Spring naar bijdragen

Openbaring 13


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei sjako:

Dan ben je vast ook Daniël wel eens tegengekomen want het laatste vers zegt dat hij dan een opstanding zou krijgen.

13 En wat uzelf betreft, ga het einde tegemoet; en gij zult rusten, maar gij zult opstaan tot uw bestemming aan het einde der dagen.”

En waar is Rome nu vooral bekend van?? Vaticaan?!

Als Hoofdstad van Italië en oude hoofdstad en het Romeinse rijk. Wat overigens ook al in de bijbel voorkomt. Spijtigd at je zo bar slecht bent in geschiedenis. Jouw probleem lijkt me.

4 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar volgens jou is Babylon, die trouwens bekend stond vanwege de valse religie, hetzelfde als Rome, dus dat zal dan volgens jou symbolisch moeten zijn.

Als we het over valse religies hebben kunnen we beter naar Brooklyn kijken en wel het WTG hoofdkantoor. Een sekte waar we enkel leugens van kunnen verwachten zoals dit zogenaamde wapenschild van het Vaticaan. Open toch je ogen, en je hoeft echt niet katholiek te worden hoor, gewoon protestant is ook al meer dan goed genoeg, maar bekeer je van die satanische weg van het WTG.

4 minuten geleden zei sjako:

Kwam het op verschillende plaatsen tegen, maar het wapen is wel duidelijk een slang of een draak, dus wat mij betreft zou dat best wel eens kunnen kloppen. Het is geen bewering van JG moet ik er bij zeggen.

Jij wilt er twee sleutels en een kroon van de Paus erbij. Je wordt op je wenken bedient.

IMG_0160.JPG

Maakt het nog steeds niet het wapen van het Vaticaan. Niet van Vaticaanstad, niet van de Heilige Stoel en niet van de paus. Blijft over dat jij gewoon bezig bent met valse getuigenissen. Een christen onwaardig en wel tekenend voor je geloof en je bijdragen op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee dit berust op een misverstand. Het is een idiomatische uitdrukking voor 'eerste dag van de week'. Het zijn zonder uitzondering mensen met geen of maar halve kennis van Grieks die zulk soort beweri

Het duurt lang voor ze reageert maar discussiëren is niet haar sterkste kant, doorgaans beperkt ze zich tot haar eigen uitleg om vervolgens met de volgende tekst te beginnen.

Het Beest uit de Zee is de teruggekeerde keizer Nero. Het Beest op het Land is de keizercultus. Daarover bestaat grote overeenstemming in de wetenschappelijke literatuur. Opgelost!

1 minuut geleden zei sjako:

Kom het anders op verschillende pagina's tegen, maar wat doet die draak dan onder die kroon en die sleutels, dat is toch echt symbool voor de Paus, niet?

Al kwam je het op een tegeltje met onderschrift in je WTG koninkrijkszaal tegen, je verkondigd hier en leugen en je volhard erin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Dan ben je vast ook Daniël wel eens tegengekomen want het laatste vers zegt dat hij dan een opstanding zou krijgen.

Klopt, dat is echter (nog) niet uitgekomen.

 

10 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar volgens jou is Babylon, die trouwens bekend stond vanwege de valse religie, hetzelfde als Rome, dus dat zal dan volgens jou symbolisch moeten zijn.

Nee jij zegt dat het Vaticaan op de zeven heuvelen ligt. Dat is niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thorgrem:

Al kwam je het op een tegeltje met onderschrift in je WTG koninkrijkszaal tegen, je verkondigd hier en leugen en je volhard erin.

Zou het nou een Christen zijn  dan is het en punt ,maar deze niet christen die via het wachttoren genootschap barst van leugens wel pareren maar voor de rest,laat hem maar lekker keuvelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thorgrem:

Al kwam je het op een tegeltje met onderschrift in je WTG koninkrijkszaal tegen, je verkondigd hier en leugen en je volhard erin.

Ik vraag wat die draak daar doet. Ik volhard niet.

1 minuut geleden zei Vrijheid:

Zou het nou een Christen zijn  dan is het en punt ,maar deze niet christen die via het wachttoren genootschap barst van leugens wel pareren maar voor de rest,laat hem maar lekker kleuvelen

Ik heb dit niet van het Wachttoren genootschap. Kwam dit toevallig tegen, met een verklaring die ik aannemelijk vind. Dus nogmaals de vraag wat doet die draak daar. Ik heb het niet in elkaar gephotoshopped. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Desid:

Klopt, dat is echter (nog) niet uitgekomen.

Daar heb jij weer een punt, maar waarom is Rome dan zo belangrijk behalve dat het Vaticaan daar huist? Rome stelt niets meer voor. Of zou de interpretatie niet kloppen?

3 minuten geleden zei Vrijheid:

Keuvel jij maar lekker verder:*:*

Je weet het dus ook niet. Zou het eens opzoeken, want ik zou het moeten weten in jou geval. Maar fijn weekend hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sjako:

Daar heb jij weer een punt, maar waarom is Rome dan zo belangrijk behalve dat het Vaticaan daar huist? Rome stelt niets meer voor. Of zou de interpretatie niet kloppen?

Je weet het dus ook niet. Zou het eens opzoeken, want ik zou het moeten weten in jou geval. Maar fijn weekend hoor.

Wij weten het wel,maar dan zeg je als wachttoren genootschap sekte figuur dat het niet waar is dus:*:*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan ook prima dingen met halve waarheden en hele leugens uit mijn duim zuigen die door andere samenzweerders worden overgenomen op diverse websites. Geloof je werkelijk alles wat je op het internet tegenkomt, ben je zo goedgelovig? Kijk eens op https://speld.nl Allemaal hele leuke artikelen die helemaal nergens op slaan en waar weinig zinnigs tegenin is te brengen zeker niet als je het allemaal al voor zoete koek hebt geslikt en het je smaakte.

En waarom zouden anderen zich moeten verantwoorden omdat jij met een achterlijke theorie op de proppen komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Thorgrem:

 

Ik kan ook prima dingen met halve waarheden en hele leugens uit mijn duim zuigen die door andere samenzweerders worden overgenomen op diverse websites. Geloof je werkelijk alles wat je op het internet tegenkomt, ben je zo goedgelovig?

 

Nee, daarom wil ik het van jullie weten, van de experts. Maar mijn verklaring vind ik wel op meerdere pagina's. Het schijnt zich te bevinden in het Vaticaans museum.

Over de oorsprong van de naam Vaticaan vond ik dit nog. Dat Vaticaan betekent wat ik eerst zei blijkt dus onzin te zijn. Daarom ben ik ook voorzichtig met het wapen, maar wil daar uitsluitsel over hebben.

"Ik schreef dit 7 jaar terug en ik denk nu dat ik toen te makkelijk me door het overstelpende aantal getuigenissen over deze woorden, waar ikzelf de taal niet van ken, heb laten meeslepen. 
Het Vaticaan spreekt vanzelfsprekend hierover als over een toepassing van zeer gebrekkig Grieks. Zelf weet ik niet eens zeker of het Grieks is omdat de bronnen, die ik daar zelf voor heb, geen link naar deze woorden hebben. In Wikipedia wordt met deze taalverhaspeling ook de haard aangemaakt. Belangrijkste tegenargument vind ik zelf dat de berg, waar het Vaticaan op staat, al ver voor het bestaan van het Vaticaan Vaticanis heette. Het heeft dus op zich niks met het Roomse geloof te maken.
Ik val mezelf hiermee dus behoorlijk af. Maar ik ben zelf ook doorgegroeid en zou nu echt niks negatiefs meer over het geloof van een ander schrijven, ook al lopen onze geloofsdenkbeelden mijlenver uit elkaar. Niemand groeit geestelijk door af te geven op een ander. Dat is uitsluitend een ego-strijd".)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een plausibele verklaring gevonden. Het was het wapen van paus Gregorius XIII (1572-1585). Deze paus had wat met draken. Ook op een munt stond deze paus samen met een draak en een bok. Denk zomaar dat deze paus niet op de hoogte was met Openbaring anders was hij niet zo dom geweest zich te verenigen met het teken van satan. 

Hierbij de bronvermelding.

http://biblelight.net/dragon.htm

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Sjako, waarom is die draak een teken van Satan? Is dat niet slechts perceptie in het mensenhoofd?

Zou kunnen, maar Openbaring vergelijkt Satan met een draak. Maar misschien had Gregorius een andere betekenis in zijn hoofd. Maar ik vind het niet handig uitgekozen.

Dit is denk ik wel de ware verklaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Zou kunnen, maar Openbaring vergelijkt Satan met een draak. Maar misschien had Gregorius een andere betekenis in zijn hoofd. Maar ik vind het niet handig uitgekozen. Dit is denk ik wel de ware verklaring.

Het interesseert veel mensen hoe die draak (cfr Satan) dan gevangen gaat worden, is er iets dat wij, mensen, kunnen doen ifv daarvan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Draken waren vrij gebruikelijk op wapenschilden, ook van families. Zo ook in die van de familie van deze paus. En hadden/hebben lang niet altijd de connectie met kwaad. Zie bijvoorbeeld het wapenschild van Wales.

In die tijden dacht men ook wel eens dat het venijn van de draak in de staart zat. Zodoende is het een draak zonder staart, als in het kwade overwonnen.

 

Zo zie je maar weer dat inlegkunde je flink op het verkeerde been kan zetten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Thorgrem:

Zo zie je maar weer dat inlegkunde je flink op het verkeerde been kan zetten.

Ik probeer dat ook te voorkomen. Ik ben voor de echte waarheid en als ik er naast zit geef ik dat ook toe, maar mijn mening is dat het niet handig gekozen is, maar dat zou kunnen dat ik met mijn 21ste eeuwse ogen er anders naar kijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thorgrem:

Draken waren vrij gebruikelijk op wapenschilden, ook van families. Zo ook in die van de familie van deze paus. En hadden/hebben lang niet altijd de connectie met kwaad. Zie bijvoorbeeld het wapenschild van Wales. In die tijden dacht men ook wel eens dat het venijn van de draak in de staart zat. Zodoende is het een draak zonder staart, als in het kwade overwonnen. Zo zie je maar weer dat inlegkunde je flink op het verkeerde been kan zetten.

Zo gezien kunnen we de draak (of leeuw) zien als een verdediger tegen indringende machten, die ook hun draak (of leeuw) hebben. Op die manier herbergt de draak (of leeuw) goed en kwaad naargelang de perceptie of standpunt/drijfveer. Machthebbers gebieden (sporen aan) de bevolking wel om tegen elkaar te strijden, wat de bevolking misschien geenszins van plan was.

5 minuten geleden zei sjako:

Ik probeer dat ook te voorkomen. Ik ben voor de echte waarheid en als ik er naast zit geef ik dat ook toe, maar mijn mening is dat het niet handig gekozen is, maar dat zou kunnen dat ik met mijn 21ste eeuwse ogen er anders naar kijk.

We leven vandaag in een gemondialiseerde wereld, geen onbelangrijk nuanceverschil, meen ik. De vraag blijft open wat wij kunnen doen om die malafide kracht/macht te neutraliseren, enig voorstel hier?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid