Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vrees trouwens dat het idee van hard (en soms enorm vals) zingende mensen wel een terugkerend iets zal zijn. Helaas heeft God namelijk niet iedereen gezegend met evenveel zangtalent, maar het weinige zangtalent dat deze mensen hebben, zetten ze vaak wel graag volledig in. :# (en dat is overigens alleen maar in ze te prijzen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vrees trouwens dat het idee van hard (en soms enorm vals) zingende mensen wel een terugkerend iets zal zijn. Helaas heeft God namelijk niet iedereen gezegend met evenveel zangtalent, maar het weinige zangtalent dat deze mensen hebben, zetten ze vaak wel graag volledig in. :# (en dat is overigens alleen maar in ze te prijzen)

Haha nou ik ben ook niet gezegend met een mooie zangstem, maar ik doe het ze niet na! :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vrees trouwens dat het idee van hard (en soms enorm vals) zingende mensen wel een terugkerend iets zal zijn. Helaas heeft God namelijk niet iedereen gezegend met evenveel zangtalent, maar het weinige zangtalent dat deze mensen hebben, zetten ze vaak wel graag volledig in. :# (en dat is overigens alleen maar in ze te prijzen)

Haha nou ik ben ook niet gezegend met een mooie zangstem, maar ik doe het ze niet na! :P

Elke week oefenen helpt al een hoop. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vrees trouwens dat het idee van hard (en soms enorm vals) zingende mensen wel een terugkerend iets zal zijn. Helaas heeft God namelijk niet iedereen gezegend met evenveel zangtalent, maar het weinige zangtalent dat deze mensen hebben, zetten ze vaak wel graag volledig in. :# (en dat is overigens alleen maar in ze te prijzen)

Haha nou ik ben ook niet gezegend met een mooie zangstem, maar ik doe het ze niet na! :P

Elke week oefenen helpt al een hoop. ;)

Gelukkig wordt alles op het zelfde ritme gezongen, dus stukje laag stukje hoog stukje laag, valt aan te wennen :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, je hebt de diehard refo's weten te vinden! Van harte gefeliciteerd! ;)

Good thing or bad thing? ;p

Elke kerk heeft zijn sterke en zwakke kanten, het vinden van een kerk en je er een thuis weten te vinden is absoluut a good thing. Sommige kerken komen daarbij wat ouderwetser over en dat zul je bij deze kerk waarschijnlijk wel wat hebben, maar je kunt zoveel van deze mensen leren. :Y

Voor extra toelichting over deze soort kerken kun je altijd Raido vragen, die komt daar vandaan. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, je hebt de diehard refo's weten te vinden! Van harte gefeliciteerd! ;)

Good thing or bad thing? ;p

Elke kerk heeft zijn sterke en zwakke kanten, het vinden van een kerk en je er een thuis weten te vinden is absoluut a good thing. Sommige kerken komen daarbij wat ouderwetser over en dat zul je bij deze kerk waarschijnlijk wel wat hebben, maar je kunt zoveel van deze mensen leren. :Y

Voor extra toelichting over deze soort kerken kun je altijd Raido vragen, die komt daar vandaan. :)

Maar wat is je mening over diehard refo's? ;p

Link naar bericht
Deel via andere websites

Good thing or bad thing? ;p

Elke kerk heeft zijn sterke en zwakke kanten, het vinden van een kerk en je er een thuis weten te vinden is absoluut a good thing. Sommige kerken komen daarbij wat ouderwetser over en dat zul je bij deze kerk waarschijnlijk wel wat hebben, maar je kunt zoveel van deze mensen leren. :Y

Voor extra toelichting over deze soort kerken kun je altijd Raido vragen, die komt daar vandaan. :)

Maar wat is je mening over diehard refo's? ;p

Mooie hoedjes. In die dorpen op de Veluwe lijkt het wel iedere dag prinsjesdag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke kerk heeft zijn sterke en zwakke kanten, het vinden van een kerk en je er een thuis weten te vinden is absoluut a good thing. Sommige kerken komen daarbij wat ouderwetser over en dat zul je bij deze kerk waarschijnlijk wel wat hebben, maar je kunt zoveel van deze mensen leren. :Y

Voor extra toelichting over deze soort kerken kun je altijd Raido vragen, die komt daar vandaan. :)

Maar wat is je mening over diehard refo's? ;p

Mooie hoedjes. In die dorpen op de Veluwe lijkt het wel iedere dag prinsjesdag.

Ja dat is hier ook hoor, elke vrouw, soms kind, draagt een hoedje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn mening over die-hard refo's?

Ze hebben een grote eerbied voor God, waarin ze eerder zullen neigen naar een bang zijn voor God dan naar familiair omgaan met God. Ze hebben een grote eerbied voor de Bijbel. Over het algemeen hebben ze zeer veel Bijbelkennis en nemen ze de Bijbel relatief vaak letterlijk. Ze hebben meestal een nadruk op de zondigheid van de mens met tegelijkertijd een grote nadruk op de genade van God. De zonde van de mens en de vergeving door God, die mogelijk is gemaakt door het sterven van Jezus heeft een sterke nadruk in die kerken. Ook worden de 'diehard-refo's' wel bevindelijk genoemd. Wat betekent dat het ervaren van God een belangrijke plaats heeft in het geloofsleven. Daarbij gaat het vooral om de ervaring dat God jou daadwerkelijk vergeven heeft en dat God jou daadwerkelijk als zijn kind heeft uitverkoren.

Ik heb zelf 6 jaar lang op een studentenvereniging gezeten waar de leden vrijwel allemaal uit dergelijke kerken vandaan kwamen. Ik heb heel veel van deze mensen kunnen leren en heb ook heel veel respect voor ze. Hoewel ze ook duidelijk hun zwakke plekken hebben en een bepaalde eenzijdigheid in hun theologie. Wat dat betreft mag je je ook vrij voelen om je geloof te laten verrijken door wat je in andere kerken hoort en ziet. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn mening over die-hard refo's?

Hoewel ze ook duidelijk hun zwakke plekken hebben

Ik denk dat ook een duidelijke zwakke plek hier in mijn dorp is is dat ze erg negatief staan tegenover ongelovigen. Dit is op zich niet erg natuurlijk, alleen gedragen ze zich ook negatief tegenover ongelovigen. Als ze wat meer opener zouden zijn dan werd het geloof misschien ook meer geaccepteerd door de ongelovigen hier ;p

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb zojuist een jongeren Bijbel gekregen van mn buurvrouw waar alles is uitgelegd en er staan veel illustraties bij, erg handig en ook heel aardig :)

De eerste christenen stonden bekend om hun onderlinge liefde, het lijkt er op dat je die hier ook gevonden hebt. *:} (so this church is a good thing ;) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Ondertussen zijn we al wat maandjes verder, maar ik wil mijn beleving even laten horen. Ik ga nu standaard elke zondag naar de hervormde kerk waar ik met mijn buurvrouw ben heen geweest. Heb er wat mensen ontmoet met wie ik nu daarheen ga. Ik ben ook naar de sint victor geweest in Waddinxveen (katholiek). De mis is mij niet zo bevallen. Ik miste de preek, wat katholieken niet erg hebben, en vond het dus niet zo functioneel. Ik ben ook naar een andere hervormde kerk geweest, in Zevenhuizen, dorp ernaast. Deze is mij wel goed bevallen, omdat hij lijkt op de dienst in de kerk in Moerkapelle. De dominee preekt wat rustiger en er wordt iets anders gezongen.Ik ben hier zelfs met mijn moeder heen geweest. Al met al vind ik de kerk in Moerkapelle nog het best ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid