Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tuurlijk, als je dat graag doet waarom niet. Laatst zag ik een nichtje van mij op TV Gelderland, die werd de vraag gesteld of ze wist wat a-seksualiteit was. Toen zei ze: "dat je droog staat?" Ik dacht nog, dat is geen nichtje van mij puh2.gif Veel mensen weten niet dat het bestaat. Maar ik denk dat je genoeg op internet erover vinden kunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dat laatste suggereert dat men er niet open voor zou staan. Dat is ook niet altijd zo. Zo komt het voor dat een vrouw die a-seksueel was, dacht dat ze misschien lesbisch was, maar op een bijeenkomst voor lesbiënnes, merkte ze dat ze daar ook niet thuishoorde.

Maar onderdrukking komt natuurlijk wel voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Ann,

Even een vraagje als het mag.

Je zegt dat je helemaal geen behoefte hebt aan een relatie. Dat begrijp ik, want je hebt die gevoelens ook niet. Maar vind je het dan toch niet vervelend dat je altijd alleen zult blijven (tenzij het verandert natuurlijk). Want ik denk dat veel mensen niet alleen relaties aan willen gaan om de gevoelens, maar ook omdat ze een levenspartner willen. Iemand die je vergezelt en waar je alles aan kwijt kunt.

Ik bedoel hier niets mee hoor, ik ben alleen nieuwsgierig smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee vind dat niet vervelendsmile.gifhehesmile.gifkweeni God is eig wel genoeg voor mij,hetgene ik God noem...allesinds de kracht die m'n binnenste drijft heb er even geen andere woorden voor...maarja ik kan het allemaal niet zo goed uitleggen mischien kan ik dat later wel...heb neit persee een menselijke gezelschap nodig voor het hele leven.het zou natuurlijk wel mooi zijn iemand te leren kennen gewoon als goeje vriend of vriendin,niks meer...maar de jongens die ik ken willen allemaal meer , of toch na een tijd...en ik niet dus ja dat werkt niet echt.enja kweeni de mensen die ik hier ken hebben redelijk andere persoonlijkheden natuurlijk,wat niet wil zeggen dat ik geen vrienden mee kan zijn,integendeel ik vind het juist heel interessant...maar tis niet zo dat ik er dag in dag uit bij wil zijn,dat zou ik denk ik bij niemand willen behalve m'n moederpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Richt je op God en op niemand anders. Bij mij knaagt het momenteel enorm, maar ik weet zeker dat ik er absoluut niet aan toe ben. Ik heb momenteel een moeilijke periode op mijn stage en heb weinig goed contact met mijn vrienden, vandaar dat ik wel wat behoefte aan een vriendinnetje heb. Maar ik denk dat ik wat dat betreft moeilijk liefde kan geven. Eerst bij mezelf alles weer een beetje op een rijtje en werken aan mijn relatie aan God. En aan intieme zaken heb ik momenteel helemaal geen behoefte... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:47:25 schreef Kluizenaar het volgende:

[...]

En heb je al verkering gehad? Of niet?

Zo vaak, maar meestal zijn het een paar onzinnige weken.

Of dagen. Of uurtjes. puh2.gif

Nu heb ik iemand gevonden waar ik echt van kan houden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:08:36 schreef Pieterke het volgende:

Richt je op God en op niemand anders. Bij mij knaagt het momenteel enorm, maar ik weet zeker dat ik er absoluut niet aan toe ben. Ik heb momenteel een moeilijke periode op mijn stage en heb weinig goed contact met mijn vrienden, vandaar dat ik wel wat behoefte aan een vriendinnetje heb. Maar ik denk dat ik wat dat betreft moeilijk liefde kan geven. Eerst bij mezelf alles weer een beetje op een rijtje en werken aan mijn relatie aan God.

Ten eerste: leuk dat je weer eens op het forum bent.

Heb je gemist. smile.gif

Ten tweede: Idd, liefde is niet iets wat je zomaar even kunt afhalen wanneer je het nodig hebt. Als je écht van iemand houdt dan wil je diegene gelukkig maken, jouw liefde, tijd en aandacht geven. Als je dat niet kunt, is het nog niet het moment. Dan kun je beter nog wachten tot de ware voorbij komt.

Quote:
En aan intieme zaken heb ik momenteel helemaal geen behoefte...
smile.gif

Dat moet ook geen motivatie zijn voor een relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 18:33:50 schreef Ann het volgende:

nee vind dat niet vervelend
smile.gif
hehe
smile.gif
kweeni God is eig wel genoeg voor mij,hetgene ik God noem...allesinds de kracht die m'n binnenste drijft heb er even geen andere woorden voor...maarja ik kan het allemaal niet zo goed uitleggen mischien kan ik dat later wel...heb neit persee een menselijke gezelschap nodig voor het hele leven.het zou natuurlijk wel mooi zijn iemand te leren kennen gewoon als goeje vriend of vriendin,niks meer...maar de jongens die ik ken willen allemaal meer , of toch na een tijd...en ik niet dus ja dat werkt niet echt.enja kweeni de mensen die ik hier ken hebben redelijk andere persoonlijkheden natuurlijk,wat niet wil zeggen dat ik geen vrienden mee kan zijn,integendeel ik vind het juist heel interessant...maar tis niet zo dat ik er dag in dag uit bij wil zijn,dat zou ik denk ik bij niemand willen behalve m'n moeder
puh2.gif

Hey Ann, heel interessant om jouw verhaal te lezen. Ik heb ergens op een forum voor a-seksuelen gelezen dat sommigen wel relaties hebben. Maar meestal met een a-seksueel, in ieder geval een relatie zonder seks.

Maar tof dat je ook alleen door het leven durft te gaan. Een liefdesrelatie is niet het aller belangrijkste in het leven. Een relatie met God is veel belangrijker.

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

geen idee. In ieder geval wil ik mijn deel wel aan deze topic voegen. Ik heb alleen maar de tijd gehad om de eerste en eennaarlaatste pagine te lezen, dus, sorry als ik iets zeg dat al gezegd is.

Ik ben zelf bijna 17, nog een paar dagen, en zelf ben ik altijd vrijgezel geweest, nog nooit gezoend, maar wel heel vaak verliefd geweest.

Het is echter zo dat het zo vaak verkeerd ging, en ik ben op een gegeven moment zelf mijn beste vriendin hierdoor, of mede hierdoor kwijt geraakt. Mijn enige ervaring met dit soort liefde is dus erg slecht, en ik zal eerlijk zijn, ik smacht naar een partner.

Ik heb wel gezocht, maar zoals men al zei, het leverde niets op. Dus ik wacht. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar soms voel ik me zo alleen. Bovendien is het zo vaak mis gegaan, dat ik soms bang ben om nog is verliefd te worden, en dan nog meer vrienden te verliezen.

Is er iets waarmee jullie me kunnen helpen?

Alvast bedankt

Ocaj

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja adviezen geven omtrent relaties... Ik kan alleen vertellen hoe mijn leven verliep.

Toen ik 21 was wilde ik toch echt wel een keer gezoend hebben, dus dat gebeurde, maar met die gozer stelde niets voor. Achteraf dus wel weer spijt...

Na een tijdje wilde ik weer iemand, ik was bang om alleen te blijven mijn verdere leven en een ouwe zeur te worden. Mijn leven ging een dal in en toen ik daar uitkwam ging ik nadenken over wat ik met mijn leven wilde. Ik kwam tot de conclusie dat ik niemand wilde dat ik niet toe was aan relaties...

Ook begon ik in te zien dat ik niet een ander nodig heb om gelukkig te zijn, dat je een ander nodig zou hebben wordt door deze maatschappij ingefluisterd en ik denk dat het onzin is! Toen ik mezelf ging accepteren en tevrede leerde zijn met de persoon die ik was voelde ik mij gelukkiger worden.

Het belangrijkste is denk ik dat je eerst met jezelf gelukkig leert zijn voor je iets voor een ander kunt betekenen binnen een relatie.

Na die tijd leerde ik een persoon kennen die nu in mijn leven is, samen bouwen we aan een toekomst en willen we oud en grijs worden.

Dat had nooit plaats gevonden als ik niet eerst met mezelf tevrede leerde zijn!

Neem de tijd om jezelf te leren kennen en te ontdekken. Pas als je jezelf accepteerd kun je iets met een ander aangaan in mijn ogen.

liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het belangrijkste is denk ik dat je eerst met jezelf gelukkig leert zijn voor je iets voor een ander kunt betekenen binnen een relatie.

Mee eens. Ik had mezelf er ook bij neergelegd alleen verder te leven, zonder relatie. Ik zelf had alles en rekende totaal niet op iemand. Was niet op zoek, niks. En toen was Suus er smile.gif. En daarmee wil ik oud en grijs worden! En daarmee bou ik een toekomst, en wij houden van elkaar. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid