolgd vanwege zijn oproep tot  "minder Marokkanen"  in ons land.  Dus oppassen met wat je uit. Dat geldt dus ook voor de moslims die kerktorens en Mariakapelletjes willen verbieden, en christenen willen gaan vervolgen vanwege het dragen van bepaalde kleding/kruisjes e.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Vartigo:

Kan de NMF nergens terug vinden. Dus het is weinig relevant. Denk dat dit echt een of andere trollpoging is van de TS. De openingspost kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Zeker omdat er het woord Mohammedaans in staat, dit was vanuit vroeger toch zeker een pejoratief. Als dit geen trollpoging is dan mag je echt met wat bronnen aan komen zetten.

Sta positief ten opzichte van gematigde centrum partijen voor moslims in Nederland indien daar een groot genoeg aantal kiezers tegenover staat. Er zijn genoeg burgers die nu niet politiek participeren en het zou mooi zijn als ze hun stem op lokaal, provinciaal of nationaal niveau kunnen laten horen.

Kennelijk is het een subtiele test in verband met een gedachte die hier bij DBI opkwam. Het feit dat hij het NMF daar niet noemt, spreekt voor mij boekdelen. DBI schijnt de SGP niet zo goed te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei student:

Kennelijk is het een subtiele test in verband met een gedachte die hier bij DBI opkwam. Het feit dat hij het NMF daar niet noemt, spreekt voor mij boekdelen. DBI schijnt de SGP niet zo goed te begrijpen.

Man, man, man. Wat een armoede. Voor dergelijke acties kan ik weinig respect opbrengen. Goed bezig student! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nmf erkent godsdienstvrijheid maar staat voor een aparte ‘status superior’ voor de Islam, aangezien dit de Ware religie is.

Misschien wordt het nu de hoogste tijd eens een manier te bedenken om te gaan achterhalen wat nu echt de ware religie wereldwijd (of in Nl.)  is?
Want ALS de moslims hier in dit land de overhand krijgen (en islam groeit!) dan is islam de grootste (en dus ware?) godsdienst. En dan hebben wij ons maar
te conformeren naar de minister president in dit land.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Sunday, November 06, 2016 om 12:42 zei Dat beloof ik:

Ik kom hier niet zo vaak meer, omdat ik even tot rust moest komen. ;). Nu heb ik toch een vraag aan de christenen hier, want ik kwam de uitgangspunten van NMF tegen, kennelijk een partij voor moslims, ik ben benieuwd hoe christenen tegen zo'n programma aan kijken, want die zijn in de ogen van moslims toch écht wel het zwarte schaap... Ik wil niemand beïnvloeden, maar ik vind één en ander niet kunnen binnen de Nederlandse rechtstaat.

Het Nederlands Mohammedaans Front heeft de belangrijkste punten voor zijn verkiezingprogramma bekend gemaakt. Men omschrijft het eigen programma als ‘modern en toch traditioneel’.

Nmf erkent godsdienstvrijheid maar staat voor een aparte ‘status superior’ voor de Islam, aangezien dit de Ware religie is.

Nmf wil uitingen van christendom in de openbare ruimte terugdringen, omdat dit naar ons oordeel uitlokt tot agressie. Hierbij bedoelen wij kerktorens, mariakapellen, maar ook het dragen van specifiek christelijke kleding zoals kruisen en kleding voor specifieke dagen waarop christenen zich plegen te kleden in donkere kleding waarbij met name hoeden voor vrouwen moeten worden verboden. Ook die dragen van een rok naar school door meisjes wordt hieronder meebegrepen.

Nmf wil in het onderwijs speciaal aandacht voor de Islam, aangezien dit wereldwijd de grootste en snel groeiende religie is.

Nmf wil besnijdenis verplicht opnemen in het standaardpakket van ziekenfondsen. Indien dit niet kan, dient de besnijdenis door de overheid te worden betaald, door het standaard bedrag van 425,50 bij de geboorte van een jongen aan de ouders uit te keren.  

Nmf wil 3,5 miljoen uitgeven aan reli-politie , deze agenten dienen toe te zien op het naleven van bestaande wetten door andere religies. Te denken valt bv aan het bewust niet inenten van kinderen met de bedoeling op besmettelijke ziekten te verspreiden onder de bevolking.

Nmf wil op het gebied van immigratiepolitiek een positief discriminerend onderscheid maken tussen moslims en andersdenken.  Moslims dienen voorrang te krijgen bij het vinden van een plaats in Nederland, er zijn immers al andersdenkenden genoeg in Nederland.

 

Waar de grens zou moeten zijn weet ik niet, net als de SGP, hoop ik dat zij nooit aan de macht komen. De SGP gaat zelfs nog een stap verder en wil het verplichten om lid te zijn van een bevindelijk gereformeerde kerk en het volk verplichten het zondags te bezoeken. Zo ver gaan deze moslims niet. Al sluiten ze de kerken, het christelijke geloof heeft daar geen last van. Dat komt gewoon elders samen. Verbod op rokken en hoeden is natuurlijk wel belachelijk. Het zijn niet eens feitelijk gezien religieuze symbolen. Het is gewoon vrouwenkleding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-11-2016 om 17:40 zei Dat beloof ik:

Begrijpen en begrip opbrengen zijn verschillende zaken. Ik begrijp het heel goed, maar begrip heb ik er niet voor.

Waar heb je geen begrip voor?

7 uur geleden zei Gaitema:

Waar de grens zou moeten zijn weet ik niet, net als de SGP, hoop ik dat zij nooit aan de macht komen. De SGP gaat zelfs nog een stap verder en wil het verplichten om lid te zijn van een bevindelijk gereformeerde kerk en het volk verplichten het zondags te bezoeken. 

Waar heb je dat vandaan? Het staat niet in hun verkiezingsprogramma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei student:

Waar heb je geen begrip voor?

Waar heb je dat vandaan? Het staat niet in hun verkiezingsprogramma.

Dat zal er wel niet in staan. Ik heb het een keer van een interview meegekregen. Hun  stelling is dat ze de reformatie helemaal willen doorvoeren, omdat dit niet ver genoeg is doorgevoerd. Ze gaven aan dat de democratie zo werkt, dat als ze aan de macht zijn, de meerderheid van de stemmen ook naar hen zou zijn gegaan, dus dat dit dan een besluit is waar het volk voor kiest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei student:

Waar heb je geen begrip voor?

Om maar wat te noemen.

Ik heb er geen begrip voor dat men de normen waarden, zoals vastgelegd in de Grondwet, opzij zet.

Dat doet men door een bepaalde religie (christendom) privileges te geven boven andere; door een andere bepaalde religie (Islam) juist achter te stellen bij andere; en dat doet men door bij de intake van immigranten te selecteren op basis van religie.  Als een recept wil voor zekerheid op religieuze rellen, moet je dat vooral zo doen.

En als Staphorst een treinstation krijgt, weet ik er nóg wel een paar.... kom op, nemen die mensen zichzelf wel serieus ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei student:

Het lijkt me eerlijk gezegd sterk. Ten eerste heb je er helemaal niks aan, aan gedwongen naar de kerk gaan. Ten tweede ken ik heel, heel veel SGP-stemmers, waarvan ik vermoed dat zij hier tegen zullen zijn. Was dat een interview met de lijsttrekker? En hoe lang geleden?

Ben je niet een beetje aan het jokken als gereformeerde gemeente man.

Het is maar goed dat geen enkele partij de macht heeft ook de SGP niet anders zou men in dit land onder een dictatuur leven.

Voorts politieke partijen zouden helemaal niet moeten bestaan ten diepste zijn het criminele belangen groepen dus hun wil willen op leggen aan een ander NIET DUS|:(|:(|:(:angry:

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Allen,

Ik heb het nog even nagevraagd bij de SGP. Zij hebben nooit het plan gehad om iedereen verplicht naar de kerk te laten gaan. Precies zoals ik al gedacht en daarom heb ik ook niet gejokt, zoals @Vrijheid schijnt te denken.

Citaat

Ik heb er geen begrip voor dat men de normen waarden, zoals vastgelegd in de Grondwet, opzij zet.

Dat doet men door een bepaalde religie (christendom) privileges te geven boven andere; door een andere bepaalde religie (Islam) juist achter te stellen bij andere; en dat doet men door bij de intake van immigranten te selecteren op basis van religie.  Als een recept wil voor zekerheid op religieuze rellen, moet je dat vooral zo doen.

Als je het toch hebt over normen en waarden: dat (met ook cultuur) is nu precies waar de SGP het onderscheid wil maken. Waar jullie waarschijnlijk in verschillen, is dat de SGP de normen, waarden en cultuur van Nederland als (joods-)christelijk interpreteert en jij waarschijnlijk niet. Overigens is het logisch dat christelijke partijen opkomen voor de rechten van christenen en niet noodzakelijk voor die van moslims. Het is nl. ook helemaal niet de bedoeling dat één partij de absolute macht krijgt, maar dat verschillende partijen verschillende groepen van de bevolking vertegenwoordigen. Dus als de SGP is voor terughoudendheid van de bouw van moskeeën vanwege hun gezichtsbepalend beeld, dan vertegenwoordigen zij daarin de mening van 2% van de bevolking. Dan weten we hoe 2% van de bevolking erover denkt. En dat is in een democratie toch handig om te weten.

Over immigratieselectie heb ik ook niets kunnen vinden in het verkiezingsprogramma.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet alles staat in het verkiezingsprogramma natuurlijk. 

Ik zelf ben niet het type christen dat moslims en andere mensen met een andere geloofsovertuiging achter stelt op christenen. 

Ik zal daar ook niet voor stemmen. Christen zijn is naastenliefde naar allen toe. 

Ik vindt dat de politiek ook minderheden dienen te beschermen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei student:

Waar jullie waarschijnlijk in verschillen, is dat de SGP de normen, waarden en cultuur van Nederland als (joods-)christelijk interpreteert en jij waarschijnlijk niet.

En wat denk jij? Zijn onze normen, waarden en cultuur (joods-)christelijk of inmiddels toch meer seculier?
Is er overigens iemand die SGP als grootste partij zou willen zien?
Wat mij betreft nl. een stapje terug wat betreft medisch-ethische kwesties zoals euthanasie en abortus , vrouwen-en homobeleid en de beperking van de zondagsvrijheid.
En dan niet te vergeten de doodstraf!

De democratie ondergeschikt aan de wil van God? Dank U!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Niet alles staat in het verkiezingsprogramma natuurlijk. 

Ik zelf ben niet het type christen dat moslims en andere mensen met een andere geloofsovertuiging achter stelt op christenen. 

Ik zal daar ook niet voor stemmen. Christen zijn is naastenliefde naar allen toe. 

Ik vindt dat de politiek ook minderheden dienen te beschermen.

Niet alles staat in het verkiezingsprogramma? Waar moet het anders staan?

Ook de SGP stelt moslims niet achter op christenen, behalve dat ze terughoudend zijn bij het bouwen van moskeeën en tegen gezichtsbedekkende kleding zijn. Ze zijn verder voor een volledige vrijheid om moslim te zijn en ook voor islamitische basisscholen. Ze zijn wel tegen gewelddadige islam. Al met al een PVV-light dus wat standpunten betreft. Overigens, Van der Staaij heeft Wilders eens de les gelezen over mensen helpen wie ze ook zijn (i.v.m. vluchtelingen).

1 uur geleden zei Magere Hein:

En wat denk jij? Zijn onze normen, waarden en cultuur (joods-)christelijk of inmiddels toch meer seculier?

Sommige seculiere mensen doen alsof onze normen en waarden seculier zijn, maar het valt moeilijk te ontkennen dat ze gronden op joods-christelijke principes. De SGP wil dus terug naar die basis en daar de normen en waarden vandaan halen. Waar wil je ze anders vandaan halen?

Citaat

Wat mij betreft nl. een stapje terug wat betreft medisch-ethische kwesties zoals euthanasie en abortus , vrouwen-en homobeleid en de beperking van de zondagsvrijheid.
En dan niet te vergeten de doodstraf!

En wat mij betreft niet en het is het Nederlandse volk dat uiteindelijk bepaalt wat er gaat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei student:

En wat mij betreft niet en het is het Nederlandse volk dat uiteindelijk bepaalt wat er gaat gebeuren.

Gelukkig wel!
En Joods-christelijke normen en waarden hebben we zo'n 1900 jaar gehad. Ik was er wel klaar mee. Jij niet?
Ik had het niet zo op intolerantie, de brandstapel, slavernij, vrouw-en homohaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid