Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Nu doe je net alsof je alleen verkering krijgt als je besluit de rest van je leven alleen te blijven. Dat is niet zo..

Maar ik denk wel dat het goed is om te beseffen dat je geluk niet afhangt van het vinden van een partner. Zonder partner en alleen met God kun je ook gelukkig worden en kun je goed verder leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hai Skippy,

Misschien is het een idee als ik het nog een keer probeer uit te leggen aan de hand van jouw post. Mensen houden er op de een of andere manier geen rekening mee dat het voor kan komen dat je je hele leven alleen blijft. Daardoor gaan ze extreem hun best doen om maar niet alleen te zijn. Dit maakt je niet gelukkiger, je wordt gefrustreerd dat je alleen bent en andere mensen wel een ander hebben, laat dit los. Durf erover na te denken dat je alleen kunt blijven... dat hoeft niet zo te zijn hoewel dat echt niet zo'n gekke gedachte is, hoeveel mensen zijn er momenteel niet alleen? Als je dat gaat accepteren dat dit zou kunnen gebeuren, leer je meer op jezelf te zijn en jezelf te accepteren (als het goed is). Denk positief erover, komt er dan wel iemand in je leven dan is dit super, komt er niemand dan heb je jezelf geaccepteerd en weet je dat jij het zelf prima gaat redden.

Ga je er niet zo mee om dan ben je een groot gedeelte van je tijd gefrustreerd dat je niemand hebt en als je iemand hebt loop je de kans diegene kwijt te raken door de angst die je hebt.

liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, ik ben het met je eens. Maar ik denk dat als je dan geen lover hebt, je het meestal vol houdt omdat je veel vrienden hebt.

Ikzelf ben niet zo lang geleden mijn beste vriendin kwijtgeraakt(ze wou geen contact meer met me, waarom weet ik nog steeds niet), en dat was ook de enige persoon die me een steuntje in de rug gaf. Nu is het dan ook een hele moeilijke tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 01 mei 2005 00:39:37 schreef Skippy het volgende:

Nu doe je net alsof je alleen verkering krijgt als je besluit de rest van je leven alleen te blijven. Dat is niet zo..

Bij mij was dat 2 van de 2x wel zo puh2.gif Maar als je idd écht op jacht bent is de kans van slagen niet zo groot.

Quote:
Op zondag 01 mei 2005 12:18:41 schreef Ocaj het volgende:

Hmm, ik ben het met je eens. Maar ik denk dat als je dan geen lover hebt, je het meestal vol houdt omdat je veel vrienden hebt.

Ik had nooit veel vrienden, slechts 1 vriendin en dat was het. Tot mijn 19e had ik ook nooit een vriendje, dus gaat jouw stelling niet op.

Je kunt ook heus wel in je eentje 'overleven'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaa precies. en sommige mensen kunnen niet goed tegen alleenzijn. dat verschilt echt heel erg per persoon. Maar liefde komt altijd op plekken en momenten dat je het het minst verwacht smile.gif volgens mij moet je niet gaan jagen.. dan word het meestal nix smile.gif gewoon lekker doorleven en het komt vanzelf wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaa weetje alles heeft zijn leuke kanten. Of dat nu een relatie is of vrijgezel. smile.gif (het omschakelen is soms wat moeilijk maar oke puh2.gif) ik moet zeggen dat het best leuk is om vrijgezel te zijn widegrin.gif je kunt doen waar je zin in hebt.. En met iedereen sjansen die je leuk vind zonder er serieus wat van te maken .. puh2.gif heeft ook z''n leuke kansen. Geniet er van inderdaad!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 02 mei 2005 19:39:33 schreef CazZ het volgende:

Jaa weetje alles heeft zijn leuke kanten. Of dat nu een relatie is of vrijgezel.
smile.gif
(het omschakelen is soms wat moeilijk maar oke
puh2.gif
) ik moet zeggen dat het best leuk is om vrijgezel te zijn
widegrin.gif
je kunt doen waar je zin in hebt.. En met iedereen sjansen die je leuk vind zonder er serieus wat van te maken ..
puh2.gif
heeft ook z''n leuke kansen. Geniet er van inderdaad!!

Kan ook als je een relatie hebt, ligt er maar net aan waar je je grenzen legt en welke afspraken je maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaa kan. Maar ik zou het niet cool vinden als mijn vriend een beetje liep aan te pappen met alle meiden die hij tegen kwam... Als het alleen bij een lolletje blijft, oke dat is tot daar aan toe maar je weet niet wanneer iets méér word. Als je dan verlieft word zit je met een probleem omdat je al verkering hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 02 mei 2005 22:19:39 schreef CazZ het volgende:

Precies. als je het er allebei mee eens bent, oke. Maar niets voor mij
knipoog_dicht.gif
ben ik veelste jalours voor vrees ik
engel.gif

Komt mij bekend voor smile.gif Dan spreek ik wel over een paar jaar terug puh2.gif Maar goed... Dat jaloerse maakt een relatie ook wel leuk hoor... vooral als je dat weet van de ander en hem/haar er soms mee kan plagen engel.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 08 oktober 2004 20:16:17 schreef evelientje het volgende:

Hoi allemaal,

Ik ben een meid van 17 jaar. En ik heb nog nooit verkering gehad of ooit gezoend. Is dit raar???

Groeten Evelien

Waarom zou dat raar zijn, is het soms omdat je vriendinnen wel al verkering hebben?

Er zijn zat mensen die alleen maar een relatie hebben om een relatie te hebben, en niet omdat ze zo vreselijk verliefd zijn. Verliefd op de relatie en niet op de persoon.

Het is uit, en 2 maanden later hebben ze weer een nieuwe relatie en gaan ze verder waar ze gebleven waren in hun oude relatie.

Zoals sommiggen denken, De ware kom je vanzelf tegen, ik denk het niet. Als je er vanuit gaat dat de ware in Nederland aan de periferie van je eigen stad rondloopt, okay. maar lijkt me sterk. De ware, zal vast wel bestaan ergens op de wereld, net zoals het schijnt dat je ergens op de wereld een dubbelganger hebt.

Maar de ware tegenkomen in je plaatselijke stamkroeg lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Maar goed, het is niet gek om op je 17e nog geen verkering te hebben gehad. En of het ooit komt, het zou kunnen, maar het zou net zo goed kunnen dat je je leven lang alleen blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 05 mei 2005 12:14:18 schreef Pax het volgende:

[...]

Waarom zou dat raar zijn, is het soms omdat je vriendinnen wel al verkering hebben?

Er zijn zat mensen die alleen maar een relatie hebben om een relatie te hebben, en niet omdat ze zo vreselijk verliefd zijn. Verliefd op de relatie en niet op de persoon.

Het is uit, en 2 maanden later hebben ze weer een nieuwe relatie en gaan ze verder waar ze gebleven waren in hun oude relatie.

Zoals sommiggen denken, De ware kom je vanzelf tegen, ik denk het niet. Als je er vanuit gaat dat de ware in Nederland aan de periferie van je eigen stad rondloopt, okay. maar lijkt me sterk. De ware, zal vast wel bestaan ergens op de wereld, net zoals het schijnt dat je ergens op de wereld een dubbelganger hebt.

Maar de ware tegenkomen in je plaatselijke stamkroeg lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Maar goed, het is niet gek om op je 17e nog geen verkering te hebben gehad. En of het ooit komt, het zou kunnen, maar het zou net zo goed kunnen dat je je leven lang alleen blijft.

bemoedigende woorden hoor. Bovendien geloof ik niet in 'de ware' maar in meerdere 'waren' zogezegd. Er is heus niet 1 persoon voor iedereen, er is keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 05 mei 2005 18:19:54 schreef Musli het volgende:

[...]

bemoedigende woorden hoor. Bovendien geloof ik niet in 'de ware' maar in meerdere 'waren' zogezegd. Er is heus niet 1 persoon voor iedereen, er is keuze.

Had ik het soms over jou? Hoor je me dat zeggen dan, dat er een ware is? Dacht het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 05 mei 2005 12:14:18 schreef Pax het volgende:

[...]

Zoals sommiggen denken, De ware kom je vanzelf tegen, ik denk het niet. Als je er vanuit gaat dat de ware in Nederland aan de periferie van je eigen stad rondloopt, okay. maar lijkt me sterk. De ware, zal vast wel bestaan ergens op de wereld, net zoals het schijnt dat je ergens op de wereld een dubbelganger hebt.

Maar de ware tegenkomen in je plaatselijke stamkroeg lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Wat bedoel je dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 05 mei 2005 12:14:18 schreef Pax het volgende:

[...]Zoals sommiggen denken, De ware kom je vanzelf tegen, ik denk het niet. Als je er vanuit gaat dat de ware in Nederland aan de periferie van je eigen stad rondloopt, okay. maar lijkt me sterk. De ware, zal vast wel bestaan ergens op de wereld, net zoals het schijnt dat je ergens op de wereld een dubbelganger hebt.

Maar de ware tegenkomen in je plaatselijke stamkroeg lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Tja, hij mag dan wel niet uit dezelfde plaats komen, toch is hij de warebig-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 07 mei 2005 02:25:23 schreef Diana het volgende:

[...]Tja, hij mag dan wel niet uit dezelfde plaats komen, toch is hij de ware
big-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

En hoe weet je dat zo zeker? Hoe ben je? Je weet pas of iemand de ware is als je een jaartje of 80 bent en je vergelijkingsmateriaal hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 09 mei 2005 03:32:08 schreef Pax het volgende:

En hoe weet je dat zo zeker? Hoe ben je? Je weet pas of iemand de ware is als je een jaartje of 80 bent en je vergelijkingsmateriaal hebt.

Nee, niet mee eens. Als je wéét dat iemand de ware is, dan is dat ook echt zo. Je kan jarenlang een relatie hebben met iemand die niet de ware is, maar als je de ware eenmaal gevonden hebt ligt alles opeens heel anders.

Liefde is een geloof, net als religie.

Zonder geloof kan liefde niet bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 09 mei 2005 03:32:08 schreef Pax het volgende:

[...]

En hoe weet je dat zo zeker? Hoe ben je? Je weet pas of iemand de ware is als je een jaartje of 80 bent en je vergelijkingsmateriaal hebt.

Wat is dat toch met dat getal 80? puh2.gif

Ik vind 'de ware' vaak een beetje een loze term. 'De ware' is niet die ene persoon die ergens rondzweeft, wachtend totdat je hem of haar eindelijk tegenkomt en uit de lucht plukt, als een appel uit de boom.

Het is volgens mij meer een dynamische, onbewuste, diepgaande keuze waaraan je wordt overgeleverd.

Het samenkomen met 'de ware' zie ik als een wederzijds overweldigt worden door de ontmoeting met een medemens, waarbij je de ander op onbeschrijflijke wijze ziet, erkent en respecteert als mens, intens door deze ander gefascineerd raakt, en op zo'n manier op elkaar reageert, dat het voelt als lotsbestemming.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 09 mei 2005 03:32:08 schreef Pax het volgende:

[...]

En hoe weet je dat zo zeker? Hoe ben je? Je weet pas of iemand de ware is als je een jaartje of 80 bent en je vergelijkingsmateriaal hebt.

Als iemand 'een ware' (de ware zou betekenen dat er maar 1 zou zijn en dat zou gemeen zijn) is, dan merk je dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is eigenlijk heel simpel, net een puzzel. Vaak is het zo dat de puzzelstukjes van je relatie nét niet in elkaar passen, en dan pas je je allebei aan (bewerkt de stukjes een beetje), compenseert beiden in je relatie en zo zorg je dat je het allemaal wel red met z'n tweetjes.

Maar soms kom je iemand tegen waarbei al die puzzelstukjes zomaar lijken te kloppen, zonder dat je daar iets aan hoeft te veranderen. En dan weet je dat het iets bijzonders is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid