Spring naar bijdragen

Openbaring 13


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee dit berust op een misverstand. Het is een idiomatische uitdrukking voor 'eerste dag van de week'. Het zijn zonder uitzondering mensen met geen of maar halve kennis van Grieks die zulk soort beweri

Het duurt lang voor ze reageert maar discussiëren is niet haar sterkste kant, doorgaans beperkt ze zich tot haar eigen uitleg om vervolgens met de volgende tekst te beginnen.

Het Beest uit de Zee is de teruggekeerde keizer Nero. Het Beest op het Land is de keizercultus. Daarover bestaat grote overeenstemming in de wetenschappelijke literatuur. Opgelost!

48 minuten geleden zei Desid:

Ik raadpleeg liever wetenschappelijke literatuur.

Heb je het wel gelezen? De dag des Heren is echt de oordeelsdag bijv Joël 2:11

11 En Jehovah zelf zal stellig voor zijn krijgsmacht uit zijn stem laten weerklinken, want zijn kamp is zeer talrijk. Want hij die zijn woord ten uitvoer brengt, is machtig; want de dag van Jehovah is groot en zeer vrees inboezemend, en wie kan zich daaronder staande houden?

Ik zeg niet dat het niet zo vertaald kan worden, maar het klopt niet met de context en ik ben niet de enige die dat vind. Maar zoals gezegd het gaat erom bij Openbaring dingen te laten zien die moeten gebeuren. Het was toekomstmuziek voor Johannes.

6 minuten geleden zei Desid:

Precies. Het komt over als een gewrongen poging de eigen theologie kloppend te krijgen. Ik wil best ingaan op specifieke argumenten als iemand dat nodig vindt, maar voor nu leg ik dit artikel terzijde.

Daar ben je vrij in. 

33 minuten geleden zei Peter79:

Het is goed mogelijk om beide betekenissen waar te laten zijn, juist ook omdat de Sabbat binnen de eschatologie een bijpassende betekenis heeft.

Ja, maar dat is toch raar, het geeft geen enkele additionele toevoeging. Wat heeft het voor nut dat ik zeg dat ik deze post op vrijdag heb geschreven? En zoals gezegd de naam voor de dag des Heren voor de zondag kwam pas veel later. Maar zoals gezegd taalkundig zou het kunnen, maar niet waarschijnlijk. Bijv als je het beest analyseerd dan zie je de beesten terugkomen die we in de profetie van Daniël  ook tegenkomen, de leeuw, de beer etc. Het beest is dus een soort van alles-in-een beest van Daniël. En in Daniël worden de beesten duidelijkheid verklaard, dus is het logisch dat het beest wat we hier zien vrijwel hetzelfde betekent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Heb je het wel gelezen? De dag des Heren is echt de oordeelsdag bijv Joël 2:11

11 En Jehovah zelf zal stellig voor zijn krijgsmacht uit zijn stem laten weerklinken, want zijn kamp is zeer talrijk. Want hij die zijn woord ten uitvoer brengt, is machtig; want de dag van Jehovah is groot en zeer vrees inboezemend, en wie kan zich daaronder staande houden?

Ik zeg niet dat het niet zo vertaald kan worden, maar het klopt niet met de context en ik ben niet de enige die dat vind. Maar zoals gezegd het gaat erom bij Openbaring dingen te laten zien die moeten gebeuren. Het was toekomstmuziek voor Johannes.

Ten eerste blijkt uit de wetenschappelijke literatuur dat verwijzingen naar bijv Joel 2:11 hier niet ter zake doen. In de Griekse vertaling staat hier ἡ ἡμέρα τοῦ κυρίου in de Griekse vertaling. Dus doet niet ter zake.

Ten tweede is het helemaal niet zo dat de melding dat het visioen op de eerste dag van de week ofwel de dag van de Heer plaatsvindt, niet klopt met de context. Dan zou er iets moeten staan wat daarmee in strijd is, en dat is niet zo. Wat juist niet klopt is een aanduiding dat 'in de dag van de Heer' op de oordeelsdag of zo slaat, want dan zou het een zeer ongelukkige uitdrukkingswijze zijn, die nergens anders in het boek bevestigd wordt. Daar is immers sprake van veel meer dagen. Bovendien is er de al genoemde precedent dat Ezechiël en Daniël vaak vermelden op welke dag ze een visioen kregen. Maar dat bewijs, en de andere christelijke bronnen, negeer je gemakshalve maar.

1 uur geleden zei sjako:

Wat heeft het voor nut dat ik zeg dat ik deze post op vrijdag heb geschreven?

Zie bovenstaande. Je kunt dezelfde vraag stellen bij Ezechiël en Daniël.

 

1 uur geleden zei sjako:

En zoals gezegd de naam voor de dag des Heren voor de zondag kwam pas veel later.

Nee hoor. Als je ervan uitgaat dat Openbaring tegen het eind van de 1e eeuw geschreven is, of aan het begin van de 2e eeuw, dan zitten Ignatius, Didache en het Evangelie van Petrus precies in dezelfde periode.

 

1 uur geleden zei sjako:

Bijv als je het beest analyseerd dan zie je de beesten terugkomen die we in de profetie van Daniël  ook tegenkomen, de leeuw, de beer etc. Het beest is dus een soort van alles-in-een beest van Daniël. En in Daniël worden de beesten duidelijkheid verklaard, dus is het logisch dat het beest wat we hier zien vrijwel hetzelfde betekent. 

Natuurlijk is er verband. Maar het verschil is ook belangrijk. Het feit dat het beest alle beesten van Daniël verenigd, wil zoveel zeggen als: dit beest is gevaarlijker dan al die andere beesten bij elkaar.

Waarom zie je trouwens hier wel een verband, maar niet in het geval van de dagdatering van visioenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Desid:

Ten eerste blijkt uit de wetenschappelijke literatuur dat verwijzingen naar bijv Joel 2:11 hier niet ter zake doen. In de Griekse vertaling staat hier ἡ ἡμέρα τοῦ κυρίου in de Griekse vertaling. Dus doet niet ter zake.

Die 'wetenschappelijke' literatuur vertrouw ik niet. Die zeggen wel meer dingen die niet kloppen. Feit is dat dag van de Heer zeer veel voorkomt en altijd op de oordeels periode van toepassing is. Joël is trouwens in het Hebreeuws. Een 'dag' is niet altijd een letterlijke dag van 24 uur, maar slaat vaak op een langere periode. Bijv Genesis 2:4

4 Dit is [de] geschiedenis van de hemel en de aarde ten tijde dat ze werden geschapen, op de dag waarop Jehovah God aarde en hemel maakte.

27 minuten geleden zei Desid:

want dan zou het een zeer ongelukkige uitdrukkingswijze zijn, die nergens anders in het boek bevestigd wordt.

Heb je Openbaring ooit wel eens gelezen? En of dat over de oordeels periode gaat.

28 minuten geleden zei Desid:

dit beest is gevaarlijker dan al die andere beesten bij elkaar.

Totaal onlogisch. Eigen interpretatie. Die dieren slaan op een wereldmacht dus het beest in Openbaring ook. Alexander de Grote bijv had zowat de halve wereld in zijn macht. Dat was echt niet minder dan Rome. Bovendien waren er 7 koppen en waren er maar 6 bekend dus die zevende moet op een toekomstige wereldmacht duiden. 

 

34 minuten geleden zei Desid:

Waarom zie je trouwens hier wel een verband, maar niet in het geval van de dagdatering van visioenen?

Omdat er verschil is dat je een datum noemt of de naam van een dag. Als ik zeg het is 4 november dan geeft dat meer informatie dan ik zeg het is vrijdag. Welke vrijdag? Vrijdag is nietszeggend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Feit is dat dag van de Heer zeer veel voorkomt en altijd op de oordeels periode van toepassing is.

Voor de zoveelste keer: je snapt toch wel dat hemera kuriou een andere uitdrukking is dan hemera kuriake? In het eerste geval slaat het altijd op de oordeelsdag (niet: periode, dat is natuurlijk weer een kronkel), in het tweede geval gaat het altijd om de zondag.

 

20 minuten geleden zei sjako:

Joël is trouwens in het Hebreeuws. 

Dat klopt, maar voor de vergelijking met Openbaring is het nodig de Griekse vertaling erbij te betrekken.

 

20 minuten geleden zei sjako:

Een 'dag' is niet altijd een letterlijke dag van 24 uur, maar slaat vaak op een langere periode.

Klopt, maar als het echt om een langere periode gaat wordt meestal het meervoud gebruikt. Het enkelvoud kun je omschrijven als 'moment'. Op het moment dat..

 

21 minuten geleden zei sjako:

Heb je Openbaring ooit wel eens gelezen? En of dat over de oordeels periode gaat.

Natuurlijk. Maar als je precies gaat kijken, blijkt dat de oordeelsdag in Openbaring op de laatste beslissende strijd slaat, die voortkomt uit de schaal van de zevende engel. Dat moment wordt 'de grote dag van de almachtige God' genoemd, waarop alle koningen der aarde bijeenkomen bij Harmageddon, en Babylon alle plagen over zich heen krijgt zodat het in één uur verwoest is, en uiteindelijk wordt iedereen verslagen. Dit speelt zich af in Op. 16-19. Daarvan kun je dus verdedigen dat het de oordeelsdag is, en Openbaring heeft daar een term voor: de grote dag van de almachtige God.

 

33 minuten geleden zei sjako:

Totaal onlogisch. Eigen interpretatie. Die dieren slaan op een wereldmacht dus het beest in Openbaring ook. Alexander de Grote bijv had zowat de halve wereld in zijn macht. Dat was echt niet minder dan Rome. Bovendien waren er 7 koppen en waren er maar 6 bekend dus die zevende moet op een toekomstige wereldmacht duiden. 

Tja, wat betekent 'in zijn macht'? Hij sjeesde door het halve Midden-Oosten in een paar jaar. De Romeinse macht was echter van West tot Oost gevestigd, gedurende eeuwen. Bovendien moet je rekening houden met het perspectief van de auteur, voor wie de dreiging van Rome veel acuter was dan die van eeuwen terug.

Die zevende kop slaat op een toekomstige keizer, die maar kort regeert. Dat slaat op Titus of Nerva. Het laatste is waarschijnlijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei antoon:

Alle profetie van Daniel eindigt bij de Amerikaanse wereldmacht, dat is ontegenzeggelijk de 7e en laatste koning na Rome

Hoe zit het eigenlijk met Duitsland, Hitler was toch ook al een aardig eind op weg? Heeft Johannes daar niets van gezien? En zoveel Joden die omgebracht zijn, die zie je in een visioen toch ook niet over het hoofd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Dat is ontegenzeggelijk onzin. Daniël gaat niet verder dan Antiochus Epifanes.

Dat is de grootste onzin, een voorbeeld van de honderden, Jezus had het over een walgelijk ding dat kwam eeuwen na Antiochus Epifanes.

Advies bestudeer het boek nog eens

Citaat

Hoe zit het eigenlijk met Duitsland, Hitler was toch ook al een aardig eind op weg? Heeft Johannes daar niets van gezien? En zoveel Joden die omgebracht zijn, die zie je in een visioen toch ook niet over het hoofd?

Sjako zal dat goed kunnen beantwoorden, en anders voeg ik er nog argumenten aan toe

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Alle profetie van Daniel eindigt bij de Amerikaanse wereldmacht, dat is ontegenzeggelijk de 7e en laatste koning na Rome

Ja, dat vind ik ook. De twee verslagen moeten parallel lopen, anders klopt er iets niet. Dat het Beest Nero zou zijn vind ik wel erg simplistisch voorgesteld en het klopt niet met Daniël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Hoe zit het eigenlijk met Duitsland, Hitler was toch ook al een aardig eind op weg? Heeft Johannes daar niets van gezien? En zoveel Joden die omgebracht zijn, die zie je in een visioen toch ook niet over het hoofd?

In een eerdere post heb ik al aangetoond dat de nekslag van één van de hoofden is 'genezen' en dat iedereen daarover verwonderd was. Volgens mij komt Hitler gedetailleerder in Daniël voor, maar misschien weet  Antoon dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

In een eerdere post heb ik al aangetoond dat de nekslag van één van de hoofden is 'genezen' en dat iedereen daarover verwonderd was. Volgens mij komt Hitler gedetailleerder in Daniël voor, maar misschien weet  Antoon dat wel.

Ten eerste hoeven Daniël en Openbaring niet per se overeen te komen. Het zijn geschriften uit andere tijden, die betrekking hebben op andere tijden. De eerste heeft betrekking op de crisis in Jeruzalem rond Antiochus Epifanes, en de tweede gaat over de keizercultus en vervolging in Asia.

Dat een van de hoofden gewond werd en weer is genezen, past uitstekend op Nero. Hij heeft de hand aan zichzelf geslagen door een dolk in zijn nek te steken, maar het gerucht ging dat hij nog leefde en zou terugkomen om zijn tegenstanders vreselijk te straffen. Ook bij de Parthen (die in Openbaring een rol spelen!) had hij een uitstekende reputatie. Toen eens een jongeman opstond en beweerde dat hij Nero was, werd hij onmiddelijk door de Parthen omarmd. In de Joodse Sybillijnse orakels is ook sprake van de vrees dat Nero terug zou keren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las dit op een website. Kan iemand die Grieks kan dit bevestigen?

Laat de lezer iedere Griekse tekst van de Schrift onderzoeken en Mattheüs 28:1, Markus 16:1,2, Lukas 23:56-24:1, Johannes 20:1:19, Handelingen 20:7 en 1 Korinthe 16:2 bestuderen, en zien welke ondersteuning men kan vinden voor de zinsnede "eerste dag van de week," zoals die in de gebruikelijke vertalingen te vinden is. De zinsnede in het Grieks is "mia ton sabbatoon" en betekent letterlijk "een van de sabbatten." Als ik in Diaglott dit opzoek lijkt dit te kloppen.

 

2 uur geleden zei Desid:

Dat een van de hoofden gewond werd en weer is genezen, past uitstekend op Nero. Hij heeft de hand aan zichzelf geslagen door een dolk in zijn nek te steken, maar het gerucht ging dat hij nog leefde en zou terugkomen om zijn tegenstanders vreselijk te straffen. Ook bij de Parthen (die in Openbaring een rol spelen!) had hij een uitstekende reputatie. Toen eens een jongeman opstond en beweerde dat hij Nero was, werd hij onmiddelijk door de Parthen omarmd. In de Joodse Sybillijnse orakels is ook sprake van de vrees dat Nero terug zou keren.

Nero kwam echt niet tot leven zoals de profetie verteld. Als dat wel zo zou zijn dan zou het kunnen, maar het is niet gebeurd. Het ging om geruchten en ik weet zeker dat Openbaring groter is dan dat. Ik vind dit een flinterdun 'bewijs'. Bovendien is er wel degelijk een parallel met Daniël. Waarom wordt dit ontkend? Op zijn zachtst gezegd verdacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei sjako:

betekent letterlijk "een van de sabbatten."

Nee dit berust op een misverstand. Het is een idiomatische uitdrukking voor 'eerste dag van de week'. Het zijn zonder uitzondering mensen met geen of maar halve kennis van Grieks die zulk soort beweringen doen als jij aanhaalt. 

 

51 minuten geleden zei sjako:

Nero kwam echt niet tot leven zoals de profetie verteld. Als dat wel zo zou zijn dan zou het kunnen, maar het is niet gebeurd. Het ging om geruchten en ik weet zeker dat Openbaring groter is dan dat.

Het is een feit dat dit door velen geloofd werd. En dat het volgens jouw sektarische bril niet passend is, is niet relevant. Openbaring beweert trouwens ook niet dat Nero letterlijk is opgestaan uit de dood of zo. Veel uitleggers menen dat wordt bedoeld het beest, dat staat voor de Romeinse macht, door Nero in een crisis kwam (het vierkeizerjaar), maar daarna onverminderd sterk was. Openbaring is geen spoorboek, het gebruikt beelden om op bepaalde realiteiten te zinspelen, zoals de legende over Nero en het herstel van de rijkscrisis na zijn dood. Ik denk dat hoe het beeld neergezet wordt zeer duidelijke parallellen heeft met de Romeinse staatsmacht en de geschiedenis van de keizers.

 

58 minuten geleden zei sjako:

Bovendien is er wel degelijk een parallel met Daniël. Waarom wordt dit ontkend? Op zijn zachtst gezegd verdacht.

Welke parallel wordt precies ontkend? En zoals gezegd is het helemaal niet verdacht te stellen dat Daniël op een heel andere periode betrekking heeft. Het past alleen niet in jouw sektarische bijbeluitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Desid:

Nee dit berust op een misverstand. Het is een idiomatische uitdrukking voor 'eerste dag van de week'. Het zijn zonder uitzondering mensen met geen of maar halve kennis van Grieks die zulk soort beweringen doen als jij aanhaalt

Ik kwam dit tegen en was benieuwd hoe hier over gedacht werd. Is niet van JG afkomstig voor de duidelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Desid:

En dat het volgens jouw sektarische bril niet passend is, is niet relevant.

Dit is echt een wanhoop kreet. Je komt er niet uit, dus ga je maar schelden. Er zijn veel meer uitleggingen die op die van ons lijken dan jou RKK uitleg die de boel probeert te verdoezelen omdat ze weten dat ze niet best naar voren komen in Openbaring. Wat is volgens jou de hoer van Babylon? Wedden dat dit weg geredeneerd wordt door jou. De hoer van Babylon zal worden vernietigd, je bent dus gewaarschuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei sjako:

Dit is echt een wanhoop kreet. Je komt er niet uit, dus ga je maar schelden.

Dit is geen schelden. Het is een feit dat het WTG een gevestigde sekte is. Als je daar lid van bent, ben je in de regel niet goed in staat tot een objectieve analyse, omdat je je moet houden aan bepaalde opvattingen. Zo ook hier: Openbaring mag iets niet betekenen, en daarom is die opvatting fout.

 

51 minuten geleden zei sjako:

jou RKK uitleg

HAha. Ik volg gewoon de wetenschappelijke uitleg. Maar die vertrouw jij uiteraard niet, omdat je in een sekte zit.

 

52 minuten geleden zei sjako:

Wat is volgens jou de hoer van Babylon? Wedden dat dit weg geredeneerd wordt door jou. De hoer van Babylon zal worden vernietigd, je bent dus gewaarschuwd.

Gezellig. De hoer van Babylon is Roma, die het volk en de cultuur van Rome symboliseert.

En ik begrijp best dat je met dreigementen komt. Je bent immers waarschijnlijk gehersenspoeld door het WTG, die jou bedreigen dat als je iets anders vindt je eruit geknikkerd wordt. Je past dus goed bij die club.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Desid

Je houdt jezelf voor de gek. Ik heb allang onderzocht wat de RKK zegt met zijn 'wetenschappelijke' uitleg. Het is overduidelijk de wereldwijde valse religie. 

De vrouw die Babylon de Grote wordt genoemd is geen politiek rijk, want Gods Woord zegt dat „de koningen der aarde”, oftewel de politieke elementen van deze wereld, „hoererij hebben bedreven” met haar. Haar „hoererij” slaat op de bondgenootschappen die ze met de regeerders van deze aarde is aangegaan. Dat verklaart dan ook waarom ze „de grote hoer” wordt genoemd. — Openbaring 17:1, 2; Jakobus 4:4.

Babylon de Grote kan geen commercieel rijk zijn, want de „kooplieden der aarde”, een afbeelding van de commerciële elementen, zullen om haar rouwen als ze vernietigd wordt. Over zowel de koningen als de kooplieden wordt zelfs gezegd dat ze van „een afstand” naar Babylon de Grote kijken (Openbaring 18:3, 9, 10,15-17). Het is dan ook redelijk de conclusie te trekken dat Babylon de Grote geen politiek of commercieel rijk is, maar een religieus rijk.

Dat Babylon de Grote een religieus rijk is, wordt verder bevestigd door de vermelding dat ze alle naties misleidt door middel van haar „spiritistische praktijken” (Openbaring 18:23). Aangezien alle vormen van spiritisme van religieuze aard zijn en van demonen afkomstig zijn, is het niet vreemd dat de bijbel Babylon de Grote ’een woonplaats van demonen’ noemt (Openbaring 18:2;Deuteronomium 18:10-12). Van dit rijk wordt ook gezegd dat het zich actief verzet tegen de ware religie, en dat het „profeten” en „heiligen” vervolgt (Openbaring 18:24). Babylon de Grote heeft zo’n intense haat tegen de ware religie dat ze „de getuigen van Jezus” gewelddadig vervolgt en zelfs vermoordt (Openbaring 17:6). De vrouw die Babylon de Grote wordt genoemd is dus duidelijk  een afbeelding van het wereldrijk van valse religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Ik heb allang onderzocht wat de RKK zegt met zijn 'wetenschappelijke' uitleg.

Maar kennelijk niet wat de wetenschap zegt. Je kent niet eens Grieks. Dus ik zou maar een minder grote broek aantrekken.

 

16 minuten geleden zei sjako:

De vrouw die Babylon de Grote wordt genoemd is geen politiek rijk

 

18 minuten geleden zei sjako:

Babylon de Grote kan geen commercieel rijk zijn

Nee, het is Rome als stad, het staat er letterlijk dat het de grote stad met zeven heuvels is. Het knooppunt van het Romeinse rijk en alles wat daarin leeft. En het feit dat kooplieden en koningen met die stad in relatie treden sluit in dat die stad zelf een politieke en commerciële sfeer heeft.

 

19 minuten geleden zei sjako:

De vrouw die Babylon de Grote wordt genoemd is dus duidelijk  een afbeelding van het wereldrijk van valse religie.

Nee, het gaat om de stad Rome, die in de visie van Openbaring natuurlijk inderdaad zwelgt in afgoderij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Desid

Niet alles hangt af of je Grieks kan of niet. Met een parallele woord voor woord vertaling kom je ook al een heel eind.

Openbaring heeft duidelijke parallellen met Daniël en Daniël zou pas begrepen worden in de Eindtijd.

9 Vervolgens zei hij: „Ga, Da̱niël, want de woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van [het] einde.  10 Velen zullen zich reinigen en zich wit maken en zullen gelouterd worden. En de goddelozen zullen stellig goddeloos handelen, en geen der goddelozen zal [het] verstaan; maar zij die inzicht hebben, zullen [het] verstaan.

Openbaring gebruikt heel veel elementen uit Daniël dus is het overduidelijk dat Openbaring in de toekomst afspeelt. 1000 jarig Rijk is er nog niet om maar een voorbeeld te noemen, al geeft de RKK daar ook weer een draai aan. 

Een duidelijke reden waarom de RKK uitleg niet waar is, is dat Rome in die tijd van Nero helemaal niet vernietigd is. Ook niet later. Rome heeft wel een grote brand gekend waarbij drie districten zijn vernietigd, maar dat was niet heel Rome. Sterker nog, Constantijn maakte van het 'Christendom' de officiële religie. De Christenen hebben niet geluisterd 'gaat uit van haar'. Nee, ze hebben zelfs daar het Vaticaan neergezet, in Rome, 'op de zeven heuvelen'.

8 Daarom zullen op één dag haar plagen komen, dood en rouw en hongersnood, en ze zal geheel verbrand worden met vuur, (is dit gebeurd?) NEE. 

Weet je toch wel wat Vaticaan betekent?

1/ 'Vatis' = aanbidding of vergoddelijking 
2/ 'Can' = serpent of slang

 

Hieronder het wapen van het Vaticaan. 

 

 

IMG_0158.JPG

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Niet alles hangt af of je Grieks kan of niet. Met een parallele woord voor woord vertaling kom je ook al een heel eind.

Tot op zekere hoogte. Maar je maakt ook gegarandeerd brokken.

 

3 uur geleden zei sjako:

Openbaring heeft duidelijke parallellen met Daniël en Daniël zou pas begrepen worden in de Eindtijd.

Niemand ontkent dat. En de eindtijd voor Daniël is de tijd van Antiochus Epifanes.

 

3 uur geleden zei sjako:

Een duidelijke reden waarom de RKK uitleg niet waar is, is dat Rome in die tijd van Nero helemaal niet vernietigd is.

Nee, dat betekent alleen dat de voorspelling van Openbaring (nog) niet is uitgekomen.

 

3 uur geleden zei sjako:

ee, ze hebben zelfs daar het Vaticaan neergezet, in Rome, 'op de zeven heuvelen'.

Nee hoor, daar zit een rivier tussen. Dus dat is helemaal niet zo.

 

3 uur geleden zei sjako:

Weet je toch wel wat Vaticaan betekent?

1/ 'Vatis' = aanbidding of vergoddelijking 
2/ 'Can' = serpent of slang

Haha, jij kent duidelijk ook geen Latijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Hieronder het wapen van het Vaticaan. 

 

 

IMG_0158.JPG

Altijd lachen met die wanhopige pogingen om een valse profetie in stand te houden.

Een ieder weet namelijk dat het wapen van het Vaticaan uit 2 sleutels bestaat.

120px-Coat_of_arms_of_the_Vatican.svg.pn

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wapen_van_Vaticaanstad

http://w2.vatican.va/content/vatican/en.html

 

Wat staat er in de bijbel ook al weer over valse getuigenissen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Desid:

Niemand ontkent dat. En de eindtijd voor Daniël is de tijd van Antiochus Epifanes.

Dan ben je vast ook Daniël wel eens tegengekomen want het laatste vers zegt dat hij dan een opstanding zou krijgen.

13 En wat uzelf betreft, ga het einde tegemoet; en gij zult rusten, maar gij zult opstaan tot uw bestemming aan het einde der dagen.”

9 minuten geleden zei Desid:

Nee, dat betekent alleen dat de voorspelling van Openbaring (nog) niet is uitgekomen.

 

En waar is Rome nu vooral bekend van?? Vaticaan?!

10 minuten geleden zei Desid:

Nee hoor, daar zit een rivier tussen. Dus dat is helemaal niet zo.

Ja, maar volgens jou is Babylon, die trouwens bekend stond vanwege de valse religie, hetzelfde als Rome, dus dat zal dan volgens jou symbolisch moeten zijn.

12 minuten geleden zei Desid:

Haha, jij kent duidelijk ook geen Latijn.

Kwam het op verschillende plaatsen tegen, maar het wapen is wel duidelijk een slang of een draak, dus wat mij betreft zou dat best wel eens kunnen kloppen. Het is geen bewering van JG moet ik er bij zeggen.

4 minuten geleden zei Thorgrem:

Een ieder weet namelijk dat het wapen van het Vaticaan uit 2 sleutels bestaat.

Jij wilt er twee sleutels en een kroon van de Paus erbij. Je wordt op je wenken bedient.

IMG_0160.JPG

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid