Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei sjako:

Je begrijpt de essentie niet van mijn verhaal. Het gaat om het begrip 'meegenomen' of 'opgenomen'. Bij de opname van de Gemeente zouden volgens deze leer opeens mensen worden opgenomen in de Hemel. Maar volgens mij zegt die tekst heel wat anders. En dat probeer ik aan te tonen. Lees het nog eens goed. Het 'taken away' of 'wordt opgenomen' betekent eigenlijk 'wordt gedood' en dan is de leer van de Opname in ieder geval in deze teksten niet terug te vinden.

Jij kan dat niet bepalen Sjako, 'opgenomen worden' manifesteert zich ook op de transpersoonlijke domeinen als gevolg van het bewustwordingsproces. Dit uit zich vaak in nare dromen waarbij de verdrinkingsdood een bijzondere plaats inneemt, om zodoende het licht te ervaren/zien boven aardse tijd en ruimte. Over welke essentie wil je het dan hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

1 uur geleden zei Magere Hein:

Het klinkt gewoon als zijnde geschreven door een achterdochtig woestijnvolk met diverse bijgeloven/overtuigingen die later gemixt, veranderd en aangepast zijn. Want eerlijk is eerlijk. Eigenlijk is dit geen monotheïsme meer. Jezus, God, duivel (soms engelen), heilige Maria, demonen en de heilige geest. Maar die zijn dan weer 1 en dezelfde. Wie er nog een touw aan kan vastknopen mag dit hier uitleggen. Monotheïstisch geloof draagt de sporen van de prehistorie met zich mee, oa. dat goden verzoend kunnen worden via bloedvloeien van een onschuldige. Dat Jahweh ooit een gemalin had (Asjera) is via een archeologische vondst (potscherf met inscriptie) aangetoond. Dat iedere stam in het midden-oosten zijn eigen stamgod had en dat ons begrip 'God' gegroeid is uit de stamgod Jahweh mag duidelijk zijn.

Snap werkelijk niet wat je hier op dit forum te zoeken hebt dan. Het is een Christelijk forum namelijk en geen plaats om te twijfelen aan Gods woord.

23 minuten geleden zei TTC:

Jij kan dat niet bepalen Sjako, 'opgenomen worden' manifesteert zich ook op de transpersoonlijke domeinen als gevolg van het bewustwordingsproces. Dit uit zich vaak in nare dromen waarbij de verdrinkingsdood een bijzondere plaats inneemt, om zodoende het licht te ervaren/zien boven aardse tijd en ruimte. Over welke essentie wil je het dan hebben?

Zie je het nu echt niet? Kijk nu eens naar de vetgedrukte woorden en vergelijk ze eens. Het gaat over het woord 'weggenomen' en wat het betekent.  Zeg niet dat het zo is, maar vraag de mening van anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Zie je het nu echt niet? Kijk nu eens naar de vetgedrukte woorden en vergelijk ze eens. Het gaat over het woord 'weggenomen' en wat het betekent.  Zeg niet dat het zo is, maar vraag de mening van anderen.

Heb je zelf ervaringskennis op de transpersoonlijke domeinen Sjako? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Snap werkelijk niet wat je hier op dit forum te zoeken hebt dan. Het is een Christelijk forum namelijk en geen plaats om te twijfelen aan Gods woord.

Kijk even wat ik Robert Frans geantwoord heb in een ander topic.https://credible.nl/profile/12499-magere-hein/

16 minuten geleden zei ineke-kitty:

@sjako

Dat is al zo vaak gezegd, maar de atheïsten vinden het kennelijk leuk om gelovigen voor gek te zetten. 

Niet voor gek zetten Ineke_Kitty....Proberen kritisch te laten nadenken!

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

As for they were in the days the before the flood eating and drinking, marrying and giving in marriage, till of which day entered Noh into the ark, and not they knew, till came the flood and took away all...

40 Then two shall be in the field; one is taken away and the one is left.

41 Two grinding in the mill; one is taken away, and one is left.

Als je deze zinsconstructies letterlijk bekijkt dan wordt hier dus met 'taken away' of werd weggenomen eigenlijk bedoelt dat een persoon wordt gedood (want in vers 39 betekent 'took away' vernietigd of gedood). Dus eigenlijk staat er dan in vers 40: Twee personen zijn dan in het veld; de een wordt gedood en de ander wordt achtergelaten. In dit inzicht is degene die wordt achtergelaten het beste af, en dat zou best eens kunnen, want er staat tenslotte dat de grote schare die niemand tellen kon de Grote Verdrukking hebben overleefd en die is niet in de Hemel maar op aarde!

Het kan hier ook gaan over de psychische dood, evenals dat het letterlijk genomen kan worden. Haal deze twee door elkaar en verwarring/meningsconflict is troef, zoals maar al te vaak blijkt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tim laHaye probeert zijn volgelingen wijs te maken dat ze binnenkort de Heer tegemoet gaan vliegen. Dat resulteert bij velen en zeker bij Ineke-kitty in een aso-gedrag. Het interesseert haar totaal niet meer hoe anderen over haar denken, zij vliegt binnenkort naar  de Heer.......Hoog tijd dat ze wakker geschud wordt of op zijn minst dat ze hier met die onzin van Tim Lahaye ophoudt om niet nog meer slachtoffers van hem te maken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei violist:

Tim laHaye probeert zijn volgelingen wijs te maken dat ze binnenkort de Heer tegemoet gaan vliegen. Dat resulteert bij velen en zeker bij Ineke-kitty in een aso-gedrag. Het interesseert haar totaal niet meer hoe anderen over haar denken, zij vliegt binnenkort naar  de Heer.......Hoog tijd dat ze wakker geschud wordt.

 

Misschien heb je hier iets aan? http://debunkingchristianity.blogspot.nl/2016/07/on-death-of-false-prophet-tim-lahaye-by.html

10 minuten geleden zei TTC:

Het kan hier ook gaan over de psychische dood, evenals dat het letterlijk genomen kan worden. Haal deze twee door elkaar en verwarring/meningsconflict is troef, zoals maar al te vaak blijkt

Jaja...mythisch, figuurlijk, letterlijk, overdrachtelijk, metaforisch. Zo kun je met iedere tekst alle kanten uit. Ik wil graag weten hoe schrijvers het origineel bedoelden. En in geval van jezus' terugkomst was dit letterlijK!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Magere Hein:

Jaja...mythisch, figuurlijk, letterlijk, overdrachtelijk, metaforisch. Zo kun je met iedere tekst alle kanten uit. Ik wil graag weten hoe schrijvers het origineel bedoelden. En in geval van jezus' terugkomst was dit letterlijK!

Inderdaad, de bijna ongeloofwaardige verwarring komt er dan ook niet zomaar, kluts simpelweg alles door elkaar en succes is verzekerd. De meeste schrijvers zijn dood, misschien zelfs nooit tot leven gekomen waardoor dezelfde verwarring zegeviert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei violist:

Tim laHaye probeert zijn volgelingen wijs te maken dat ze binnenkort de Heer tegemoet gaan vliegen. Dat resulteert bij velen en zeker bij Ineke-kitty in een aso-gedrag. Het interesseert haar totaal niet meer hoe anderen over haar denken, zij vliegt binnenkort naar  de Heer.......Hoog tijd dat ze wakker geschud wordt of op zijn minst dat ze hier met die onzin van Tim Lahaye ophoudt om niet nog meer slachtoffers van hem te maken.

 

Hij heeft het zelf niet meegemaakt. Een paar maand geleden overleden. Meer schade kan hijzelf dus niet meer doen, wel zijn werken die schijnbaar nog geslikt worden als zoete koek.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei violist:

Ik niet, stuur het maar naar Ineke-kitty

 

Denk niet dat het heel veel indruk maakt.

 

1 minuut geleden zei Thorgrem:

Hij heeft het zelf niet meegemaakt. Een paar maand geleden overleden. Meer schade kan hijzelf dus niet meer doen, wel zijn werken die schijnbaar nog geslikt worden als zoete koek.   

Toch geldt ook hier de vraag: HOE gaan we bepalen wat wel of niet zoete koek is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei violist:

Ineke-kitty probeert het ongelijk van andere gelovigen, ook van jou dus sjako, aan te tonen door Tim Lahaye te citeren maar ze heeft daarbij niet in de gaten dat hier niemand  die man serieus neemt en zij zichzelf belachelijk maakt. Geen plank voor haar kop maar een dikke eiken balk.

Het is toch een forum? Met mij is ook niet iedereen mee eens. Maar als je vindt dat Ineke-kitty ongelijk hebt moet je dat fatsoenlijk onderbouwen. Niet met poepende mensen etc. Respect voor elkaar is vaak een probleem hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Inderdaad, de bijna ongeloofwaardige verwarring komt er dan ook niet zomaar, kluts simpelweg alles door elkaar en succes is verzekerd. De meeste schrijvers zijn dood, misschien zelfs nooit tot leven gekomen waardoor dezelfde verwarring zegeviert. 

Zo hebben profetieën met frases als "binnenkort", "spoedig", "na korte tijd", "deze generatie", "in de laatste dagen", "de laatste ure" geen enkele betekenis meer, of het zou moeten zijn dat ze exact het omgekeerde betekenen van wat ze zeggen...

2 minuten geleden zei sjako:

Het is toch een forum? Met mij is ook niet iedereen mee eens. Maar als je vindt dat Ineke-kitty ongelijk hebt moet je dat fatsoenlijk onderbouwen. Niet met poepende mensen etc. Respect voor elkaar is vaak een probleem hier.

Heeft redelijke fatsoenlijke onderbouwing in dit geval zin denk je? Ik denk dat Ineke_Kitty niet heel erg open staat voor weloverwogen onderbouwde kritiek. Maar als ik het mis heb, mag ze me dit zelf vertellen. Ik denk dat het probleem is dat Inek_kitty niet gelooft maar zeker WEET!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Magere Hein:

Zo hebben profetieën met frases als "binnenkort", "spoedig", "na korte tijd", "deze generatie", "in de laatste dagen", "de laatste ure" geen enkele betekenis meer, of het zou moeten zijn dat ze exact het omgekeerde betekenen van wat ze zeggen...

Zoals je het zegt, tijd is een rekbaar begrip en wetenschap heeft mi nog niet kunnen bewijzen dat tijd bestaat. Alles is kwestie van interpretatie en dat kan nogal eens leiden tot haast onwaarschijnlijke meningsverschillen, ondertussen draait de wereld door en wordt het 'morgen' misschien WOIII.

Op 4-11-2016 om 12:13 zei ineke-kitty:

De vraag is:  Wanneer zal dit gebeuren?   Waar verwijst Paulus naar in 1 Kor. 15:51-53 als hij de opstanding van het lichaam van de mens beschrijft en zegt:  "Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden.... Want dit vergankelijke  [ lichaam]  moet onvergankelijkheid aandoen" .

Wat Ineke vroeg is wanneer de mensheid gaat 'wakker worden', wat zijn de voorwaarden daarvoor? Eerst nog wat meer ellende?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zoals je het zegt, tijd is een rekbaar begrip en wetenschap heeft mi nog niet kunnen bewijzen dat tijd bestaat. Alles is kwestie van interpretatie en dat kan nogal eens leiden tot haast onwaarschijnlijke meningsverschillen, ondertussen draait de wereld door en wordt het 'morgen' misschien WOIII.

En dat waren schrijvers van destijds zich uiteraard bewust. :D Nergens heeft God beloofd dat Jezus spoedig zal komen. Deze belofte wordt gemaakt door mensen, de schrijver van het boek Openbaring, van de brief van Jacobus, de schrijver van de eerste brief van Petrus, de schrijver van de Hebreeënbrief en de schrijver van de eerste brief van Johannes. Wanneer zij allemaal zeggen dat Jezus spoedig komt, binnenkort komt, na korte, korte tijd komt, dan hebben die tijdsaanduidingen eenvoudig de betekenis die zij altijd hebben wanneer wij mensen elkaar wat schrijven. Dus geen uitvluchten meer aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Magere Hein:

En dat waren schrijvers van destijds zich uiteraard bewust. :D Nergens heeft God beloofd dat Jezus spoedig zal komen. Deze belofte wordt gemaakt door mensen, de schrijver van het boek Openbaring, van de brief van Jacobus, de schrijver van de eerste brief van Petrus, de schrijver van de Hebreeënbrief en de schrijver van de eerste brief van Johannes. Wanneer zij allemaal zeggen dat Jezus spoedig komt, binnenkort komt, na korte, korte tijd komt, dan hebben die tijdsaanduidingen eenvoudig de betekenis die zij altijd hebben wanneer wij mensen elkaar wat schrijven. Dus geen uitvluchten meer aub.

We weten alleen dat vandaag onwetendheid een persoonlijke keuze is, wie kan zeggen dat Jezus al niet lang terug is? Of beter, nooit is weggeweest? 

4 minuten geleden zei Magere Hein:

En dat waren schrijvers van destijds zich uiteraard bewust.

Profeten hebben altijd de neiging gehad om verschillende scenario's te profeteren, in dynamisch opzicht is er weinig verschil met vroeger. De mensheid heeft blijkbaar de nare gewoonte om alsmaar in een staat van oorlog te leven, zij het hier of daar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

We weten alleen dat vandaag onwetendheid een persoonlijke keuze is, wie kan zeggen dat Jezus al niet lang terug is? Of beter, nooit is weggeweest? 

Het christendom is ontstaan in een tijd dat men het einde van de wereld in de nabije toekomst verwachtte. Veelvuldig spreekt het Nieuwe Testament hier ook over. Vaak krijgen wij de indruk dat dit eindtijddenken iets van onze tijd is omdat de moderne wereld als benauwend op ons afkomt, maar wanneer we de geschiedenis doorgaan, zie je dat eindtijddenken in alle tijden aanwezig geweest is. Wraak op de wereld is de uiting van ons zieke menszijn (evenals een gemakkelijke manier om 'verlossing' voor onszelf te verkrijgen, het tweede basisingrediënt van de christelijke godsdienst). Het doemdenken begint al eeuwen voor Christus in de profetische boeken van de bijbel. Alle profetische geschriften kunnen we kenschetsen als lange uitgerekte preken met maar één onderwerp: aankondiging van godsoordeel en doem als straf op de zonde.

Ezechiël 7: ‘Het woord van Jahweh kwam tot mij: Gij nu, mensenkind, zo zegt de Here Jahweh over het land Israëls: het einde komt! Het einde over de vier hoeken des lands! Nu breekt het einde voor u aan, want Ik zal mijn toorn tegen u loslaten, Ik zal u oordelen volgens uw wandel en al uw gruwelen aan u vergelden. Ik zal u niet ontzien en geen medelijden hebben, maar Ik zal uw levenswandel aan u vergelden, uw gruwelen zullen op u neerkomen, en gij zult weten dat Ik Jahweh ben. Zo zegt Jahweh: Onheil op onheil! Zie, het komt! Er komt een einde; het einde komt! Het breekt aan over u! Zie, het komt! De doem komt over u, inwoner des lands! De tijd komt! De dag is nabij! Verwarring en geen vreugdegeroep op de bergen1 Nu zal Ik weldra mijn grimmigheid over u uitstorten en mijn toorn ten volle over u brengen...Ik zal niets ontzien en geen medelijden hebben...Zie de dag! Zie, het komt! De doem voltrekt zich...Niets zal er van hen overblijven...Ik zal de kwaadaardigste volken doen komen en deze zullen hun huizen in bezit nemen...Angst komt; dan zullen zij behoud zoeken maar het is er niet: Ramp op ramp zal komen...’

Jesaja 34: ‘Nadert gij volken om te horen; en gij natiën, let op! De aarde hore en haar volheid, de wereld en al wat daaruit ontspruit. Want Jahweh koestert toorn tegen alle volken en grimmigheid tegen al hun macht. Hij heeft hen met de ban geslagen, hen ter slachting overgegeven. Hun verslagenen liggen neergeworpen en de stank van hun lijken stijgt op, ja de bergen versmelten van hun bloed. Al het heer des hemels vergaat en als een boekrol worden de hemelen samengerold...want mijn zwaard is in de hemel dronken geworden...de Here heeft een zwaard vol bloed...want Jahweh houdt een dag van wraak, een jaar van vergelding.’

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Magere Hein:

Het christendom is ontstaan in een tijd dat men het einde van de wereld in de nabije toekomst verwachtte. Veelvuldig spreekt het Nieuwe Testament hier ook over. Vaak krijgen wij de indruk dat dit eindtijddenken iets van onze tijd is omdat de moderne wereld als benauwend op ons afkomt, maar wanneer we de geschiedenis doorgaan, zie je dat eindtijddenken in alle tijden aanwezig geweest is. Wraak op de wereld is de uiting van ons zieke menszijn (evenals een gemakkelijke manier om 'verlossing' voor onszelf te verkrijgen, het tweede basisingrediënt van de christelijke godsdienst). Het doemdenken begint al eeuwen voor Christus in de profetische boeken van de bijbel. Alle profetische geschriften kunnen we kenschetsen als lange uitgerekte preken met maar één onderwerp: aankondiging van godsoordeel en doem als straf op de zonde.

Met je eens dat het eerder een tijdloos fenomeen is, wellicht net daarom dat het thema ons zo aanspreekt? Maar dat is een kwestie van een onderzoek naar de situatie in het heden, wat met 'morgen'? Als Bijbelteksten kunnen helpen om een volgende doemscenario te vermijden, waarom ook niet? 

11 minuten geleden zei Magere Hein:

Ezechiël 7: ‘Het woord van Jahweh kwam tot mij: Gij nu, mensenkind, zo zegt de Here Jahweh over het land Israëls: het einde komt!

Probleem is mi dat deze teksten ontstaan in een geografisch zeer beperkt gebied, alsof de rest van de wereld toen niet zou bestaan hebben. Om goed te zijn dan zouden we mi ook teksten van ver buiten dat gebied hierbij moeten betrekken, om zodoende deze met elkaar te kunnen vergelijken en onze mening desgevallend te herzien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Probleem is mi dat deze teksten ontstaan in een geografisch zeer beperkt gebied, alsof de rest van de wereld toen niet zou bestaan hebben. Om goed te zijn dan zouden we mi ook teksten van ver buiten dat gebied hierbij moeten betrekken, om zodoende deze met elkaar te kunnen vergelijken en onze mening desgevallend te herzien. 

En de bijbel dus niet al te serieus nemen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Magere Hein:

En de bijbel dus niet al te serieus nemen...

Alles is voor interpretatie vatbaar, als morgen WOIII start dan zullen velen scanderen 'Zie je wel!!!'. Het verhaal wordt natuurlijk iets dommer wanneer blijkt dat mensen niets kunnen/mogen doen om een dergelijk doemscenario om te buigen naar een positief scenario. Maar kijk dan naar WOI en WOII, het is nagenoeg hetzelfde scenario. Bijbel niet serieus nemen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Magere Hein:

Toch geldt ook hier de vraag: HOE gaan we bepalen wat wel of niet zoete koek is?

Die vraag kan je stellen totdat je een ons weegt, maar als volwassene zal je die toch echt voor jezelf moeten beantwoorden. Kortom, ontwikkel je smaakpapillen en je zal zelf wel proeven wat voor jou zout, zoet, bitter of zuur is. Niemand gaat je als volwassene aan het handje meenemen, ontdek zelf de wereld en wat ze te bieden heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid