Bastiaan73 705 Geplaatst 8 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2020 (bewerkt) De nuchtere bijbelse versie zonder roze bril of later erbij verzonnen misplaatste verheerlijking: 46 Terwijl Hij nog tot de scharen sprak, zie, zijn moeder en broeders stonden buiten en trachtten Hem te spreken te krijgen. 47 En iemand zeide tot Hem: Zie, uw moeder en uw broeders staan buiten en trachten U te spreken te krijgen. 48 Maar Hij antwoordde de boodschapper en zeide: Wie is mijn moeder en wie zijn mijn broeders? 49 En Hij strekte zijn hand uit over zijn discipelen en zeide: Ziedaar mijn moeder en mijn broeders. 50 Want al wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is, die is mijn broeder en zuster en moeder. (Mattheüs 12) Maria was ongetwijfeld een lieve vrouw. Maar wat jullie kerken er van hebben gemaakt komt neer op afgoderij. Mooie woorden in het Latijn of andere taal nemen dat niet weg. Na Jezus heeft ze andere zonen gebaard. Dat 'eeuwig maagd' is onzin. Zou ook lullig voor Jozef zijn geweest, als normale man met gezonde natuurlijke behoeftes. 8 februari 2020 bewerkt door Bastiaan73 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Modestus 137 Geplaatst 8 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2020 (bewerkt) @Robert Frans Zeker, ik ben dol op het Gregoriaanse gezang. Ik had het ooit op YouTube opgezocht, maar had niks kunnen vinden (behalve misschien 'New Age'- muziek die op een of andere manier dat gezang imiteerden). Zelfs op radio Maria krijg je het zelden te horen. 8 februari 2020 bewerkt door Modestus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 9 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2020 (bewerkt) 14 uur geleden zei Modestus: @Robert Frans Zeker, ik ben dol op het Gregoriaanse gezang. Ik had het ooit op YouTube opgezocht, maar had niks kunnen vinden (behalve misschien 'New Age'- muziek die op een of andere manier dat gezang imiteerden). Zelfs op radio Maria krijg je het zelden te horen. https://open.spotify.com/playlist/3qlvgQPpfQQa1xnIBv9PAW Als je goed zoekt is een en ander allemaal wel te vinden, zoals bv op spotify. 9 februari 2020 bewerkt door Dat beloof ik Modestus reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten