Spring naar bijdragen

Overtollig brood voor Pesach naar Palestijnse buren


Aanbevolen berichten

In de dagen voorafgaand aan Pesach gaan de Israëlische Joden heel ver om hun huis te reinigen van brood en alle soorten van gist zuurdesem. Gewoonlijk wordt brood, dat te veel is, gewoon verbrand.

De Joodse inwoners van Judea en Samaria, de zogenaamde Joodse kolonisten, hebben de afgelopen drie jaar getracht Pesach te gebruiken om te laten zien dat ze de Palestijnse Arabieren niet haten, zoals de wereld klaagt, maar dat ze wel geven om het welzijn van hun buren.

De Eretz Shalom (Land van vrede) beweging heeft in de tijd voor Pesach zes inzamel- en distributiepunten in Judea en Samaria opgezet.

Op de dag voordat het Bijbelse feest begon (zie Leviticus 23:5, 6) werd een grote hoeveelheid brood naar de nabijgelegen Palestijnse dorpen gezonden met een brief met de tekst: 'In de naam van God, de barmhartige, wij verlangen naar een relatie als goede buren. Onze handen zijn uitgestrekt in vrede, vrede uit het hart. Vrede is de genade van God en de naam van God. Van uw Joodse buren, leden van Eretz Shalom'.

'Waarom zou je prima brood verbranden wanneer je daarmee je buren kunt helpen?' zei één van de betrokken  kolonisten tegen The Times of Israel.

 

Bron: CIP.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Geef een man brood en hij heeft een dag te eten

Geef een man toegang tot zijn eigen land, vernietig zijn gewassen niet, treiter hem niet bij je grensposten totdat zijn handelswaar bedorven is, en behandel hem als een gelijkwaardig mens, en hij heeft elke dag te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geef een man toegang tot zijn eigen land, vernietig zijn gewassen niet, treiter hem niet bij je grensposten totdat zijn handelswaar bedorven is, en behandel hem als een gelijkwaardig mens, en hij heeft elke dag te eten.

Dit gaat waarschijnlijk helaas een hele lange discussie worden.

In de San Remo-conferentie van 19 tot en met 26 april in 1920 werd besloten dat Israël en (Trans-)Jordanië gebied werd dat werd toegewezen aan Joden om er te wonen en er een staat te beginnen.

281214_449175745130650_1146384648_n.jpg

Arabieren maken eenvijfde deel uit van de bevolking van Israël en maken deel uit van het parlement van Israël.

Als bekend is dat iemand een Jood of een homo is in Gaza, wordt deze van een flatgebouw naar beneden gegooid. Homo's kunnen echter in Israël, met name in Tel Aviv, vrij leven.

Israël is een westerse staat waar de westerse normen en waarden gelden.

In Israël hebben moslims, joden en christenen het het best.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geef een man toegang tot zijn eigen land, vernietig zijn gewassen niet, treiter hem niet bij je grensposten totdat zijn handelswaar bedorven is, en behandel hem als een gelijkwaardig mens, en hij heeft elke dag te eten.

Dit gaat waarschijnlijk helaas een hele lange discussie worden.

In de San Remo-conferentie van 19 tot en met 26 april in 1920 werd besloten dat Israël en (Trans-)Jordanië gebied werd dat werd toegewezen aan Joden om er te wonen en er een staat te beginnen.

281214_449175745130650_1146384648_n.jpg

Arabieren maken eenvijfde deel uit van de bevolking van Israël en maken deel uit van het parlement van Israël.

Als bekend is dat iemand een Jood of een homo is in Gaza, wordt deze van een flatgebouw naar beneden gegooid. Homo's kunnen echter in Israël, met name in Tel Aviv, vrij leven.

Israël is een westerse staat waar de westerse normen en waarden gelden.

Hier in Nederland worden die Jood en die homo niet direct van een flatgebouw geflikkerd, maar mocht het wettelijk zijn toegestaan dan zouden sommige christenen zeker niet aarzelen, al roepen ze er dan achteraan 'maar god heeft ook jou lief' of 'als mens heb ik geen hekel aan je' vooral de charismatische en genezing op commando gelovigen zijn daar goed in.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan vraag ik mij gelijk af hoe het Nederlandse volk zich zou gedragen in zo'n situatie van wetteloosheid en anarchie.
Dat is wat ik eigenlijk bedoel, ik denk dat niemand van ons zich precies een voorstelling kan maken van wat er in een wetteloze omgeving gebeurt. En ik denk zeker dat mocht het hier in Nederland zover zou komen we niet zoveel beter met een situatie van volstrekte wetteloosheid zouden omgaan. Beschaving is een groot goed, maar helaas ook zo om zeep.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Geef een man toegang tot zijn eigen land, vernietig zijn gewassen niet, treiter hem niet bij je grensposten totdat zijn handelswaar bedorven is, en behandel hem als een gelijkwaardig mens, en hij heeft elke dag te eten.

Dit gaat waarschijnlijk helaas een hele lange discussie worden.

In de San Remo-conferentie van 19 tot en met 26 april in 1920 werd besloten dat Israël en (Trans-)Jordanië gebied werd dat werd toegewezen aan Joden om er te wonen en er een staat te beginnen.

281214_449175745130650_1146384648_n.jpg

Arabieren maken eenvijfde deel uit van de bevolking van Israël en maken deel uit van het parlement van Israël.

Als bekend is dat iemand een Jood of een homo is in Gaza, wordt deze van een flatgebouw naar beneden gegooid. Homo's kunnen echter in Israël, met name in Tel Aviv, vrij leven.

Israël is een westerse staat waar de westerse normen en waarden gelden.

Hier in Nederland worden die Jood en die homo niet direct van een flatgebouw geflikkerd, maar mocht het wettelijk zijn toegestaan dan zouden sommige christenen zeker niet aarzelen, al roepen ze er dan achteraan 'maar god heeft ook jou lief' of 'als mens heb ik geen hekel aan je' vooral de charismatische en genezing op commando gelovigen zijn daar goed in.

Dit slaat werkelijk nergens op.

Ten eerste is dit offtopic, ten tweede zou een charismatische gelovige niemand van een flatgebouw gooien als dit grondwettelijk toegestaan zou zijn.

Een charismatische gelovige heeft het beste voor met homo's en elk ander soort mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

he.. ik ga niet off topic over joden en homo's van flatgebouwen gooien. lees eens terug, jij begon er over. Met als enig doel je gelijk te halen door de palestijnen als barbaren af te schilderen en israel als het land van melk en honing. Dus wie gaat er hier off topic om zijn hele stokpaardje over israel weer van zijn harde schijf te copy & pasten. Je zat er al helemaal klaar voor of niet. Wat ben jij toch een verschrikkelijk mens tot in het diepst van je vezels. Juist door dit soort zwart/wit denken en handelen is er zoveel ellende in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Opvallend dat in andere topics in dit subforum wel gewoon discussie mag. Maar dit onderwerp ligt te gevoelig?

Jouw eerste post hier waarin je helder inging op het onderwerp is ook verdwenen. Jammer.

Maar het is inderdaad zo dat brood geven terwijl broodwinning wordt afgepakt niet echt goed bij ons, Nederlanders, overkomt. Terwijl de bedoelingen achter het brood geven wel oprecht zullen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
:) nu moeten we de discussie niet gaan overdoen denk ik. Kennelijk vindt de crew dat hier niet aanvaardbaar. Ik ben alleen benieuwd waarom, en waaruit een eenvoudige forumgebruiker kan weten welke topics in dit subforum wel, en welke niet open staan voor discussie. Ik zie er geen systeem in. Lijkwade: wel. Brood aan Palestijnen sturen: niet. Wat is het systeem?
Link naar bericht
Deel via andere websites
:) nu moeten we de discussie niet gaan overdoen denk ik. Kennelijk vindt de crew dat hier niet aanvaardbaar. Ik ben alleen benieuwd waarom, en waaruit een eenvoudige forumgebruiker kan weten welke topics in dit subforum wel, en welke niet open staan voor discussie. Ik zie er geen systeem in. Lijkwade: wel. Brood aan Palestijnen sturen: niet. Wat is het systeem?

Ik benoemde jouw inhoud, want anders kon mijn bericht als off-topic beschouwd kunnen worden. Ik heb geprobeerd het nog voorzichtiger te formuleren.

Het Midden-Oosten is een kruitvat. Er is vast ergens anders op dit forum wel een Israël-Palestina-discussie. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen, maar het blijft gissen. Maar ik had jouw bericht gelezen en vond het onterecht dat het weg was (het was on-topic). Degene die daarna een landkaartje in het bericht zette en zei dat het een lange discussie werd, heeft de mod-break in de hand gewerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In de dagen voorafgaand aan Pesach gaan de Israëlische Joden heel ver om hun huis te reinigen van brood en alle soorten van gist zuurdesem. Gewoonlijk wordt brood, dat te veel is, gewoon verbrand.De Joodse inwoners van Judea en Samaria, de zogenaamde Joodse kolonisten, hebben de afgelopen drie jaar getracht Pesach te gebruiken om te laten zien dat ze de Palestijnse Arabieren niet haten, zoals de wereld klaagt, maar dat ze wel geven om het welzijn van hun buren.De Eretz Shalom (Land van vrede) beweging heeft in de tijd voor Pesach zes inzamel- en distributiepunten in Judea en Samaria opgezet.Op de dag voordat het Bijbelse feest begon (zie Leviticus 23:5, 6) werd een grote hoeveelheid brood naar de nabijgelegen Palestijnse dorpen gezonden met een brief met de tekst: 'In de naam van God, de barmhartige, wij verlangen naar een relatie als goede buren. Onze handen zijn uitgestrekt in vrede, vrede uit het hart. Vrede is de genade van God en de naam van God. Van uw Joodse buren, leden van Eretz Shalom'.'Waarom zou je prima brood verbranden wanneer je daarmee je buren kunt helpen?' zei één van de betrokken  kolonisten tegen The Times of Israel. Bron: CIP.nlTerug naar frontpage

Rom. 12:20

Maar, indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten; indien hij dorst heeft, geef hem te drinken, want zo zult gij vurige kolen op zijn hoofd hopen.

De Arabieren in Judea en Samaria zijn veelal de vijanden van de Joden en en zijn vaak uit op de vernietiging van de staat Israël en het drijven in de zee van alle Joden.

Ik zie het als groots gebaar van deze Joden dat zij voedsel geven aan deze Arabieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja gek he? De Arabieren zien de Joden nl als aggressor daar die stukken land afpikt.

Dat is inderdaad wel gek. Er leefden al eeuwen Joden en de overlevenden van de Holocaust kwamen daar vanaf 1945 ook wonen, maar ze werden meermalen aangevallen. Vóór 1945 werden ze aangevallen en ook daarna. De Joden hebben nooit land ingepikt. Ze kochten land en wanneer ze werden aangevallen, verdedigden zij zich en veroverden daarbij land. Volgens het oorlogsrecht mag je land behouden dat je hebt veroverd nadat je werd aangevallen. Israël heeft echter land teruggegeven aan Egypte in ruil van vrede, het heeft Gaza ontruimd in ruil voor vrede, het bood (Trans)Jordanië aan het bestuur over Judea en Samaria weer over te nemen en het heeft Libanon verlaten nadat vele malen Hezbollah vanuit Libanon aanviel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Altijd fijn, een complexe situatie reduceren tot feiten, interpretaties en meningen die toevallig passen bij de mening die je toch al had.

Ik ben vanaf dat ik me kan herinneren een trouw supporter geweest van de PLO. Ik denk niet dat dat op korte termijn anders gaat worden. Sabra en Shatila vonden plaats toen ik de leeftijd van politiek bewustzijn bereikte. Dat zal wel meespelen.

Persoonlijk ken ik geen erger anti-semitisme dan het gedrag van de staat Israël en de mensen die het goedkeuren.

Maar dat alles is slechts mijn mening, die ik ook prima kan onderbouwen op dezelfde selectieve manier als iedereen die over dit onderwerp met een mening komt blijkt te kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat gebeurde in Sabra en Shatila keur ik af. Ook Israëliërs keuren dit af. Ariel Sharon heeft er terecht problemen door gekregen. Het is bizar dat het bloedbad werd uitgevoerd door Libanezen die zich 'christen' noemden. Daarnaast zijn er vele bloedbaden geweest in de geschiedenis van deze regio onder Joden en Arabieren. Dat verandert er niets aan dat Joden vreedzaam en veilig zouden moeten mogen wonen in deze regio, evenals Arabieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid