Spring naar bijdragen

Een nieuwe start!


Aanbevolen berichten

Toch sneu, net een compleet nieuw forum gemaakt en dan lopen je crewleden weg en is het al met al vooral stil. Bijzonder weinig actieve gebruikers die bijzonder weinig zeggen. 

Met zo weinig gebruikers heb je ook niet veel crew nodig, maar kennelijk acht de huidige crew zich toch onderbezet. Een aanbod te helpen wordt opzichtig genegeerd, nu weer omdat de crew moet bedenken of het forum niet miet stoppen.

jammer van alle moeite, zou je kunnen denken. Jammerlijk om te zien op hoeveel manieren aangeboden hulp wordt afgewezen.

van een forum dat pagina's vulde in de Nieuwe Revu, tot dit. 

Ooit mocht ik nog samen met de huidige crewleden bij de kerkelijke overstap van een van hen zijn, nu ben ik ongewenst als ik hulp aan bied want Dwarrel "kent me niet". 

Het kan verkeren.

Maar lieve crew, ik zal jullie het ongemak op één punt besparen. Jullie hoeven geen smoezen meer te verzinnen, ik trek mijn aanbod in. Dat scheelt alweer wat beschamend geschutter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik wil jullie allemaal welkom heten op het nieuwe forum! Ik hoop dat dit een nieuwe start is voor de wat hobbelige weg afgelopen tijd. Hiervoor mijn excuses! Zoals jullie wel gemerkt hebben had Credib

@Flash Gordon Is het dan misschien niet mogelijk dat zij (nog steeds) simpelweg de connectie niet maken tussen je huidige username en account en je vorigen? Heb je ze al via mail of Pb aangegeven hoe

Ben blij om feedback van jullie te horen, hoor van verschillende kanten dat de nieuwe versie goed bevalt maar ook nog wennen is. Logisch natuurlijk, ook voor ons is het even zoeken maar dat vind zijn

@Flash Gordon Is het dan misschien niet mogelijk dat zij (nog steeds) simpelweg de connectie niet maken tussen je huidige username en account en je vorigen? Heb je ze al via mail of Pb aangegeven hoe je de vorige keren heette? Verder vind ik het erg jammer dat je je aanbod intrekt en sowieso erg jammer dat de crew hier nauwelijks nog actief lijkt te zijn en met ons te communiceren. En dat al wekenlang.
Terwijl, zo denk ik, als je als crew je wél volop laat horen en zien, op allerlei gebied, de vraag over het voortbestaan van dit forum misschien al niet eens meer aan de orde hoeft te zijn. De crew lijkt zo dus een kwestie te creëren die zij grotendeels zélf veroorzaakt door haar zwijgen en "achterkamertjespolitiek." Sorry dat ik het moet zeggen, maar het is niet anders.

Wees open en eerlijk, deel desnoods gewoon je sores met ons in een of meerdere topics, communiceer snel en voortvarend met degenen die je willen helpen en blijf gewoon verder modereren. Ook als je met maar weinig man bent, kun je in elk geval communiceren met ons en ons betrekken in het verhaal. Hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het wordt.
Dit forum verdient méér dan de behandeling die zij nu krijgt. Er zijn genoeg users die op allerlei manieren willen helpen, met feedback, rapportages en al diens meer, dus dat is het probleem niet. Er zijn dan ook genoeg realistische, redelijke oplossingen aangedragen die je meteen kunt uitvoeren, dus dat is het probleem óók niet.

Ik bedoel, stel dat je bijvoorbeeld met Flash Gordon gewoon meteen mailcontact had gehad en hem de vragen had gesteld die je deden twijfelen, en hij had daar gewoon rustig op kunnen antwoorden, dan was het toch heel anders gelopen? Dan had je misschien nu al een extra crewlid gehad, die ongetwijfeld wel van stevig ingrijpen weet, en had het forum makkelijk op kleine schaal kunnen voortbestaan. En anders had hij in elk geval een positieve indruk achtergelaten over de crew, wat zeker door had kunnen werken op het forum.
Maar op deze manier, door dit stilzwijgen, zal het forum uiteindelijk zélf wel het antwoord wezen dat je nu zoekt. En dat zal voorzeker geen leuk antwoord zijn, zeker omdat je dat nu (grotendeels) kan voorkomen. Probeer nu dus over je eigen schaduw heen te stappen, want veel users hier hebben allang duidelijk laten merken dat zij na een paar eenvoudige ingrepen en correcties echt wel verder willen met het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik onderschrijf de reactie van Flash. Het is gewoon een verspilling van resources geweest als er niet doorgepakt wordt om er alsnog wat van te maken.

Ik snap werkelijk niet waarom hele simpele beslissingen zo veel tijd in beslag nemen. Er hoeft geen regeerakkoord voor de komende 4 jaar gemaakt te worden oid. Flash had gewoon, net zoals in het verleden gebruikelijk was, een proeftijd kunnen krijgen op een beperkt deel van het forum desnoods.

Als je een roeiboot hebt met daarin een gat waardoor water naar binnen stroomt en iemand bied aan om mee te hozen, ga je dan eerst communiceren met mensen die moeilijk bereikbaar zijn of geef je die man/vrouw een emmer in de hand en ziet ter plekke wel of het werkt?

Hoe langer Credible wacht met hozen hoe meer mensen het bootje verlaten en de kans wel wagen om zonder boot de kust te bereiken.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik hier ga zeggen zal me misschien niet in dank worden afgenomen door een paar "vrijdenkers", maar het gaat me niet om inhoudelijke discussie of over wel of niet gelovigen of ongelovigen toelaten. Alleen om wat ik denk hoe Credible met zijn eigen specifieke doelstellingen door kan gaan of ten dode is opgeschreven. Ook sluit ik niet uit en kan (een beetje) begrip opbrengen voor misschien een paar mensen,die geen raad willen aannemen van een freethinker als ik.

Ik denk dat je op dit moment de keuze hebt tussen 2 alternatieven.

- Doorgaan op de manier zoals nu, met het zekere risico, dat er nog meer verloedering optreedt.

- Of te roeien met de riemen, die je hebt en alle hulp aan te nemen, die je kunt krijgen om dit forum toch weer een beetje richting te geven.

De richting waarvoor het is opgezet.

 

- De gevolgen van de eerste keus zijn mi. al volkomen duidelijk. Het is het laatste half jaar alleen maar bergafwaarts gegaan. Zowel discussie inhoudelijk als qua fatsoensnormen, die ik zou voorstaan. En dat elkaar versterkend, en dat door een aantal personen van alle partijen, dus niet uitsluitend de vrijdenkers. Dus wat mij betreft zou het nu gesloten kunnen worden.

- De gevolgen van de tweede keuze is onduidelijk, maar mi. met kans van slagen na een eerste periode van strengere maatregelen en selecties op basis van wat er al bestaat aan forumregels.

En daar zal even heel wat moderatie aan te pas moeten komen, die misschien voor velen niet welgevallig is. Angst en niet tegen onredelijke kritiek kunnen is daarvoor een slechte raadgever.

 

Dat Flash een geëngageerd en trouw lid is, altijd al is geweest en er nog geen schijn is van onverschilligheid, lijkt me overduidelijk. Zelfs voor mij, die slechts af en toe een periode aanwezig is.

Dat hij wat vaker primair kan reageren, dan misschien de huidige crew voorstaat, zou me een reden kunnen lijken, waarom de huidige crew nog wat huiverig is, daar zij nog zelden ingrijpen en heel veel tolereren.

 

Doe ermee wat je wil.

- Laat het verder verloederen of sluit nu de zaak.

- Laat Flash het mee proberen. Als je niet eensgezind kunt worden over het beleid kun ook alles overgeven aan Flash en misschien andere vrijwilligers, die zijn eventuele aanpak willen volgen en ermee willen helpen. Eventuele een tijdelijke afspraak.

Mi. is het voor de komende tijd: Alles of niets.

 

Ik hoop, dat ik voldoende objectief ben overgekomen en dat mijn woorden niet gezien worden als vriendjespolitiek door één van de partijen.

Maar het voorgaande is mij ingegeven door ervaring elders, waar het maar heel weinig tijd heeft gekost om het fatsoensniveau met behoud van vrije meningsuiting te normaliseren. 

Misschien kost het een enkele lid, dat alleen sensatie zoekt, maar anderen zullen weer willen komen.

Tenslotte is dit de voorgaande jaren altijd één van de betere, zo niet het beste christelijke forum geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Flash Gordon:

Toch sneu, net een compleet nieuw forum gemaakt en dan lopen je crewleden weg en is het al met al vooral stil. Bijzonder weinig actieve gebruikers die bijzonder weinig zeggen. 

Met zo weinig gebruikers heb je ook niet veel crew nodig, maar kennelijk acht de huidige crew zich toch onderbezet. Een aanbod te helpen wordt opzichtig genegeerd, nu weer omdat de crew moet bedenken of het forum niet miet stoppen.

jammer van alle moeite, zou je kunnen denken. Jammerlijk om te zien op hoeveel manieren aangeboden hulp wordt afgewezen.

van een forum dat pagina's vulde in de Nieuwe Revu, tot dit. 

Ooit mocht ik nog samen met de huidige crewleden bij de kerkelijke overstap van een van hen zijn, nu ben ik ongewenst als ik hulp aan bied want Dwarrel "kent me niet". 

Het kan verkeren.

Maar lieve crew, ik zal jullie het ongemak op één punt besparen. Jullie hoeven geen smoezen meer te verzinnen, ik trek mijn aanbod in. Dat scheelt alweer wat beschamend geschutter.

Persoonlijk vind ik je post een beetje in het rond schoppen.... 

Ik heb nooit gezegd dat je ongewenst ben, en zowiezo heb ik geen uiteindelijke beslissing wie er wel of niet in de crew komt. Kan je me nog wel even vertellen op welke manieren er nog meer hulp is aangeboden? Buiten jou aangeboden hulp hier op het forum, heb ik niks gezien van andere, noch in de mail. (Aantal topics volg ik niet vanwege het moddergegooi, dus misschien heb ik aantal sollicitanten over het hoofd gezien?)

Toch erg jammer dat je dit allemaal typt, je naam is zeker gevallen in "het overleg" en niet op een negatieve manier... 

 

Je post voelt een beetje als een trap, na een week met over-en-weer-overleggen, een plan op poten te zetten en weer motivatie te zoeken... 

5 uur geleden zei Robert Frans:

Verder vind ik het erg jammer dat je je aanbod intrekt en sowieso erg jammer dat de crew hier nauwelijks nog actief lijkt te zijn en met ons te communiceren. En dat al wekenlang.
Terwijl, zo denk ik, als je als crew je wél volop laat horen en zien, op allerlei gebied, de vraag over het voortbestaan van dit forum misschien al niet eens meer aan de orde hoeft te zijn. De crew lijkt zo dus een kwestie te creëren die zij grotendeels zélf veroorzaakt door haar zwijgen en "achterkamertjespolitiek." Sorry dat ik het moet zeggen, maar het is niet anders.

Wees open en eerlijk, deel desnoods gewoon je sores met ons in een of meerdere topics, communiceer snel en voortvarend met degenen die je willen helpen en blijf gewoon verder modereren. Ook als je met maar weinig man bent, kun je in elk geval communiceren met ons en ons betrekken in het verhaal. Hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het wordt.
Dit forum verdient méér dan de behandeling die zij nu krijgt. Er zijn genoeg users die op allerlei manieren willen helpen, met feedback, rapportages en al diens meer, dus dat is het probleem niet. Er zijn dan ook genoeg realistische, redelijke oplossingen aangedragen die je meteen kunt uitvoeren, dus dat is het probleem óók niet.

Ik bedoel, stel dat je bijvoorbeeld met Flash Gordon gewoon meteen mailcontact had gehad en hem de vragen had gesteld die je deden twijfelen, en hij had daar gewoon rustig op kunnen antwoorden, dan was het toch heel anders gelopen? Dan had je misschien nu al een extra crewlid gehad, die ongetwijfeld wel van stevig ingrijpen weet, en had het forum makkelijk op kleine schaal kunnen voortbestaan. En anders had hij in elk geval een positieve indruk achtergelaten over de crew, wat zeker door had kunnen werken op het forum.
Maar op deze manier, door dit stilzwijgen, zal het forum uiteindelijk zélf wel het antwoord wezen dat je nu zoekt. En dat zal voorzeker geen leuk antwoord zijn, zeker omdat je dat nu (grotendeels) kan voorkomen. Probeer nu dus over je eigen schaduw heen te stappen, want veel users hier hebben allang duidelijk laten merken dat zij na een paar eenvoudige ingrepen en correcties echt wel verder willen met het forum.

Niet iedereen in de crew wilde open en eerlijkheid, vandaar dat het aangeven van persoonlijke situaties, de persoonlijke-gerichte-negatieve mails en voortgang niet open en bloot staat.

Ook jij benoemt dat er mensen willen helpen? Kennelijk mis ik iets... (de mail/berichtenbox/contactformulier-inbox blijft leeg...)

In de topics waar ik aangaf dat de rek eruit was... werd vervolgens weer volop met modder gegooid en ging het compleet offtopic? is dat een voorbode voor het voorbestaan? politieagentje spelen? Nee dat is niet wat dit forum verdient... klopt.

Misschien hadden we inderdaad met Flash in contact gemoeten... wil niet zeggen dat hij "afgeschreven was"

 

4 uur geleden zei Thorgrem:

Ik onderschrijf de reactie van Flash. Het is gewoon een verspilling van resources geweest als er niet doorgepakt wordt om er alsnog wat van te maken.

Ik snap werkelijk niet waarom hele simpele beslissingen zo veel tijd in beslag nemen. Er hoeft geen regeerakkoord voor de komende 4 jaar gemaakt te worden oid. Flash had gewoon, net zoals in het verleden gebruikelijk was, een proeftijd kunnen krijgen op een beperkt deel van het forum desnoods.

Als je een roeiboot hebt met daarin een gat waardoor water naar binnen stroomt en iemand bied aan om mee te hozen, ga je dan eerst communiceren met mensen die moeilijk bereikbaar zijn of geef je die man/vrouw een emmer in de hand en ziet ter plekke wel of het werkt?

Hoe langer Credible wacht met hozen hoe meer mensen het bootje verlaten en de kans wel wagen om zonder boot de kust te bereiken.

Oa duurt het wat langer omdat de ene helft van de crew snachts werkt en de andere overdag. Dat communiceert wat lastig. Vervolgens heeft Rommel ook aangegeven niet aanwezig te zijn geweest. Hij heeft een groot aandeel in het geheel dus zijn mening is ook van belang. We willen ook wel een stevige basis maken voor een doorstart (evt) maar nogmaals door werk en prive omstandigheden verloopt het allemaal wat langzamer dan gewenst is misschien...

 

overigens zien wij geen verschil met 1 crewlid extra. Ik had gehoopt wat meer info deze week te geven.... We zijn zeker in gesprek onderling, over hoe er weer een stevig team kan komen en wat we nodig hebben om door te kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik kreeg ook de indruk dat de crew de boot liever wilde laten zinken dan hulp zoeken. Het forum was de laatste tijd onbemand, dit zorgde voor extra vrijheid om te doen en te zeggen wat je wilt. Ik weet dat er persoonlijke redenen zijn voor sommigen om te stoppen met Credible, en dat is begrijpelijk. Maar hebben jullie ook mensen benaderd? Flash zou meer structuur in het forum aan kunnen brengen. Maar er komen meer mensen in me op, lees eens wat berichten van trouwe posters ook al zijn ze jong. Tenslotte is het  in oorsprong een jongerenforum. Laat het forum niet stranden, als het niet nodig is.  Misschien dat mensen die de "ernst" van de situatie inzien, zich spontaan opgeven. 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Lobke:

Ja, ik kreeg ook de indruk dat de crew de boot liever wilde laten zinken dan hulp zoeken. Het forum was de laatste tijd onbemand, dit zorgde voor extra vrijheid om te doen en te zeggen wat je wilt. Ik weet dat er persoonlijke redenen zijn voor sommigen om te stoppen met Credible, en dat is begrijpelijk. Maar hebben jullie ook mensen benaderd? Flash zou meer structuur in het forum aan kunnen brengen. Maar er komen meer mensen in me op, lees eens wat berichten van trouwe posters ook al zijn ze jong. Tenslotte is het  in oorsprong een jongerenforum. Laat het forum niet stranden, als het niet nodig is.  Misschien dat mensen die de "ernst" van de situatie inzien, zich spontaan opgeven. 

die laatste indruk had ik ook, maar kennelijk werkt dat zo niet. Ook niet erg; voor sollicitatie moet er ook een concrete vraag gesteld worden denk ik.

ik geloof dat je zelf al antwoord kan geven op de vraag of we mensen benaderd hebben :E niet heel actief, maar toch.

 

Persoonlijk dacht ik dat de boot te laten zinken zo ongeveer de enige optie nog was, inmiddels is mijn beeldvorming wel wat bijgedraaid. Hopelijk kunnen we dat ook concreet maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dwarrel:

ik geloof dat je zelf al antwoord kan geven op de vraag of we mensen benaderd hebben :E 

 

Persoonlijk dacht ik dat de boot te laten zinken zo ongeveer de enige optie nog was, inmiddels is mijn beeldvorming wel wat bijgedraaid. Hopelijk kunnen we dat ook concreet maken.

Ja, maar wanneer je digibeet bent is het geen optie. Hebben jullie vroegere leden benaderd? Misschien zitten daar mensen bij die actief posten niets meer vinden maar modereren wel. Ik heb al eens eerder gevraagd of het financieel te behappen is, daar kunnen jullie ook eerlijk in zijn. Veel zaken zijn op te lossen. Stel desnoods even een tijdelijke moderator aan tot dat jullie eruit zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dwarrel:

Persoonlijk dacht ik dat de boot te laten zinken zo ongeveer de enige optie nog was

Hoe kun je nu zoiets van plan zijn voordat jullie leden van bestaande problemen op de hoogte zijn gebracht. Ik lees alleen maar over gebrek aan mankracht maar heb nooit een roep om hulp voorbij zien komen. 

 

bewerkt door violist
Link naar bericht
Deel via andere websites

omdat het moddergooien aanbleef (geloof dat dat vaak genoeg vermeld is) ? de mails met persoonlijke-gerichte-aanvallen aanbleven (dat is bewust niet openbaar gemaakt)?

Het was niet zo zeer een plan, meer een gevoel dat redden geen optie meer leek. er spelen allerlei gedachtes af hoor, voorlopig lijkt het even de goede kant op te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dwarrel:

omdat het moddergooien aanbleef (geloof dat dat vaak genoeg vermeld is) ? de mails met persoonlijke-gerichte-aanvallen aanbleven (dat is bewust niet openbaar gemaakt)?

Als het om een enkeling gaat kun je daar dan niet overheen stappen? Ik denk dat je altijd wel leden zal blijven houden die het anders willen hebben en zich op een verkeerde manier gaan uiten. Zo zit onze maatschappij tegenwoordig helaas in elkaar en blijkbaar ook hier. Gewoon doorgaan.

bewerkt door violist
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dwarrel:

omdat het moddergooien aanbleef (geloof dat dat vaak genoeg vermeld is) ? de mails met persoonlijke-gerichte-aanvallen aanbleven (dat is bewust niet openbaar gemaakt)?

Te vaak. Omdat het niet afdoende was gemodereerd.

Mi. Eenmaal waarschuwen.

Dan lik op stuk. Ongeacht of het een oud lid is of niet.

 

En dat laatste zit em mi. de kneep.

Oude trouwe veelplaatsers worden ontzien met directe en gerichte maatregelen.

Geloof me.

Dat zijn de leden, die het eerst zich zullen beteren, omdat ze Credible niet kunnen missen. :P

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Als het om een enkeling gaat kun je daar dan niet overheen stappen? Ik denk dat je altijd wel leden zal blijven houden die het anders willen hebben en zich op een verkeerde manier gaan uiten. Zo zit onze maatschappij tegenwoordig helaas in elkaar en blijkbaar ook hier. Gewoon doorgaan.

als het om een enkeling ging werden hele topics niet vervuild lijkt me... Leden die "het anders willen" is niks mis mee, maar sfeer bewust verzieken vind ik een andere zaak.

1 uur geleden zei Maria K.:

Te vaak. Omdat het niet afdoende was gemodereerd.

Mi. Eenmaal waarschuwen.

Dan lik op stuk. Ongeacht of het een oud lid is of niet.

 

En dat laatste zit em mi. de kneep.

Oude trouwe veelplaatsers worden ontzien met directe en gerichte maatregelen.

Geloof me.

Dat zijn de leden, die het eerst zich zullen beteren, omdat ze Credible niet kunnen missen. :P

 

Over je laatste zin heb ik de laatste tijd ook nagedacht en dat geeft iig wel motivatie om credible in leven te willen houden... er is overleg... !

 

overigens, aan allen die reageren: bedankt daarvoor, het geeft iig inzicht en wat motivatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Dwarrel unpinned en unfeatured this discussie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid