Spring naar bijdragen

Bevrijd van demonen


Aanbevolen berichten

Enige tijd terug ben ik bevrijd van diverse demonen in mij. Het leek alsof een demon in mijn keel bleef hangen. Volgens de duivel uitdrijver kan dat omdat de demonen via de mond jouw lichaam verlaten. Overigens vind ik dat niet terug in de Bijbel. Maar ik denk dat ook niet alles tot in de detail omschreven wordt. Wel vraag ik me af wat voor invloed de demonen in mijn leven gehad kunnen hebben? Zo had ik de demon van dood in mij. Die verzette zich het hefstigst. Beïnvloed een demon jouw gedachten? Of je gedrag? Zijn er mensen die hier iets meer over kunnen vertelen of het zelf ervaren hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, ik heb het ook gehad, maar niet zo heftig ervaren.

Ik kan het ook allemaal niet zo verklaren.

Ik denk dat ik meer gebonden was, maar niet bezeten.

De evangelist zei dat hij het in een droom gezien had, na een tijd voor me gevast en gebeden te hebben.

Ik had hem immers om hulp gevraagd, omdat ik veel angst bespeurde in mijn leven.

Zo had ik een demoon die me tot zelfmoord wilde verleiden. Een andere bezorgde me veel angst. Maar er was ook een demoon die me eigenwijs en koppig maakte. Me dwars liet geloven altijd gelijk te hebben boven wat anderen zeggen. Ik was daardoor totaal niet ontvankelijk voor goede woorden van anderen. Ik stelde ze altijd in ongelijk of trok het in twijfel. Er was ook een demoon die me met een verkeerde blik naar vrouwen liet kijken.

Al met al, sprak de evangelist gewoon de duivel toe dat hij me met rust moest laten, omdat hij geen enkele recht op mij had.

Meer niet.. Geen trillen of beven. Geen vreemde gevoelens of iets van God dat ik extra voelde dan ervoor.

Wel moest ik zeggen dat ik me die hele dag al rustig voelde. Alle spanning was al weg voor hij kwam, maar misschien heeft het er wel mee te maken dat ik er zelf ook voor gevast en gebeden heb, die weken ervoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Bijbel is dacht ik onduidelijk over het feit hoe je ze binnen krijgt. Depressie zou demonisch zijn en mensen die homoseksuele geaardheid hebben zouden ook geteisterd worden door een demon, zo werd er in die dienst voorgeschoteld. Ik vond het wel raar dat een diagnose zoals wij die kennen in de DSM ook zo wordt genoemd. Zoals geest van PDD-NOS.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is dacht ik onduidelijk over het feit hoe je ze binnen krijgt. Depressie zou demonisch zijn en mensen die homoseksuele geaardheid hebben zouden ook geteisterd worden door een demon, zo werd er in die dienst voorgeschoteld. Ik vond het wel raar dat een diagnose zoals wij die kennen in de DSM ook zo wordt genoemd. Zoals geest van PDD-NOS.
Homo's... En negers? En mensen met t syndroom van Down? Rooms-Katholieken? Moslims?
Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is dacht ik onduidelijk over het feit hoe je ze binnen krijgt. Depressie zou demonisch zijn en mensen die homoseksuele geaardheid hebben zouden ook geteisterd worden door een demon, zo werd er in die dienst voorgeschoteld. Ik vond het wel raar dat een diagnose zoals wij die kennen in de DSM ook zo wordt genoemd. Zoals geest van PDD-NOS.
En altijd weer de homoseksuele geaardheid als demonisch, slecht etc... Misschien zijn juist de mensen die hier keer op keer weer een probleem van maken onder invloed van demonen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

@IkbenBen

Vroeger werden van praktisch alle geestesziektes gezegd dat ze door demonen veroorzaakt werden.

Stel je krijgt last van een ziekte waarvan gezegd werd, of misschien nog steeds wodt, dat het door een demon veroorzaakt wordt, maar je huisarts wil je een prima medicijn voorschrijven. Neem je dat dan, of probeer je op andere wijze de demon uit te drijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jezus'opdracht was het Evangelie te verkondigen en demonen uit te drijven. Kennelijk hoort dat bij de standaard procedure.

Het evangelie verkondigen was idd een opdracht, maar expliciet demonen uitdrijven kan ik niet zo vinden in de Bijbel hoor, als jij de tekst hebt, hoor ik dat graag van je, want dan heb ik iets gemist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens is er nog een verschil tussen in demonen geloven, en en ze overal in zien. En eerlijk gezegd heb ik er grote moeite mee om depressie, homoseksualiteit en PDD-NOS als een demon te zien.

Een depressie bijvoorbeeld, is gewoon een ziekte. Dat is (in veel gevallen) te genezen of in ieder geval te verlichten met therapie en medicijnen. Als je die mensen aanpraat dat ze demonisch belast zijn, maak je het misschien alleen maar erger. En dat vind ik heel erg.

Gaat het overigens over Herman Boon?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik heb het ook gehad, maar niet zo heftig ervaren.

Ik kan het ook allemaal niet zo verklaren.

Ik denk dat ik meer gebonden was, maar niet bezeten.

De evangelist zei dat hij het in een droom gezien had, na een tijd voor me gevast en gebeden te hebben.

Ik had hem immers om hulp gevraagd, omdat ik veel angst bespeurde in mijn leven.

Zo had ik een demoon die me tot zelfmoord wilde verleiden. Een andere bezorgde me veel angst. Maar er was ook een demoon die me eigenwijs en koppig maakte. Me dwars liet geloven altijd gelijk te hebben boven wat anderen zeggen. Ik was daardoor totaal niet ontvankelijk voor goede woorden van anderen. Ik stelde ze altijd in ongelijk of trok het in twijfel. Er was ook een demoon die me met een verkeerde blik naar vrouwen liet kijken.

Al met al, sprak de evangelist gewoon de duivel toe dat hij me met rust moest laten, omdat hij geen enkele recht op mij had.

Meer niet.. Geen trillen of beven. Geen vreemde gevoelens of iets van God dat ik extra voelde dan ervoor.

Wel moest ik zeggen dat ik me die hele dag al rustig voelde. Alle spanning was al weg voor hij kwam, maar misschien heeft het er wel mee te maken dat ik er zelf ook voor gevast en gebeden heb, die weken ervoor.

En is dat nu allemaal weg?

Ik kan niet oordelen over jouw situatie en ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat je wel of geen demonen had. Maar de dingen die jij noemt zijn heel normale menselijke dingen. Eigenwijsheid en koppigheid kunnen ook gewoon karaktereigenschappen zijn. "Met een verkeerde blik naar vrouwen kijken" is iets waar veel mannen last van hebben. Angst? Dat is een normale menselijke emotie. En er zijn ook een hoop mensen die een angststoornis hebben, maar dat is een ziekte en geen demon. En als je aan zelfmoord denkt is dat erg, maar dat is vaak gewoon een gevolg van psychische nood.

Misschien zijn het demonen en kun je het probleem oplossen door die demonen te laten uitdrijven. Maar het is ook heel goed mogelijk dat het gewoon dingen zijn die bij je horen, of die bij een psychische ziekte horen die je hebt. En missschien is daar wel geen quick-fix voor, maar moet je daar gewoon (met hulp van God) mee leren dealen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik heb het ook gehad, maar niet zo heftig ervaren.

Ik kan het ook allemaal niet zo verklaren.

Ik denk dat ik meer gebonden was, maar niet bezeten.

De evangelist zei dat hij het in een droom gezien had, na een tijd voor me gevast en gebeden te hebben.

Ik had hem immers om hulp gevraagd, omdat ik veel angst bespeurde in mijn leven.

Zo had ik een demoon die me tot zelfmoord wilde verleiden. Een andere bezorgde me veel angst. Maar er was ook een demoon die me eigenwijs en koppig maakte. Me dwars liet geloven altijd gelijk te hebben boven wat anderen zeggen. Ik was daardoor totaal niet ontvankelijk voor goede woorden van anderen. Ik stelde ze altijd in ongelijk of trok het in twijfel. Er was ook een demoon die me met een verkeerde blik naar vrouwen liet kijken.

Al met al, sprak de evangelist gewoon de duivel toe dat hij me met rust moest laten, omdat hij geen enkele recht op mij had.

Meer niet.. Geen trillen of beven. Geen vreemde gevoelens of iets van God dat ik extra voelde dan ervoor.

Wel moest ik zeggen dat ik me die hele dag al rustig voelde. Alle spanning was al weg voor hij kwam, maar misschien heeft het er wel mee te maken dat ik er zelf ook voor gevast en gebeden heb, die weken ervoor.

En is dat nu allemaal weg?

Ik kan niet oordelen over jouw situatie en ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat je wel of geen demonen had. Maar de dingen die jij noemt zijn heel normale menselijke dingen. Eigenwijsheid en koppigheid kunnen ook gewoon karaktereigenschappen zijn. "Met een verkeerde blik naar vrouwen kijken" is iets waar veel mannen last van hebben. Angst? Dat is een normale menselijke emotie. En er zijn ook een hoop mensen die een angststoornis hebben, maar dat is een ziekte en geen demon. En als je aan zelfmoord denkt is dat erg, maar dat is vaak gewoon een gevolg van psychische nood.

Misschien zijn het demonen en kun je het probleem oplossen door die demonen te laten uitdrijven. Maar het is ook heel goed mogelijk dat het gewoon dingen zijn die bij je horen, of die bij een psychische ziekte horen die je hebt. En missschien is daar wel geen quick-fix voor, maar moet je daar gewoon (met hulp van God) mee leren dealen.

Misschien is het allemaal mogelijk, maar deze man haalde zijn info uit zijn droom.

Ook een droom kan in principe gewoon een droom zijn. Het is ook niet voor mij relevant dat een ander dit aanneemt, het was op dat moment voor mij heel belangrijk. Ik had aan hem de vraag gesteld waar mijn angst vandaan kwam, omdat de bijbel aangeeft dat echte liefde angst verdrijft. Een ex van mij heeft een angststoornis en zondert zich helemaal af in haar leven. Heeft geen werk meer en kan geen relatie aangaan, waardoor het met ons ook was uitgegaan o.a.

Ik geloof dat God dit echt van haar weg kan nemen, als ze de strijd er tegen aangaat. Ze heeft zich er aan over gegeven, waardoor zelfs psychologen er niets mee konden beginnen en haar maar weer naar huis stuurden. Op een gegeven moment kan een bepaalde situatie je ook vertrouwd worden. Dat je de gevaren of vermeende gevaren uit de weg gaat.

Maar is dit bezetenheid? Ik heb er geen verstand van wat het precies is, ik denk eerder een gebondenheid. Echter zowel engelen als demonen hebben taken.

In een preek zei een dominee bij ons eens: "en dan denk je misschien: 'demonen? Daar heb ik geen last van'. Maar weet u dat zeker? Zei de dominee. Wat is dat dan wat je bij God vandaan trekt?"

Ga er maar van uit, dat de aanwezigheid van demonen in de levens van christenen een algemene waarheid is. Helaas, maar logisch. Satan is er alles aan gelegen om het christendom zo zwak mogelijk te maken.

Is het bij mij allemaal weg? Dat was het de eerste weken wel, maar bij tijd en wijlen komt er ook wel het één en ander terug, maar ik merk wel dat ik wijzer wordt en dat in de strijd tussen licht en duisternis God wel me meer naar Zich toetrekt.

Het je vastklampen aan Jezus doet demonen uit je leven verdwijnen.

Maar ga er maar uit dat één litteken in je ziel een hoop geëtter kan geven.

De duivel maakt altijd misbruik van je zwakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens is er nog een verschil tussen in demonen geloven, en en ze overal in zien. En eerlijk gezegd heb ik er grote moeite mee om depressie, homoseksualiteit en PDD-NOS als een demon te zien.

Homoseksualiteit is meestal gewoon iemands geaardheid. Daar valt niet tegen te strijden.

PDD-nos is net als homoseksualiteit dan ook iets wat in de hersenen bepaald is. Depressies is ook een verhaal met medisch verklaarbare redenen geloof ik.

Met dat alles is het wel de vraag hoe je er mee omgaat. De bijbel geeft ons onderricht.

In hoe te strijden tegen de duisternis. Hoe ga ik met mijn pdd-nos om met mijn angsten?

Door ermee naar Jezus te gaan en ja, ik ben een hoop angsten kwijt geraakt. Maar het is niet zo dat we perfect zijn. Koning David zal ook wel angsten hebben gekend. Zijn Psalmen naspeurende, ja geloof het wel. Angst om God kwijt te zijn, bijvoorbeeld. Zich bedrukt te voelen door zijn vele vijanden, en wat dacht je van Mozus? Hij zag er als een berg tegen op om naar de Farao te gaan.

Maar goed, ze haalden kracht uit hun geloof. Ze overwonnen erdoor de angst. David riep het dan uit: "God is mijn levenskracht! Voor wie zou ik vrezen?"

Zelfs Jezus had angst onder de woorden: ".. laat deze beker aan mij voorbij gaan.."

En ".. Mijn God, Mijn God, Waarom hebt U Mij verlaten?"

Wat is trouwens de functie van angst? Verlamming op momenten dat er iets goeds moet gebeuren, in veel gevallen. Maar ook een waarschuwingsmechanisme. Angst voor vuur is terecht bijvoorbeeld. Angst voor een glad wegdek op een winterdag kan nuttig zijn.

Maar wat als Jezus, Mozus en David zich overgaven aan hun angst?

Dan hadden ze niet gedaan wat ze moesten doen, maar ze stapten er over heen in geloof.

Angst om Gods wil te doen? Open te zijn over ons geloof? Mee te werken aan missionaire activiteiten in de kerk of interkerkelijke organisaties? Angst om naar de kerk te gaan, hoe vaak is dat? Hoe veel jongeren doen niets met hun geloof, uit angst voor wat anderen over hen zouden zeggen en om buiten de groep te vallen?

Hoeveel jonge meiden die te vroeg seks hebben, omdat ze geen "nee" durven te zeggen tegen een jongen? Waar komt onzekerheid vandaan en wat zijn de gevolgen?

Durven we wel het kruis op te pakken en tegen de stroom in achter Jezus aan te gaan?

Wie verleidt ons? Wat zegt de bijbel over twijfelaars? Het omschrijft het als de kabbelende golven van de zee. Je hebt er niets aan!

Het beeld van de zaaier.

Door angst verschroeit het zo in de zon wat er op leek te komen. Een beetje weerstand wat het geloof oplevert, was genoeg om het op te geven. "angst.."

De raven die pikten al het zaad bij anderen direct weg.. wat zou een demoon meer kunnen doen? Juist niet om bang te maken, maar wanneer je deze krachten ziet in je leven, is het ook makkelijker om het te overwinnen. In Christus..

Een depressie bijvoorbeeld, is gewoon een ziekte. Dat is (in veel gevallen) te genezen of in ieder geval te verlichten met therapie en medicijnen. Als je die mensen aanpraat dat ze demonisch belast zijn, maak je het misschien alleen maar erger. En dat vind ik heel erg.

Gaat het overigens over Herman Boon?

Herman Boon? Nee, hem hoor ik nooit.

Maar je moet het volgens mij echt zo zien als met goede en verkeerde vrienden. Ze trekken aan je in het leven de goede of de verkeerde kant op.

Zo is het ook met engelen en demonen.

Waarom wel geloven in de hulp van engelen, maar dat van demonen onderschatten?

Het is een dagelijkse realiteit.

Een exorcist uit de Rooms Katholieke Kerk zei eens dat ieder mens een hele groep engelen om zich heen heeft staan, maar christenen twee keer zo veel. Ze gaan altijd met je mee.

Het kan in de praktijk wel doorslaan.

Totale bezetenheid vermoeden als iemand eens een keer over de rode gaat...

maar toch, zelfs dan komt een slechte gedachte op een verkeerd moment wel eens ergens vandaan, net als een goede gedachte op het juiste moment ook vaker van een engel vandaan komt, dan wij zouden denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is dacht ik onduidelijk over het feit hoe je ze binnen krijgt. Depressie zou demonisch zijn en mensen die homoseksuele geaardheid hebben zouden ook geteisterd worden door een demon, zo werd er in die dienst voorgeschoteld. Ik vond het wel raar dat een diagnose zoals wij die kennen in de DSM ook zo wordt genoemd. Zoals geest van PDD-NOS.
Homo's... En negers? En mensen met t syndroom van Down? Rooms-Katholieken? Moslims?

Homo's, negers en syndroom van down nee, maar bij pdd-nos (ik heb het) kan een demoom zo iemand door angst en agressie te wekken wel het leven behoorlijk zuur maken. pdd-nos an sich, nee. Rooms-Katholiek en Moslims? Dan praat je over verdeeldheid. Ik zeg "ja"

Dat heel het christendom verdeeld is geraakt heeft zijn wortels al in de eerste eeuw gehad. In de bijbel lees je het al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beide.. Elk demoon heeft zijn taak
Waar baseer je dat op? Is dat Bijbels?

De bijbel spit dat niet zo uit, maar je ziet wel taken. Je had bijvoorbeeld strijdende engelen die met het zwaard langs de deuren gingen in Egypte om de oudste zonen te doden.

In de bijbel wordt er ergens gesproken over een grote demoon van een rijk ergens. Waar iemand of een engel langs heen moest. Ik weet niet meer waar dat staat.

Je hebt ook maar één engel die de put waarin satan geketend wordt geworpen vast houdt.

Twee engelen waren er bij het graf van Jezus geloof ik?

Je hebt boodschappers die een boodschap geven.

Naar Sodom en Gemorra gingen geloof ik ook niet zo gek veel engelen. Twee?

Zo is het met demonen ook. Een bezetene had en legioen bij zich, maar niet iedereen heeft een heel legioen bij zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals geest van PDD-NOS.

Nou dat is het mooie. Ik heb pdd-nos en dat werd niet weg gehaald bij me.

Ik had de man ook gevraagd naar aanleiding van mijn pdd-nos waar mijn angst vandaan kwam, omdat op tv gezegd werd dat autisme inhoudt dat ze een alles verlammende angst bij zich hebben. als je dat weg weet te halen, kan je ze bijna genezen. Toen was mijn vraag: 'waar komt die angst in mijn leven vandaan, als de bijbel zegt dat "ware liefde geen angst kent en juist de angst wegdrijft." ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bijbel spit dat niet zo uit, maar je ziet wel taken. Je had bijvoorbeeld strijdende engelen die met het zwaard langs de deuren gingen in Egypte om de oudste zonen te doden.

In de bijbel wordt er ergens gesproken over een grote demoon van een rijk ergens. Waar iemand of een engel langs heen moest. Ik weet niet meer waar dat staat.

Je hebt ook maar één engel die de put waarin satan geketend wordt geworpen vast houdt.

Twee engelen waren er bij het graf van Jezus geloof ik?

Je hebt boodschappers die een boodschap geven.

Naar Sodom en Gemorra gingen geloof ik ook niet zo gek veel engelen. Twee?

Zo is het met demonen ook. Een bezetene had en legioen bij zich, maar niet iedereen heeft een heel legioen bij zich.

Maar dit heeft toch niet echt iets te maken met dat elke demoon een toegewezen, vaste taak heft? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals geest van PDD-NOS.

Nou dat is het mooie. Ik heb pdd-nos en dat werd niet weg gehaald bij me.

Ik had de man ook gevraagd naar aanleiding van mijn pdd-nos waar mijn angst vandaan kwam, omdat op tv gezegd werd dat autisme inhoudt dat ze een alles verlammende angst bij zich hebben. als je dat weg weet te halen, kan je ze bijna genezen. Toen was mijn vraag: 'waar komt die angst in mijn leven vandaan, als de bijbel zegt dat "ware liefde geen angst kent en juist de angst wegdrijft." ?

Je haalt hier 1 Joh.4:18 aan. De context laat zien dat als we God echt lief hebben, we geen angst hebben om over hem te spreken. We zullen hierin "vrijmoedig" zijn. 4:17. Het gaat niet over angststoornissen waar wellicht maar beperkt controle over is. Kwel jezelf niet met onnodige schuldgevoelens!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik heb het ook gehad, maar niet zo heftig ervaren.

Ik kan het ook allemaal niet zo verklaren.

Ik denk dat ik meer gebonden was, maar niet bezeten.

De evangelist zei dat hij het in een droom gezien had, na een tijd voor me gevast en gebeden te hebben.

Ik had hem immers om hulp gevraagd, omdat ik veel angst bespeurde in mijn leven.

Zo had ik een demoon die me tot zelfmoord wilde verleiden. Een andere bezorgde me veel angst. Maar er was ook een demoon die me eigenwijs en koppig maakte. Me dwars liet geloven altijd gelijk te hebben boven wat anderen zeggen. Ik was daardoor totaal niet ontvankelijk voor goede woorden van anderen. Ik stelde ze altijd in ongelijk of trok het in twijfel. Er was ook een demoon die me met een verkeerde blik naar vrouwen liet kijken.

Al met al, sprak de evangelist gewoon de duivel toe dat hij me met rust moest laten, omdat hij geen enkele recht op mij had.

Meer niet.. Geen trillen of beven. Geen vreemde gevoelens of iets van God dat ik extra voelde dan ervoor.

Wel moest ik zeggen dat ik me die hele dag al rustig voelde. Alle spanning was al weg voor hij kwam, maar misschien heeft het er wel mee te maken dat ik er zelf ook voor gevast en gebeden heb, die weken ervoor.

En is dat nu allemaal weg?

Ik kan niet oordelen over jouw situatie en ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat je wel of geen demonen had. Maar de dingen die jij noemt zijn heel normale menselijke dingen. Eigenwijsheid en koppigheid kunnen ook gewoon karaktereigenschappen zijn. "Met een verkeerde blik naar vrouwen kijken" is iets waar veel mannen last van hebben. Angst? Dat is een normale menselijke emotie. En er zijn ook een hoop mensen die een angststoornis hebben, maar dat is een ziekte en geen demon. En als je aan zelfmoord denkt is dat erg, maar dat is vaak gewoon een gevolg van psychische nood.

Misschien zijn het demonen en kun je het probleem oplossen door die demonen te laten uitdrijven. Maar het is ook heel goed mogelijk dat het gewoon dingen zijn die bij je horen, of die bij een psychische ziekte horen die je hebt. En missschien is daar wel geen quick-fix voor, maar moet je daar gewoon (met hulp van God) mee leren dealen.

Misschien is het allemaal mogelijk, maar deze man haalde zijn info uit zijn droom.

Ook een droom kan in principe gewoon een droom zijn. Het is ook niet voor mij relevant dat een ander dit aanneemt, het was op dat moment voor mij heel belangrijk. Ik had aan hem de vraag gesteld waar mijn angst vandaan kwam, omdat de bijbel aangeeft dat echte liefde angst verdrijft. Een ex van mij heeft een angststoornis en zondert zich helemaal af in haar leven. Heeft geen werk meer en kan geen relatie aangaan, waardoor het met ons ook was uitgegaan o.a.

Ik geloof dat God dit echt van haar weg kan nemen, als ze de strijd er tegen aangaat. Ze heeft zich er aan over gegeven, waardoor zelfs psychologen er niets mee konden beginnen en haar maar weer naar huis stuurden. Op een gegeven moment kan een bepaalde situatie je ook vertrouwd worden. Dat je de gevaren of vermeende gevaren uit de weg gaat.

Maar is dit bezetenheid? Ik heb er geen verstand van wat het precies is, ik denk eerder een gebondenheid. Echter zowel engelen als demonen hebben taken.

In een preek zei een dominee bij ons eens: "en dan denk je misschien: 'demonen? Daar heb ik geen last van'. Maar weet u dat zeker? Zei de dominee. Wat is dat dan wat je bij God vandaan trekt?"

Ga er maar van uit, dat de aanwezigheid van demonen in de levens van christenen een algemene waarheid is. Helaas, maar logisch. Satan is er alles aan gelegen om het christendom zo zwak mogelijk te maken.

Is het bij mij allemaal weg? Dat was het de eerste weken wel, maar bij tijd en wijlen komt er ook wel het één en ander terug, maar ik merk wel dat ik wijzer wordt en dat in de strijd tussen licht en duisternis God wel me meer naar Zich toetrekt.

Het je vastklampen aan Jezus doet demonen uit je leven verdwijnen.

Maar ga er maar uit dat één litteken in je ziel een hoop geëtter kan geven.

De duivel maakt altijd misbruik van je zwakken.

Het gaat mij er niet om dat ik niet geloof in de duivel of demonen. En ik geloof ook dat ziektes, angststoornissen, enz. een gevolg zijn van het kwaad en de zondeval. Maar ik zal nooit zeggen dat iemand die ziek is, of een angststoornis heeft, of wat dan ook, last heeft van demonen, of demonische gebondenheid, of wat dan ook.

Er zijn meerdere redenen waarom ik hier problemen mee heb:

1. Het wekt de suggestie dat je er schuld aan hebt. Je krijgt tenslotte niet zomaar een demon in je. Terwijl een ziekte, of het nou psychisch is of lichamelijk, je overkomt. Je hebt daar zelf geen schuld aan.

2. Het wekt de suggestie dat het probleem altijd op te lossen is, door de demon uit te drijven. Maar ziektes, ook psychische ziektes, zijn soms ongeneeslijk.

3. Het wekt de suggestie dat er in de persoon in kwestie "kwaad" zit. Terwijl ze net zo zondig zijn als ieder ander gezond mens. Mensen die een depressie hebben voelen zich al zo slecht over zichzelf. Het laatste wat ze nodig hebben is het gevoel hebben dat er een kwaad wezen in hun schuilgaat.

4. Het is een quick-fix: je bidt en hoppa, de demonen zijn weg. Maar in mijn ervaring zijn psychische problemen over het algemeen niet zo makkelijk en niet zo snel op te lossen. Neem een angststoornis: soms kost het megaveel tijd en therapie en medicatie voordat het wat beter gaat met iemand die aan een angststoornis lijdt. En soms kun je bidden, en bidden, en bidden, en is je probleem er nog steeds.

Liefde verdrijft de angst klinkt mooi, maar in het geval van een angststoornis is het allemaal een stuk ingewikkelder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bijbel spit dat niet zo uit, maar je ziet wel taken. Je had bijvoorbeeld strijdende engelen die met het zwaard langs de deuren gingen in Egypte om de oudste zonen te doden.

In de bijbel wordt er ergens gesproken over een grote demoon van een rijk ergens. Waar iemand of een engel langs heen moest. Ik weet niet meer waar dat staat.

Je hebt ook maar één engel die de put waarin satan geketend wordt geworpen vast houdt.

Twee engelen waren er bij het graf van Jezus geloof ik?

Je hebt boodschappers die een boodschap geven.

Naar Sodom en Gemorra gingen geloof ik ook niet zo gek veel engelen. Twee?

Zo is het met demonen ook. Een bezetene had en legioen bij zich, maar niet iedereen heeft een heel legioen bij zich.

Maar dit heeft toch niet echt iets te maken met dat elke demoon een toegewezen, vaste taak heft? :?

Wat ik zie is dat voor een taak soms één engel of één demon genoeg is.

Ik zie de bijbel de gedachte niet tegen spreken.

Ik geloof hoe dan ook dat de bijbel niet zo ons meegeeft hoe het precies zit met de bediening van engelen en demonen. Het toont ons eerder de weg die wij gaan moeten.

Niet alle vragen worden in de bijbel beantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals geest van PDD-NOS.

Nou dat is het mooie. Ik heb pdd-nos en dat werd niet weg gehaald bij me.

Ik had de man ook gevraagd naar aanleiding van mijn pdd-nos waar mijn angst vandaan kwam, omdat op tv gezegd werd dat autisme inhoudt dat ze een alles verlammende angst bij zich hebben. als je dat weg weet te halen, kan je ze bijna genezen. Toen was mijn vraag: 'waar komt die angst in mijn leven vandaan, als de bijbel zegt dat "ware liefde geen angst kent en juist de angst wegdrijft." ?

Je haalt hier 1 Joh.4:18 aan. De context laat zien dat als we God echt lief hebben, we geen angst hebben om over hem te spreken. We zullen hierin "vrijmoedig" zijn. 4:17. Het gaat niet over angststoornissen waar wellicht maar beperkt controle over is. Kwel jezelf niet met onnodige schuldgevoelens!

Dat zie ik daar niet staan, zoals jij dat zegt.

Er staat: "zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn wij als Jezus. De liefde laat geen ruimte voor angst. Volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf."

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid