Spring naar bijdragen

De Vader, Zoon en Heilige Geest


Aanbevolen berichten

Johannes 3:

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

35 De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.

36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Johannes 20

17 Jezus zeide tot haar: Raak Mij niet aan, want Ik ben nog niet opgevaren tot Mijn Vader; maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en tot Mijn God en uw God.

Ik heb altijd goede cijfers gehaald op school voor begrijpend lezen en begin nu toch stilletjes te twijfelen aan meester Hendricks.

Waarom negeer je dat men je hier al 100000000x heeft verteld dat de Vader en de Zoon aparte personen, maar toch samen God zijn? Dan had je jezelf bovenstaande citaten kunnen besparen en ingaan op de mijne.

Ja, en nu twijfel ik ook aan jufrouw Linger want ook die gaf mij goede cijfers voor wiskunde.... 1 was nooit gelijk deelbaar door 3 !!

Meneer Leon Lederman mocht u dit lezen ik ben een grote fan van u, zou u aub rekening willen houden met de term God particle want deze term word geclaimed door meerdere.

Wat kun jij mooi pagina's lang om dingen heen draaien. Doei.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 569
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het is samengesteld door dezelfde mensen als de Bijbel hoor, dus je maakt een valse tegenstelling.

De bijbel is in de loop van 1600 jaar door apostelen koningen vissers profeten ed. geschreven onder inspiratie van God

De belijdenis is een document dat veel later gekomen is, in een tijd ook dat de gezonde leer van Jezus verleden tijd begon te worden, daarom hecht ik er geen waarde aan zoals aan de schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is samengesteld door dezelfde mensen als de Bijbel hoor, dus je maakt een valse tegenstelling.

De bijbel is in de loop van 1600 jaar door apostelen koningen vissers profeten ed. geschreven onder inspiratie van God

De belijdenis is een document dat veel later gekomen is, in een tijd ook dat de gezonde leer van Jezus verleden tijd begon te worden, daarom hecht ik er geen waarde aan zoals aan de schrift.

Dat wil dus zeggen fabricage door mensen handen, welk schrift is dan onaangeroerd? ben er benieuwd naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God stierf wel degelijk voor ons aan het Kruis. Om het met de woorden van Anselm Grün uit te drukken: (...)

Ik baseer me op de Bijbel, die zegt dat God onsterfelijk is.

Dat verandert niet wanneer Anselm Grün (of wie dan ook) iets anders beweert.

God is als mens gestorven en niet als God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God stierf wel degelijk voor ons aan het Kruis. Om het met de woorden van Anselm Grün uit te drukken: (...)

Ik baseer me op de Bijbel, die zegt dat God onsterfelijk is.

Dat verandert niet wanneer Anselm Grün (of wie dan ook) iets anders beweert.

God is als mens gestorven en niet als God.

God die als mens sterft, wat zou daar nu achter zitten.

Even op een rijtje zetten:

versie 1

God bestond altijd en is vervolgens gestorven,opgestaan,naar de hemel toe,zal terugkomen en vervolgens weer terug naar de hemel.

Versie 2

God bestond altijd,blijft altijd bestaan en heeft letterlijk een zoon

Versie 3

God bestond altijd,blijft altijd bestaan en heeft figuurlijk een zoon

Link naar bericht
Deel via andere websites

Reïncarnatie of niet, voorbestemming of niet, geloof in Geesten of niet, je mag moorden of niet, van Isis tot Alweieten, van homomoslims tot taliban.

En wie de mehdi is, wat voor rol Jezus heeft, of Mohammeds graf moet worden vereers of gesloopt, of je heiligen mag aanbidden

En zo nog wat

Link naar bericht
Deel via andere websites
Reïncarnatie of niet, voorbestemming of niet, geloof in Geesten of niet, je mag moorden of niet, van Isis tot Alweieten, van homomoslims tot taliban.

En wie de mehdi is, wat voor rol Jezus heeft, of Mohammeds graf moet worden vereers of gesloopt, of je heiligen mag aanbidden

En zo nog wat

Reincarnatie ,geesten,moorden,Isis,taliban staan buiten de 3 religie cirkels.

Alawieten en homomoslims hebben geen grote discussies.

Mehdi is een discussie maar geen grote en is verder niet belangrijk in het dagelijkse leven.

Heer Jezus speelt een grote rol als profeet en de messias en voor zover ik weet geen discussies hierover.

Profeet Mohammeds graf is een onbelangrijke graf zoals alle graven, word niet aanbeden, uit nieuwsgierigheid willen de moslims de tombe zien maar gaan hem niet aanbidden omdat het een mens was zoals iedereen mens is en alleen God aanbeden mag worden.

Heiligen aanbidden word gezien als godslastering.

En God blijft God deze word niet in twijfel gebracht door Velen in alle 3 belangrijke religies.

Het doet er ook niet toe of er discussies bestaan iedereen moet gewoon lekker geloven wat ie goed vind zolang het maar vredig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Binnen het Christendom zeker...binnen de islam is dat anders echter...

Klopt inderdaad, een foute boel met alle gevolgen van dien, alleen is deze onderwerp niet van toepassing binnen deze topic.

Nee, maar het maakt wel duidelijk dat er binnen het christendom en binnen de Islam beide sprake is van een normaal geloof en van kleine zijstromingen. Maison lijkt er steeds voor te kiezen die kleine zijstromingen als het normale christendom te beschouwen.

Een normale christen gelooft gewoon in de drieenheid. Zo simpel is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Binnen het Christendom zeker...binnen de islam is dat anders echter...

Klopt inderdaad, een foute boel met alle gevolgen van dien, alleen is deze onderwerp niet van toepassing binnen deze topic.

Nee, maar het maakt wel duidelijk dat er binnen het christendom en binnen de Islam beide sprake is van een normaal geloof en van kleine zijstromingen. Maison lijkt er steeds voor te kiezen die kleine zijstromingen als het normale christendom te beschouwen.

Een normale christen gelooft gewoon in de drieenheid. Zo simpel is het.

Er bestaan teveel zijstromingen binnen het Christendom wat verwarrend is voor de "normale" Christen en ik als Moslim heb er ook geen goed gevoel bij hoe gek het ook klinkt. De verwarring is dat God geen vaste plek heeft binnen de religie Christendom, Hij is of God,God en mens,mens. Waarom niet gewoon God?

De Islam heeft inderdaad ook vele stromingen maar geven God geen andere betekenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals gezegd: een 'normale' christen (oftewel de overweldigende meerderheid) gelooft gewoon in de drie-eenheid. Zo simpel is het.

Maison lijkt maar niet te willen horen wat christenen geloven. Het wordt heel merkwaardig.

Dat je niet gelooft in de drieënheid of dat je het niet goed snapt kan heus wel, maar dat je niet gelooft dat christenen dat vinden is of heel arrogant of heel merkwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals gezegd: een 'normale' christen (oftewel de overweldigende meerderheid) gelooft gewoon in de drie-eenheid. Zo simpel is het.

Maison lijkt maar niet te willen horen wat christenen geloven. Het wordt heel merkwaardig.

Dat je niet gelooft in de drieënheid of dat je het niet goed snapt kan heus wel, maar dat je niet gelooft dat christenen dat vinden is of heel arrogant of heel merkwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals gezegd: een 'normale' christen (oftewel de overweldigende meerderheid) gelooft gewoon in de drie-eenheid. Zo simpel is het.

Maison lijkt maar niet te willen horen wat christenen geloven. Het wordt heel merkwaardig.

Dat je niet gelooft in de drieënheid of dat je het niet goed snapt kan heus wel, maar dat je niet gelooft dat christenen dat vinden is of heel arrogant of heel merkwaardig.

Merkwaardig is denk ik van toepassing want ik vind het ook merwaardig dat de Christenen die ik spreek vaak als antwoord hebben dat de drie eenheid figuurlijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals gezegd: een 'normale' christen (oftewel de overweldigende meerderheid) gelooft gewoon in de drie-eenheid. Zo simpel is het.

Maison lijkt maar niet te willen horen wat christenen geloven. Het wordt heel merkwaardig.

Dat je niet gelooft in de drieënheid of dat je het niet goed snapt kan heus wel, maar dat je niet gelooft dat christenen dat vinden is of heel arrogant of heel merkwaardig.

Merkwaardig is denk ik van toepassing want ik vind het ook merwaardig dat de Christenen die ik spreek vaak als antwoord hebben dat de drie eenheid figuurlijk is.

Het is eigenlijk juist andersom. Zonder de drieeënheid kun je God niet werkelijk kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maison lijkt maar niet te willen horen wat christenen geloven. Het wordt heel merkwaardig.

Dat je niet gelooft in de drieënheid of dat je het niet goed snapt kan heus wel, maar dat je niet gelooft dat christenen dat vinden is of heel arrogant of heel merkwaardig.

Merkwaardig is denk ik van toepassing want ik vind het ook merwaardig dat de Christenen die ik spreek vaak als antwoord hebben dat de drie eenheid figuurlijk is.

Het is eigenlijk juist andersom. Zonder de drieeënheid kun je God niet werkelijk kennen.

Amen! :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid