Spring naar bijdragen

Openbaring 13


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee dit berust op een misverstand. Het is een idiomatische uitdrukking voor 'eerste dag van de week'. Het zijn zonder uitzondering mensen met geen of maar halve kennis van Grieks die zulk soort beweri

Het duurt lang voor ze reageert maar discussiëren is niet haar sterkste kant, doorgaans beperkt ze zich tot haar eigen uitleg om vervolgens met de volgende tekst te beginnen.

Het Beest uit de Zee is de teruggekeerde keizer Nero. Het Beest op het Land is de keizercultus. Daarover bestaat grote overeenstemming in de wetenschappelijke literatuur. Opgelost!

5 minuten geleden zei ineke-kitty:

Om voor eens en altijd van dit steeds terugkerende gezeur af te zijn over de studies die Vlichthus uitgeeft,  ja, het zijn aantekeningen die ik heb gemaakt [soms letterlijk geciteerd]  uit de jarenlange Bijbelstudie die ik heb gevolgd over het boek Openbaring. 

Dan is het me nog niet helemaal duidelijk.

Bedoel je dat het jouw aantekeningen uit de publicaties van Vlichthus zijn?

Of dat jij zelf de auteur bent van de publicaties van Vlichthus?

En je zegt dat je die aantekeningen letterlijk hebt geciteerd. Van wie dan, of waaruit?

Het is gewoon plagiaat om teksten van anderen zonder bronvermelding te gebruiken. En zelfs als de auteur toestemming geeft, is het wel zo netjes om te zeggen waar je het vandaan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Desid

Nogmaals:  het zijn mijn aantekeningen uit een Bijbelstudie over Openbaring, waarvan ik, zoals gezegd, SOMS letterlijk citeer wat de auteur heeft geschreven.  En ja, ik heb toestemming gekregen, zonder de bron te vermelden, deze studie te publiceren, of men dat nu "netjes"  vindt of niet, doet niet ter zake.  Als men daar bezwaar tegen maakt, is het "einde verhaal"  wat mij betreft.  Je kunt er dus kennis van nemen of niet, de keuze is aan jou om inhoudelijk te reageren op deze studie of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei ineke-kitty:

Nogmaals:  het zijn mijn aantekeningen uit een Bijbelstudie over Openbaring, waarvan ik, zoals gezegd, SOMS letterlijk citeer wat de auteur heeft geschreven.  En ja, ik heb toestemming gekregen, zonder de bron te vermelden, deze studie te publiceren, of men dat nu "netjes"  vindt of niet, doet niet ter zake.  Als men daar bezwaar tegen maakt, is het "einde verhaal"  wat mij betreft.  Je kunt er dus kennis van nemen of niet, de keuze is aan jou om inhoudelijk te reageren op deze studie of niet.

Oke. Maar dan is het niet echt jouw persoonlijke visie, maar je praat, soms letterlijk, een of andere evangelicale leider na. Ik vind het best om daarop te reageren hoor, maar ik vind het fijn om te weten uit welke bron je put.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bron kun je hier vinden:

 http://vlichthus.nl/wp-content/uploads/2014/12/Twee_beesten_Openb_13_S.pdf

Er staat niet bij wie dit stuk geschreven heeft, als het Ineke-Kitty is is er niets aan de hand. Indien het echter van een ander is begrijp ik ineeens waarom ze niet discussieert maar alleen teksten uitlegt, grotendeels copiëren van anderen......

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Grappig, dat is nu net NIET de bron waaruit ik put.  Betreffende studie over de "twee beesten"  is een aparte studie, die overeenkomt met de studie uit Openbaring 13 . Ja, ja, het is me wat he?  Fijn even "uitzoeken"  waar het allemaal vandaan komt, is het motto kennelijk.

@Desid

Ik ben het dus eens met die  " een of andere evangelicale leider"  , en dat is wat anders dan iemand  "napraten" .  Ik sta volkomen achter zijn visie, en daarmee is het dus ook mijn visie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei ineke-kitty:

Ik sta volkomen achter zijn visie, en daarmee is het dus ook mijn visie. 

Het is goed dan ook even te vermelden dat je in een holle aarde gelooft, en sceptisch bent over de menselijke invloed op het klimaat. En o ja, dat Jezus in Engeland is geweest. (-S) Dan weten we hoe serieus we je moeten nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist 

Grappig, dat is nu net NIET de bron waaruit ik put.  Betreffende studie over de "twee beesten"  is een aparte studie, die overeenkomt met de studie uit Openbaring 13 . Ja, ja, het is me wat he?  Fijn even "uitzoeken"  waar het allemaal vandaan komt, is het motto kennelijk.

jouw tekst:

Een pardel is een luipaard.  Een luip-aard, een loerder.  Hij ligt op de loer. Hij gaat niet op jacht, maar wacht totdat er wat voorbij komt.  Ik wijs er met grote nadruk op hoe het er staat.  Er staat niet:  hij had iets van een luipaard, leeuw en een beer.  Er staat:  hij had iets van een beer, namelijk zijn voeten. En hij had iets van een leeuw, namelijk zijn mond, maar niettemin was hij een luipaard gelijk. Dit is van belang, want we herkennen dit plaatje vanuit Daniel 7, waar Daniel uit het water van de grote zee vier grote dieren ziet opklimmen,  terwijl er in Openbaring 13 uit diezelfde zee EEN beest opkomt.

in http://vlichthus.nl/wp-content/uploads/2014/12/Twee_beesten_Openb_13_S.pdf.   lees ik:

Een pardel is een luipaard, een loerder. Er staat niet dat het op een luipaard leek, maar dat het een luipaard gelijk was. Verder had het iets van een beer, namelijk de voeten en iets van een leeuw, namelijk de mond. Het beest was dus een luipaard met iets van een beer en een leeuw. Dit plaatje herkennen we uit Daniël 7. Daar ziet Daniël vier grote dieren opklimmen uit het water van de zee.

 

Ineke, wees gewoon eerlijk en vermeldt in t vervolg de bron, kleine moeite en doen we allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Maar rustig afwachten, zelfs Vrijheid kan niet wachten, want hij vind het nodig de rode knop in te drukken. Vind het wel beleefd naar Ineke-kitty toe, want die is het item begonnen tenslotte.

Ik denk soms dat Ineke verbaasd moet zijn van de reacties, misschien gaat het te snel voor haar. Maar dat heb je dan met Bijbelstudie, het is een proces dat eeuwig kan duren zonder dat het duidelijk wordt. Oftewel, met spijkers van Van Leeuwen ... je weet wel. :)

17 minuten geleden zei Desid:

Het is goed dan ook even te vermelden dat je in een holle aarde gelooft, en sceptisch bent over de menselijke invloed op het klimaat. En o ja, dat Jezus in Engeland is geweest. (-S) Dan weten we hoe serieus we je moeten nemen.

Euh, toen was Jezus nog een handelsreiziger en grootgrondbezitter, tijden kunnen veranderen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei violist:

Bronnen zoeken om reacties uit te putten kost ook tijd.

Volgens Schopenhauer doorloopt elke waarheid drie fasen;

  1. ze wordt belachelijk gemaakt
  2. ze wordt krachtdadig tegengewerkt
  3. ze wordt als vanzelfsprekend aangenomen

Het proces start bij een waarheid die nader onderzocht wordt, knap lastig soms. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Desid 

Waarom zou ik hier moeten vermelden dat ik geloof in de holle aarde en dat de Here Jezus in Engeland is geweest om "serieus"  genomen te worden?  Noch het ene, noch het andere is in dit topic relevant .  Als men mij niet serieus wenst te nemen,  neem dan ook afstand van dit onderwerp, of ga er inhoudelijk op in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onbegrijpelijk dat sommige mensen hier altijd maar ruzie hebben met andere forum leden,maar dit terzijde.

 

Het Boek Apocalyps is in feite een heerlijk boek,eindelijk wordt er een eind gemaakt aan alle gedoe op de ze aarde.Daarna is er de Nieuwe Hemel en aarde.

Dus heel de Apocalyps  is juist een boek van hoop en overwinning.|:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist

En ik heb gezegd dat ik toestemming heb van Vlichthus om studies te publiceren zonder bronvermelding. Als men dat niet wil geloven of accepteren, is het dus einde verhaal wat deze studie betreft, en laat ik het verder over aan anderen .

Ineke-Ktty, is het nu echt  te veel van je gevraagd in het vervolg te vermelden dat je Vlichthus bij je bijbelbespreking "geraadpleegd" hebt?  Wat je ook kan doen is in het vervolg geen Bijbelteksten meer bespreken maar citaten van Vlichtus, wel zo eerlijk lijkt mij en niet minder interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid