Spring naar bijdragen

Overtollig brood voor Pesach naar Palestijnse buren


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Eulogia, broeder, met alle respect, je bent niet goed bij je hoofd. Je zwart-wit pro-Israel propaganda is een belediging voor je eigen intelligentie.

Beste MysticNetherlands, Volgens mij heb je werkelijk waar geen idee wat daar aan de hand is. Er is daar een westerse democratie als een land als Nederland dat omgeven is door enigszins haatdragende moslimvolken die graag homo's, Joden, christenen en (andere) westerlingen vermoorden. Ik zou je er graag informatie over willen verstrekken. (Helaas wordt nogal wat informatie over de waarheid op dit forum verwijderd, waardoor ik je deze waarheid en informatie niet kan geven. Als je via een PB aangeeft dat je wel meer informatie wilt hebben, zal ik je deze verstrekken.) Shalom, vrede, שלו×.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat ik t dan anders verwoorden. Eulogia, je blinde pro-Israel houding is stuitend en ongeinformeerd.

Ik ben niet pro-Israël. Ik ben pro-mens. Ik vind dat moslims, christenen, joden, Arabieren, hindoeïsten, boeddhisten, atheïsten, andersgelovigen, mannen, vrouwen, Amerikanen, Europeanen, Afrikanen, Aziaten, Australiërs, hetero's en homo's allemaal in vrede en veiligheid moeten kunnen wonen.

Waarom mogen Joden niet veilig in hun land Israël wonen?

Waarom mogen Nederlanders wel veilig in hun Nederland wonen?

Ik vind het juist stuitend en ongeïnformeerd hoe mensen over Israël denken. De geschiedenis van Israël is onbekend en mensen nemen maar aan wat ze via de reguliere media krijgen voorgeschoteld.

Ik vind het stuitend dat kennelijk (voor zover ik dat kan nagaan) de massa niet wist dat Arabieren sinds 2001 honderden raketten per jaar op Israël afvuurden en dat mensen verontwaardigd reageerden toen Israël bombardementen afvuurde op Gaza. Als Vlaanderen bijvoorbeeld drie jaar raketten zou afvuren op Nederland, zouden de NAVO en de VN het heel logisch vinden als wij bombardementen zouden afvuren op Vlaanderen.

Voordat Israël noodgedwongen bombardementen afvuurt op Gaza, informeert het de bevolking via folders/flyers, sms enz. om a.u.b. zo snel mogelijk een veilig heenkomen te vinden. Israël is niet gebaat bij burgerslachtoffers, integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zeg Eulogia, blijkbaar heeft het zin om het aantal afgevuurde raketten van beide partijen tegen elkaar af te zetten? Om een punt te maken oid? Hoe zit het met het aantal doden? En het aantal gevangenen?

En over die veroverde gebieden en t Internationaal Recht waar je t over hebt. Je weet dat t Internationale Recht *verbiedt* om bezette gebieden vol te pompen met je eigen mensen?

Judea en Samaria zijn geen bezet gebied. Judea en Samaria (de zogenaamde Westbank) zijn Israëlisch grondgebied. Volgens de voormalige VN (de Volkerenbond) zijn Judea en Samaria toegewezen aan het Joodse volk. (Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Arabieren er niet zouden mogen wonen. Arabieren mogen er wonen en wonen er zoals Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen enz. in Nederland mogen wonen.)

Inderdaad zijn meer doden te betreuren aan de kant van de Arabieren. Dat gebeurd altijd met de verliezers. Het is echter verkeerd om het grootst aantal doden te relateren aan het gelijk. Hebben de Joden gelijk omdat zes miljoen Joden stierven tijdens WOII? De Arabieren zouden beter vrede met Israël kunnen sluiten, zodat minder doden zouden vallen.

Als Hamas vandaag een kernbom zou hebben, zou het dat vandaag op Tel Aviv (of Jeruzalem) afvuren. Israël beschikt -naar het schijnt- over de kernbom, maar vuurt deze zeker niet af op Gaza-Stad.

Bezit van nucleaire wapens heeft realistisch gezien in deze tijd niet zo heel veel te maken met het gebruik ervan als wapen, dus ik denk dat het een goed idee is om die speculatie achterwege te laten, en er verder niet over te discussieren. Als je een topic wilt over nucleaire wapens in bezit van niet westerse staten, en eventuele dreiging daarvan, dan wil ik daar m'n mening wel geven :).

Ik denk verder dat je me verkeerd begreep. Het gaat mij niet zozeer om gelijk en ongelijk, maar wie de grootste agressor is. En dat is toch echt de staat Israel. Gelijk hebben betekent niet dat je maar alles mag doen om dat te krijgen (los staand van de discussie of israel 'gelijk' heeft). Begrijp je wat ik bedoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zeg Eulogia, blijkbaar heeft het zin om het aantal afgevuurde raketten van beide partijen tegen elkaar af te zetten? Om een punt te maken oid? Hoe zit het met het aantal doden? En het aantal gevangenen?

En over die veroverde gebieden en t Internationaal Recht waar je t over hebt. Je weet dat t Internationale Recht *verbiedt* om bezette gebieden vol te pompen met je eigen mensen?

Judea en Samaria zijn geen bezet gebied. Judea en Samaria (de zogenaamde Westbank) zijn Israëlisch grondgebied. Volgens de voormalige VN (de Volkerenbond) zijn Judea en Samaria toegewezen aan het Joodse volk. (Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Arabieren er niet zouden mogen wonen. Arabieren mogen er wonen en wonen er zoals Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen enz. in Nederland mogen wonen.)

Inderdaad zijn meer doden te betreuren aan de kant van de Arabieren. Dat gebeurd altijd met de verliezers. Het is echter verkeerd om het grootst aantal doden te relateren aan het gelijk. Hebben de Joden gelijk omdat zes miljoen Joden stierven tijdens WOII? De Arabieren zouden beter vrede met Israël kunnen sluiten, zodat minder doden zouden vallen.

Als Hamas vandaag een kernbom zou hebben, zou het dat vandaag op Tel Aviv (of Jeruzalem) afvuren. Israël beschikt -naar het schijnt- over de kernbom, maar vuurt deze zeker niet af op Gaza-Stad.

Bezit van nucleaire wapens heeft realistisch gezien in deze tijd niet zo heel veel te maken met het gebruik ervan als wapen, dus ik denk dat het een goed idee is om die speculatie achterwege te laten, en er verder niet over te discussieren. Als je een topic wilt over nucleaire wapens in bezit van niet westerse staten, en eventuele dreiging daarvan, dan wil ik daar m'n mening wel geven :).

Dat is maar de vraag. Nucleaire wapens zijn buitensporig disproportioneel en ik vermoed dat zeer weinig landen die erover beschikken, ooit (opnieuw) deze wapens willen inzetten. Redelijke landen als de VS, Rusland, Pakistan, India en Israël willen deze niet inzetten. Bij Noord-Korea, Iran en de Arabieren betwijfel ik dit. Bij Noord-Korea heb ik daarover nog de minste twijfel. Noord-Korea wil misschien alleen maar pochen. Iran wil de komst van de moslimse messias bespoedigen en daarom Israël vernietigen. In Gaza is zo'n grote (onterechte) haat naar Joden dat het deze willen vernietigen. Religieus, vleselijk fanatisme is zeer gevaarlijk. Tijdens WOII voerden Japanners al kamikaze-acties uit voor hun goddelijke leider (dit lijkt overigens wel weer op de mentaliteit van Noord-Korea). Zelfmoordterrorisme onder moslims lijkt erop dat moslims in bepaalde regio's (als Iran of Gaza) graag (massaal) als martelaar willen sterven om joden of christenen heel hard te treffen.

Ik denk verder dat je me verkeerd begreep. Het gaat mij niet zozeer om gelijk en ongelijk, maar wie de grootste agressor is. En dat is toch echt de staat Israel. Gelijk hebben betekent niet dat je maar alles mag doen om dat te krijgen (los staand van de discussie of israel 'gelijk' heeft). Begrijp je wat ik bedoel?

Waarom is Israël een agressor? Joden willen graag vredig leven. Israël stelt zich zeer terughoudend op en gebruikt hoogwaardige technologie om burgerslachtoffers zoveel mogelijk te sparen. Als het aan Isaël ligt, vallen geen burgerslachtoffers. Onder moslims in Syrië en Gaza gebeurt het echter vrij frequent dat burgers als menselijk schild worden ingezet als defensief en propagandamiddel. Als Israël vandaag nog Gaza, Judea en Samaria wil bezetten of vernietigen, kan het dat. Toch doet het dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet hun bias niet, maar het zijn iig Israeliers (en volgens mij ook Joden). Ik heb nog wel meer bronnen voor statistieken Eulogia, maar ondanks hun levenbesparende technieken doden de Israeliers ongeveer 10x zoveel Arabieren.

http://www.btselem.org/statistics/fatal ... e-of-event

Het klopt dat veel meer Arabieren sterven bij elk gewapend treffen. Het schijnt dat geen schuilkelders bestaan in Gaza. Deze bestaan uiteraard wel in een als westers land als Israël. Israël probeert haar burgers te beschermen tegen de dood, zoals elk westers land zou doen. Arabieren zijn niet gebaat bij schuilkelders, omdat als gevolg hiervan minder burgerslachtoffers vallen en minder foto's aan de wereld kunnen worden getoond van slachtoffers. Foto's van slachtoffers versterken de Arabieren in de publieke opinie en de politiek wereldwijd. Ook heeft het ontbreken van schuilkelders tot gevolg dat de statistieken ten onrechte in het voordeel lijken te werken van de Arabieren.

Omdat aan Arabische kant meer slachtoffers vallen, is het des te meer opmerkelijk dat de Arabieren en Arabische landen niet stoppen met gewelddadigheden tegen Israël. Stoppen ze met aanvallen, dan heeft Israël ook geen enkele reden meer om zich te verdedigen en om wapens te gebruiken.

Elk volk en individu dat tegen Israël opstaat, zal het onderspit delven.

Sinds 1948 won Israël elk conflict, ook al werd het tegelijkertijd aangevallen door meerdere vijandelijke staten, een overmacht aan legers en dreigden alle inwoners van Israël te sterven. Hopeloze situaties voor Israël werden omgebogen in het voordeel van Israël. Zodra de Arabieren inzagen dat hun vijandigheid in hun nadeel uitviel, boden ze Israël vrede aan en accepteerde Israël deze vrede. Niet elke keer werd elke Israëlische militaire operatie in Israël als een zeer overtuigend succes gezien, maar over het algemeen vielen de conflicten uit in het voordeel van Israël. De vijandelijke mogendheden en entiteiten waren niet in staat om Israël met het gewenste effect te treffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Arabieren zijn niet gebaat bij schuilkelders, omdat als gevolg hiervan minder burgerslachtoffers vallen en minder foto's aan de wereld kunnen worden getoond van slachtoffers.
Ah dus al die burgers lopen min of meer de soldaten tegemoet? En waar haal je dit vandaan? Welke bronnen anders dan je eigen extreem bizare gedachtengang heb je hiervoor?
Foto's van slachtoffers versterken de Arabieren in de publieke opinie en de politiek wereldwijd. Ook heeft het ontbreken van schuilkelders tot gevolg dat de statistieken ten onrechte in het voordeel lijken te werken van de Arabieren.
Ik moet op mn woorden passen, maar sorry, dit is zo extreem stuitend. Het is walgelijk.
Omdat aan Arabische kant meer slachtoffers vallen, is het des te meer opmerkelijk dat de Arabieren en Arabische landen niet stoppen met gewelddadigheden tegen Israël. Stoppen ze met aanvallen, dan heeft Israël ook geen enkele reden meer om zich te verdedigen en om wapens te gebruiken.

Elk volk en individu dat tegen Israël opstaat, zal het onderspit delven.

Sinds 1948 won Israël elk conflict, ook al werd het tegelijkertijd aangevallen door meerdere vijandelijke staten, een overmacht aan legers en dreigden alle inwoners van Israël te sterven. Hopeloze situaties voor Israël werden omgebogen in het voordeel van Israël. Zodra de Arabieren inzagen dat hun vijandigheid in hun nadeel uitviel, boden ze Israël vrede aan en accepteerde Israël deze vrede. Niet elke keer werd elke Israëlische militaire operatie in Israël als een zeer overtuigend succes gezien, maar over het algemeen vielen de conflicten uit in het voordeel van Israël. De vijandelijke mogendheden en entiteiten waren niet in staat om Israël met het gewenste effect te treffen.

Ik had niet meer op je moeten reageren. Ik ga denk ik ff lekker tegen de muur verder praten ;) Die is een stuk flexibeler en beter geinformeerd.
Link naar bericht
Deel via andere websites
@Eulogia misselijkmakend, en wat mij betreft hoor je niet op een christelijk forum thuis.

Ik zie er de humor wel van in.

Ik kan me nog een woordvoerder/minister van ene S. Hoessein herinneren die gedurende de oorlog vrij vaak in beeld kwam om de media te woord te staan. Daar doet het mij een beetje aan denken, aan die man. En die was toch best sympathiek in mijn ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag discussiëren met argumenten.

[...]

Ook in dit conflict speelde propaganda weer een grote rol. Foto's van gewonde en gedode kinderen bleken in scene gezet of waren afkomstig uit Syrië. Van de zijde van Israël werd ook gepoogd om de propagandaoorlog te winnen, het blog van IDF kreeg een soort "game" functie waarmee bezoekers werden aangemoedigd om te bloggen of te twitteren over het conflict.

[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Conflict_i ... trook_2012

Waarom heeft Gaza geen schuilkelders?

%D9%85%D9%83%D8%AA%D8%A8%D8%A9_%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1_%D9%84%D8%A7%D9%84_%D9%86%D9%87%D8%B1%D9%88_-_%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%B2%D9%87%D8%B1.jpg

Bibliotheek Nehru en cultureel centrum bij de Universiteit al-Azhar in Gaza.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag bot, inhoudelijk en serieus reageren met respect voor Israëliërs, Arabieren en andere mensen.

Hoezo heb jij zo'n duidelijke afkeer van de Arabieren? Ze bouwen expres geen schuilkelders zodat ze als zielig zullen worden gezien door het aantal slachtoffers aan hun kant, volgens jou. Dat vind ik toch wel de ergste vorm van kwaad. Daarnaast zeg je dat Israël alleen maar aanvalt om te verdedigen. Waarom denk je zo zwart-wit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Topic opgeruimd van anti-Arabieren sentiment. De situatie is precair in Israël en het versimpelen tot de schuld van de Arabieren doet het lijden aldaar groot onrecht.
Eulogia, als jezelf een topic off-topic brengt is het niet zinvol vervolgens te stellen dat anderen back-on-topic moeten gaan.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid