Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sodomie, staat volgens mij voor seksuele zonden, zoals verkrachting, misbruik, prostitutie zoals veelvuldig plaats vonden in Sodom en Gomorra. Later door mensen met een homofobie toegespitst op alleen

Dit om aan te tonen dat het principe onveranderd is en blijft namelijk; seksuele betrekking tussen mensen van hetzelfde geslacht is voor God een gruwel en wordt dan ook uiteindelijk bestraft met de dood of anders gezegd met het verlies van het eeuwig leven

Geloof jij dat God van homo's/lesbiennes verwacht hun hele leven alleen en ongelukkig te zijn? Zijn dat de kenmerken van een liefhebbende God?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkbaar is het u niet opgevallen, wat te haastig gelezen misschien!? maar ik heb ook het NT. geciteerd, weliswaar niet te veel want een paar verzen is voor sommigen blijkbaar al te veel.

Dit om aan te tonen dat het principe onveranderd is en blijft namelijk; seksuele betrekking tussen mensen van hetzelfde geslacht is voor God een gruwel en wordt dan ook uiteindelijk bestraft met de dood of anders gezegd met het verlies van het eeuwig leven

Hoe sta je tegenover slavernij? Waarom keur je dat af? Staat immers ook zowel in OT als NT.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit om aan te tonen dat het principe onveranderd is en blijft namelijk; seksuele betrekking tussen mensen van hetzelfde geslacht is voor God een gruwel en wordt dan ook uiteindelijk bestraft met de dood of anders gezegd met het verlies van het eeuwig leven

Geloof jij dat God van homo's/lesbiennes verwacht hun hele leven alleen en ongelukkig te zijn? Zijn dat de kenmerken van een liefhebbende God?

Moet men dan per se huwen om gelukkig te zijn? Is het huwelijk dan de enige remedie tegen eenzaamheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit om aan te tonen dat het principe onveranderd is en blijft namelijk; seksuele betrekking tussen mensen van hetzelfde geslacht is voor God een gruwel en wordt dan ook uiteindelijk bestraft met de dood of anders gezegd met het verlies van het eeuwig leven

Geloof jij dat God van homo's/lesbiennes verwacht hun hele leven alleen en ongelukkig te zijn? Zijn dat de kenmerken van een liefhebbende God?

Moet men dan per se huwen om gelukkig te zijn? Is het huwelijk dan de enige remedie tegen eenzaamheid?

voor een grote groep mensen wel, niet voor iedereen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap werkelijk niet wat 1 Kor 6:13 met homofilie te maken heeft.

wat is de betekenis van schandjongens dan denkt u?

Je doelt waarschijnlijk niet op 1 Kor 6:13 maar op 1 Kor 6:9?

In dat geval adviseer ik je naar de oorsrponkelijke Griekse tekst te kijken en het woord wat in sommige (!) Bijbelvertalingen als 'homosexuelen' vertaald wordt (á¼€Ïσενοκοῖται) goed te bestuderen. Een woord wat eigenlijk nergens anders voorkomt. Er zijn net zoveel argumenten voor als tegen om dit woord met 'homosexuelen' te vertalen. Eigenlijk weten we t niet.

Verder vraag ik me ook af of jij wilt dat vrouwen hun hoofd bedekken in de Kerk, getrouwde vrouwen niet mogen spreken in de Kerk, lang haar moeten hebben etc? Dat zijn serieuze vragen, want dan kan ik inschatten hoe strikt en tijdloos jij dit soort '''wetten''' neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moet men dan per se huwen om gelukkig te zijn? Is het huwelijk dan de enige remedie tegen eenzaamheid?

Ik heb het eigenlijk niet specifiek over huwen, maar over een relatie hebben, samenwonen, lichamelijke omgang. Kortom; iemand waarmee je door het leven gaat.

De mens is wat mij betreft niet gemaakt om alleen te zijn. Voor mij persoonlijk zijn liefde en sex essentieel om gelukkig te zijn. En ik gok dat ik niet de enige ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet de enige nee, maar het geldt zeker niet voor iedereen dat deze liefde voor/van 1 persoon moet zijn. Ik denk dat sommige mensen het gelukkigst zijn als single, zonder sex (hooguit masturbatie) en een andere, meer platonische zo je wilt, vorm van liefde ervaren met hun omgeving.

Wellicht, maar ik neem aan dat dat een minderheid vormt. De meeste mensen willen toch 's avonds tegen iemand aankruipen lijkt mij.

Daarnaast, het maakt niet uit, feit is dat er homo's/lesbienne's zijn die daar behoefte aan hebben. Ken er genoeg persoonlijk. Zouden zij dan, volgens bernard, hun leven langs ongelukkig moeten zijn? En is dat het teken van een liefhebbende God? Daar heb ik nog geen antwoord op gehad van bernard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap werkelijk niet wat 1 Kor 6:13 met homofilie te maken heeft.

wat is de betekenis van schandjongens dan denkt u?

Je doelt waarschijnlijk niet op 1 Kor 6:13 maar op 1 Kor 6:9?

In dat geval adviseer ik je naar de oorsrponkelijke Griekse tekst te kijken en het woord wat in sommige (!) Bijbelvertalingen als 'homosexuelen' vertaald wordt (á¼€Ïσενοκοῖται) goed te bestuderen. Een woord wat eigenlijk nergens anders voorkomt. Er zijn net zoveel argumenten voor als tegen om dit woord met 'homosexuelen' te vertalen. Eigenlijk weten we t niet.

Verder vraag ik me ook af of jij wilt dat vrouwen hun hoofd bedekken in de Kerk, getrouwde vrouwen niet mogen spreken in de Kerk, lang haar moeten hebben etc? Dat zijn serieuze vragen, want dan kan ik inschatten hoe strikt en tijdloos jij dit soort '''wetten''' neemt.

sorry ik bedoelde natuurlijk 1 Kor 6:9 (dat komt ervan als men de tekst zelf niet toelaat)

Maar als u twijfels heeft of Paulus al dan niet homoseksuelen bedoeld met het woord "schandjongens" lees dan misschien eens Romeinen 1:26-27 waar zijn mening duidelijker gegeven wordt.

En om alle misverstand te vermijden hier dan toch maar de tekst zelf.

Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende

Link naar bericht
Deel via andere websites

[knip]

Marije, ik denk dat jij niet hoeft te bepalen of homoseksuele relaties wel of niet goed zijn. Het is namelijk je vriend die de keuze moet maken, niet jij. En als hij daarin een foute keuze zou maken, dan is dat een zaak tussen hem en God.

Het enige wat jij kan doen is gewoon een goede vriendin zijn. Het allerbelangrijkste is denk ik hem te laten weten dat hij in geen enkel opzicht minder waard is, of viezer is, of slechter is, of wat dan ook dan hetero's. En dat God zielsveel van hem houdt.

Het stomme is namelijk dat gesprekken over homoseksualiteit in de Bijbel altijd ontaarden in discussies over of relaties wel of niet mogen. Het allerbelangrijkste is echter dat God van alle mensen houdt en dat Hij daarin geen onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen, kinderen en bejaarden, en homo's en hetero's. Ik wou dat we dat als kerk eens wat duidelijker naar voren zouden brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is een nutteloze discussie. Er zijn talloze discussies over of homoseksuele relaties nou wel of niet mogen volgens God en daar zijn volgens mij al vele, vele topics over geopend. Dus als jullie per se nog een keer deze discussie willen voeren, ga dan aub daar naar toe.

Marije, ik denk dat jij niet hoeft te bepalen of homoseksuele relaties wel of niet goed zijn. Het is namelijk je vriend die de keuze moet maken, niet jij. En als hij daarin een foute keuze zou maken, dan is dat een zaak tussen hem en God.

Het enige wat jij kan doen is gewoon een goede vriendin zijn. Het allerbelangrijkste is denk ik hem te laten weten dat hij in geen enkel opzicht minder waard is, of viezer is, of slechter is, of wat dan ook dan hetero's. En dat God zielsveel van hem houdt. Want daar is de Bijbel heel duidelijk over en daar is ook geen discussie over mogelijk.

God houdt zielsveel van alle mensen en daarom heeft Hij hen ook zijn raadgevingen, voorschriften en geboden gegeven "opdat het u wél ga " zegt Hij zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is een nutteloze discussie. Er zijn talloze discussies over of homoseksuele relaties nou wel of niet mogen volgens God en daar zijn volgens mij al vele, vele topics over geopend. Dus als jullie per se nog een keer deze discussie willen voeren, ga dan aub daar naar toe.

Marije, ik denk dat jij niet hoeft te bepalen of homoseksuele relaties wel of niet goed zijn. Het is namelijk je vriend die de keuze moet maken, niet jij. En als hij daarin een foute keuze zou maken, dan is dat een zaak tussen hem en God.

Het enige wat jij kan doen is gewoon een goede vriendin zijn. Het allerbelangrijkste is denk ik hem te laten weten dat hij in geen enkel opzicht minder waard is, of viezer is, of slechter is, of wat dan ook dan hetero's. En dat God zielsveel van hem houdt. Want daar is de Bijbel heel duidelijk over en daar is ook geen discussie over mogelijk.

God houdt zielsveel van alle mensen en daarom heeft Hij hen ook zijn raadgevingen, voorschriften en geboden gegeven "opdat het u wél ga " zegt Hij zelf.

Precies, Hij geeft raadgevingen om ons te helpen. Niet om onze kwetsbare vrienden om de oren te slaan met onze eigen meningen en interpretaties van die raadgevingen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

jongens... we moeten nu ook niet homoseksualiteit gaan goedkeuren.

ik geloof zeker dat God er niet heel blij mee is. het is niet zijn plan geweest en net als de aardse vader van die jongen zal ook zijn hemelse vader echt wel moeten slikken.

ik geloof niet! dat God homoseksualiteit goedkeurt, ik geloof wel dat hij ons heeft geleerd over naastenliefde en compassie en mensen steunen als ze voor hele moeilijke levensveranderende keuzes staan. (ook als ze daar niet voor staan)

het is voor zo een jongen heel verwarrend, en ook al zijn er 1 miljoen theorien over hoe het ontstaat, of het genetisch bepaald is of daadwerkelijk een keuze of een gevolg van bepaalde gebeurtenissen in de jeugd. dat weten we niet, zullen we niet weten.

maar wat het ook mag zijn waar zo een jongen, die je gerust verward en angstig mag noemen, absoluut geen behoefte aan heeft (en daar kom jij in de picture bernard) is om zijn oren gemept worden met hoe slecht hij is en dat hij dood kan gaan en of naar de hel als hij zo door gaat.

en ik geloof dat als je zo een verhaal kan lezen en het eerste wat in je opkomt is "laat ik citeren dat hij en zij als ze naast hem blijft staan dood kan gaan" je misschien moet werken aan je naastenliefde skills!!

God is liefde!!! wij zijn Gods kinderen en zullen zijn liefde uitstralen.

dat is wat zo een jongen nodig heeft.

love Him like jesus.

laat het oordeel maar aan God, God is de enige die snapt hoe zijn oordeel werkt. God is de enige die in het hoofd kan kijken van zo een jongen en weet wat er in hem omgaat. en Jezus is ook voor hem gestorven.

bernard. ik blijf het herhalen tot je het snapt.

Hij die zonder zonde is, gooie de eerste steen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry ik bedoelde natuurlijk 1 Kor 6:9 (dat komt ervan als men de tekst zelf niet toelaat)

Maar als u twijfels heeft of Paulus al dan niet homoseksuelen bedoeld met het woord "schandjongens" lees dan misschien eens Romeinen 1:26-27 waar zijn mening duidelijker gegeven wordt.

Nogmaals, ik zou me op de oorpsronkelijke tekst baseren. Zomaar een (niet-) willekeurige Nederlandse vertaling nemen die de eigen mening ondersteunt zegt me weinig.
Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende
Als je oorspronkelijke natuur is dat je heterosexueel bent geboren en je dan opeens homosexueel wordt, kan ik me voorstellen dat dat een straf is ja. De vraag is of dit een straf is omdat men eerst hetero was, of omdat de (Christelijke) cultuur destijds anti-homo was, of omdat homosexualiteit an sich, per definitie, ook in deze tijd, een zonde is. Dan nog blijft de vraag of men een dergelijke straf kan projecteren op mensen die als homo geboren worden en worstelen met hun sexualiteit.

Verder zou ik nog steeds graag antwoord krijgen op mijn vraag of je vindt dat getrouwde vrouwen niet mogen spreken in de Kerk, of ze geen kort haar mogen hebben etc?

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is liefde!!! wij zijn Gods kinderen en zullen zijn liefde uitstralen.

dat is wat zo een jongen nodig heeft.

love Him like jesus.

laat het oordeel maar aan God, God is de enige die snapt hoe zijn oordeel werkt. God is de enige die in het hoofd kan kijken van zo een jongen en weet wat er in hem omgaat. en Jezus is ook voor hem gestorven.

bernard. ik blijf het herhalen tot je het snapt.

Hij die zonder zonde is, gooie de eerste steen.

Amen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik het niet eens ben met een redenering die hier veel naar voren komt. Misschien als verzwegen argument.

God is liefde, wil dat mensen gelukkig zijn, ergo mensen met homoseksuele geaardheid mogen homoseksuele relaties aangaan. Want, als ze dat niet mogen, zijn ze hun hele leven ongelukkig, ergo God is geen liefde.

Allereerst. Ik wil klip en klaar zijn. Ik ken genoeg mensen die homoseksueel zijn, heb daar absoluut geen probleem mee. Die mensen zitten wat mij betreft naast me in de kerk en zelfs het avondmaal. Ze zijn mens, ze zijn mijn broer of zus in de Heer. Ik zal ze steunen in alles, ook deze dingen.

Nu ben ik er voor mezelf nog niet helemaal uit, maar ik neig er wel naar om homoseksuele relaties vanuit de Bijbel af te keuren. Betekent dit dat ik wil dat iemand ongelukkig blijft of wordt? Nee. Het betekent wel dat er misschien een leven voor iemand in het verschiet ligt dat hele moeilijke momenten zal kennen. Het mantra: ik heb deze gevoelens en moet die uitleven, anders word ik niet gelukkig klopt volgens mij gewoon niet.

Waarom niet? Ik vind de buurvrouw ook knap, maar het is mij ook niet toegestaan om met haar het bed te delen.

Het punt wat ik alleen het lastigst vind, maar wat voor mij wel de sterkste reden zou zijn om een homoseksuele relatie af te keuren is deze. Het gaat mij niet zo zeer om het niet mogen van iets. God heeft het leven geschapen, goed geschapen. Dat betekent dat je het leven leeft zoals het bedoelt is. Ik denk dat je goede gronden hebt om met de Bijbel te stellen dat God liefde en seksualiteit geschapen bedoelt heeft binnen heteroseksuele relaties. Daarmee durf ik dus mezelf af te vragen: is het echt zo dat een homo pas gelukkig word als hij een homoseksuele relatie aangaat? Maakt dat hem echt gelukkig? Als je er van overtuigd bent dat God het leven niet zo bedoelt heeft. Dat er iets kapot is gegaan, de wereld is gebroken. Zoals heteroseksualiteit ook helemaal verkloot is door de zonde, ook homoseksualiteit verdraaid is. Daarnaast valt me altijd op dat de redeneringen erg sterk gericht zijn op en vanuit de mens. "Ik heb het moeilijk, Ik wil gelukkig zijn." Maar dan dreigen we misschien wel een klein beetje te vergeten dat het universum niet voor ons geschapen is en het niet allemaal om ons draait. Ja, dit is iets wat ik zelf ook ontzettend snel uit het oog verlies. Het draait om God. Dus de vraag is volgens mij niet: hoe word ik gelukkig. Hoe word ik gelukkig in God? (zodat Hij de eer krijgt) Misschien kom je met die vraag nog steeds tot dezelfde conclusie, maar dat zou voor mij al lastiger liggen denk ik...

Maar nogmaals, ik weet het gewoon nog niet helemaal. Ik vind het erg lastig om goed te peilen hoe de Bijbel nu spreekt over man-zijn, vrouw-zijn, relaties en liefde. Er zitten namelijk overal lijntjes en een aanname triggert 10 andere conclusies.

Bid voor je vriend. Bid met je vriend. Spoor hem aan God te zoeken. Laat hem weten dat je onvoorwaardelijk van hem houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Chappo,

Wanneer er christenen zijn die op grond van de Bijbel een homoseksuele relatie niet kunnen accepteren is dat te begrijpen. Zeker zoals jij in liefde over je medemens spreekt ongeacht zijn of haar seksuele voorkeur.

Je houdt van die vriend punt uit,een echte vriend zal daar geen moeite mee hebben. Wel wanneer je hem daar door links laat liggen.

Er zijn christelijke homoverenigingen zoals Contrario en RefoAnders; sommige leden gaan geen relatie aan, anderen wel. Het gaat om de persoonlijke keus welke dat ook mag wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
jongens... we moeten nu ook niet homoseksualiteit gaan goedkeuren.

ik geloof zeker dat God er niet heel blij mee is. het is niet zijn plan geweest en net als de aardse vader van die jongen zal ook zijn hemelse vader echt wel moeten slikken.

ik geloof niet! dat God homoseksualiteit goedkeurt, ik geloof wel dat hij ons heeft geleerd over naastenliefde en compassie en mensen steunen als ze voor hele moeilijke levensveranderende keuzes staan. (ook als ze daar niet voor staan)

het is voor zo een jongen heel verwarrend, en ook al zijn er 1 miljoen theorien over hoe het ontstaat, of het genetisch bepaald is of daadwerkelijk een keuze of een gevolg van bepaalde gebeurtenissen in de jeugd. dat weten we niet, zullen we niet weten.

maar wat het ook mag zijn waar zo een jongen, die je gerust verward en angstig mag noemen, absoluut geen behoefte aan heeft (en daar kom jij in de picture bernard) is om zijn oren gemept worden met hoe slecht hij is en dat hij dood kan gaan en of naar de hel als hij zo door gaat.

en ik geloof dat als je zo een verhaal kan lezen en het eerste wat in je opkomt is "laat ik citeren dat hij en zij als ze naast hem blijft staan dood kan gaan" je misschien moet werken aan je naastenliefde skills!!

God is liefde!!! wij zijn Gods kinderen en zullen zijn liefde uitstralen.

dat is wat zo een jongen nodig heeft.

love Him like jesus.

laat het oordeel maar aan God, God is de enige die snapt hoe zijn oordeel werkt. God is de enige die in het hoofd kan kijken van zo een jongen en weet wat er in hem omgaat. en Jezus is ook voor hem gestorven.

bernard. ik blijf het herhalen tot je het snapt.

Hij die zonder zonde is, gooie de eerste steen.

Ik begrijp niet wat ik hoef te snappen.

Als ik hierover spreek doe ik dat ook aan de hand van ervaring.

Al jaren ben ik bevriend met iemand die homoseksuele neigingen heeft en steun hem als christen zoveel als ik kan..

Maar het is heel wat anders om hem te steunen en behulpzaam en liefdevol met hem om te gaan dan om hem aan te moedigen om aan deze neigingen te voldoen (want dit was toch het oorspronkelijk probleem met de vraag wat Gods woord daarover zegt) en hetgeen God hierover zegt uit de weg te gaan om het met de zogenaamde "mantel der liefde " te bedekken en uit te rangeren.

Net zoals men handelt met mensen die de (sterke) neiging hebben om overspel te plegen of de maniakale neiging om te stelen kan men handelen met homofielen.

Men kan deze mensen als Christen zoveel als mogelijk helpen en steunen maar niet om te voldoen aan hetgeen God in zijn woord afraadt of verbiedt.

[knip]

Link naar bericht
Deel via andere websites
jongens... we moeten nu ook niet homoseksualiteit gaan goedkeuren.

Ik denk dat we dat maar moeten overlaten aan het geweten van het individueel.

Ik zou juist toejuichen als een bevriend homoseksueel stel gaat samenwonen. Het is gewoon de volgende stap in een serieuze monogame relatie volgens mij. Deze mensen volgen het eigen geweten en zijn daarmee verder niemand tot last.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties!

@Humanist: Natuurlijk steun ik mijn vriend, zeker nu hij in deze lastige situatie zit. Hij vraagt alleen veel bevestiging aan mij, hij twijfelt namelijk zelf ook nog tussen wel/geen relatie aangaan met een man. Als hij mij vraagt hoe ik erover denk, vind ik dat lastig (geef ik ook aan). Terwijl hij waarschijnlijk behoefte heeft aan iemand die een duidelijke mening heeft.

@dingo: Mag ik vragen waar je je laatste opmerking (‘Tenslotte op de nieuwe hemel en aarde wordt er ook niet meer getrouwd’) op baseert? Ik heb er zelf nooit over nagedacht, en ben er wel benieuwd naar.

@IDN: Veroordelen doe ik sowieso niet, hij heeft zijn redenen voor de keuzes die hij maakt, en die accepteer ik. Ik ben bang dat hij God er niet bij betrekt, voor hem is de reactie van de kerk op homoseksualiteit een enorme afknapper. Bedankt voor je aanbod, ik kan alleen nog geen pbtjes sturen inderdaad.

@gewoon Paul: Bedankt! Mijn ouders niet zozeer, maar ook op mijn school wordt homoseksualiteit (puur het ‘uitoefenen’) als zondig gezien. Dit omdat God man en vrouw schiep om elkaar lief te hebben. Voor mijn vriend is het wel een probleem dat zijn ouders het er niet mee eens zijn, dat hij homofiel is zullen ze nog wel accepteren, maar als hij gaat samenleven met een man zullen ze het daar absoluut niet mee eens zijn.

@brabbeldasje: Natuurlijk is dat niet erg, ben zelf fan ;). Inderdaad een mooi citaat, bedankt, ik probeer er naar te leven.

@bernard 3: Ik ben het met het eerste deel van je antwoord eens, dat een christen liefdevol met zijn naaste om hoort te gaan zonder zijn principes te verloochenen. Maar ik kan juist niet duidelijk uit de Bijbel opmaken of het wel of niet mag. Zoals Humanist zegt, Leviticus is denk niet het sterkste Bijbelgedeelte voor zulke kwesties. De verzen uit het nieuwe testament haalde mijn vriend zelf ook al aan (toen ik hem vroeg waarop zijn ouders hun principes baseren). Zelf heb ik er me nooit in verdiept, maar ik zie in de andere reacties verschillende argumenten tegen die Bijbelverzen. En mijn vriend heeft duidelijk aangegeven dat híj niet gelukkig kan zijn alleen.

@Skippy: Inderdaad moet mijn vriend de keuze maken, maar hij vraagt wel om advies en bevestiging van mijn kant. Als zijn keuze vaststond had ik het meer los kunnen laten. Maar nu voelt het alsof ik de verantwoording heb om hem het juiste advies te geven. Een goede vriendin zijn probeer ik zeker, en in de periode voor het ‘uit-de-kast-komen’ heb ik het meerdere malen met hem over homofilie gehad, en ook duidelijk laten merken dat die mensen in mijn opzicht totaal niet minder zijn.

Jouw tweede punt ben ik het deels mee eens, onze kerk keurt namelijk homofilie niet af, maar homoseksualiteit wel. Daarom geloof ik absoluut niet dat God minder houdt van homo’s, maar vraag ik me af of Hij toestemming geeft voor een relatie tussen twee mannen (wat in de kerk wordt afgekeurd).

@brabbeldasje: Bedankt voor je reactie! Vooral het laatste stukje neem ik zeker mee.

@Chappo: Zelf heb ik inderdaad dezelfde visie op homofilie/homoseksualiteit. Ook ik heb nog steeds mijn twijfels bij het goedkeuren van homoseksuele relaties. Heel erg bedankt voor je reactie, en bidden blijf ik zeker doen!

@Lobke: bedankt voor de tips van de christelijke homoverenigingen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Skippy: Inderdaad moet mijn vriend de keuze maken, maar hij vraagt wel om advies en bevestiging van mijn kant. Als zijn keuze vaststond had ik het meer los kunnen laten. Maar nu voelt het alsof ik de verantwoording heb om hem het juiste advies te geven. Een goede vriendin zijn probeer ik zeker, en in de periode voor het ‘uit-de-kast-komen’ heb ik het meerdere malen met hem over homofilie gehad, en ook duidelijk laten merken dat die mensen in mijn opzicht totaal niet minder zijn.

Jouw tweede punt ben ik het deels mee eens, onze kerk keurt namelijk homofilie niet af, maar homoseksualiteit wel. Daarom geloof ik absoluut niet dat God minder houdt van homo’s, maar vraag ik me af of Hij toestemming geeft voor een relatie tussen twee mannen (wat in de kerk wordt afgekeurd).

Ik kan me voorstellen dat dat heel lastig is. Maar ik denk dat ik, als ik jou was, gewoon eerlijk zou zeggen dat ik het niet weet. Je kunt er met hem over praten en van gedachten wisselen, duidelijk maken dat je begrip hebt voor welk keuze hij ook maakt, maar je kunt moeilijk een standpunt innemen als je zelf ook niet goed weet wat je ervan moet denken. En dat hoeft ook denk ik niet, want uiteindelijk is het niet jouw verantwoordelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet de enige nee, maar het geldt zeker niet voor iedereen dat deze liefde voor/van 1 persoon moet zijn. Ik denk dat sommige mensen het gelukkigst zijn als single, zonder sex (hooguit masturbatie) en een andere, meer platonische zo je wilt, vorm van liefde ervaren met hun omgeving.

Inderdaad. Ik wil het huwelijk niet bagatelliseren of zo, of het verlangen daarnaar, maar ik geloof nu eenmaal niet dat dat het enige is wat iemand gelukkig zou kunnen maken. Ik durf zelfs te stellen dat een huwelijk niet gelukkig maakt, maar enkel bijdraagt aan het geluk dat je al hebt. Als je dus niet gelukkig bent, dan gaat een huwelijk uiteindelijk ook niet helpen, zo heb ik het idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid