Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei sjako:

Het komt gewoon uit de Bijbel, in de bewoording van duizenden jaren geleden. Dit konden ze absoluut niet weten en zo staan er nog wel meer in. Prediker 12:6 vind ik ook een mooie

Prediker 12:6 voordat het zilveren koord wordt verwijderd, en de gouden schaal wordt verbrijzeld,+en de kruik bij de bron wordt gebroken, en het scheprad voor de regenput verbrijzeld is. 

Dit gaat over het sterven van een mens, het zilveren koord slaat op het ruggemerg, de gouden schaal duidt op de schedel waar de hersenen zijn en het scheprad duidt op de bloedsomloop. De bloedsomloop is pas wetenschappelijk in de 15e eeuw ontdekt!

We vinden dat zowat overal terug Sjako, universele principes hebben nu eenmaal de neiging om universeel te zijn, niet gebonden aan deze of gene strekking die ze wil claimen voor eigenbelang en/of andere machtsdriften. Zilveren koord is mooi, nooit gescheiden dan wel misschien dwalend binnen tijd en ruimte. 

Citaat

Een guna is in de Indiase filosofie en spiritualiteit een fundamentele eigenschap of hoedanigheid van de natuur. (Het woord guna, uitgesproken "goena", is Sanskriet voor "hoedanigheid".) Er zijn drie guna's die aan de basis van de gereflecteerde werkelijkheid liggen en deze op een illusoire manier als (maya) aan ons geestesoog doen voor komen.

  1. Sattva: de universele hoedanigheid van orde en structuur
  2. Rajas: de universele hoedanigheid van beweging en transformatie
  3. Tamas: de universele hoedanigheid van handhaving, status quo

Ook in het bewustzijn van de mens spelen de drie guna's hun spel en bepalen er de aard van. Deze drie hoedanigheden staan, afwisselend in ruimte en in tijd, in verschillende evenwichtsrelaties tot elkaar. Wanneer sattva overheerst, is er welvarendheid en welbevinden, opbouw en zuiverheid van intentie. Wanneer rajas overheerst, is er veel energie, vurigheid en transformatie. En wanneer tamas overheerst, is er status quo, stagnatie, en ten slotte intern verval, verrotting, corruptie, en lethargie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Guna_(hindoeïsme)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

@Magere Hein Ik heb eventjes gekeken naar die site. Je moet uitgaan van begrippen die mensen duizenden jaren geleden konden begrijpen. De volgorde van de schepping lijkt in eerste instantie niet te kloppen, maar je moet het niet absoluut zien. Als jij op de aarde stond, zou je het in die volgorde zien gebeuren. Met dat inzicht klopt het namelijk wel. Je zag de zon niet direct omdat er een dik wolkendek was rond de aarde, dus daarom lijkt eerst het licht te zijn geschapen en toen pas de zon bijv. Het is ook niet in letterlijk 6 dagen geschapen. Het waren 6 tijdsperioden. 

En heb je wel eens van poëtische teksten gehoord. Het was niet als wetenschap bedoelt maar een bloemrijke manier van vertellen. Er staan echter wel degelijk wetenschappelijke correcte zaken in zoals ik hierboven heb aangetoond.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Sjako
Ik denk dat ik het opgeef. Ik kan er weinig tegenin brengen ben ik bang . Heb je http://www.debijbelzegt.nl/wetenschap.htm bekeken? Dat is geen apologie, maar gewoon tekst-interpretatie

4 minuten geleden zei sjako:

@Magere Hein Ik heb eventjes gekeken naar die site. Je moet uitgaan van begrippen die mensen duizenden jaren geleden konden begrijpen. De volgorde van de schepping lijkt in eerste instantie niet te kloppen, maar je moet het niet absoluut zien. Als jij op de aarde stond, zou je het in die volgorde zien gebeuren. Met dat inzicht klopt het namelijk wel. Je zag de zon niet direct omdat er een dik wolkendek was rond de aarde, dus daarom lijkt eerst het licht te zijn geschapen en toen pas de zon bijv. Het is ook niet in letterlijk 6 dagen geschapen. Het waren 6 tijdsperioden. 

En heb je wel eens van poëtische teksten gehoord. Het was niet als wetenschap bedoelt maar een bloemrijke manier van vertellen. Er staan echter wel degelijk wetenschappelijke correcte zaken in zoals ik hierboven heb aangetoond.

 

Kun je jezelf een keer wakker schudden aub? Niet absoluut zien? Er staan pertinente fouten/onwaarheden in de bijbel. En dat ze het niet begrepen...dat had God daar best een oplossing voor kunnen verzinnen. Dit woestijnvolk tijdelijk van meer brein doen voorzien. 
 

Citaat

Je zag de zon niet direct omdat er een dik wolkendek was rond de aarde, dus daarom lijkt eerst het licht te zijn geschapen en toen pas de zon bijv

Yeah...right. Zo lust ik er nog wel een paar.
Serieus. Geef mij een willekeurige oude religieuze tekst en ik apologeer tot je rode oortjes krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Magere Hein:

@Sjako
Ik denk dat ik het opgeef. Ik kan er weinig tegenin brengen ben ik bang . Heb je http://www.debijbelzegt.nl/wetenschap.htm bekeken? Dat is geen apologie, maar gewoon tekst-interpretatie

Misschien kunnen we nu eindelijk verder met effectief een plan van aanpak? De voorbeschouwing hebben we nu wel gehad, straks is WOII voorbij en zitten we hier nog te wachten op wanneer hij gaat beginnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee toch nog 1 voor Sjako

De aarde, zoals we nu weten een bolvormige planeet die om zijn eigen as draait en tevens in een baan om de zon draait staat volgens de Bijbel vast op een fundament van pilaren en heeft zij een hoeksteen.

(1 Samuel 2:8) ....want de grondvesten des aardrijks zijn des HEEREN, en Hij heeft de wereld daarop gezet.

(2 Samuel 22:8) Toen daverde en beefde de aarde; de fondamenten des hemels beroerden zich, en daverden, omdat Hij ontstoken was.

(1 Kronieken 16:30) Schrikt voor Zijn aangezicht, gij, gehele aarde! Ook zal de wereld bevestigd worden, dat zij niet bewogen worde.

(Job 9:6) Die de aarde beweegt uit haar plaats, dat haar pilaren schudden;

(Job 26:11) De pilaren des hemels sidderen, en ontzetten zich voor Zijn schelden.

(Job 38:4) Waar waart gij, toen Ik de aarde grondde? Geef het te kennen, indien gij kloek van verstand zijt. Wie heeft haar maten gezet, want gij weet het; of wie heeft over haar een richtsnoer getrokken? Waarop zijn haar grondvesten nedergezonken, of wie heeft haar hoeksteen gelegd?.

Hoewel de wetenschap ons duidelijk heeft laten zien dat de aarde bolvormig is zegt de Bijbel dat ze plat is en hoeken heeft. Ook gaat de zon ergens onder om zich dan naar de plek te haasten waar zij weer opkomt.

(Jesaja 5:26) Want Hij zal een banier opwerpen onder de heidenen van verre, en Hij zal hen herwaarts sissen van het einde der aarde; en ziet, haastelijk, snellijk zullen zij aankomen.

(Jesaja 11:12) 12 En Hij zal een banier oprichten onder de heidenen, en Hij zal de verdrevenen van Israël verzamelen, en de verstrooiden uit Juda vergaderen, van de vier einden des aardrijks.

(Jeremia 49:36) En Ik zal de vier winden uit de vier hoeken des hemels over Elam aanbrengen,...

(Daniel 4:11) De boom werd groot en sterk; en zijn hoogte reikte aan den hemel, en hij werd gezien tot aan het einde der ganse aarde;

(Mattheus 4:8) Wederom nam Hem de duivel mede op een zeer hogen berg, en toonde Hem al de koninkrijken der wereld, en hun heerlijkheid;

(Openbaringen 7:1) En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoeken der aarde,

(Prediker 1:5) Ook rijst de zon op, en de zon gaat onder, en zij hijgt naar haar plaats, waar zij oprees.

En als ze destijds al van DNA wisten te vertellen, snap ik de duiveluitdrijvingen niet.

Terwijl de wetenschap ons heeft geleerd dat ziektes als doofstomheid en epilepsie een lichamelijke oorzaak hebben worden deze volgens de bijbel veroorzaakt door duivels en demonen. Jezus is dan ook druk in de weer met het uitdrijven van deze boze geesten.

(Mattheus 9:32) Als dezen nu uitgingen, ziet, zo brachten zij tot Hem een mens, die stom en van den duivel bezeten was. En als de duivel uitgeworpen was, sprak de stomme

(Mattheus 12:22) Toen werd tot Hem gebracht een van den duivel bezeten, die blind en stom was; en Hij genas hem, alzo dat de blinde en stomme beide sprak en zag.

(Mattheus 17:15) Heere! ontferm U over mijn zoon; want hij is maanziek, en is in zwaar lijden; want menigmaal valt hij in het vuur, en menigmaal in het water..........En Jezus bestrafte hem, en de duivel ging van hem uit, en het kind werd genezen van die ure af.

(Marcus 1:32) Als het nu avond geworden was, toen de zon onderging, brachten zij tot Hem allen, die kwalijk gesteld, en van den duivel bezeten waren.

(Marcus 6:13) En zij wierpen vele duivelen uit, en zalfden vele kranken met olie, en maakten hen gezond.

(Lukas 9:39) En zie, een geest neemt hem, en van stonde aan roept hij, en hij scheurt hem, dat hij schuimt, en wijkt nauwelijks van hem, en verplettert hem.....En nog, als hij naar Hem toekwam, scheurde hem de duivel, en verscheurde hem; maar Jezus bestrafte den onreinen geest, en maakte het kind gezond, en gaf hem zijn vader weder.

(Lukas 11:14) En Hij wierp een duivel uit, en die was stom. En het geschiedde, als de duivel uitgevaren was, dat de stomme sprak; en de scharen verwonderden zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Job 26:7 Hij spant het noorden uit over de lege ruimte,Hangt de aarde op aan niets;; Dit klopt ook niet? De aarde hangt op aan niets! Die pilaren etc is puur poëtisch bedoeld.

Dat zeg ik, geef mij een willekeurige oude religieuze tekst en ik apologeer deze geheel naar eigen hand. Tot aan quantummechanica toe.

(Openbaringen 7:1) En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoeken der aarde,
Prachtige overdrachtelijke metaforische poëzie.

En ik maar zoeken naar de poezie van de volgende teksten:

Ook op wiskundig gebied komt de Bijbel nl. niet met geïnspireerde resultaten.

Zo wordt de waarde van het getal pi heel slordig afgerond op 3 terwijl dit ongeveer 3,14 is.  Een cirkel met een doorsnee van 10 ellen heeft een omtrek van 31,4 ellen en niet van 30 zoals in de volgende tekst wordt beweerd.

(1 Koningen 7:23) (2 Kronieken 4:2) Verder maakte hij de gegotene zee; van tien ellen was zij van haar enen rand tot haar anderen rand, rondom rond, en van vijf ellen in haar hoogte, en een meetsnoer van dertig ellen omving ze rondom.

In Ezra 2 staat een lange lijst met aantallen mensen die zijn teruggekeerd naar Israel. Ezra geeft als totaal 42.360 terwijl het er ongeveer 30.000 zijn als je ze netjes optelt. Dezelfde fout staat in (Nehemia 6:66)

(Ezra 2:64) Deze ganse gemeente te zamen was twee en veertig duizend driehonderd en zestig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei sjako:

Job 26:7 Hij spant het noorden uit over de lege ruimte,Hangt de aarde op aan niets;; Dit klopt ook niet? De aarde hangt op aan niets! Die pilaren etc is puur poëtisch bedoeld.

Misschien vergis je je Sjako, dit klopt perfect met wat daarover geweten is. Alles hangt op aan of in 'niets' ....

Chaos (Grieks: Χαος, Chaos betekent 'leegte') is in de Griekse mythologie het Niets waaruit de eerste goden ontstonden. Chaos is volgens sommige bronnen vrouwelijk, maar wordt meestal als onzijdig aangeduid. Chaos wordt wel voorgesteld als een bodemloze leegte waar alles eindeloos 'valt'; niet naar beneden, want er is geen enkele oriëntatie mogelijk, maar alle kanten op. Uit deze uitgestrekte malende wanorde ontstond orde in de vorm van Nacht, Duisternis, Aantrekkingskracht, Onderwereld en Aarde. Aarde maakte vanuit haar oorsprong Bergen, Zee en Hemel; Nacht en Duisternis maakten samen Ether en Dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

sjakoVanaf 34 min: exact datgene waar ik jou van wil beschuldigen. Kijk alleen deze korte uitleg van Matt. Ook hij heeft zich er schuldig aan gemaakt.

Jij wilt mij beschuldigen...... Zucht. Het is je misschien al opgevallen, maar dit is een Christelijk forum. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat je met anti-Christelijke propaganda aan komt zetten. Als je die teksten van de Bijbelzegt.nl bekijkt dan proberen ze daar door poëtische teksten als 'bijbelse' wetenschap te presenteren en  zo de Bijbel onderuit te halen. Dan geef ik hint hoe je die teksten moet bezien en dan kom jij met de opmerking dat je er zo nog wel een paar lust.... Jaja. 

Als ik je een tip mag geven, ga eens op zoek naar een forum voor atheïsten.

2 uur geleden zei TTC:

Chaos (Grieks: Χαος, Chaos betekent 'leegte') is in de Griekse mythologie het Niets waaruit de eerste goden ontstonden.

Dus Job is beïnvloed door de Griekse filosofie? Volgens mij bestonden de Grieken nog niet eens toen dit geschreven werd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Dus Job is beïnvloed door de Griekse filosofie? Volgens mij bestonden de Grieken nog niet eens toen dit geschreven werd. 

Het gaat om de inhoud Sjako, over het zogeheten 'niets' (cfr God) waar alles in verschijnt en mee verbonden is. 

Chaos (Grieks: Χαος, Chaos betekent 'leegte') is in de Griekse mythologie het Niets waaruit de eerste goden ontstonden. Chaos is volgens sommige bronnen vrouwelijk, maar wordt meestal als onzijdig aangeduid. Chaos wordt wel voorgesteld als een bodemloze leegte waar alles eindeloos 'valt'; niet naar beneden, want er is geen enkele oriëntatie mogelijk, maar alle kanten op. Uit deze uitgestrekte malende wanorde ontstond orde in de vorm van Nacht, Duisternis, Aantrekkingskracht, Onderwereld en Aarde. Aarde maakte vanuit haar oorsprong Bergen, Zee en Hemel; Nacht en Duisternis maakten samen Ether en Dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei ineke-kitty:

Bron:  uit het boek  "De Here tegemoet"  van Tim LaHaye

Verrassend. Weer zo'n apocalyptisch mannetje die vol is van doem en onheil. Vaak zie je dat deze mensen een uitvlucht zoeken omdat men de wereld zoals die is geworden (individualistisch) niet meer aankunnen. Dan maar liever met z'n allen naar de maan in de hoop dat zij zelf gered worden. 

Ik hoop dat ik het een beetje helder omschrijf :D

12 uur geleden zei sjako:

Job 26:7 Hij spant het noorden uit over de lege ruimte,Hangt de aarde op aan niets;; Dit klopt ook niet? De aarde hangt op aan niets! Die pilaren etc is puur poëtisch bedoeld.

Wat je aan het doen bent is alle bijbelteksten die voor je spreken tot in het extreme ombuigen naar iets wat lijkt op wetenschap, wat in de verste verte niet lijkt op wetenschap. En alles wat tegen je spreekt wegzetten als 'poëzie'. Het is een zuiverste vorm van conformation bias.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hitchens:

Het is een zuiverste vorm van conformation bias.

En dat doe jij niet door de Bijbel te ontkennen? Sorry hoor, maar de pot verwijt de ketel. En om nu te zeggen dat Openbaring doem en onheil is..., dan heb je het echt niet goed begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

En dat doe jij niet door de Bijbel te ontkennen?

Goeie :P

Ik mag graag denken van niet. Ik ontken de Bijbel namelijk niet op basis van emotionele blokkades om informatie eruit te filteren. Jezus, mocht hij hebben bestaan zoals beschreven in de evangeliën, lijkt mij een prima vent. Als God bestaat, soit. Ik hoef geen teksten te interpreteren zodat ze in mijn straatje vallen. Ik ontken het op basis van de totale onwaarschijnlijkheid van het theologische verhaal (in mijn ogen) en de geschiedenis van het christendom. 

Bij jou echter spelen andere motieven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hitchens:

Jezus, mocht hij hebben bestaan zoals beschreven in de evangeliën, lijkt mij een prima vent

Dan heb ik goed nieuws voor je, Jezus heeft bestaan zoals beschreven in de evangeliën. De Bijbel is geen natuur wetenschappelijk boek. Maar er staan wel dingen in die gewoon wetenschappelijk kloppen, maar je moet dat willen zien. Waarom moesten de Israëlieten bijv latrienes graven en buiten het kamp hun behoefte doen en dat terwijl ze niet het flauwste idee van bacteriën hadden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Hitchens:

Verrassend. Weer zo'n apocalyptisch mannetje die vol is van doem en onheil. Vaak zie je dat deze mensen een uitvlucht zoeken omdat men de wereld zoals die is geworden (individualistisch) niet meer aankunnen. Dan maar liever met z'n allen naar de maan in de hoop dat zij zelf gered worden. Ik hoop dat ik het een beetje helder omschrijf.

Denk je hier dan aan escapisme misschien? Denk dat meer mensen daar wel last van hebben, niet?

Escapisme (van Engels escape, ontsnapping, lek, ontkoming, afleiding en escapism, gewoonte of neiging de werkelijkheid te ontvluchten) is de psychologische neiging of gewoonte om de zorgen van het alledaagse leven en de daarbij horende verplichtingen te vergeten. Een escapist trekt zich terug in een "andere wereld", zoals fictie, amusement, hobby, theater, videospellen en film. Het begrip escapisme komt daarom voor in de mediapsychologie. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei sjako:

Dan heb ik goed nieuws voor je, Jezus heeft bestaan zoals beschreven in de evangeliën. De Bijbel is geen natuur wetenschappelijk boek. Maar er staan wel dingen in die gewoon wetenschappelijk kloppen, maar je moet dat willen zien. Waarom moesten de Israëlieten bijv latrienes graven en buiten het kamp hun behoefte doen en dat terwijl ze niet het flauwste idee van bacteriën hadden? 

Zoals gezegd redeneer je louter op basis van conformation bias. Je ziet het zelf niet eens meer. Je rederingen hebben maar één doel: bevestigen, bevestigen, bevestigen. Op mij maakt het geen indruk.

Over de waarheid van Jezus zoals omschreven in de evangeliën kan ik kort zijn: er is te weinig bewijs voor. Ja, een figuur als Jezus heeft wellicht bestaan ergens in die periode, maar of het een morele goedzak, messias of een rebelse sekteleider was, is historisch gezien vrij onduidelijk. Eigenlijk het beste argument om aan te nemen dat Jezus heeft bestaan is Ockham's Razor. En dat is voor mij persoonlijk niet heel overtuigend. De christelijke Jezus die jij bedoelt is puur een geloofskwestie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei TTC:

Een escapist trekt zich terug in een "andere wereld", zoals fictie, amusement, hobby, theater, videospellen en film

Als ik daar al behoefte aan heb, dan zet ik wel een goede film op.

10 minuten geleden zei Hitchens:

Over de waarheid van Jezus zoals omschreven in de evangeliën kan ik kort zijn: er is te weinig bewijs voor. Ja, een figuur als Jezus heeft wellicht bestaan ergens in die periode, maar of het een morele goedzak, messias of een rebelse sekteleider was, is historisch gezien vrij onduidelijk. Eigenlijk het beste argument om aan te nemen dat Jezus heeft bestaan is Ockham's Razor. En dat is voor mij persoonlijk niet heel overtuigend. De christelijke Jezus die jij bedoelt is puur een geloofskwestie.

Er zijn best behoorlijk wat buitenbijbelse vermeldingen van Jezus. Maar ik neem aan dat je geen moeite hebt met het bestaan hebben van Cleopatra, Caesar, etc.? Daarvoor is evenveel of minder bewijs voor dan voor het bestaan van Jezus. Jij zoekt bevestiging naar het NIET bestaan van Jezus, dus in feite doe je hetzelfde. En God laat zichzelf kennen gewoon in je leven. Kan ik een forum vol over schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:

Er zijn best behoorlijk wat buitenbijbelse vermeldingen van Jezus. Maar ik neem aan dat je geen moeite hebt met het bestaan hebben van Cleopatra, Caesar, etc.? Daarvoor is evenveel of minder bewijs voor dan voor het bestaan van Jezus. Jij zoekt bevestiging naar het NIET bestaan van Jezus, dus in feite doe je hetzelfde.

Heb je mijn bericht uberhaupt wel gelezen? Ik zeg dat Jezus wellicht bestaan heeft, maar dat zijn rol historisch gezien onduidelijk is. Ja, er zijn buitenbijbelse bronnen, vandaar mijn opmerking ook over Ockhams Razor. 

Ik zoek geen emotionele bevestiging voor het niet bestaan, ik ben wel kritisch naar het bestaan. Uiteindelijk maakt het mij niet zoveel uit of de historische Jezus wel of niet bestaan heeft. Waar ik van overtuigd ben is dat de christelijke Jezus inclusief wonderen niet heeft bestaan.

Wat ik jou zie doen in dit topic is bijbelteksten zo extreem ombuigen dat het lijkt dat ze over wetenschap gaan. Je rept zelfs over beschrijvingen van DNA in Bijbel, wat vrij absurd is. Het enige wat je daarmee bereikt is dat mensen je teksten minder serieus nemen. Iets wat je volgens mij niet moet willen als Getuige...

Link naar bericht
Deel via andere websites

De overtuiging dat de christelijke Jezus inclusief wonderen niet heeft bestaan, is hier niet aan de orde. Dit is het sub forum Bijbelstudie, en hier wordt er niet aan getwijfeld dat Hij niet heeft bestaan.  Alweer pagina's lang wordt het bestaan van God ontkent en als dit zo doorgaat, ben ik genoodzaakt een klacht in te dienen bij de moderator .  Hier doen wij aan Bijbelstudie en niet aan het ontkennen van de Bijbel en het bestaan van de Here Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kritiek op deze leer.

1. De opname komt niet voor in Openbaring 11

Het is een raadsel hoe aanhangers van de leer van de opname in het midden van de verdrukking,  de twee getuigen - die dezelfde krachten hebben als Elia en Mozes,  Israëlieten uit het O.T.  - identificeren met de leden van de Gemeente. Het is merkwaardig omdat zij leren dat de getuigen opgenomen worden wanneer zij een stem uit de hemel horen die zegt tegen hen:  "Klimt hierheen op".  Terwijl zij ontkennen dat Johannes, een lid van de Gemeente, die dezelfde woorden hoort in Openb. 4:1 opgenomen wordt. Is het misschien zo, dat de opname van Johannes, die plaatsvindt VOOR de verdrukking van zeven jaar,  niet past in hun systeem?  Kunnen zij uitleggen waarom de twee getuigen een beter symbool van de Gemeente zijn dan Johannes?

Johannes had er geen moeite mee de Gemeente te herkennen in de eerste drie hoofdstukken.  Als hij in Openbaring 11 twee symbolen wilde voorstellen, zou hij dit vermeld hebben.  Bovendien, hoe kan de ene getuige een symbool zijn van de Gemeente die nog leeft bij de opname en de andere een symbool van de Gemeente die  'slaapt'?  .  Immers beide getuigen worden gedood.  Hoe kun je heiligen doden die al dood zijn?  De Gemeente wordt niet opgenomen in Openbaring 11, om de eenvoudige reden dat de Gemeente niet meer op aarde is.  Deze twee getuigen, die gezegend zijn met bovennatuurlijke krachten en 1260 dagen getuigen,  stellen niet de Gemeente voor.  Als de opname voorkomt in het boek Openbaring dan is het in Openbaring 4:1-2, voordat de verdrukking een aanvang neemt, en niet in het midden ervan.

2. De zevende bazuin van Openbaring 11:15  is niet 'de laatste bazuin' van 1 Kor. 15:52.

3. Door de verdrukking te beperken tot de laatste drie en een half jaar, gaat men stilzwijgend voorbij aan de oordelen van de zegels en van de bazuinen.  [Openb. 6-11].

Later meer daarover.

Bron:  uit het boek  "De Here tegemoet"  van Tim LaHaye  blz. 123, 124

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hitchens:

Waar ik van overtuigd ben is dat de christelijke Jezus inclusief wonderen niet heeft bestaan.

Ik ben er van overtuigd dat Hij wel heeft bestaan. Hoezo zou dat boek waar alle onderdelen van het embryo is beschreven niet op DNA kunnen slaan? In prediker, Jobs, Amos staat bijv de watercyclus. Ook pas in de 17e eeuw ontdekt, maar het stond al in de Bijbel.

Met de waterkringloop, ook wel hydrologische cyclus of watercyclus genoemd, wordt het natuurkundige proces bedoeld waarbij oppervlaktewater, zoals zeewater, verdampt. In de atmosfeer vormt deze damp wolken waaruit neerslag valt. Vervolgens komt deze weer terug op aarde en via rivieren wordt afgevoerd naar zee waarna de cyclus weer opnieuw begint. 
In de 17de eeuw kon men voor het eerst deze kringloop bewijzen, het is dan ook zeer frappant dat, 3000 jaar eerder, in de Bijbel in verschillende passages al over deze kringloop wordt gesproken. De bekendste passage is "Al de beken gaan in de zee, nochtans wordt de zee niet vol; naar de plaats, waar de beken heengaan, derwaarts gaande keren zij weder." (Prediker 1: 7). Toch staat deze tekst niet alleen, ook profeten als Amos en Jesaja stellen dat het de HEERE is die "wateren van de zee roept, en ze uitgiet op de aardbodem" (Amos 5:8; Jes 55:10). In het boek van Job wordt een soortgelijke beschijving gegeven "Want Hij trekt de druppelen der wateren op, die den regen na zijn damp uitgieten; Welke de wolken uitgieten, en over den mens overvloediglijk afdruipen." (Job 36: 27-28) met de vraag of "men ook verstaat de uitbreidingen der wolken" (Job 36: 29). 
Dat ook deze oude schrijvers hiervan onder de indruk waren en stellig niet wisten dat er ongeveer 430 000 km3 verdampt water in de lucht is (wat een laag is van bijna 90 centimeter over de gehele aarde), en dat de wolken soms vele tienduizenden kilo's zwaar zijn, blijkt uit passages als "Hij bindt de wateren in Zijn wolken; nochtans scheurt de wolk daaronder niet." (Job 26: 8) en "Als Hij den wind het gewicht maakte, en de wateren opwoog in mate;" (Job 28: 25)

1 uur geleden zei ineke-kitty:

Alweer pagina's lang wordt het bestaan van God ontkent en als dit zo doorgaat, ben ik genoodzaakt een klacht in te dienen bij de moderator .  Hier doen wij aan Bijbelstudie en niet aan het ontkennen van de Bijbel en het bestaan van de Here Jezus Christus.

Ben het @ineke-kitty eens. Op dit forum zou het bestaan van Jezus en de betrouwbaarheid van de Bijbel niet ter discussie moeten staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Ben het @ineke-kitty eens. Op dit forum zou het bestaan van Jezus en de betrouwbaarheid van de Bijbel niet ter discussie moeten staan.

Zo zie je dat Satan wel degelijk bestaat, zouden we anders al niet lang in dat aardse paradijs geleefd hebben? Maar wat niet is kan nog komen, denk dat velen met mij zich afvragen waarom daar zoveel teksten voor nodig zijn, is dat geen kwestie van effectieve daden? Ergo, hoe gaan we die Satan vangen opdat de bevolking hiervan bevrijd geraakt? Res Non Verba!!!

13 minuten geleden zei ineke-kitty:

Inderdaad zou het hier niet ter discussie moeten staan  @sjako,  en ik verzoek je dan ook het hier niet verder te hebben over DNA , embryo's, waterkringloop of natuurlijke processen.  Het is hier off-topic en als jullie daarover in discussie willen gaan, doe dat dan maar in een ander topic maar niet hier.

Veel ongelovigen hebben a priori een probleem met gelovigen omdat ze het onderling niet eens zijn, het gaat nochtans om dezelfde teksten. En sterker, de wereld draait door als een pad van verschrikking met miljoenen slachtoffers maar dat wordt dan terug geprojecteerd op de ongelovigen. Op deze manier kunnen we nog eeuwig bezig blijven met als resultaat dat de onheilsscenario's blijven kloppen, het gezond verstand is dan ook zoek.

1 uur geleden zei ineke-kitty:

Bron:  uit het boek  "De Here tegemoet"  van Tim LaHaye  blz. 123, 124

Hoeveel bladzijden telt dat boek Ineke? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid