Spring naar bijdragen

Het bewijs dat God bestaat!


Aanbevolen berichten

Ik denk dat er "altijd" leven geweest is. Ik begrijp dat ik dat moet uitleggen. Diegenen die ervan uitgaan dat leven er niet altijd geweest is, "moeten" uitleggen hoe het leven ontstaan is uit niks en/of dood materiaal. Het gaat me nu dus om die eerste stap.

Ik verbaas me over die opmerkng "eerste stap". Wat weet jij eigenlijk van abiogenesis? Heb je je er wel eens in verdiept?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 903
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het antwoord op die vraag kan niemand je nog met zekerheid zeggen. Het is één van de grote vragen die nog onbeantwoord is. Abiogenese is een mogelijke verklaring, met op dit moment de beste papieren.

Duidelijk (vanuit jouw gezichtspunt?). Echter, het enige dat je doet is een materialistische verklaring proberen te geven voor de oorsprong van het leven. Er is dus een oorsprong, en juist daar gaat het mij even om.

Wat ook mogelijk is, dat leven vanuit het universum op aarde is gekomen door meteorieten.

Ik ken de theorie, maar ook hiervoor geldt dat er een oorsprong geweest moet zijn. Verschuif je zo niet het probleem? Zelfs als je aanneemt dat leven op aarde ontstaan is door een "buitenaardse injectie" (op wat voor manier dan ook), moet je met me eens zijn dat dit leven ook weer ergens vandaan komt. Hoe je het ook wendt of keert, de oorsprong-vraag blijft dus open.

Zelfs, als we uitgaan van abiogenese, en zelfs als we de definities van leven heel ruim nemen, blijft de oorsprong-vraag onbeantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een interessante profetie, die in vervulling gegaan is (en nog steeds gaat) lezen we in Jesaja 11:

Want het zal geschieden te dien dage, dat de Heere ten anderen male Zijn hand aanleggen zal om weder te verwerven het overblijfsel Zijns volks, hetwelk overgebleven zal zijn van Assyrie, en van Egypte, en van Pathros, en van Morenland, en van Elam, en van Sinear, en van Hamath, en van de eilanden der zee. En Hij zal een banier oprichten onder de heidenen, en Hij zal de verdrevenen van Israel verzamelen, en de verstrooiden uit Juda vergaderen, van de vier einden des aardrijks.

Maar zij zullen den Filistijnen op den schouder vliegen tegen het westen, en zij zullen te zamen die van het oosten beroven; aan Edom en Moab zullen zij hun handen slaan, en de kinderen Ammons zullen hun gehoorzaam zijn.

De profeet Jesaja voorspelt dat de Joden (die verspreid zijn over de aarde) door God teruggebracht worden naar Israël. Hij schijft "voor de tweede keer". De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap. Er worden specifieke landen en streken genoemd. Tevens noemt Jesaja "de vier einden van de aarde". Het is duidelijk dat deze profetie in vervulling is en gaat. Sinds de negentiende eeuw zijn miljoenen joden teruggekeerd naar Israël vanuit alle delen van de aarde. Jesaja 14 beschrijft dat de joden zullen vliegen en neerstrijken op de schouder van de Filistijnen in het westen. De Filistijnen woonden in een deel van de westelijke kuststrook. De schouder is het bovenste gedeelte daarvan. Hier ligt Luchthaven Ben-Gurion. "Het is de belangrijkste en grootste luchthaven van Israël, en tevens de enige met internationaal lijnverkeer" (Wikipedia). De meeste joden die terugkwamen in hun land, landden per vliegtuig op deze luchthaven. In het tweede deel van dit vers staat dat de joden hun hand uitstrekken tegen Edom en Moab, en de Ammonieten zullen hun gehoorzaam zijn. Edom, Moab en de Ammonieten zijn volken in het huidige Jordanië. Mogelijk gaat het hier om de westelijke Jordaanoever, die na 1950 werd bestuurd door Jordanië maar in 1967 door Israël is terugveroverd. Isaac Newton concludeerde uit dit vers dat de joden ooit vliegend terug zouden komen. Tijdgenoot Voltaire maakte hem belachelijk door te zeggen dat vliegen niet kan. Hij wees hem erop dat als de mens sneller zou gaan dan 100 km per uur, zijn huid zou smelten.

Op de vraag m.b.t. het ontstaan van leven en een inleiding in het empirische deel kom ik zeer spoedig terug. Om de bijdrage niet te lang te maken, eerst deze profetie uit Jesaja 11.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een interessante profetie, die in vervulling gegaan is (en nog steeds gaat) lezen we in Jesaja 11:

Want het zal geschieden te dien dage, dat de Heere ten anderen male Zijn hand aanleggen zal om weder te verwerven het overblijfsel Zijns volks, hetwelk overgebleven zal zijn van Assyrie, en van Egypte, en van Pathros, en van Morenland, en van Elam, en van Sinear, en van Hamath, en van de eilanden der zee. En Hij zal een banier oprichten onder de heidenen, en Hij zal de verdrevenen van Israel verzamelen, en de verstrooiden uit Juda vergaderen, van de vier einden des aardrijks.

Maar zij zullen den Filistijnen op den schouder vliegen tegen het westen, en zij zullen te zamen die van het oosten beroven; aan Edom en Moab zullen zij hun handen slaan, en de kinderen Ammons zullen hun gehoorzaam zijn.

De profeet Jesaja voorspelt dat de Joden (die verspreid zijn over de aarde) door God teruggebracht worden naar Israël. Hij schijft "voor de tweede keer". De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap. Er worden specifieke landen en streken genoemd. Tevens noemt Jesaja "de vier einden van de aarde". Het is duidelijk dat deze profetie in vervulling is en gaat. Sinds de negentiende eeuw

Al eerder: vanaf Handelingen 2:

Parten en Meden en Elamieten, en bewoners van Mesopotamië, Judea en Kappadocië, Pontus en Asia, Frygië en Pamfylië, Egypte en het Libische gebied bij Cyrene, en hier woonachtige Romeinen, Joden en proselieten, Kretenzen en Arabieren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eer staan in Jesaja 11 nog veel meer profetieën. Zijn die ook gebeurd? En als een profetie moedwillig door de mens vervuld kan worden, geldt het dan wel?

Tenslotte staat er dat God van alles zal doen. Hij zal zijn volk vrijkopen. Waarvan? Heeft God het nu geregeld, de zionisten, of God via de zionisten. Bij het antwoorden moet je beseffen dat ik niet om een mening vraag maar om bewijs, conform de topic titel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De profeet Jesaja voorspelt dat de Joden (die verspreid zijn over de aarde) door God teruggebracht worden naar Israël. Hij schijft "voor de tweede keer". De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap.

Over die eerste zogenaamde terugkeer:

'Voor deze 'terugkeer' uit een verbanning bestaan echter geen historische aanwijzingen. De Israëlische historicus Shlomo Sand zegt dat er geen gegevens zijn over een verbanning van de joden, laat staan over deportaties uit het land Israel door de Romeinen na de verwoesting van de tempel. Ze mochten alleen niet meer in het religieuze centrum Jeruzalem komen, ze onderdrukten opstanden met harde hand, maar nergens in hun rijk hebben de Romeinen deportaties of verbanningen toegepast. De joodse 'diaspora' of verspreiding was al een gegeven in de periode ver voor het begin van de jaartelling en zij was ook toen niet steeds het gevolg van dwang. Shlomo Sand ziet de verbanningsthese, maar ook de 'verstrooiing' als een hardnekkige mythe, ontstaan onder christenen, die deze mythe voorstelden als een straf van God voor de kruisdood van Jezus.'

Er worden specifieke landen en streken genoemd. Tevens noemt Jesaja "de vier einden van de aarde". Het is duidelijk dat deze profetie in vervulling is en gaat.
Er worden specifieke gebieden genoemd, die niet echt relevant zijn voor de diaspora. Waarom worden alle andere relevante landen en gebieden niet genoemd waar nu joden wonen, waarom specifiek deze?

Verder staat er: vier einden des aardrijks. Algemene uitspraak waar je alle kanten mee op kunt.

Jesaja 14 beschrijft dat de joden zullen vliegen en neerstrijken op de schouder van de Filistijnen in het westen.

Nee. er staat: 'Maar zij zullen den Filistijnen op den schouder vliegen tegen het westen, en zij zullen te zamen die van het oosten beroven; 'Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de joden met het vliegtuig naar huis gaan via de internationale luchthaven Ben-Gurion.
Mogelijk gaat het hier om de westelijke Jordaanoever,...
Mogelijk ook niet. Wat is je bewijs?
Isaac Newton concludeerde uit dit vers dat de joden ooit vliegend terug zouden komen.
En dus? (bron trouwens?)
Op de vraag m.b.t. het ontstaan van leven en een inleiding in het empirische deel kom ik zeer spoedig terug.
Gaarne.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Eer staan in Jesaja 11 nog veel meer profetieën. Zijn die ook gebeurd? En als een profetie moedwillig door de mens vervuld kan worden, geldt het dan wel?

Tenslotte staat er dat God van alles zal doen. Hij zal zijn volk vrijkopen. Waarvan? Heeft God het nu geregeld, de zionisten, of God via de zionisten. Bij het antwoorden moet je beseffen dat ik niet om een mening vraag maar om bewijs, conform de topic titel.

Jesaja 11 wordt vaak met Kerst gelezen als een vervulling bij Zijn Eerste Komst op aarde, maar je kunt heel Jesaja 11 toepassen in de toekomst. Het zijn de blijvende beloften van toepassing op de Here Jezus die duiden op Zijn verhoging. Hand. 2 vers 23.

In deze bedeling is God een volk aan het verzamelen uit Jood en heiden voor Zijn Naam en pas als de Gemeente is weggenomen van de aarde gaat de klok voor het huis van Juda en het huis van Israël weer lopen, Zionisten of niet. God heeft niets geregeld t.a.v. deze huidige staat Israël. God zwijgt omdat de Bijbel zegt dat Hij Zijn aangezicht tijdelijk zou verbergen en daarom leven wij in de bedeling van de verborgenheid, een volstrekt Bijbelse term.

Link naar bericht
Deel via andere websites
'Voor deze 'terugkeer' uit een verbanning bestaan echter geen historische aanwijzingen.

Dat betwijfel ik. Overigens beweer ik: "De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap". De huidige terugkeer is natuurlijk een feit, dat hebben we de afgelopen decennia gezien.

Er worden specifieke gebieden genoemd, die niet echt relevant zijn voor de diaspora. Waarom worden alle andere relevante landen en gebieden niet genoemd waar nu joden wonen, waarom specifiek deze? Verder staat er: vier einden des aardrijks. Algemene uitspraak waar je alle kanten mee op kunt.

Ook die, maar je hebt gelijk. Echt relevant is het niet, ze komen inderdaad uit alle uithoeken!

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de joden met het vliegtuig naar huis gaan via de internationale luchthaven Ben-Gurion.

Toch wel. Hier wordt ook nader naar gekeken, t.w:

En dus? (bron trouwens?)

Als je geinteresseerd bent. Er zijn brieven van Newton (kopieen worden bestudeerd!), o.a. eentje uit begin 1700 (Jerusalem’s Hebrew University). Ook interessant om te bekijken: Neil deGrasse Tyson on the Staggering Genius of Isaac Newton, Isaac Newton Creates a List of His 57 Sins (Circa 1662), Sir Isaac Newton’s Papers & Annotated Principia Go Digital

Newton deed sprak trouwens meer verwachtingen uit, op basis van de Bijbel. Interessant is om te zien dat ook toen al gekeken werd naar profetieen. Nog interessanter is dat de uitleg destijds heel dicht bij de huidige realiteit ligt!

Gaarne.

"Hoe is leven ontstaan?" is misschien wel de centrale vraag in de discussie schepping versus de evolutieleer. Er zijn verschillende gedachten. Kernvraag is de oorsprong-vraag. Abiogenese en spontane generatie verklaren niet de oorsprong van het leven. Beweerd wordt dat de oorsprong een verzameling organische moleculen is, waarvan aangetoond is dat die onder bepaalde condities gevormd kunnen worden. Uiteraard is dit nooit bewezen. God leert ons dat Hij de oorsprong is! Een logische vraag is "waar komt God vandaan?".

Dus twee mogelijkheden:

A. God is de Schepper. Vraag: Waar komt God vandaan.

B. We stammen af van een oer-situatie, een singulariteit of verzameling moleculen. Vraag: Waar vindt deze toestand zijn oorsprong.

Ad. A: Lees: http://185.10.98.6/~dirk01/waarvandaan.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat betwijfel ik. Overigens beweer ik: "De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap". De huidige terugkeer is natuurlijk een feit, dat hebben we de afgelopen decennia gezien.

De grootste gemeenschap der joden bevindt zich niet in Israël, maar in... Amerika. Sowieso zijn daarnaast nog altijd heel veel joden verspreid over de wereld. Van een echte terugkeer is dus bij lange na geen sprake, zeker ook omdat er voortdurend onrust en oorlog is tussen Israël en de Arabische landen eromheen.

Bij een échte terugkeer a la Babylonische ballingschap zou je toch eerder verwachten dat álle joden naar Israël trekken, het land opbouwen, een nieuwe davidische koning aanstellen en misschien zelfs de tempel weer herbouwen.

Dat er dan een bloeiende joodse gemeenschap ontstaat, die daar in meer vrede kan wonen dan nu. En die ook geen vergaande verbonden met Amerika en Europa nodig heeft om zichzelf te kunnen voorzien in welvaart en veiligheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De profeet Jesaja voorspelt dat de Joden (die verspreid zijn over de aarde) door God teruggebracht worden naar Israël. Hij schijft "voor de tweede keer". De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap.

De eerste keer dat God zijn hand ophief, was is vanaf Jesaja 5:

En nog bedaart zijn toorn niet, zijn hand blijft opgeheven. Maar het volk bekeert zich niet tot Hem die het slaat, de heer van de machten zoeken zij niet.

De eerste keer gebruikt God zijn hand om te slaan, de tweede keer om het volk terug te brengen.

Jesaja 14 beschrijft dat de joden zullen vliegen en neerstrijken op de schouder van de Filistijnen in het westen. De Filistijnen woonden in een deel van de westelijke kuststrook. De schouder is het bovenste gedeelte daarvan. Hier ligt Luchthaven Ben-Gurion. "Het is de belangrijkste en grootste luchthaven van Israël, en tevens de enige met internationaal lijnverkeer" (Wikipedia). De meeste joden die terugkwamen in hun land, landden per vliegtuig op deze luchthaven.

Vliegveld en vliegtuig - het is een beetje gezocht. Het is in de Bijbel niet vreemd om vogels als metafoor te gebruiken:

Ja, Hij bevrijdt je uit het vogelnet, uit alle dreigende gevaren. Hij dekt je toe met zijn vleugels, onder zijn veren mag je schuilen, als een schild staat zijn trouw om je heen.
En:
Wie vliegen daar als een wolk, als duiven, op weg naar hun til?

Je overvraagt deze metaforen als je denkt dat het gaat over letterlijk vliegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vliegveld en vliegtuig - het is een beetje gezocht. Het is in de Bijbel niet vreemd om vogels als metafoor te gebruiken:

Dank, Peter79 voor je reactie. Ik denk dat je een aantal zaken ten onrechte op 1 hoop gooit. In de profetie die ik behandelde wordt het vliegen op een totaal andere manier gebruikt. Het is niet voor niets dat Newton op basis daarvan de verwachting uitsprak dat de Joden terug zouden vliegen. Hij werd belachelijk gemaakt door niet Christelijke wetenschappers.

Waar jij op doelt:

Ja, Hij bevrijdt je uit het vogelnet, uit alle dreigende gevaren. Hij dekt je toe met zijn vleugels, onder zijn veren mag je schuilen, als een schild staat zijn trouw om je heen.

Hier is geen sprake van "vliegen"

Wie vliegen daar als een wolk, als duiven, op weg naar hun til?

Hier is inderdaad sprake van een metafoor. Het vliegen is gekoppeld aan het woord "wolk" en wordt vergeleken met duiven op weg naar hun til.

Je overvraagt deze metaforen als je denkt dat het gaat over letterlijk vliegen.

Deze metaforen wel, maar niet alle. Genoemde profetie is aan het uitkomen, dat is duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vliegveld en vliegtuig - het is een beetje gezocht. Het is in de Bijbel niet vreemd om vogels als metafoor te gebruiken:

Dank, Peter79 voor je reactie. Ik denk dat je een aantal zaken ten onrechte op 1 hoop gooit. In de profetie die ik behandelde wordt het vliegen op een totaal andere manier gebruikt. Het is niet voor niets dat Newton op basis daarvan de verwachting uitsprak dat de Joden terug zouden vliegen. Hij werd belachelijk gemaakt door niet Christelijke wetenschappers.

Op een totaal andere manier: ja, de manier die in jouw straatje past. Want onderbouwing lever je niet voor deze totaal andere manier.

Waar jij op doelt:
Ja, Hij bevrijdt je uit het vogelnet, uit alle dreigende gevaren. Hij dekt je toe met zijn vleugels, onder zijn veren mag je schuilen, als een schild staat zijn trouw om je heen.

Hier is geen sprake van "vliegen"

De vogelmetafoor is wijd verbreid in de Bijbel. Daarom ben jij degene die moet uitleggen waarom het in Jesaja 11:14 opeens over vliegtuigen gaat in plaats van over vogels.

Wie vliegen daar als een wolk, als duiven, op weg naar hun til?

Hier is inderdaad sprake van een metafoor. Het vliegen is gekoppeld aan het woord "wolk" en wordt vergeleken met duiven op weg naar hun til.

Dit beeld is in overeenstemming met het beeld uit Jesaja 11:14. De meest voor de hand liggende uitleg wijs jij af, omdat je het onzalige idee hebt dat je de vervulling van deze profetie kan bewijzen.

Je overvraagt deze metaforen als je denkt dat het gaat over letterlijk vliegen.

Deze metaforen wel, maar niet alle. Genoemde profetie is aan het uitkomen, dat is duidelijk.

Voor jou, ja. Maar laat de Bijbel hierbuiten alsjeblieft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat betwijfel ik. Overigens beweer ik: "De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap". De huidige terugkeer is natuurlijk een feit, dat hebben we de afgelopen decennia gezien.

De grootste gemeenschap der joden bevindt zich niet in Israël, maar in... Amerika. Sowieso zijn daarnaast nog altijd heel veel joden verspreid over de wereld. Van een echte terugkeer is dus bij lange na geen sprake, zeker ook omdat er voortdurend onrust en oorlog is tussen Israël en de Arabische landen eromheen.

Bij een échte terugkeer a la Babylonische ballingschap zou je toch eerder verwachten dat álle joden naar Israël trekken, het land opbouwen, een nieuwe davidische koning aanstellen en misschien zelfs de tempel weer herbouwen.

Dat er dan een bloeiende joodse gemeenschap ontstaat, die daar in meer vrede kan wonen dan nu. En die ook geen vergaande verbonden met Amerika en Europa nodig heeft om zichzelf te kunnen voorzien in welvaart en veiligheid.

Goed gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
'Voor deze 'terugkeer' uit een verbanning bestaan echter geen historische aanwijzingen.

Dat betwijfel ik. Overigens beweer ik: "De eerste keer was waarschijnlijk de terugkeer na de Babylonische ballingschap". De huidige terugkeer is natuurlijk een feit, dat hebben we de afgelopen decennia gezien.

Niet echt noemenswaardig die terugkeer, zie de opmerking van Robert Frans.
Er worden specifieke gebieden genoemd, die niet echt relevant zijn voor de diaspora. Waarom worden alle andere relevante landen en gebieden niet genoemd waar nu joden wonen, waarom specifiek deze? Verder staat er: vier einden des aardrijks. Algemene uitspraak waar je alle kanten mee op kunt.
Ook die, maar je hebt gelijk. Echt relevant is het niet, ze komen inderdaad uit alle uithoeken!
Dus is de opmerking niet erg profetisch. Als ze echt profetisch was dan zou ze bijvoorbeeld het gebied dat nu de VS betreft, als voornaamste noemen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de joden met het vliegtuig naar huis gaan via de internationale luchthaven Ben-Gurion.
Toch wel. Hier wordt ook nader naar gekeken, t.w:
'Toch wel' is geen argument.
Als je geinteresseerd bent. Er zijn brieven van Newton (kopieen worden bestudeerd!), o.a. eentje uit begin 1700 (Jerusalem’s Hebrew University). Ook interessant om te bekijken: Neil deGrasse Tyson on the Staggering Genius of Isaac Newton, Isaac Newton Creates a List of His 57 Sins (Circa 1662), Sir Isaac Newton’s Papers & Annotated Principia Go Digital

Newton deed sprak trouwens meer verwachtingen uit, op basis van de Bijbel. Interessant is om te zien dat ook toen al gekeken werd naar profetieen. Nog interessanter is dat de uitleg destijds heel dicht bij de huidige realiteit ligt!

Ik zie de relevantie niet van Newton in deze discussie. Was Newton dan naast natuurkundige een profeet? Zag Newton het altijd goed? Bewijs het maar.

"Hoe is leven ontstaan?" is misschien wel de centrale vraag in de discussie schepping versus de evolutieleer. Er zijn verschillende gedachten. Kernvraag is de oorsprong-vraag. Abiogenese en spontane generatie verklaren niet de oorsprong van het leven. Beweerd wordt dat de oorsprong een verzameling organische moleculen is, waarvan aangetoond is dat die onder bepaalde condities gevormd kunnen worden. Uiteraard is dit nooit bewezen. God leert ons dat Hij de oorsprong is! Een logische vraag is "waar komt God vandaan?".

Dus twee mogelijkheden:

A. God is de Schepper. Vraag: Waar komt God vandaan.

B. We stammen af van een oer-situatie, een singulariteit of verzameling moleculen. Vraag: Waar vindt deze toestand zijn oorsprong.

Ad. A: Lees: http://185.10.98.6/~dirk01/waarvandaan.htm

Ik zie dat je in de standaard valkuilen stapt...
Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit beeld is in overeenstemming met het beeld uit Jesaja 11:14. De meest voor de hand liggende uitleg wijs jij af, omdat je het onzalige idee hebt dat je de vervulling van deze profetie kan bewijzen

Precies. Er zal eerst een groot onheil komen, jij noemt dit "slaan" als ik je goed begrijp en dan zal God Zelf de Joden terugbrengen naar een land dat van Hem is.

Dat is nog nooit gebeurd want God zou volgens Handelingen 28 eerst een volk verzamelen voor Zijn Naam uit de volkeren en dat is nu nog steeds gaande.

"Breng de Joden thuis", lijkt een mooi menselijk streven, maar het zou beter zijn als men de Joden THUIS zou brengen dan worden zij bewaard voor de Toorn van God die over Israël en de volkeren zal komen. En dat gebeurt in de 70e week van Daniël.

Het `vliegen` in vers 14 gaat echt niet over vliegtuigen. Ik moet daar met alle respect wel een beetje om lachen. Als ik op adelaarsvleugelen wordt gedragen zie ik mezelf toch echt niet op de vleugel van een vliegtuig zitten. _O-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus is de opmerking niet erg profetisch. Als ze echt profetisch was dan zou ze bijvoorbeeld het gebied dat nu de VS betreft, als voornaamste noemen.

Dat denk ik niet. De VS speelt nergens een rol in de profetiën, het gaat altijd om de staten rond de Middellandse zee en om de staten in het Middenoosten, ook de vorming van de 10 statenbond geprofeteerd in de Schrift betreft landen in het M.O.

De aangekondigde boze jongens als vertegenwoordigers van satan danwel "de mens der zonde" ook geprofeteerd in o.a. Daniël zullen lui zijn uit het M.O. ik denk zelfs uit de Islam of zoals men heeft uitgezocht, een prins uit het koningshuis van de Hashimieten. Het kwaad zal komen uit Irak, Iran, Saoedi- Arabië en niet uit Rome of Amerika, maar dat is mijn overtuiging.

Opmerkelijk wordt in Jesaja veel gesproken over Efraïm. En Jesaja is een type van Christus + de Gemeente.

Edom staat voor het gebied van Ezau en Moab en Edom waren altijd al de grootste vijanden van Israël. Daar komt ook de strijd straks vandaan. Te ver om in details te bespreken in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Heer zal pas aan het eind van de 70e week de 2 en de 10 stammen terugverzamelen, en is er dus vandaag de dag geen sprake van dat God de 'Joden' terugbrengt naar het land Israel.

Israel staat nog de grote verdrukking te wachten, dus het is onzinnig om te beweren dat God NU al alle stammen terug aan het verzamelen is naar het land Israel.

Jeruzalem zal nog geheel verwoest worden, en zij zullen de gelegenheid krijgen te vluchten naar de woestijn [Petra], en aan het eind van de 70e week zal de Heer Zich pas vertonen op de Olijfberg.

In Jeremia 30:3 staat dan ook: "Want zie de dagen komen, [en die dagen zijn beslist nog niet gekomen] spreekt de HEERE, dat Ik de gevangenis van Mijn volk, Israel en Juda [ = de 10 en de 2 stammen] wenden zal, zegt de HEERE; en Ik zal hen......wederbrengen.... in het land, dat Ik hun vaderen gegeven heb, en zij zullen het erfelijk bezitten".

Overigens, nog afgezien van het feit dat deze profetie nog steeds in de toekomst ligt, is het nog altijd geen bewijs voor ongelovigen dat God bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
[

Dus twee mogelijkheden:

A. God is de Schepper. Vraag: Waar komt God vandaan.

B. We stammen af van een oer-situatie, een singulariteit of verzameling moleculen. Vraag: Waar vindt deze toestand zijn oorsprong.

Antwoord, wij weten het (nog) niet.

Misschien is er helemaal geen begin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
[

Dus twee mogelijkheden:

A. God is de Schepper. Vraag: Waar komt God vandaan.

B. We stammen af van een oer-situatie, een singulariteit of verzameling moleculen. Vraag: Waar vindt deze toestand zijn oorsprong.

Antwoord, wij weten het (nog) niet.

Misschien is er helemaal geen begin?

Gelukkig cover ik als vrijzinnig panentheistisch christen lekker veel scenario's :+:D

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid