Spring naar bijdragen

Engeltje op schouder


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ben je daarin geïnteresseerd dan? Ik krijg namelijk sterk de indruk van niet.

Goedkoop trucje, Hitchens. Jij beweert dingen die volgens mij van geen kant kloppen of zijn aan te tonen. Ik daag je uit om met informatie te komen waar we iets aan hebben. Kan je dat niet? Zwijg dan verder.

Je gebruikt dezelfde retoriek als in dat topic over Graham waar je zei:
Nou, vertel maar eens dan. Leg het maar eens uit..........Zie je wel dat je het niet weet?

Blijkbaar heb je daar niks van geleerd...maar goed als je een beetje bijdraait zal ik binnenkort eens wat info plaatsen waar je hopelijk iets aan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is een wetenschappelijke hypothese. Er is al aangetoond dat organische moleculen kunnen ontstaan uit niet levende materie.

O??????? Dus volgens jou is er al aangetoond dat leven zomaar vanzelf kan ontstaan? Sorry dat ik nu een beetje sarcastisch word maar kun je ons daarover alsjeblieft inlichten?

Wat ik dus zei is dat organische moluculen kunnen ontstaan uit niet levende materie. Voor leven zijn een aantal dingen belangrijk, onder andere eiwitten en complexe organische moleculen. Het Urey-Miller experiment (je ongetwijfeld bekend) toont aan dat uit een niet-levende omgeving onder bepaalde omstandigheden deze organische moleculen kunnen ontstaan. En ook ontstonden er aminozuren, die de basis vormen voor eiwitten.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik dus zei is dat organische moluculen kunnen ontstaan uit niet levende materie. Voor leven zijn een aantal dingen belangrijk, onder andere eiwitten en complexe organische moleculen. Het Urey-Miller experiment (je ongetwijfeld bekend) toont aan dat uit een niet-levende omgeving onder bepaalde omstandigheden deze organische moleculen kunnen ontstaan. En ook ontstonden er aminozuren, die de basis vormen voor eiwitten.

Interessant verhaal Hitchens. Nu alleen nog even aantonen dat leven uit zichzelf kan ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik dus zei is dat organische moluculen kunnen ontstaan uit niet levende materie. Voor leven zijn een aantal dingen belangrijk, onder andere eiwitten en complexe organische moleculen. Het Urey-Miller experiment (je ongetwijfeld bekend) toont aan dat uit een niet-levende omgeving onder bepaalde omstandigheden deze organische moleculen kunnen ontstaan. En ook ontstonden er aminozuren, die de basis vormen voor eiwitten.

Interessant verhaal Hitchens. Nu alleen nog even aantonen dat leven uit zichzelf kan ontstaan.

Misschien moet je het topic eens even goed teruglezen om te kijken wat ik wel en niet zeg. Dit is trouwens niet de eerste keer van je en begint een beetje vervelend te worden.

Ik zeg:

"Het is een wetenschappelijke hypothese. Er is al aangetoond dat organische moleculen kunnen ontstaan uit niet levende materie"

Waarop jij reageert met:

" O??????? Dus volgens jou is er al aangetoond dat leven zomaar vanzelf kan ontstaan?"

Even goed lezen dus.

Verder heb ik het niet over 'uit zichzelf' maar over 'onstaan onder bepaalde condities'.

Los daarvan spreken we hier dus over de bouwblokken van het leven, die onder labcondities kunnen ontstaan uit niet-levende materie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien moet je het topic eens even goed teruglezen om te kijken wat ik wel en niet zeg. Dit is trouwens niet de eerste keer van je en begint een beetje vervelend te worden.

Ik zeg:

"Het is een wetenschappelijke hypothese. Er is al aangetoond dat organische moleculen kunnen ontstaan uit niet levende materie"

Waarop jij reageert met:

" O??????? Dus volgens jou is er al aangetoond dat leven zomaar vanzelf kan ontstaan?"

Even goed lezen dus.

Verder heb ik het niet over 'uit zichzelf' maar over 'onstaan onder bepaalde condities'.

Los daarvan spreken we hier dus over de bouwblokken van het leven, die onder labcondities kunnen ontstaan uit niet-levende materie.

Zeer interessant Hitchens, en nu nog even aantonen dat leven kan ontstaan onder bepaalde condities. Dan heb je mijn uiterste belangstelling. Wat je tot nu toe doet is anderen napapegaaien die het ook niet begrijpen. Niets mis met natuurwetenschap overigens hoor. Dus niet over die boeg beginnen alsjeblieft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeer interessant Hitchens, en nu nog even aantonen dat leven kan ontstaan onder bepaalde condities.

Zucht...wat schrijf ik nou Willempie? Terug naar de schoolbanken jij!

Dan heb je mijn uiterste belangstelling.

Dat vraag ik mij ten zeerste af. Je toont namelijk nul interesse in het onderwerp. Parels voor de zwijnen als ik het je begin uit te leggen.

Wat je tot nu toe doet is anderen napapegaaien die het ook niet begrijpen.

Je wil beweren dat wetenschappers hun eigen onderzoek niet begrijpen? Ik heb je iets uitgelegd, je hoeft niet je eigen onbegrip op mij te projecteren. Als je vragen hebt over het onderwerp dan wil ik die best beabtwoorden. Ik denk alleen dat je bang bent voor het antwoord, vandaar dat je bij voorbaat al in de verdediging schiet.

Niets mis met natuurwetenschap overigens hoor. Dus niet over die boeg beginnen alsjeblieft.

Niets mis mee,je bent alleen niet geïnteresseerd. Prima maar doe aub niet alsof.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op een of andere manier is het onderwerp verschoven van 'Engeltjes op de schouder' naar 'het ontstaan van leven'.

Volgens mij is dat ongeveer gebeurd op het moment dat iemand de vraag stelde "Vind jij het ontstaan van het leven dan geen wonder ?", wat helemaal niets met denkbeeld van een engeltje te maken heeft.

Laten we devoot terugkeren naar het denkbeeld 'engeltje zorgt voor persoonlijke wonderen'.

Dit is een vreemd beeld.

Ten eerste omdat er bijna niets subjectiever is dan 'persoonlijk een wonder ervaren'.

Ten tweede omdat de stelling "het is klukluk en geen engel" niet is te weerleggen.

Ik heb er niets tegen dat mensen denken een beschermengel te hebben, zolang ze anderen er niet mee krenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik maak soms dingen mee waarbij ik zo veel geluk heb dat ik letterlijk denk: "Dat was weer een engeltje op mijn schouder. Bedankt engeltje!" Het zijn dingen die, als ze niet voorkomen waren, grote problemen hadden veroorzaakt. Het kan haast niet anders dan dat dit een daad van liefde van God was. Heeft iemand van jullie dat ook weleens? :)

Ja, waarbij ik vooraf dacht aan iemand waarmee ik onenigheid had en al meer dan een jaar niet gezien had en de vraag in mij opkwam wat er nou zou gebeuren als ik die persoon zag. In de Bakker Bart bij het afrekenen van twee puddingbroodjes. Eéntje was voor mijn broertje die bij me was. Ik vond het zo'n appart moment om aan te denken, dat ik daarna naar de uitgang keek om me die gedachte voor te kunnen stellen. En toen kwam ze amper twee tellen later met haar moeder om de hoek heen zetten. Vervolgens haar negeren en daardoor kreeg ik door dat ik fout zat. (F)

Een vermaan-engeltje |:(

Achteraf heb ik het goed kunnen maken.

Trouwens, het begrip "engeltje op de schouder" komt uit de Islam.

Daar geloven ze letterlijk dat er rechts van je een engeltje zit :E en links van je een duiveltje :B . Dat heb ik me een moslim laten vertellen. Zij geloven ook dat er een engel des doods is, die je komt halen op het moment dat het jouw tijd is.

Dan valt er ook niet meer aan te ontkomen. Jouw dood is dan gekomen. :|S-O-

Ik denk dat een zelfmoordterrorist dan een duiveltje op zijn schouder heeft en een doodsengel als rugzak bij zich heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid