Spring naar bijdragen

Het bewijs dat God bestaat!


Aanbevolen berichten

De kracht van Gods geest, de werkzame Liefde en Wijsheid, wordt ook bewezen omdat de uitwerking van daden die uit zuivere liefde en wijsheid zijn volbracht altijd een positief resultaat laten zien.

Is dat zo? Situaties genoeg waarin christenen fantastisch Liefdevolle en Wijze dingen doen, en dan vervolgens worden beloond met marteling tot ze eindelijk sterven van de pijn. Denk aan sommige islamitische landen, Noord-Korea etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 903
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tenzij je een patiënt hebt met een aangegroeid been.

Klopt. Ofwel, scheppende wonderen. Een aangegroeid been of iemand die maar 1 oor had en na de genezing twee, enz. enz. Die zijn er!

Doe mij een plezier. Wanneer je straks met een genezing komt als bewijs, dat dit een genezing is van een duidelijk zichtbare aandoening (geamputeerd been, brandwonden, etc). Dat valt voor ons ook wat makkelijker te controleren, wanneer je straks met de voor-en na foto's komt en de artsenverklaringen.

Er zal niet 1 genezing zijn, in deze categorie, maar vele... Overigens is het slechts een deel van de bewijslast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kracht van Gods geest, de werkzame Liefde en Wijsheid, wordt ook bewezen omdat de uitwerking van daden die uit zuivere liefde en wijsheid zijn volbracht altijd een positief resultaat laten zien.

Is dat zo? Situaties genoeg waarin christenen fantastisch Liefdevolle en Wijze dingen doen, en dan vervolgens worden beloond met marteling tot ze eindelijk sterven van de pijn. Denk aan sommige islamitische landen, Noord-Korea etc.

Neem dan de mens Jezus als voorbeeld. De liefde voor Zijn gevallen broeders koste ook hem het leven. Echter had Zijn sterven wel een positief resultaat voor velen die er waarde aan hechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De aarde en het universum zijn het bewijs van Gods bestaan. Alleen een scheppende Wil kan dit tot stand hebben gebracht.
Waarom kan alleen een scheppende wil dit tot stand brengen?

Omdat ook hier op aarde niets ontstaat waaraan geen wil ten grondslag ligt. Wij zijn zelf scheppende wezens dus zouden dat moeten kunnen begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kracht van Gods geest, de werkzame Liefde en Wijsheid, wordt ook bewezen omdat de uitwerking van daden die uit zuivere liefde en wijsheid zijn volbracht altijd een positief resultaat laten zien.

Is dat zo? Situaties genoeg waarin christenen fantastisch Liefdevolle en Wijze dingen doen, en dan vervolgens worden beloond met marteling tot ze eindelijk sterven van de pijn. Denk aan sommige islamitische landen, Noord-Korea etc.

Neem dan de mens Jezus als voorbeeld. De liefde voor Zijn gevallen broeders koste ook hem het leven. Echter had Zijn sterven wel een positief resultaat voor velen die er waarde aan hechten.

Wat is dan t positieve resultaat als een christen om haar geloof dagelijks wordt verkracht, eens in de zoveel tijd met grof geweld haar baby wordt geaborteerd en ze uiteindelijk sterft aan ondervoeding?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch onstaan er dagelijks nieuwe diertjes (en zeker wat 'lager' op de evolutionaire ladder hebben die ook niet bepaald een vrije wil), of nieuwe planten etc...

Het is een ander onderwerp, MysticNetherlands. Maar, helaas voor de aanhangers van deze theorie: er ontstaan geen nieuwe soorten (hooguit rassen binnen een soort). De huidige mens heeft nog nooit het ontstaan van een nieuwe soort waargenomen. Als jij denkt dat er wel nieuwe soorten bestaan, moet je dat maar bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een ander onderwerp, MysticNetherlands. Maar, helaas voor de aanhangers van deze theorie: er ontstaan geen nieuwe soorten (hooguit rassen binnen een soort). De huidige mens heeft nog nooit het ontstaan van een nieuwe soort waargenomen. Als jij denkt dat er wel nieuwe soorten bestaan, moet je dat maar bewijzen.

Bewijzen zijn er nooit. Maar er zijn talloze aanwijzingen voor het ontstaan van nieuwe soorten. En die zitten beter in elkaar dan de aanwijzingen die jij tot nu toe voor het bestaan van God gepresenteerd hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
_O-_O- Het is meer iets voor ongelovigen om te bewijzen dat God NIET bestaat.

Maar dat is weer off topic zeggen de interessante posters die ook mee willen praten.

Zonde van je tijd eigenlijk, dus ik ga iets leuks doen.

DAAAAAGGG |P

Niemand beweert hier dat hij kan bewijzen dat God niet bestaat. Dat kan ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat zo? Situaties genoeg waarin christenen fantastisch Liefdevolle en Wijze dingen doen, en dan vervolgens worden beloond met marteling tot ze eindelijk sterven van de pijn. Denk aan sommige islamitische landen, Noord-Korea etc.

Neem dan de mens Jezus als voorbeeld. De liefde voor Zijn gevallen broeders koste ook hem het leven. Echter had Zijn sterven wel een positief resultaat voor velen die er waarde aan hechten.

Wat is dan t positieve resultaat als een christen om haar geloof dagelijks wordt verkracht, eens in de zoveel tijd met grof geweld haar baby wordt geaborteerd en ze uiteindelijk sterft aan ondervoeding?

Daarmee beschrijf je alleen de uitwerking van de daden van de dader. De daden van liefde die de vrouw in wijsheid heeft volbracht tijdens haar leven als mens zullen vrucht dragen op aarde en in het hiernamaals, voor haarzelf en de zielen om haar heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad @Kwispel, het wordt onderhand behoorlijk lachwekkend allemaal, als het niet zo treurig was, dat na 9 pagina's er nog steeds geen bewijs op tafel is gekomen dat God bestaat.

Enfin, deze post zal ook wel als "off-topic" worden beschouwd. ;(

Ik heb overigens in de 25 jaar dat ik deel heb uitgemaakt van een Pinkstergemeente, waar wekelijks genezingsdiensten werden gehouden, en mensen naar voren kwamen voor allerlei kwalen, en pijnlijke ruggen door een te kort been, met eigen ogen gezien dat er nog NOOIT ook maar iemand genezen is, noch een been aangegroeid is, noch een tumor "foetsie" verdwenen was, sterker nog, er werd "genezing" geclaimd in Jezus Naam, echter de goedgelovige vrouw was binnen een maand overleden. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
De aarde en het universum zijn het bewijs van Gods bestaan. Alleen een scheppende Wil kan dit tot stand hebben gebracht.
Waarom kan alleen een scheppende wil dit tot stand brengen?

Omdat ook hier op aarde niets ontstaat waaraan geen wil ten grondslag ligt. Wij zijn zelf scheppende wezens dus zouden dat moeten kunnen begrijpen.

Geen antwoord op mijn vraag. Overigens, er zijn genoeg zaken die ontstaan zonder dat er een wil aan ten grondslag ligt.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch onstaan er dagelijks nieuwe diertjes (en zeker wat 'lager' op de evolutionaire ladder hebben die ook niet bepaald een vrije wil), of nieuwe planten etc...

Het is een ander onderwerp, MysticNetherlands. Maar, helaas voor de aanhangers van deze theorie: er ontstaan geen nieuwe soorten (hooguit rassen binnen een soort). De huidige mens heeft nog nooit het ontstaan van een nieuwe soort waargenomen. Als jij denkt dat er wel nieuwe soorten bestaan, moet je dat maar bewijzen.

Ringsoorten zijn geen rassen binnen een soort, maar nieuwe soorten.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ringsoorten zijn geen rassen binnen een soort, maar nieuwe soorten.

Geef eens een concreet voorbeeld van een dergelijke soort. En, wanneer is deze soort ontstaan, volgens jou (of wetenschappers)?

Ensatina.

Maar ik gok dat deze discussie strandt waar hij vrijwel altijd strand met creationisten: het niet juist hanteren van biologische definities.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom kan alleen een scheppende wil dit tot stand brengen?

Omdat ook hier op aarde niets ontstaat waaraan geen wil ten grondslag ligt. Wij zijn zelf scheppende wezens dus zouden dat moeten kunnen begrijpen.

Geen antwoord op mijn vraag. Overigens, er zijn genoeg zaken die ontstaan zonder dat er een wil aan ten grondslag ligt.

Waarom vind je dat ik geen antwoord geef op je vraag?

Welke scheppingen van de mens ontstaan dan zonder dat er een wil aan ten grondslag ligt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch onstaan er dagelijks nieuwe diertjes (en zeker wat 'lager' op de evolutionaire ladder hebben die ook niet bepaald een vrije wil), of nieuwe planten etc...

Het is een ander onderwerp, MysticNetherlands. Maar, helaas voor de aanhangers van deze theorie: er ontstaan geen nieuwe soorten (hooguit rassen binnen een soort). De huidige mens heeft nog nooit het ontstaan van een nieuwe soort waargenomen. Als jij denkt dat er wel nieuwe soorten bestaan, moet je dat maar bewijzen.

Ik had het over nieuwe diertjes, niet nieuwe diersoorten :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neem dan de mens Jezus als voorbeeld. De liefde voor Zijn gevallen broeders koste ook hem het leven. Echter had Zijn sterven wel een positief resultaat voor velen die er waarde aan hechten.

Wat is dan t positieve resultaat als een christen om haar geloof dagelijks wordt verkracht, eens in de zoveel tijd met grof geweld haar baby wordt geaborteerd en ze uiteindelijk sterft aan ondervoeding?

Daarmee beschrijf je alleen de uitwerking van de daden van de dader. De daden van liefde die de vrouw in wijsheid heeft volbracht tijdens haar leven als mens zullen vrucht dragen op aarde en in het hiernamaals, voor haarzelf en de zielen om haar heen.

Oke, daar kan ik me wel in vinden. Dank je.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is dan t positieve resultaat als een christen om haar geloof dagelijks wordt verkracht, eens in de zoveel tijd met grof geweld haar baby wordt geaborteerd en ze uiteindelijk sterft aan ondervoeding?

Daarmee beschrijf je alleen de uitwerking van de daden van de dader. De daden van liefde die de vrouw in wijsheid heeft volbracht tijdens haar leven als mens zullen vrucht dragen op aarde en in het hiernamaals, voor haarzelf en de zielen om haar heen.

Oke, daar kan ik me wel in vinden. Dank je.

Welcome. Een positief resultaat is voor ons niet altijd zichtbaar of hoeft dit niet zijn. Daarom kan ook dit niet als bewijs worden aangevoerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ook hier op aarde niets ontstaat waaraan geen wil ten grondslag ligt. Wij zijn zelf scheppende wezens dus zouden dat moeten kunnen begrijpen.

Geen antwoord op mijn vraag. Overigens, er zijn genoeg zaken die ontstaan zonder dat er een wil aan ten grondslag ligt.

Waarom vind je dat ik geen antwoord geef op je vraag?

De vraag was: waarom kan alleen een scheppende wil de aarde en het universum tot stand brengen? Je antwoordt met: omdat ook op aarde niets ontstaat zonder wil. Je antwoord slaat dus op aardse zaken, niet op het ontstaan van de aarde en het universum.

Daarnaast toon je niet aan waarom een scheppende wil noodzakelijk is voor het ontstaan van zaken. Je zegt alleen: omdat het zo is. Waarom is dat zo?

Welke scheppingen van de mens ontstaan dan zonder dat er een wil aan ten grondslag ligt?
Dat is niet de vraag. Zie hierboven.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid