Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

 

2 uur geleden zei ineke-kitty:

Later meer daarover.

Wat moeten we eigenlijk met al die speculaties van een Amerikaanse evangelist waar jij het hier als éen van de weinigen mee eens bent? Wanneer God het belangrijk had gevonden dat wij tot in detail alles over de eindtijd zouden weten had Hij het wel door een door de Geest geleid iemand in klare taal in de bijbel laten zetten. Aangezien dit niet is gebeurd weten we nu niet of de uitleg die we hier voorgeschoteld krijgen van Gods Geest is of van de satan is. Dit neemt niet weg dat ik wel benieuwd blijf wanneer de grote verdrukking gaat beginnen waarbij het me niet uit maakt of de gelekte informatie al of niet uit de hel afkomstig is, als het maar klopt. Hoeveel pagina's moeten we nog op ontknoping wachten Ineke-kitty?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

@violist

Die "ontknoping"  is allang gegeven, maar dat is je kennelijk ontgaan. Ondertussen ben je alleen maar bezig met Bijbelse geloofszaken te ondermijnen hier, en reacties uit te lokken. 

Voor de goede orde nog maar eens:   de grote verdrukking begint pas als de Gemeente is opgenomen, en dat is nog niet het geval.  Overigens gaat het niet over een of andere ontknoping, maar hier wordt op Bijbelse gronden aangetoond DAT de Gemeente wordt opgenomen voordat de grote verdrukking een aanvang zal nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-11-2016 om 12:13 zei ineke-kitty:

Toen de Here Jezus beloofde dat Hij terug zou komen om Zijn volgelingen tot Zich te nemen om bij Hem te zijn in het huis van Zijn Vader [ Joh. 14:1-3]  meende Hij wat Hij zei.

 

Volgens de bijbel had dat al lang gelden moeten plaatsvinden toch?

 

"Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt." (Mt. 16:28 )

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al deze dingen gebeuren." (Mt. 24:34)

"Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël: 'Aan het einde der tijden, zegt God, zal ik over alle mensen mijn geest uitstorten." (Toespraak van Petrus op de eerste pinksterdag, Hand. 2:16,17)

"Houdt moed, want de Heer zal spoedig komen." (Jakobus 5: 6)

"Nog een korte, korte tijd, dan komt hij die komen zal, hij blijft niet lang meer weg."
(Hebr. 10:37)

""Ik zeg u dit met een woord van de Heer: wij die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen...dan zal de Heer zelf neerdalen uit de hemel...en daarna zullen wij die nog in leven zijn..." (1 Tess. 4:4)

"Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkortgebeuren moet...Want de tijd is nabij." (Openbaring van Johannes 1:1-3)

"Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is". (Openbaring 22:12)

"Kinderen, het laatste uur is aangebroken...Dit wilde ik u schrijven over hen die u proberen te misleiden. (1 Johannes 2:18, 26)

"Het einde van alles is nabij. Kom daarom tot bezinning en wees helder van geest." (1 Petrus 4: 7)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Jacobus

Je haalt allerlei teksten aan zonder een enkele onderbouwing dat de wederkomst al plaats gevonden zou hebben.  Dat is dus niet het geval. 

Als jij nu eens elke tekst die Jacobus citeert hier ging onderbouwen dat Jezus en de anderen bedoelden dat het genoemde pas na 2000 jaar zou plaatsvinden, dat het woord spoedig in de grondtekst bv "voorlopig nog niet" betekent,  dan zouden wij door al jouw bijbelstudies nog wat wijzer van je kunnen worden. Ik prefereer dat boven het plaatsen van pag. 125/126 van T.L. die nu aan de beurt zijn als ik zo vrij mag zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27 Nov 2016 om 23:22 zei sjako:

Omdat je aangaf dat je twijfelde of Gods Koninkrijk een werkelijk aankomend Koninkrijk is of dat het iets is wat in de mens, of een hartestoestand is.

Oh nee hoor, ik gaf aan dat ik twijfel aan de voorstelling van zaken door Ineke-Kitty. Simpelweg omdat zij het over een ander koninkrijk heeft dan waar Jezus over spreekt. 

Maar al lezend hier op het forum kom ik erachter dat zij er wel vaker een handje van heeft om dingen uit de bijbel zodanig aan te passen dat ze aan haar visie voldoen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Jacobus

Je haalt allerlei teksten aan zonder een enkele onderbouwing dat de wederkomst al plaats gevonden zou hebben.  Dat is dus niet het geval. 

Jacubus citeert letterlijk: "Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt." (Mt. 16:28 )

Zijn stelling is dus - onder meer op basis van deze tekst - dat de wederkomst al plaatsgevonden zou moeten hebben. 

Het is mij werkelijk onduidelijk welke onderbouwing je mist...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Als jij nu eens helemaal van voren af aan zou lezen wat er al gezegd is, misschien zou er dan een lampje gaan branden, maar zoals ik al eerder heb gezegd, voor ongelovigen is de Bijbel sowieso een gesloten boek, en zelfs gelovigen hebben geen of nauwelijks kennis van het profetisch Woord, en roepen maar wat door willekeurig met teksten te gooien, ook nog eens door elkaar en in de verkeerde volgorde.

@Levi

Heeft Christus Zijn Koninkrijk dan al opgericht op aarde?   Heeft Hij Zijn voeten dan al op de Olijfberg in Jeruzalem gezet?  Is Hij al zichtbaar voor het Joodse volk EN de wereld teruggekomen?  Het is de grootste onzin om dan Mattheus 16:28 aan te halen, alsof dat al gebeurd zou zijn. Al deze gebeurtenissen liggen nog in de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist

Als jij nu eens helemaal van voren af aan zou lezen wat er al gezegd is, misschien zou er dan een lampje gaan branden, maar zoals ik al eerder heb gezegd, voor ongelovigen is de Bijbel sowieso een gesloten boek, en zelfs gelovigen hebben geen of nauwelijks kennis van het profetisch Woord, en roepen maar wat door willekeurig met teksten te gooien, ook nog eens door elkaar en in de verkeerde volgorde.

Je bent vrij om ze in de juiste volgorde te behandelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Levi

Heeft Christus Zijn Koninkrijk dan al opgericht op aarde?   Heeft Hij Zijn voeten dan al op de Olijfberg in Jeruzalem gezet?  Is Hij al zichtbaar voor het Joodse volk EN de wereld teruggekomen?  Het is de grootste onzin om dan Mattheus 16:28 aan te halen, alsof dat al gebeurd zou zijn. Al deze gebeurtenissen liggen nog in de toekomst.

Hoewel ik vereerd ben met een reactie aan mijn adres, kwam de vraag toch echt van Jacobus. 

Hij geeft een tekst waarin Jezus tegen mensen zegt dat zij niet zullen sterven voordat de wederkomst heeft plaatsgevonden. 

Uit het simpele feit dt die mensen allemaal al lang en breed dood zijn, trekt hij de conclusie dat de wederkomst dus al plaatsgevonden heeft. 

Aan jou de schone taak om uit te leggen waarom hij het niet begrijpt. 

;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi

Ik hoef dat helemaal niet uit te leggen aan @Jacobus , want het moge duidelijk zijn dat de Here Jezus Christus nog niet terug is gekomen op aarde. Als hij dat niet begrijpt is dat niet mijn probleem. 

Maar goed:  voor hem dan nog even de volgorde van de gebeurtenissen.

1. Als eerste op Gods "agenda"  de opname van de Gemeente.

2. de grote verdrukking neemt een aanvang.

3. na zeven jaar van verdrukking, komt de Heer terug, zal Zijn voeten zetten op de Olijfberg in Jeruzalem, en Zijn Koninkrijk oprichten, waarna het 1000-jarig Vrederijk begint.

4. De satan zal gebonden worden gedurende die 1000 jaar, en zal daarna nog een korte rijd worden losgelaten om de volkeren te verzamelen voor de laatste oorlog tegen het Lam en de Zijnen.  Christus zal hem overwinnen en hem en zijn 'personeel'  in de poel des vuurs gooien.

5. Het laatste oordeel voor de troon van God, waarna Hij een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal scheppen, waar eeuwige vrede zal zijn, en waarop de volkeren zullen wandelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jacobus:

Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt." (Mt. 16:28 )

Dit slaat op de transfuguratie. Het staat in Mt. 17

2 En hij onderging voor hun ogen een transfiguratie en zijn aangezicht straalde als de zon en zijn bovenklederen werden glanzend als het licht.  3 En zie! daar verschenen aan hen Mo̱zes en Eli̱a, die met hem in gesprek waren.  

Het slaat dus niet op zijn tweede komst.

1 uur geleden zei Jacobus:

Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al deze dingen gebeuren." (Mt. 24:34)

Dit slaat op de generatie die de parousia heeft meegemaakt. Deze generatie zal niet verdwenen zijn voordat het Koninkrijk is opgericht, dus Armageddon. De generatie is dus de mensen die de parousia (tegenwoordigheid) hebben gezien en de mensen die deze personen hebben gekend).

Wat voor iemand die eeuwig leeft 'spoedig' is voor een sterfelijk mens best lang, maar op de eeuwigheid is het een korte tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Levi

Ik reageer op zijn post, omdat hij de plank volledig mis slaat, en dat kan ik niet zomaar voorbij laten gaan.  Dus een advies mijnerzijds,  niet zomaar wat roeptoeteren als je geen kennis hebt van het profetisch Woord, en ook nog eens beweert dat de wederkomst al plaats heeft gehad. 

De teksten die hij citeert overtuigen mij ervan dat Jacubus wel degelijk kennis in huis heeft van het nieuwe testament. Dus wat dat betreft is er geen sprake van "roeptoeteren".

Daarnaast lijkt het mij vreemd dat je op een discussieforum je mond moet houden als je geen kennis hebt van zaken. Volgens mij is het principe van een forum juist dat je door met elkaar in gesprek te zijn, meer kennis opdoet. Maar dat terzijde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi

Uiteraard is het de bedoeling dat we, zeker in een topic als Bijbelstudie met elkaar in gesprek gaan, maar dat betekent niet dat het ophoesten van willekeurige teksten met de bewering dat de wederkomst al plaats heeft gevonden,  niet weerlegd mag worden door de ander erop te wijzen dat deze gebeurtenis nog in de toekomst ligt.  Het is wel degelijk de bedoeling dat d.m.v. deze studie er meer kennis wordt opgedaan.  Echter als men alles verwerpt wat er al over gezegd is, negeert of zelfs op grove wijze aanvalt,  is er geen sprake van dat men meer kennis opdoet.  Is er hier ook maar 1 user geweest die op een positieve wijze  "in gesprek"  met mij gegaan is, behalve misschien @sjako?  Dus spreek me niet over " in gesprek"  gaan met elkaar.  Neem dan tenminste de moeite om de kennis die er WEL is over het profetisch Woord, serieus te nemen, en op een respectvolle wijze te reageren, i.p.v. broeder Tim LaHaye voor gek te zetten wat hier door bepaalde users constant wordt gedaan.  Ik heb geen zin noch de tijd op al die negativiteit in te gaan. Vandaar dat ik gewoon door ga met deze studie, zonder me af te laten leiden door allerlei stoorzenders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Levi

Uiteraard is het de bedoeling dat we, zeker in een topic als Bijbelstudie met elkaar in gesprek gaan, maar dat betekent niet dat het ophoesten van willekeurige teksten met de bewering dat de wederkomst al plaats heeft gevonden,  niet weerlegd mag worden door de ander erop te wijzen dat deze gebeurtenis nog in de toekomst ligt.  Het is wel degelijk de bedoeling dat d.m.v. deze studie er meer kennis wordt opgedaan.  Echter als men alles verwerpt wat er al over gezegd is, negeert of zelfs op grove wijze aanvalt,  is er geen sprake van dat men meer kennis opdoet.  Is er hier ook maar 1 user geweest die op een positieve wijze  "in gesprek"  met mij gegaan is, behalve misschien @sjako?  Dus spreek me niet over " in gesprek"  gaan met elkaar.  Neem dan tenminste de moeite om de kennis die er WEL is over het profetisch Woord, serieus te nemen, en op een respectvolle wijze te reageren, i.p.v. broeder Tim LaHaye voor gek te zetten wat hier door bepaalde users constant wordt gedaan.  Ik heb geen zin noch de tijd op al die negativiteit in te gaan. Vandaar dat ik gewoon door ga met deze studie, zonder me af te laten leiden door allerlei stoorzenders.

Een gekende uitspraak van Schopenhauer staat hier op z'n plaats Ineke, zeer bijzonder om de waarachtigheid daarvan te mogen waarnemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ineke-kitty:

@Jacobus

Je haalt allerlei teksten aan zonder een enkele onderbouwing dat de wederkomst al plaats gevonden zou hebben.  Dat is dus niet het geval. 

1 Korintiërs 15:35-37 ...

35 Nu zou iemand kunnen vragen: ‘Maar hoe worden de doden opgewekt? Hoe zou hun lichaam eruit moeten zien?’ 36 Dwaas die u bent! Als u iets zaait, moet dat eerst sterven voordat het tot leven kan komen. 37 En wat u zaait heeft nog niet de vorm die het later krijgt; het is nog maar een naakte korrel, een graankorrel misschien of iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei ineke-kitty:

op een respectvolle wijze te reageren, i.p.v. broeder Tim LaHaye voor gek te zetten wat hier door bepaalde users constant wordt gedaan.  Ik heb geen zin noch de tijd op al die negativiteit in te gaan.

Tim LaHaye. Een christengekkie en fundamentalist van het zuiverste soort. Groot liefhebber van de apocalyps en van grootschalige complottheorieën. Schreef een boek over homo's getiteld:'The unhappy gays', waarin hij stelt dat homo's schadelijke eigenschappen bezitten zoals losbandigheid, egoïsme, bedrog en gevoeligheid voor SM. Van homoseksualiteit kun je genezen, schreef hij. Was een uitgesproken anti-katholiek. 

Sterke banden met de Verenigingskerk, oftwel de verwerpelijke sekte van de Moonies.

Niet zo vreemd dat Ineke-Kitty hem hoog heeft zitten dus. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ineke-kitty:

Christus zal hem overwinnen en hem en zijn 'personeel'  in de poel des vuurs gooien.

IK hoop voor jou dat jij met je arrogantie en eigenzinnige bijbeluitleggingen geen werktuig van de satan bent want dan val je straks ook onder zijn "personeel" wanneer God de schapen van de bokken gaat scheiden.

Ps. Weet je inmiddels al wat met het woordje "spoedig" in de bijbel bedoeld wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid