Spring naar bijdragen

Rode en groene knop


Aanbevolen berichten

Misschien moet er hier en daar nog wat aan gebruiksaanwijzing komen?

Ik heb gemerkt dat de rode en groene knop rechtsonder bij een bericht op een waardering betrekking hebben.

Ik dacht eerst dat het een scrollen omhoog of omlaag was en ik drukte op het pijltje naar beneden en: hup daar stond er -1 bij het hartje rechts van de knoppen.

Oei, dat was niet de bedoeling :( en ik heb maar gauw op het andere knopje gedrukt en toen was de -1 weer weg.

Hopelijk valt daarmee het geheel ook weg en wordt er niet een vreemd draaigedrag genoteerd. ;)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip @Trajecto Het systeem geeft net zoals bij de vorige software aan de gebruiker de mogelijkheid om waardering te geven voor een post. Nieuw is dus dat je met het rode pijltje kunt aangeven dat je niet gelukkig bent met een post. Het is niet zo dat je daarmee de post automatisch meld aan de moderatie, maar uiteindelijk kunnen we wel zien of iemand een goede forumreputatie heeft of niet doordat posts wel of niet leuk gevonden worden. Op dit moment zijn we nog aan het uitwerken of we met deze scores ook direct iets gaan doen.

Wil je dat de crew actie onderneemt n.a.v. een post, dan gebruik je het beste de optie om een bericht te rapporteren. Vroeger was dit een knopje met een uitroepteken, nu vind je dat bovenaan een post, naast de schermnaam en hoelang geleden het bericht geplaatst is een link met de tekst "Bericht rapporteren". 

Behoefte aan oefening? Onder forumzaken vind je de categorie zandbak: hier mag je naar hartenlust testen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Persoonlijk hield ik meer van het liken zoals voor de "verbouwing" op dit forum plaats vond.  Wanneer ik iemands bijdrage like met de groene knop vervalt dit wanneer iemand op rood heeft gedrukt. M.i is dat niet juist, want ik zou graag willen dat mijn like blijft staan. Omdat ik de reactie wel waardeer. 

Crew snappen jullie wat ik bedoel? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt vervallen is hij volgens mij niet, maar als er zowel iemand een positieve waardering aan een bericht gegeven heeft als een ander een negatieve waardering staat de teller bij een bericht wel op nul. Als je echter op die nul klikt komt er wel te staan wie welke waardering gegeven heeft.

Het probleem blijft dan echter dat je niet kunt zien dat er überhaupt waarderingen gegeven waren als je het niet specifiek gaat checken. Bij de meeste berichten waarbij 0 staat is er helemaal geen waardering gegeven, tenslotte. Bij de meeste berichten levert het klikken op de nul op:

------------

Wie gaf waardering   X

Er is hier nog niets

------------

Het zou mooier zijn als je toch aan het bericht direct kon zien of er een waardering gegeven is; dat vind ik ook wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het cijfer geeft dan ook niet het aantal waarderingen en afkeuringen weer, maar de gemiddelde reputatie van een post c.q. user. Als evenveel users een post waarderen als er users zijn die het afkeuren, dan is het resultaat gemiddeld dus neutraal. Wanneer je op het cijfer klikt, dan zie je echter wel alle waarderingen en afkeuringen onder elkaar staan. Je verliest dus geen waardering als iemand je post afkeurt, maar alleen een stukje goede reputatie.
Dit kan prettig zijn als je een post schrijft die zowel wordt gewaardeerd als afgekeurd, want je hebt dan niet meteen (ook) een rood cijfer als beiden in evenwicht zijn, maar je blijft gewoon neutraal. Je moet het dan wel voor de meerderheid der users verknallen, wil je in de rode cijfers belanden.

Wanneer je echter ook direct alle waarderingen en afkeuringen wilt tonen, dan zouden er twee cijfers bij de post en in het profiel moeten staan, namelijk het waarderingscijfer en het afkeuringscijfer. Dat betekent dan wel een extra symbooltje rechtsonder en in het profiel.
Je kunt dan ook niet direct de reputatie van je post of van jezelf meer zien, maar moet deze zelf uitrekenen. Ook levert het extra gekrioel op van groene en rode icoontjes onder elke post, wat ook een onrustig aanblik kan geven op het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-10-2016 om 16:54 zei Willempie:

Misschien die rode knop afschaffen en weer terug naar het vorige systeem? De rode knop werkt sowieso negativisme in de hand.

Wat je zou kunnen krijgen, is dat wanneer twee forumleden elkaar niet mogen, een of twee van beiden bij de ander continu op de rode knop gaat duwen, zodat het lijkt alsof de ander niet positief bekend staat, terwijl dat maar door één persoon gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid