Spring naar bijdragen

Bevrijd van demonen


Aanbevolen berichten

Ik heb ASS, ik heb niet het idee dat ik bezeten ben van een demon.

Ik heb Pdd-nos en ben ook niet bezeten, maar soms laat ik me wel beïnvloeden door demonische machten, als ik dwaas handel. Echter door vervolgens weer mijn toevlucht naar Jezus te zoeken, zal zijn Licht de duisternis weer verdrijven.

Bezetenheid is een groot woord. Dat ben je niet zo snel. Gebonden denk ik ook niet altijd. Soms zijn we als mensen gewoon een moment onder invloed van demonische "influisteringen",

maar ontkomen we er ook weer aan.

Jezus wandelde eens opweg naar Jeruzalem (waar Hij gekruisigd zou worden) richting een Samaritaans dorp. Hij liet boden vooruit gaan, maar die kwamen terug met de mededeling dat Hij als Jood daar niet welkom was. Vanuit de discipelen kwam toen de opmerking dat het vuur van de hemel hen toch zou moeten verteren, maar Jezus bestrafte hen met de woorden "u weet niet door welke geest je dit zegt".

Later had een discipel een opmerking over hoe hij jezus bij zou staan, maar Jezus zei: "satan, ga weg achter mij!"

Zelfs onder de discipelen werden demonische influisteringen uitgesproken.

Bezeten of gebonden aan demonen waren ze echter niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het gaat mij er niet om dat ik niet geloof in de duivel of demonen. En ik geloof ook dat ziektes, angststoornissen, enz. een gevolg zijn van het kwaad en de zondeval. Maar ik zal nooit zeggen dat iemand die ziek is, of een angststoornis heeft, of wat dan ook, last heeft van demonen, of demonische gebondenheid, of wat dan ook.

Er zijn meerdere redenen waarom ik hier problemen mee heb:

1. Het wekt de suggestie dat je er schuld aan hebt. Je krijgt tenslotte niet zomaar een demon in je. Terwijl een ziekte, of het nou psychisch is of lichamelijk, je overkomt. Je hebt daar zelf geen schuld aan.

2. Het wekt de suggestie dat het probleem altijd op te lossen is, door de demon uit te drijven. Maar ziektes, ook psychische ziektes, zijn soms ongeneeslijk.

3. Het wekt de suggestie dat er in de persoon in kwestie "kwaad" zit. Terwijl ze net zo zondig zijn als ieder ander gezond mens. Mensen die een depressie hebben voelen zich al zo slecht over zichzelf. Het laatste wat ze nodig hebben is het gevoel hebben dat er een kwaad wezen in hun schuilgaat.

4. Het is een quick-fix: je bidt en hoppa, de demonen zijn weg. Maar in mijn ervaring zijn psychische problemen over het algemeen niet zo makkelijk en niet zo snel op te lossen. Neem een angststoornis: soms kost het megaveel tijd en therapie en medicatie voordat het wat beter gaat met iemand die aan een angststoornis lijdt. En soms kun je bidden, en bidden, en bidden, en is je probleem er nog steeds.

Liefde verdrijft de angst klinkt mooi, maar in het geval van een angststoornis is het allemaal een stuk ingewikkelder.

Dus dan schuiven we Gods woord maar aan de kant als "gaat hier niet op", omdat we God en het probleem zelf met ons verstand niet de baas zijn.

Mijn geloof staat daar boven. Als God zegt dat liefde alle angst verdrijft, dan zal het wel zo zijn. Wie ben ik om Hem tegen te spreken?

Waar komt een angststoornis in de wortel nu vandaan?

Het is bijvoorbeeld doordat de persoon waar we het over hebben enorm lang gepest is, dat was met mijn ex zo.

Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet van de één op de andere dag over is, maar ik geloof wel dat genezing echt bij God te vinden is. Het is nooit Gods bedoeling dat iemands leven totaal aan puin gaat liggen door een angststoornis, autisme of zelfmoord.

Ik zal ook niet zeggen dat zo iemand bezeten is, maar ik geloof wel degelijk dat satan gretig misbruik maakt van deze mensen en hen zo lang mogelijk slachtoffer laat zijn.

Ik ben met mijn pdd-nos tot vreselijke dingen in staat en die kan ik doen, met als verdediging dat ik verminderd toerekening vatbaar ben door mijn pdd-nos, met verwijzing naar anderen met pdd-nos die dat ook zo deden en psychologen die dat bevestigen. In de rechtbank zou ik grote straffen ermee ontlopen, maar waarom zou ik satan het plezier gunnen om van mij een agressief angstaanjagend monster te maken van ongeveer 2 meter?

Zelfbeheersing en de liefde van God staat boven elke gruwel dat satan van een mens kan maken.

Ik heb al mijn opa verloren door ruzie en geweld als gevolg van een autistische stoornis, die na het vertrek van zijn vrouw en een menigte naar hem vinger wijzende mensen zichzelf in een schuur ophing.

Ik kan je zeggen: de duivel heeft hem geslachtofferd, maar hij was ook een kind van God.

Ik geloof dat hij in de hemel is en een sprekend voorbeeld voor ons was dat er iets "anders" moest. Met woorden kan je mensen doden of het leven geven.

Het is maar net uit welke bron je put.

Laat Jezus onze bron zijn, hoe gestoord we ook mogen zijn :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou voor een GGZ instelling goedkoper zijn om alle mensen te bevrijden van Demonen dan jarenlang hulp geven aan ze. Mensen met schizofrenie horen stemmen die in grammaticale zin ook nog eens kloppen. Als het om een storing zou gaan zou je ruis horen op de lijn zou ik zeggen. En wat geeft het dat je met iemand gaat bidden en de Demonen uit te drijven? Wat is daar erg aan? En baat het niet schaad het niet? Overigens als je niet vol van de Heilige Geest wordt vervuld en niet tot bekering komt kun je beter geen Demonen uitdrijven omdat er nog 7 anderen in hem/haar komen en zeggen het is hier opgeruimd en netjes en die Demonen zijn nog veel erger dan die uit hem/haar waren gegaan. Frapant vind ik dat Jezus gehoor gaf aan de Demonen op Zijn verzoek om in de varkens te mogen gaan. Ik zou niet blij zijn dat ik de varkenshouder was van die varkens en ze kwijt zou zijn! En de varkens gingen allen dood. En waar zouden de Demonen dan heen gaan? Zij wilden niet op plaatsen heen gestuurd worden in dorre plaatsen? Ik heb ook last gehad van een angststoornis en die is grotendeels weg. Wel een sociale fobie helaas en dat heeft alles met mijn eigenwaarde te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zou voor een GGZ instelling goedkoper zijn om alle mensen te bevrijden van Demonen dan jarenlang hulp geven aan ze. Mensen met schizofrenie horen stemmen die in grammaticale zin ook nog eens kloppen. Als het om een storing zou gaan zou je ruis horen op de lijn zou ik zeggen. En wat geeft het dat je met iemand gaat bidden en de Demonen uit te drijven? Wat is daar erg aan? En baat het niet schaad het niet? Overigens als je niet vol van de Heilige Geest wordt vervuld en niet tot bekering komt kun je beter geen Demonen uitdrijven omdat er nog 7 anderen in hem/haar komen en zeggen het is hier opgeruimd en netjes en die Demonen zijn nog veel erger dan die uit hem/haar waren gegaan. Frapant vind ik dat Jezus gehoor gaf aan de Demonen op Zijn verzoek om in de varkens te mogen gaan. Ik zou niet blij zijn dat ik de varkenshouder was van die varkens en ze kwijt zou zijn! En de varkens gingen allen dood. En waar zouden de Demonen dan heen gaan? Zij wilden niet op plaatsen heen gestuurd worden in dorre plaatsen? Ik heb ook last gehad van een angststoornis en die is grotendeels weg. Wel een sociale fobie helaas en dat heeft alles met mijn eigenwaarde te maken.

Het probleem zit hem er vaak in denk ik dat mensen die een stoornis toeschrijven aan demonen uiteindelijk vaak ook denken dat het hun eigen probleem is, en als het er niet uit gaat door demonenuitdrijving ook geen professionele hulp zoeken, wat in sommige gevallen nefast kan zijn.

Het is dan ook belangrijk een evenwichtige kijk te hebben... Wilkin Van De Kamp heeft hier een boek over geschreven "Demonie en psychiatrie" waarin ik me wel grotendeels kan vinden. Hij beschrijft erin om met de bevrijdingskandidaat een checklist af te lopen om te zien of hij door demonen is gebonden of niet. Of dit werkt weet ik natuurlijk niet, ik doe niet aan bevrijdingspastoraat... Het lijkt mij in ieder geval niet gezond om de meeste psychiatrische stoornissen op de hoop van demonie te leggen... Zo is een klinische depressie duidelijk een probleem in de hersenen en vaak te verhelpen door medicatie, net zoals schizofrenie trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen met schizofrenie horen stemmen die in grammaticale zin ook nog eens kloppen. Als het om een storing zou gaan zou je ruis horen op de lijn zou ik zeggen.

Toch wel fijn dat demonen altijd in de goede taal tegen de gastheer spreken. Je zal maar een Chinese demon hebben.

Ook fijn dat veel demonen hun kwade werk stoppen als de gastheer de juiste medicijnen toegediend krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als God zegt dat liefde alle angst verdrijft, dan zal het wel zo zijn. Wie ben ik om Hem tegen te spreken?

Ik lees in de Bijbel voorbeelden van getrouwe aanbidders die ook wel eens heel angstig waren. Elia bijvoorbeeld. Hij vreesde voor zijn leven en zag het allemaal niet meer zitten. Hij werd niet door God verworpen. Integendeel. God vertroostte hem, zodat hij weer verder kon.

Nu wordt er juist van Elia gezegd dat hij iemand was met dezelfde gevoelens als wij. - Jak.5:17.

Ook wij kunnen ons laten vertroosten door Gods Woord en ons hart uitstorten in gebed. Net zoals Elia dat deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed gezien van Sanne

Ik wil er dit aan toevoegen, voor bevrijding van demonen, even aangenomen dat het echt een demonen zaak is en geen normale fysieke aandoening, dan heb je echt geen bevrijdingspastoraat of zoiets nodig Simpel de naam van GOD aanroepen de naam van God is een sterke toren schrijft de bijbel, de rechtvaardige vlucht daarheen.

De woorden: Jehovah mijn schepper zijnal voldoende, Mits met overtuiging uitgesproken

Link naar bericht
Deel via andere websites
Simpel de naam van GOD aanroepen de naam van God is een sterke toren schrijft de bijbel, de rechtvaardige vlucht daarheen.

De woorden: Jehovah mijn schepper zijnal voldoende, Mits met overtuiging uitgesproken

Ik vind het wat oversimpel gesteld... Alleen al omdat "angst" en "overtuiging" over het algemeen nogal haaks op elkaar staan...

Neem nu dat voorbeeld van Elia: het enige waar hij op een zeker moment van "overtuigd" was, was nu juist dat hij dood wilde:

1 Kon 19:3 Elia werd bang (!) en vluchtte om zijn leven te redden. Bij Berseba in Juda aangekomen liet hij zijn knecht achter 19:4 en zelf trok hij één dagreis ver de woestijn in. Daar ging hij onder een bremstruik zitten, verlangend naar de dood, en zei: ‘Het is genoeg geweest, HEER. Neem mijn leven, want ik ben niet beter dan mijn voorouders.’

19:14 Elia antwoordde: ‘Ik heb me met volle overgave ingezet voor de HEER, de God van de hemelse machten, maar de Israëlieten hebben uw verbond met hen naast zich neergelegd, uw altaren verwoest en uw profeten vermoord. Ik ben als enige overgebleven, en nu hebben ze het ook op mijn leven voorzien.’

Waarop Gods reactie was: het uitspreken van een belofte - om te tonen dat Hij zijn Naam vestigt hier op aarde:

19:15 De HEER zei tegen Elia: ‘Keer terug en ga naar de woestijn van Damascus. Daar aangekomen moet je Hazaël tot koning van Aram zalven. 19:16 Jehu, de zoon van Nimsi, moet je zalven tot koning van Israël, en Elisa, de zoon van Safat, uit Abel-Mechola, moet je tot je eigen opvolger zalven...

19:18 Ik zal in Israël niet meer dan zevenduizend mensen in leven laten, alleen degenen die niet voor Baäl hebben geknield en hem niet hebben gekust.’

Zijn Naam ("en faam") blijkt uit zijn daden: het keer op keer opnieuw laten beginnen van "een leven voor zijn Israël"...

Intussen moet Elia het wel doen met deze belofte... En of dat direct zijn angst liet verdwijnen staat er niet bij... Enkel de verlamming als gevolg van de angst: "Elia ging weg van de Horeb"...

Tegenover de angst plaatst God niet "overtuiging", maar vraagt Hij om vertrouwen te hebben in Hem, om geloof... Maar in onze dagelijkse werkelijkheid is dat "leeflijntje" voor ons gevoel vaak heel veel dunner dan de kabel die "zelfvertrouwen" (overtuiging) kan zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus alle atheïsten zijn ook bezeten door demonen? Ik wust t wel...

Je overdrijft, want ik zal niet beweren dat alles aan demonen zijn toegeschreven en ook niet dat er dan bezetenheid is. Maar als je het over atheïsten hebt, wat houdt hen bij Jezus weg dan? Vast niet engelen van Jezus, hoewel die ook bij hen zijn en hen voort helpen om zoveel mogelijk vanuit Gods liefde en waarheid te wandelen.

Als zij dat dan niet zijn, is het dan geheel enkel en alleen zijn eigen schuld?

Hij is er wel verantwoordelijk voor, maar waardoor komt hij tot de gedachte dat God niet bestaat? Is dat puur zijn eigen gedachte? Dat is precies wat die geloof. Alles is van hem zelf. Niets komt van een geestelijke wereld.

Maar de gelijkenis van de zaaier zegt dat het de vogels zijn die het zaad van de weg pikken. Alles wat er van Gods Woord gezaaid wordt onder de atheïsten, wordt door satan weer geroofd, zegt de gelijkenis. De vogels zijn de demonen. Bij een ander gebeurd dat later: verstikken in doorns en distels (door welvaart en zorgen kwijt geraakt), bij anderen als het iets te zwaar wordt om Jezus te volgen (de zon schroeit het weg).

Maar even een vraag terug, als 1/3 van alle oorspronkelijke engelen demonen zijn geworden, wat doen zij dan? Staan ze gewoon toe te kijken en doen ze niets?

Houden ze zich alleen maar bezig met de extreme gevallen als glaasje draaien en allerlei andere New Age praktijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed gezien van Sanne

Ik wil er dit aan toevoegen, voor bevrijding van demonen, even aangenomen dat het echt een demonen zaak is en geen normale fysieke aandoening, dan heb je echt geen bevrijdingspastoraat of zoiets nodig Simpel de naam van GOD aanroepen de naam van God is een sterke toren schrijft de bijbel, de rechtvaardige vlucht daarheen.

De woorden: Jehovah mijn schepper zijnal voldoende, Mits met overtuiging uitgesproken

Waarom niet Jezus? We moeten toch in Jezus' naam bidden?

Maar ik ben het met je eens dat door geloof en aanroepen van Hem ze zullen verdwijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als God zegt dat liefde alle angst verdrijft, dan zal het wel zo zijn. Wie ben ik om Hem tegen te spreken?

Ik lees in de Bijbel voorbeelden van getrouwe aanbidders die ook wel eens heel angstig waren. Elia bijvoorbeeld. Hij vreesde voor zijn leven en zag het allemaal niet meer zitten. Hij werd niet door God verworpen. Integendeel. God vertroostte hem, zodat hij weer verder kon.

Nu wordt er juist van Elia gezegd dat hij iemand was met dezelfde gevoelens als wij. - Jak.5:17.

Ook wij kunnen ons laten vertroosten door Gods Woord en ons hart uitstorten in gebed. Net zoals Elia dat deed.

Jezus had ook angst, waar ik het al over had en vermoedelijk David ook. Des al niet te min spreekt de bijbel wel over dat echte liefde angst verdrijft. Angst is niet de vrucht van de Heilige Geest. Wel iets natuurlijks. Ik zie het in dit soort gevallen als puur "drempelvrees", en waarom zou een liefdevolle Vader daar geen begrip voor hebben?

Drempelvrees is wat anders dan God bewust ongehoorzaam zijn.

Maar denk je dat God de Vader zelf ooit bang is geweest?

Jezus wel, maar Hij niet. Niet toen Jezus vroeg de beker aan Hem voorbij te laten gaan en ook niet toen Hij het uitriep aan het kruis: "Mijn God, Mijn God, waarop hebt U mij verlaten."

Ik geloof wel dat er behoorlijk wat door Gods Vaderhart heen ging, maar bang?

Nee, Hij is de enige die nooit bang is geweest.

Het is dus ook niet echt een zonde, want Jezus werd het ook niet aangerekend,

maar het is wel iets wat niet uit God komt in dit soort gevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zou voor een GGZ instelling goedkoper zijn om alle mensen te bevrijden van Demonen dan jarenlang hulp geven aan ze. Mensen met schizofrenie horen stemmen die in grammaticale zin ook nog eens kloppen. Als het om een storing zou gaan zou je ruis horen op de lijn zou ik zeggen. En wat geeft het dat je met iemand gaat bidden en de Demonen uit te drijven? Wat is daar erg aan? En baat het niet schaad het niet? Overigens als je niet vol van de Heilige Geest wordt vervuld en niet tot bekering komt kun je beter geen Demonen uitdrijven omdat er nog 7 anderen in hem/haar komen en zeggen het is hier opgeruimd en netjes en die Demonen zijn nog veel erger dan die uit hem/haar waren gegaan. Frapant vind ik dat Jezus gehoor gaf aan de Demonen op Zijn verzoek om in de varkens te mogen gaan. Ik zou niet blij zijn dat ik de varkenshouder was van die varkens en ze kwijt zou zijn! En de varkens gingen allen dood. En waar zouden de Demonen dan heen gaan? Zij wilden niet op plaatsen heen gestuurd worden in dorre plaatsen? Ik heb ook last gehad van een angststoornis en die is grotendeels weg. Wel een sociale fobie helaas en dat heeft alles met mijn eigenwaarde te maken.

Mooie getuigenis ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Angst is niet de vrucht van de Heilige Geest.

Dat klopt. We mogen altijd vragen om de heilige geest. Zie Lukas 11:13. Zodat we ook de vrucht ervan kunnen dragen, zoals liefde, vrede en vreugde.

Wel iets natuurlijks. Ik zie het in dit soort gevallen als puur "drempelvrees", en waarom zou een liefdevolle Vader daar geen begrip voor hebben?

Drempelvrees is wat anders dan God bewust ongehoorzaam zijn.

Maar denk je dat God de Vader zelf ooit bang is geweest?

Jezus wel, maar Hij niet. Niet toen Jezus vroeg de beker aan Hem voorbij te laten gaan en ook niet toen Hij het uitriep aan het kruis: "Mijn God, Mijn God, waarop hebt U mij verlaten."

Ik geloof wel dat er behoorlijk wat door Gods Vaderhart heen ging, maar bang?

Nee, Hij is de enige die nooit bang is geweest.

Het is dus ook niet echt een zonde, want Jezus werd het ook niet aangerekend,

maar het is wel iets wat niet uit God komt in dit soort gevallen.

Het ervaren van negatieve emoties hoort inderdaad niet bij het leven zoals God het met de mens bedoeld had. Direct na de zondeval, lees je echter al dat Adam bevreesd werd en zich ging verbergen. Wij zijn allemaal onvolmaakt en we leven in deze onvolmaakte wereld. We zijn allemaal wel eens bang. We kunnen om Gods geest vragen en we kunnen ook om vrijmoedigheid bidden. Net zoals de eerste christenen deden die werden vervolgd. Hand.4:29,31.

Maar er is wel een verschil tussen wel eens bang zijn of een angststoornis. Voor het laatste is het goed om hulp te zoeken. En net zoals een lichamelijke aandoening niet altijd over gaat, zo gaat ook een psychische aandoening niet altijd over. Skippy heeft het in zijn bericht van gisteren ook duidelijk verwoord. Dit is niet omdat iemand dan last zou hebben van demonen; iemand heeft een aandoening. Bij een ongeneeslijke lichamelijke aandoening zeggen we toch ook niet dat iemand dan last heeft van demonen.

Het zou triest zijn als iemand met een angststoornis, ook nog eens wordt gekweld door een ziekelijke angst voor demonen.

We moeten allemaal geduldig wachten op Gods Koninkrijk. Pas dan zal niemand meer zeggen: "Ik ben ziek". - Jesaja 33:24. Dan zal iedereen genezen zijn van lichamelijke en psychische aandoeningen. Pas dan zal niemand ooit meer bang zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Maar als je het over atheïsten hebt, wat houdt hen bij Jezus weg dan?'

en

'Alles wat er van Gods Woord gezaaid wordt onder de atheïsten, wordt door satan weer geroofd, zegt de gelijkenis.'

Interessante vraag. Mede omdat dat de compleet omgekeerde gedachtegang is in vergelijking met de atheist. Die gaat er immers vanuit dat demonen niet bestaan, dat de heilige geest niet bestaat en dat Jezus geen enkele invloed heeft op het bekeren van personen omdat het slechts een historisch personage is. Jij gaat er vanuit dat al die zaken wel bestaan en ook invloed hebben op het geloofsleven. Dan rijst de vraag: als de atheist niet wordt bereikt door de bekerende krachten van het christendom wat zegt dat dan over de macht van demonen versus die van Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
'Maar als je het over atheïsten hebt, wat houdt hen bij Jezus weg dan?'

en

'Alles wat er van Gods Woord gezaaid wordt onder de atheïsten, wordt door satan weer geroofd, zegt de gelijkenis.'

Interessante vraag. Mede omdat dat de compleet omgekeerde gedachtegang is in vergelijking met de atheist. Die gaat er immers vanuit dat demonen niet bestaan, dat de heilige geest niet bestaat en dat Jezus geen enkele invloed heeft op het bekeren van personen omdat het slechts een historisch personage is. Jij gaat er vanuit dat al die zaken wel bestaan en ook invloed hebben op het geloofsleven. Dan rijst de vraag: als de atheist niet wordt bereikt door de bekerende krachten van het christendom wat zegt dat dan over de macht van demonen versus die van Jezus?

Om eerlijk te zijn ken ik iedereen hier nog niet zo goed, waardoor ik niet weet waar iedereen nu eigenlijk voor staat, maar daardoor wordt het misschien alleen nog maar interessanter :D

Wat ik geloof is dat engelen en demonen duizenden jaren ervaring hebben en het ook allemaal verrekte goed spelen. Uiteindelijk komt alles precies zo uit, als dat God het in gedachten had. Wij mensen, zitten hier vooral op een soort school. Openbaringen gelovende, lijkt satan vooral heel sterk, maar in werkelijkheid staat Jezus daar boven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Angst is niet de vrucht van de Heilige Geest.

Dat klopt. We mogen altijd vragen om de heilige geest. Zie Lukas 11:13. Zodat we ook de vrucht ervan kunnen dragen, zoals liefde, vrede en vreugde.

Wel iets natuurlijks. Ik zie het in dit soort gevallen als puur "drempelvrees", en waarom zou een liefdevolle Vader daar geen begrip voor hebben?

Drempelvrees is wat anders dan God bewust ongehoorzaam zijn.

Maar denk je dat God de Vader zelf ooit bang is geweest?

Jezus wel, maar Hij niet. Niet toen Jezus vroeg de beker aan Hem voorbij te laten gaan en ook niet toen Hij het uitriep aan het kruis: "Mijn God, Mijn God, waarop hebt U mij verlaten."

Ik geloof wel dat er behoorlijk wat door Gods Vaderhart heen ging, maar bang?

Nee, Hij is de enige die nooit bang is geweest.

Het is dus ook niet echt een zonde, want Jezus werd het ook niet aangerekend,

maar het is wel iets wat niet uit God komt in dit soort gevallen.

Het ervaren van negatieve emoties hoort inderdaad niet bij het leven zoals God het met de mens bedoeld had. Direct na de zondeval, lees je echter al dat Adam bevreesd werd en zich ging verbergen. Wij zijn allemaal onvolmaakt en we leven in deze onvolmaakte wereld. We zijn allemaal wel eens bang. We kunnen om Gods geest vragen en we kunnen ook om vrijmoedigheid bidden. Net zoals de eerste christenen deden die werden vervolgd. Hand.4:29,31.

Maar er is wel een verschil tussen wel eens bang zijn of een angststoornis. Voor het laatste is het goed om hulp te zoeken.

We hebben hier net een getuigenis gehad van iemand bij wie een angststoornis geconstateerd was en ik zelf als pdd-nosser val ook onder de groep mensen die naar de diagnose genomen angst kent. Als dan een psycholoog iemand kan helpen om met zijn angsten om te gaan en steeds meer te overwinnen, zodat die wat van het leven maken kan, welk een Psycholoog is dan Jezus?

Ik bestrijd "niet" dat er iets medisch aan de hand is. Mar zowel de getuigenis van de gene hier die leed aan de angststoornis en mijn getuigenis, laat toch zien dat wij kracht van Jezus ontvingen om hiermee te leren omgaan.

"Veel angsten zijn verdwenen" getuigen wij.

"angst houdt altijd verband met straf", zegt de bijbel. En dat klopt, want de mensheid straft doorgaans vrij snel mensen die niet sterk genoeg zijn of niet valt in het algemeen geaccepteerde plaatje, zoals bij Jezus zelf die ervoor gekruisigd werd. Logisch dat Hij bang was! Terecht!

Door mijn ex werd ik nogal afgesnauwd vanwege mijn gebreken. Dat ik door mijn pdd-nos sneller verward was en dingen minder goed kon onthouden. Dat ik niet altijd volwassen genoeg zou handelen. Ik werd afgestraft voor mijn zwaktes. Ik moet zeggen, daar werd ik bang van. Ook op mijn werk heb ik dergelijke ervaringen soms gehad.

Ik geloof absoluut dat demonen dan heerlijk aan het stoken zijn.

Ze zien het maar wat graag dat ik dan ook explodeer.

Maar weet je, hoe meer het me overkwam en ik de ervaring had dat God me erdoor hielp door de kalmte te bewaren en in rust met de ploegbaar in gesprek te gaan (bij sommigen hielp dat goed), of door beter werk te vinden (met een socialere inlevende ploegbaas), hoe meer God me de rust gaf en het vertrouwen dat ik niet hoef bang te zijn en dat het probleem niet altijd bij mij ligt.

We zijn gewoon mensen.

En iedereen is gestoord gebleken, omdat ze God eens de rug massaal hebben toegekeerd.

Hoe gestoord kan je wezen? Welk een Psygoloog is Jezus, die ons bij zal staan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
'Maar als je het over atheïsten hebt, wat houdt hen bij Jezus weg dan?'

en

'Alles wat er van Gods Woord gezaaid wordt onder de atheïsten, wordt door satan weer geroofd, zegt de gelijkenis.'

Interessante vraag. Mede omdat dat de compleet omgekeerde gedachtegang is in vergelijking met de atheist. Die gaat er immers vanuit dat demonen niet bestaan, dat de heilige geest niet bestaat en dat Jezus geen enkele invloed heeft op het bekeren van personen omdat het slechts een historisch personage is. Jij gaat er vanuit dat al die zaken wel bestaan en ook invloed hebben op het geloofsleven. Dan rijst de vraag: als de atheist niet wordt bereikt door de bekerende krachten van het christendom wat zegt dat dan over de macht van demonen versus die van Jezus?

Om eerlijk te zijn ken ik iedereen hier nog niet zo goed, waardoor ik niet weet waar iedereen nu eigenlijk voor staat, maar daardoor wordt het misschien alleen nog maar interessanter :D

Wat ik geloof is dat engelen en demonen duizenden jaren ervaring hebben en het ook allemaal verrekte goed spelen. Uiteindelijk komt alles precies zo uit, als dat God het in gedachten had. Wij mensen, zitten hier vooral op een soort school. Openbaringen gelovende, lijkt satan vooral heel sterk, maar in werkelijkheid staat Jezus daar boven.

Dus de conclusie is dat God t in gedachten had dat deze atheïsten niet bereikt werden?
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid