Spring naar bijdragen

Het leven van een gelovige


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wie heeft het hier over "er lustig op los gaan leven?" . Ik niet hoor.

Maar goed, ik heb geen zin in die eeuwige strijd om de Wet.

Heb er genoeg van gezegd.

En kennelijk heb je er ook geen behoefte aan om over te gaan tot bijbelstudie. Wat wel bijzonder is voor iemand die anderen daar toe oproept...

Ik heb nog steeds moeite met de manier waarop je je opstelt in het gesprek met anderen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja hoor, ik zal het niet meer hebben over de Wet versus de Genade.

Hopelijk zijn er lezers die begrijpen dat die twee niet samengaan.

Omdat jij beweert dat ze niet samengaan?

Negeer de helft van Paulus' betoog, en je zou het kunnen geloven.

Kennelijk heb je de Schriftplaatsen overgeslagen die ik aangehaald heb.

DAT is bijbelstudie, en ik kan er niets aan doen als je daar moeite mee hebt.

Steeds de dooddoener gebruiken over de manier waarop ik me zou opstellen in het gesprek met anderen, helpt je daar niet bij.

Nee, dat is selectief lezen... Ook nu weer. Ik besteed een hoop tijd aan een post. En je enige reactie komt neer op een "nee hoor, ik vind van niet!!"

Daar kom ik niet veel verder mee in dat "gesprek" tussen ons...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een bekend voorbeeld is dat, wanneer je de Genade predikt, en daar de nadruk oplegt, men dan zegt: " Dus je kunt maar raak zondigen".

Wel, zondigen is per definitie "missen", dus kan het nooit "raak" zijn.

Het is in sommige kringen bijna taboe om te praten over de praktijk van ons dagelijks leven.

Het kan niet zo zijn als we zeggen dat we gemeenschap met Hem hebben, we dan in de duisternis wandelen, want dan liegen wij en doen de waarheid niet. Maar als we in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, DAN hebben we gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus reinigt ons van alle zonde. [ 1 Joh. 1:6,7].

In bijna alle brieven van Paulus wordt uitgebreid aandacht besteed aan allerlei praktische zaken met betrekking tot de onderlinge omgangsvormen en gedragingen tussen gelovigen onderling.

Er wordt wel degelijk een oproep gedaan aan gelovigen om God Zijn kracht in onze zwakheid te laten werken, door ons te voeden met Zijn Woord.

Het is Christus' taak ons te veranderen, en dat doet Hij 'van dag tot dag' .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een bekend voorbeeld is dat, wanneer je de Genade predikt, en daar de nadruk oplegt, men dan zegt: " Dus je kunt maar raak zondigen".

Wel, zondigen is per definitie "missen", dus kan het nooit "raak" zijn.

En toen?

Het is in sommige kringen bijna taboe om te praten over de praktijk van ons dagelijks leven.

Ah, geniaal! Zelfspot, dat mag ik graag zien :D oh, wacht ff...
Het kan niet zo zijn als we zeggen dat we gemeenschap met Hem hebben, we dan in de duisternis wandelen, want dan liegen wij en doen de waarheid niet. Maar als we in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, DAN hebben we gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus reinigt ons van alle zonde. [ 1 Joh. 1:6,7].
En wat is dat, 'in het licht wandelen'? Mogen we zelf onze benen bewegen? Of kan alleen de Heilige Geest dat teweeg brengen?
In bijna alle brieven van Paulus wordt uitgebreid aandacht besteed aan allerlei praktische zaken met betrekking tot de onderlinge omgangsvormen en gedragingen tussen gelovigen onderling.

Er wordt wel degelijk een oproep gedaan aan gelovigen om God Zijn kracht in onze zwakheid te laten werken, door ons te voeden met Zijn Woord.

Het is Christus' taak ons te veranderen, en dat doet Hij 'van dag tot dag' .

Waarom zouden er allerlei praktische zaken genoemd moeten worden als de Geest in ons alles regelt?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals gezegd, met cynisme kom je er niet.

De natuurlijke, vleselijke mens is niet in staat om in eigen kracht ook maar iets goed te doen.

Echter de geestelijke mens laat zich leiden door de Heilige Geest in alles wat hij doet.

De Geest komt ons ook te hulp zegt Romeinen 8:26

"En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen".

Als je twijfelt of je je wel laat leiden door de Geest, of in eigen kracht bezig bent, komt de Heilige Geest ons te hulp, en mogen we bidden om wijsheid.

En inderdaad door jarenlange ervaring, met struikelen en weer opstaan, heb ik geleerd een geloofsleven te leven, niet uit eigen kracht, maar door te vertrouwen op de Heilige Geest Die in mij woont.

Waarom verwijder je steeds je post?

Toch niet zo "netjes" misschien wat je nu weer te zeggen had?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Resumerend aan alles wat ik getracht heb duidelijk te maken wat het leven van een gelovige inhoudt sluit ik af met dat een mens altijd graag wil meewerken aan zijn zaligheid.

Hij wil wat 'doen' voor God.

Velen vragen zich af: "De Heer deed zoveel voor mij, wat doe ik voor Hem?".

De mensen stelden eens aan de Heer de vraag: "Wat zullen wij doen, opdat wij de werken Gods mogen werken?" .

Jezus antwoordde en zeide tot hen: "Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, Dien Hij gezonden heeft". [Joh. 6:28,29].

Alleen maar geloven in Hem, hoe moeilijk is dat voor velen.

Het bevredigt hen veel meer om te werken voor de Heer, hun best te doen voor Zijn zaak.

De rechtvaardige zal uit geloof leven, zegt God.

Zij zeggen, "Ja maar, wij willen ook graag wat doen. Wij willen goede werken doen uit dankbaarheid".

Wat zouden wij, in wie geen goed werk woont, ooit voor een heilig God kunnen doen.

God vraagt van ons gehoorzaamheid aan Zijn Woord en Zijn Woord vertelt ons dat Christus alles volbracht heeft. Hij betaalde onze schuld en ging voor ons in de dood.

Hij stond op en zit nu aan Gods rechterhand.

Hij schonk ons nieuw leven en het is Gods Geest, Die dat nieuwe leven in ons doet groeien en bloeien.

Ook deze heilsfeiten zijn resultaat van wat onze Heiland voor ons heeft volbracht.

Geloven in deze Heiland, geloven wat Gods Woord ons leert over Hem [Joh. 20:31], dat is Gode welbehagelijk.

Leven vanuit dat geloof, dat is: "Met Hem door het leven gaan". Gods Geest toelaten.

Zijn werk in ons te laten doen.

God rust in het volbrachte werk van Zijn Zoon.

Ook wij mogen hierin rusten en ons verblijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid